၁၇။ လူ ့ေကာင္းက်ဳိးေဆာင္ဖို ့ လူ ့သဘာ၀ကို မွန္ကန္ေအာင္သိရတယ္

ဓမၼေတြ ညႊန္ျပၾကသူေတြဟာ ဓမၼညႊန္ျပသူေတြ လုပ္ေနၾကေပမယ့္ ဓမၼေတြကို မသိေနၾကတာ ေတြ ့ရတယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း ဓမၼကို ေဆာင္ရမည့္ သူေတြကိုလည္း မသိၾကဘူး။ သည္လို ျဖစ္ေနတာ ေတြ ့ရတယ္။

သူတို ့ မသိေၾကာင္း ဘယ္လိုသိရသလဲ? ေမးစရာ ရွိတယ္။ ဓမၼရဲ့ အက်ဳိးကို လူကို လြန္ၿပီး ျပၾကတာေတြ ေတြ ့ေနရတာနဲ ့ သိရတယ္ ေျပာရမယ္။ လူကို ဓမၼအေဆာင္ခိုင္းတယ္၊ အဲသည္ ဓမၼေဆာင္ရတဲ့ အက်ဳးိကို လူေသၿပီးမွ ျဖစ္မယ္လို ့ ညႊန္ျပတယ္။

သည္လို ျဖစ္မွာကို တိက်တဲ့ သက္ေသ သကၠာယ ျပႏိုင္ၾကတာ မဟုတ္ၾကဘူး။ စိတ္မွန္းနဲ ့ ရမ္းဆျပေနၾကတာေတြပဲ။ အခုအခ်ိန္မွာ လူ ့မ်က္စိေတြဟာ က်ယ္လာေနၾကၿပီ၊ တခိ်န္က ကိုယ့္မ်က္စိ တဆံုး နားတဆံုးေလာက္ ျမင္ႏိုင္၊ ၾကားႏိုင္ ေလ ့လာဆည္ပူးႏိုင္ရာက အခု ကမၻာအႏွံ ့ေလာက္ ျမင္ႏိုင္၊ ၾကားႏုိင္တဲ့ အျဖစ္ရွိ္လာခဲ့ၿပီ။

ေရွးအခါက ျမင္းမိုရ္ေတာင္ႀကီးနဲ ့ ေတာင္စဉ္ ခုႏွစ္ထပ္ ကၽြန္းႀကီး ေလးကၽြန္းဟာ ပံုျပင္ထဲ သြင္းၿပီး ၾကၿပီ။ ႏွလံုးသားအတြင္း ေသြး လက္တဖက္ရဲ့ အလည္မွာ ပုန္းညက္ေစ့ပမာဏ ဟဒယမွာ စိတ္က တည္မွီတာလည္း ပံုျပင္ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ လူျဖစ္ဖို ့ တဘက္ဘ၀က လာခဲ့ရတယ္ ဆို တာလည္း လူ ့ဗီဇဆဲလ္(Chromosome cells) ထဲမွာ လူ ့အျဖစ္အတြက္ ျပည့္စံုးေအာင္ ပါ၀င္ ေနတာကို အခု ရာစု တ၀က္ေလာက္အတြင္းမွာ သိၿပီးခဲ့တာက ေခ်ဖ်က္တာ ခံလိုက္ရၿပီ။

ဓမၼ မသိဘဲ၊ ဓမၼေဆာင္ၾကမယ့္ လူေတြလည္း မသိဘဲ ဓမၼညႊန္ျပ သူေတြဟာ ေလာကရဲ့ လက္ညွိဳး ေငါက္ေငါက္ထိုးၿပီး သေရာ္တာ ခံၾကရမယ့္ သူေတြပါပဲ။ သည္အထဲမွာ ေနာက္ဆံုး ပြင့္မယ့္ တမန္ေတာ္ လီဟုန္ၾကည္လည္း လြတ္ဖို ့မရွိတာ ေတြ ့ရပါတယ္။

လူ ့အတြက္ ဓမၼေတြကို တည္ေဆာက္ၾကတာပဲ။ လူမသိဘဲ ဓမၼတည္ေဆာက္ေတာ့ လူမွား သေလာက္ ဓမၼလည္း မွားရေတာ့တာပါပဲ။ လူမွာ ၀န္ထုပ္ ၀န္ပိုုးေတြ အပိခံေနရတယ္။ ဒါကို ျမင္ၿပီး လူေပၚက ၀န္ေတြ က်ကုန္ၾကဖို ့ ေဆာင္စရာ အေဆာင္ ဓမၼေတြကို ညႊန္ျပၾကတယ္။ လူ ့အျမင္က မမွန္ေတာ့ ဓမၼညႊန္ျပခ်က္လည္း မမွန္ျဖစ္ရတာပဲ။

လူကို ဘယ္လို အျမင္မမွန္သလဲ?
ဒါကို ေျဖၾကည့္ရမယ္။ သည္လူဟာ သူမေမြးမီ ဘ၀ႀကီးငယ္က ျပဳခဲ့တဲ့ ကံေတြရဲ့ အက်ဳိး ၀ိပါက္ အထုအထည္ျဖစ္တယ္- လို ့ျမင္ၾကတယ္။ သည္လူဟာ မိဘႏွစ္ပါးက ေပါက္ပြား လာတာဆိုတာ သိၾကၿပီး ျဖစ္ေပမယ့္ မိဘႏွစ္ပါးက မေပါက္ပြားခင္ ကတည္းက ရွိၿပီးသား အျဖစ္ မွတ္ယူခ်င္ၾကတယ္။

သည္လို မွတ္ယူခ်င္ၾကတာမွာလည္း အေၾကာင္းမရွိေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လူေတြ တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး မတူျခားနား ကြဲျပားၾကတာဟာ သည္လိုမွတ္ယူခ်င္ၾကျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းပဲ။ လူေတြ ဟာ သည္လို တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး မတူျခားနား ကြဲျပားၾကတာကို တအားစိတ္၀င္စားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြဟာ ဘယ့္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္လို ့ မေဖာ္ႏိုင္ၾကဘူး။

တျခားတျခား သက္ရိွေတြလည္း အနည္းအပါးက အမ်ားအျပားအထိ ကြဲျပားတာေတြ ရွိမွာပဲ။ ဒါေတြကို ကုိယ္ေတြ ့အျဖစ္ မဟုတ္ေတာ့ စိတ္မ၀င္စားၾကတာပဲ ျဖစ္မွာပဲ။ ၿပီးေတာ့လည္း သစ္ပင္တုိ ့ တိရစာၱန္တို ့ ရွင္သန္မႈဟာ ကိုယ္ပိုင္စိတ္နဲ ့ သိပ္ႀကီး လႈပ္ရွားႏိုင္တယ္လို ့ မရွိ သေလာက္ဆိုေတာ့ မသိတာလည္း ျဖစ္မယ္။

လူကေတာ့ သဘာ၀ထဲ စီးေမ်ာေနတာေလာက္ မကေတာ့ဘဲ စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရး ဆိုင္ရာေတြကို ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးေနၾကသူေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီ မဟုတ္လား။ သည္ေတာ့ ဖန္တီး ခြင့္နည္သူ၊ မ်ားသူ၊ ဖန္တီးအားရွိသူ၊ မဲ့သူအေလ်ာက္ ျဖစ္ထြန္းမႈကလည္း မတူကြဲျပားၿပီး အျခားနားႀကီး ျခားနားၾကမယ္ မဟုတ္လား။ သည္ေတာ့ လူ ့ ျခားနားမႈက ဘယ္ကို အေၾကာင္း ခံၿပီး ျဖစ္ပြားတယ္ ဆိုတာ ျပႆနာျဖစ္ၾကတာပဲ။

သည္ျပႆနာကို အေျဖထုတ္တဲ့ အေနနဲ ့ လူကို ေ၀ဖန္ႀကံစည္ ၾကတာပဲ။ လူဟာ မိဘ ႏွစ္ပါးက ေပါက္ပြားတာမွ် မကရဘူး- လို ့ပဲ။ ဘုရား ဖန္ဆင္းတာလား? ကံပစ္ခ်တာလား? လုပ္ၾကေတာ့တာေပါ့။ လူကို ဘုရား ဖန္- မဖန္နဲ ့ ကံပစ္ခ်- မခ် ကြဲျပားေအာင္ သိတဲ့ အသိဉာဏ္ေတြ လူေတြဆီမွာ မရွိၾကဘူး။ ဘုရားဖန္တာ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္စရာရွိတယ္။ ကံပစ္ ခ်တာလည္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္စရာ ရွိတယ္လို ့ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္တာေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။

လူနဲ ့စပ္ၿပီး သိၾကၿပီးသားက ေျပာေလာက္ေအာင္မွ မရွိၾကတာပဲ။ လူ ့အစာအိမ္၊ လူ ့အသဲ၊လူ ့ ဦးေႏွာက္ အစစေတြဟာ ဘာအလုပ္ေတြ လုပ္ၾကသလဲ? သည္လုိကေလးေတာင္ မွန္ကန္ေအာင္ သိၾကေသးတာမွ မဟုတ္ၾကတာဘဲ။ သည္ေတာ့ ဘုရားဖန္နဲ ့ ကံပစ္ခ်ကို ျငင္း ဆန္အား မရွိၾကဘူးေပါ့။

ဒါေပမယ့္ ေရွးကတည္းက ေမးခဲ့ၾကတာေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဘုရားဖန္တာဆိုရင္ သည္ဖန္တဲ့ ဘုရားကိုေတာ့ ဘယ္သူ ဖန္သလဲ? - ဆိုတာပါပဲ။ သည္ေမးခြန္းဟာ ဘုရားကို ေသေစတဲ့ ေမးခြန္းပါပဲ။ သည္လုိျဖစ္ေပမယ့္ လူနဲ ့စပ္ၿပီး သည့္ထက္ေကာင္းတဲ့ သိဆိုင္ရာက မရွိေတာ့ အေဖမရွိေတာ့ အဘနဲ ့ေပ်ာ္တယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ကံပစ္ခ်စနစ္ကို လူေတြ လက္မလႊတ္ႏိုင္ ျဖစ္ၾက ရတယ္။

သည္ဖန္ဆင္းရွင္ ဘုရားနဲ ့ကံဟာ ဘယ္သူမွ ကိုယ္တိုင္ သိႏိုင္တာ မဟုတ္ေတာ့ ေလာက အမွန္္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဖန္ဆင္းရွင္ ႀကိဳက္သူဟာ ဖန္ဆင္းရွင္ ခံယူၿပီး ကံ ႀကိဳက္သူက ကံခံယူနဲ ့ တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး ညွိမရတမ္း ကြဲျပားေနၾကတာပဲ။ အခုေခတ္ သခ်ၤာတို ့ သိပၸံတို ့ ဆိုရင္ ေတြ ့သိၿပီးတာကို တေလာကလံုး လက္ခံၾကတာပဲ မဟုတ္လား၊ ကိုယ္တိုင္ လည္း သိတာပဲ။

တဦးနဲ ့ တဦးမွာ တဦးက ေခ်ဖ်က္တာကို အေခ်ဖ်က္ခံရသူက မေက်ပ်က္ေၾကာင္း ျပန္မေျဖ ရွင္းႏိုင္ဘဲ ဆက္လက္ၿပီး ကိုယ္ခံယူတာကို သိမ္းပိုက္ထားၾကတာဟာ အယူေတြကြဲေၾကာင္း ျဖစ္တယ္။ ေရွးအခါက လူေတြဟာ အေတာ္ႀကီး ကေလးဆန္ၾကတဲ့ အေနမွာ ရွိၾကတယ္။

အခုေခတ္မွာ က်ားထုိးတန္း ကစားတဲ့ အခါ သူ ့က်ားျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ့္က်ားျဖစ္ျဖစ္ အစားခံရၿပီ ဆိုရင္ ပြဲမၿပီးမခ်င္း အစားခံရၿပီး က်ားဟာ က်ားကြက္မွာ ျပန္၀င္ကစားလို ့ မရပါဘူး။ ဒါက အေပ်ာ္ ကစားတာမွာ ေတာင္ရွိတဲ့ ထံုးစံပါ။

တရားဓမၼဟာ ကစားတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သည္လို ျဖစ္လ်က္နဲ ့ ေသၿပီးေနတဲ့ သေဘာ တရားကို အသက္သြင္းၿပီး ဆည္းကပ္ ေနၾကတယ္။ ဘယ္ေလာက္ ကေလးဆန္လိုက္ၾက သလဲပဲ။ သည္ဘာသာ၀င္ေတြက သည္လိုလုပ္တာအတြက္ မိုးႀကိဳးပစ္တာမွာ ထန္းလက္နဲ ့ ကာတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးလို လုပ္ျပၾကပါတယ္။ အဲဒါက ဘာသာတရားဟာ အသိ၀ိဇၨာတရား ဆိုေတာ့ သိပၸံလို ရွင္းျပလို ့မရဘူး- ဆိုတာမ်ဳိးပါပဲ။

ဘယ္သေဘာတရား ျဖစ္ျဖစ္ ၀ိဇၨာသိပၸံ မေရြးဘဲ လူသံုးရမယ့္ ပစၥည္းျဖစ္တယ္ဆိုရင္ လူတဦး က လူတဦးကို အသိေပးရမွာပဲ။ အဲသည္အခါ စကားနဲ ့လား၊ စာနဲ ့လား ေရးရ - ေျပာရ ိမွာပဲ။ အဲဒါေတြနဲ ့ ဘာမွ လုပ္လို ့မရရင္ ဘာမွ မဟုတ္လို ့ဘဲ။ ေရးျပ ေျပာျပတဲ့ အရာက လူ- ဘာမွ မသိေစတာ ဆိုရင္လည္း သည္လိုပဲ ဘာမွ မဟုတ္လို ့ဘဲ။

ဘာမွ မဟုတ္တာေတြဟာ ဘာမွ မဟုတ္ဘူးသာ ဆိုရတယ္၊ ဘာမွ မဟုတ္ရာမွ ေနတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လူတိုင္းလုိ ့ ေျပာရေလာက္တဲ့ လူေတြေပၚမွာ ဂုတ္ခြစီးေနၾကတယ္။ လူေတြမွာ ဒါေတြ အတြက္ ၀န္တတ္ေနၾကရတယ္။ လူေတြ ေတြးၾကရင္လည္း ဘာမွ မဟုတ္တာေတြနဲ ့ပဲ ေတြးၾကတယ္။ ေျပာၾက လုပ္ၾကရင္လည္း သည္လိုပဲ။ ဘာမွ မဟုတ္တာေတြပဲ ေျပာၾက လုပ္ၾကတယ္။ ဒါေတြ အတြက္ ဆံုးရႈံးၾကရတဲ့ လူေတြရဲ့ လုပ္အားေတြဟာ ေရတြက္လို ့ မႏိုင္ ေအာင္ ျဖစ္မယ္။

ဘာမွ မဟုတ္တာေတြဟာ ဘာမွ မဟုတ္မွန္း မသိခင္က ဘာမွ မဟုတ္တာေတြနဲ ့ လူစုခဲ့ၾက တာဆိုေတာ့ သည္ေန ့ ဘာမွ မဟုတ္တဲ့ လူူေတြရဲ့ အစုအမက္ႀကီးဟာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ျဖစ္ေနၿပီ။ ဘာမွ မဟုတ္တဲ့ အစုအမက္ႀကီး ၿပိဳလဲ မသြားေအာင္ တည္ေဆာက္ေပးေနတဲ့ ဘာမွ မဟုတ္တာရဲ့ တမန္ေတြနဲ ့ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ျဖစ္ေနခဲၿပီ။ အဲသည္ တမန္ေတြဟာ က်က္သေရေဆာင္ေတြ ျဖစ္ၾကၿပီး၊ လူ ့အမႈကိစၥေတြရဲ့ ဦးစီး ဦးကိုင္ အရာကို ရထားၾကသူ ေတြပဲ။

ဘာမဟုတ္တာေတြရဲ့ အစုဟာ တစုနဲ ့ တစု အသာစီးရေအာင္ လံုးပမ္းေနၾကတယ္။ ** ကမၻာမွာ ငါတို ့ပဲ ဟုတ္တယ္- ဆိုတဲ့ အျဖစ္ ေရာက္ရမယ္ေပါ့။ အဲဒါနဲ ့ လူေတြ ေသၾက ေက်ၾက တိုက္ခိုက္ၾကတဲ့ အထိ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါေတြဟာ ရႈးသြပ္ေနၾကသူေတြရဲ့ တိုက္ပြဲေတြပဲ။ ရုးသြပ္ေနၾကသူေတြလို ့ ေျပာလိုက္တာ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး လြန္လြန္မင္းမင္း ေျပာ လုိက္တာလို ့ ထင္စရာပဲ။

တကယ္ေတာ့ အရင္းအျမစ္ျဖစ္တဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္တို ့ကံတို ့ ဆိုတာ မသိဘဲ၊ အခိုင္အမာ ျပႏိုင္ျခင္း မရွိၾကဘဲ စိတ္မွာ ယံုတယ္ဆိုတာ တခုတည္းနဲ ့ လုပ္ေနၾကသူေတြအတြက္ အမည္ ဟာ တစ္ခုတည္း ျဖစ္လို ့ ေျပာလိုက္ရတာပဲ။ ယံုတယ္ ဆုိတာ စိတ္မွာ ထင္တာပဲ။ စိတ္မွာ ထင္တာ ျဖစ္ေကာင္းပါတယ္။ ထင္တာကုိ ျမင္သာတဲ့ အထိ ဆက္ျပႏိုင္ရမယ္ မဟုတ္လား။ ျမင္သာတဲ့ အထိ ဘာမွ သရုပ္မေဖာ္ႏိုင္ဘဲ ဘယ္ေတာ့ ေဖာ္ႏိုင္မွာလိုလို၊ ဘယ္မွာ ေဖာ္ႏိုင္မွာ လိုလို ဟိုေရြ ့ သည္ေရြ ့အမ်ဳိးမ်ဳိးေရြ ့တာ ခံေနရၿပီး၊ ေနာက္ဆံုးပိတ္ ကိုယ္တိုင္ မသိႏိုင္တဲ့ ေနရာ အေရာက္ ေရႊ ့သြားတဲ့အထိ လက္ခံေနတာဟာ ရႈးသြပ္တာပဲ မဟုတ္ပါလား။

ဒါေတြ မေက်နပ္ၾကသူေတြဟာ သည္ အရႈးအ၀န္းအ၀ိုင္းက ရုန္းၾကပါတယ္။ အိက္ၠဇစ္ တို ့ ကြန္ျမဴနစ္တို ့ေပါ့။ သူတို ့လည္း လူ ့အေပၚ အျမင္မွန္သြားၾကသူေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ ေရွးက လူအေပၚ အျမင္မွား ျပသြားၾကသူေတြရဲ့ အျမင္ေတြကို ျငင္းဆန္ျပသြားၾက သူေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ သူတို ့ဟာ လူကို လူ- လို ့ပဲ ျမင္ၿပီး လူကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီး မျမင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။

သည္ေတာ့ လူဟာ အမွန္တရားျဖစ္ေတာ့ လူလုပ္တာေတြဟာ အမွန္ပဲလို ့ ေျပာသူကေျပာၿပီး၊ လူတေယာက္က တေယာက္ကို ေခါင္းပံုျဖတ္တဲ့ လူရဲ့အမႈဟာ မမွန္ဘူး- ေျပာသူက
ေျပာတာပဲ။ သူတို ့လည္း လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ဓမၼကို မညႊန္ျပႏို္င္ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို ့ ဓမၼေတြ ေလာကမွာ ထြန္းေတာက္ မလာၾကဘူး။



(** သည္ေခတ္ အေမရိကန္ေတြ “America first” ဆိုၿပီး သူတို ့ဟာ အႀကီျမင့္ဆံုး ဆိုၾက သလို ၊ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ မတိုင္မီက ဂ်ာမန္ေတြက “We Arians the greatest” = ငါတို ့ ဂ်ာမန္ အာရိယန္ေတြသာ အႀကီးျမတ္ဆံုး ဆိုခဲ့တယ္။ အလားတူ ရဟူဒီေတြ၊ ဂ်ပန္ေတြ၊ အဂၤလိပ္ေတြ၊ ေရွးေခတ္ ေရာမေတြလည္း သည္လိုပဲ ဆိုခဲၾကတာပဲ)

Website counter

Back to TOP