၁၈။ လီဟုန္ၾကည္ရဲ့ လူ ့အျမင္ေပၚ သံုးသပ္ခ်က္

ေနာက္ဆံုးေပၚလာတဲ့ တမန္ေတာ္ လီဟုန္ၾကည္က လူ ့ဓမၼကို ညႊန္ျပျပန္ၿပီ။ လူ ့ဓမၼကို ညႊန္ျပ ခ်င္သူဟာ လူ ့သဘာ၀ကို အမွန္သိၿပီးသူ ျဖစ္ရမွာပါ။ လီဟုန္ၾကည္ဟာ လူ ့သဘာ၀ကို အမွန္ သိၿပီးသူလား? လီဟုန္ၾကည္ရဲ့ လူ ့အျမင္ျပဆိုခ်က္ေတြကို ဓမၼစၾကာလည္ေစေသာ္ထဲမွာ အထင္အရွား ေဖာ္ျပခ်က္ေတြ ေတြ ့ႏိုင္ပါတယ္။

လီဟုန္ၾကည္ရဲ့ လူ ့သဘာ၀အျမင္ဟာ ေရွးေဟာင္း လူ ့သဘာ၀အျမင္အတိုင္းပါပဲ။ မေမြးခင္ ေတြက ျပဳခဲ့တာေတြအရ အခု လူျဖစ္ေနၿပီး အခုျပဳတာေတြအရ ေသၿပီးေနာင္မွာ ဆက္ျဖစ္မယ္ - ဆိုတာမ်ဳးိပါပဲ။

လူကို သည္လို ျမင္ျပတာက မျဖစ္ဘဲနဲ ့ ျဖစ္ျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမွာင္ထဲကအျမင္ ဒါမွ မဟုတ္ စိတ္ထဲကအျမင္ (= စိတၱဇအျမင္) လို ့ေျပာရမွာပဲ။ သည္အျမင္ကို နည္းနည္း ခြဲစိတ္ ၾကည့္ရမယ္။

သည္အျမင္နဲ ့ စပ္ၿပီး ျမင္သူရဲ့ စိတ္ထဲကို သည္အျမင္ဘယ္လို ေရာက္လာတာလဲ? - လို ့ေပါ့။
သည္လုိ ျမင္စရာ ရွိတယ္လို ့ေျပာခ်က္စကားကို ၾကားၿပီး၊ သည္အျမင္ဟာ ျမင္သူစိတ္ထဲကို ေရာက္လာတာလား?

သည္အျမင္ကို ျမင္သူကိုယ္တိုင္ အာရုံငါးပါး ေတြ ့သိခ်က္ေတြကို တြက္ခ်က္ ဆက္စပ္မိရာက ျမင္သူ ့စိတ္ထဲ သည္အျမင္ ေရာက္လာတာလား?

သည္ေမးခြန္း ႏွစ္ခုရဲ့ အေျဖႏွစ္မ်ဳိး၊ တမ်ဳိးမ်ဳးိေၾကာင့္ပဲ သည္လူ ့စိတ္ထဲ သည္အျမင္ ေရာက္ လာစရာ ရွိတယ္။

သည္အျမင္ဟာ သူမ်ား စကားၾကားၿပီး စိတ္ထဲေရာက္လာတယ္ ဆိုေသာ္မွ သည္စကား ေျပာသူရဲ့ အစဆံုး သူ ့စိတ္ထဲ သည္အျမင္ ေရာက္လာပံုဟာ ေနာက္ေမးခြန္းရဲ့ အေျဖမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ရစရာ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါကို ခြဲစိတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သည္အျမင္ ပဌမဆံုး စိတ္ထဲ ေရာက္လာခံရသူဟာ အာရုံငါးပါးကုိ ဆက္စပ္ရာကေန ေရာက္ လာတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဆဌအာရုံဆိုတဲ့ စိတ္ရဲ့ အာရုံကေန ျမင္သူ ့စိတ္ထဲ ေရာက္လာေတာ ျဖစ္စရာ ရွိပါတယ္။ ဆဌအာရုံဟာ ရွိတာကို ျမင္တတ္သလို မရွိတာလည္း ျမင္တတ္တာ ေတြ ့ရပါတယ္။ မရွိတာ ျမင္တတ္တာမွာ ဥပမာ ... အိပ္မက္မွာ မရွိတာေတြလည္း ျမင္တာနဲ ့ ေနာက္တခုအျဖစ္ တေစၦေျခာက္ခံရရာမွာ မ်က္စိ၊ နားေတြနဲ ့ တပ္အပ္ ျမင္၊ ၾကားတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

လူေတြဟာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္ အာရုံေတြရဲ့ ၿငီးေငြ ့ဖြယ္ေတြ ဒဏ္ခံရလြန္းတဲ့ အခါ အဲသည္ အာရုံခံ အဂၤါေတြကို ပိတ္ထားႏိုင္ဖို ့ အတြက္ အားထုတ္တတ္တာ ဓမၼတာျဖစ္တယ္။ သည္ေတာ့ ရုပ္သဘာ၀ကိုပဲ စိတ္နဲ ့သိေနတာ လုပ္ၾကတယ္။ သည္လုိ လုပ္တာမွာ တည္သြား တဲ့အခါ အခ်ိန္ေပ်ာက္သြားၿပီး ၊ သညာအထိန္းလြတ္သြားတယ္။ အဲသည္အခါမွာ စိတ္ဟာ သူထင္ခ်င္ရာ ထင္တာပဲ။ မအိပ္ဘဲ အိပ္မက္ေတြ မက္တယ္၊ အိပ္မက္မဟုတ္ဘဲ ျမင္တာ ဆိုေတာ့ တကယ့္အျဖစ္လို ့ပဲ ထင္ေတာ့တာေပါ့။ ေနာက္- ကလာၿပီး ေနာင္- ကို သြားမယ္ ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြဟာ သည္သူေတြက စေတာ့တာပါပဲ။

သည္သူေတြဟာ ေလအရွဴနည္းသူေတြပဲ။ လူဟာ ေလထဲက ဓါတ္လည္း ျပည့္ျပည့္၀၀ ရဖို ့ လိုပါတယ္။ တ၀က္ တပ်က္ေလာက္ရတဲ့ အခ်ိန္မ်ားလာရင္ လူ ့အသိဟာ ကေမာက္ကမေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကမွာပဲ။ ငွက္ဖ်ားပိုးေတြ ေသြးထဲမ်ားၿပီး ဦးေႏွာက္ပို ့တဲ့ ဆံခ်ည္မွ်င္ ေသြးေၾကာထဲ ဆို့ ကုန္တာခံၿပီ ဆိုရင္ သည္လူဟာ ကေယာင္ကတမ္းေတြ ေရွာက္ျမင္၊ ေရွာက္ေျပာေတာ့တာ ၾကည့္ရင္ သိႏို္င္တယ္။

ဒါကို ေရွးက ငန္းဖ်ားၿပီး ငန္းထတယ္လို ့ ေျပာတာပဲ။ ဦးေႏွာက္ ပံုမွန္ အလုပ္မလုုပ္တာရဲ့ နာမည္ပဲ။ စိတ္ကို ရုပ္မွာပဲ ၾကည့္ေနဖို ့ထားသူဟာလည္း ေလ၀င္ေလထြက္ေတြ မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။ လိုတာေတြ လိုၿပီး ပိုတာေတြ ပိုေနတာခံရဖို ့ မလြဲပါပဲ။ သည္ လူ ့ဦးေႏွာက္လည္း ပံုမွန္ကေန ခၽြတ္ယြင္းတာ ျဖစ္ရမွာပါဘဲ။

သည္လုိသူေတြဟာ လူကို ျမင္ျပၾကလိမ့္မယ္။ လူဟာ မေမြးမီက တေနရာရာက လာခံတာ- လို ့ေပါ့။ သည္အျမင္ဟာ စိတ္မွန္နဲ ့ ျမင္တဲ့အျမင္ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဂေယာင္ေျခာက္ျခားနဲ ့ ျမင္တဲ့ အျမင္ပဲ ျဖစ္တယ္။ အေျခအျမစ္ ရွိရွိလို ့ ဆိုရတဲ့ တကယ့္အျမင္၊ အၾကား၊ အနံ ့၊ အရသာ၊ ေတြ ့ေတြတဲ ့ တြက္ခ်က္စုခြဲလုပ္ၿပီး သိရတဲ့ အသိ မဟုတ္ဘူးလို ့ ဆိုလိုတယ္။

ဖန္ဆင္းရွင္ကို လက္ခံတဲ့ အသိုင္းအ၀န္းမွာ သည္လိုသိျမင္တာမ်ဳိး နည္းပါးတာဟာ ထင္ရွားတဲ့ အခ်က္ တခ်က္ပဲ။ သူတို ့မွာ ေနာက္- မရွိဘူး။ ေနာင္- ပဲရွိတယ္ မဟုတ္လား။ သည္သူေတြရဲ့ အစုအမက္ဟာ ကမၻာ့ဦးေရရဲ့ သံုးပံုႏွစ္ပံု ၀န္းက်င္ရွိမယ္။ ေနာက္- ကလာခံတာ လို ့ ခံယူသူဟာ ကမၻာ့လူဦးေရရဲ့ ေလးပံုတစ္ပံု ေလာက္ပဲ ရွိမွာ ျဖစ္မယ္။

သည္လူမရွိခင္က ရွိ၊ မရွိနဲ ့ သည္လူမရွိတဲ့ေနာင္မွာ ရွိ၊ မရွိ လူကို ေနာက္- ေတြ့၊ ေနာင္- ေတြ နဲ ့ျမင္ျပတာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ လူကို လူအတိုင္း ျမင္ျပတာေတြေတာင္ လူ ့သဘာ၀ ျမင္ျပ တာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။

Website counter

Back to TOP