၁၆။ လီဟုန္ၾကည္ရဲ့ ဓမၼစၾကာလည္ေစေသာ္ လူသား အက်ဳိးေဆာင္ရဲ့လား?

ဒုတိယအခ်က္ သံုးသပ္ခ်က္ကို သံုးသပ္ရပါမယ္။
အရိယသစၥာ မဟုတ္ေသာ္မွ အက်ဳိးရွိတဲ့ လူသားေလွ်ာက္လမ္း ဟုတ္- မဟုတ္ သံုးသပ္စရာ ပါဘဲ။ လီဟုန္ၾကည္ရဲ့ ဓမၼစၾကာလည္ေစေသာ္ ေဟာေျပာခ်က္ဟာ လီဟုန္ၾကည္ရဲ့ ကိုယ္စြမ္း ကိုယ္စ ျပခ်က္ေတြနဲ ့ ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာ တည္ေဆာက္ျပခ်က္ေတြပဲ။ ပုဂၢလ နဲ ့ ဓမၼ အျဖစ္ ဒါေတြပဲ ျပရမွာေတြပါပဲ။ သည္ျပခ်က္ေတြေၾကာင့္ အခုေလာက္ ေအာင္ျမင္တာလည္း ျဖစ္စရာ ရွိပါတယ္။

သည္ျပခ်က္ေတြဟာ ၀ါၾကြားတာလို ့ ထင္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္လိုဟုတ္မွာ မဟုတ္ဘဲ သည္ လုပ္ငန္းဟာ သည္လို လုပ္ဖန္မ်ားသူ သည္လိုပဲ ျဖစ္တတ္စၿမဲ ရွိပါတယ္။

ဗမာျပည္က ေတာင္တန္း သာသနာျပဳ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးတစ္ဦး ဆိုရင္ ေတာထဲမွာ ပရိတ္ေတြ ရြက္ဖက္ေနလိုက္တာ ၾကာေတာ့ နတ္ေတြ လာနာၾကတယ္- လို ့ျမင္ရတဲ့ အျဖစ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာတာပါပဲ။ သူ ပရိတ္ရြတ္လိုက္ရင္ ေရေတြဆူလာတာလည္း ေျပာေတာ့ တာပဲ။ လူေတြ လည္း ျမင္ရတယ္လို ့အထိ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဗီဒီယို ဆရာက သည္အျဖစ္ကို ထူးဆန္းခ်က္ မွတ္တမ္းတင္ျပခ်င္လို ့ ႀကိဳးစားေပမယ့္ မွတ္တမ္းေတာ့ ၀င္ေအာင္ မတင္ႏိုင္ျဖစ္ရတယ္။ ဗီဒီယိုက ဇီ၀ပစၥည္း မဟုတ္တာ ဆိုေတာ့ မွတ္တမ္းထဲ မ၀င္တာေပါ့။

ေရာဂါေတြ ေပ်ာက္ဖို ့တရားသင္တန္း လာမတတ္နဲ ့။ တရားသင္တန္းတက္ရင္ ေရာဂါေတြ ေပ်ာက္ေနၿပီး ျဖစ္ေနမယ္။ သင္တန္းတက္ေနသူ တဦးဟာ တေန ့မွာ ကားအတိုက္ခံရေပမယ့္ ဘာမွ အထူးမျဖစ္ ဘဲရွိတာ။ ဒါလို အစစေတြလည္း ေျပာေလာက္တာပါပဲ။

လူဟာ သက္၀င္သြားရင္ လူထဲက ေဟာ္မုန္းတမ်ဳိး ထြက္တယ္ သိရတယ္။ အဲဒါက အဲသည္ သူ ့ျပခ်က္ေတြမွာ ယံမႈကို ျဖစ္ေစတတ္တယ္ မဟုတ္ပါလား။

၁၉၆၀ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္ေလာက္ဆီက ဗမာျပည္ အေရွ ့ေျမာက္ဖ်ား တနယ္မွာ “ ဆရာထန္” ဆိုသူ တဦး ေပၚခဲ့ဖူးတယ္။ သူတရားက်င့္ၿပီး ဘုရားျဖစ္သြားတယ္ေပါ့။ သူ ့ကို သႏ႖ီ၊ သီေပါ အေရာက္ ေစာ္ဘြားနဲ ့ နယ္သားေတြ ပူေဇာ္ၿပီးၾကၿပီ။ မႏၱေလး ေရာက္လုလု ျဖစ္သြားေပမယ့္ မေရာက္ေတာ့ မေရာက္လိုက္ဘူး။ အေရွ ့ေျမာက္တခြင္ ခရီးစဉ္မွာ ဦးသန္းေဖျမင့္က ဘုရားထန္ကို ေတြ ့ေတာ့ ေရြေဘာ္ထိုးေနတယ္- လို ့ေရးထားတယ္။ ေနာင္ အေၾကာင္း္ သင့္မွ ဘုရားျပန္လုပ္မယ္ ေျပာတယ္- ဆိုလား မွတ္ရတယ္။ ဒါေတြေျပာရတာ အယံုနဲ ့စပ္လို ့ပါပဲ။ ယံုတယ္ဆိုတာ တဘက္သူက ကိုယ့္စိတ္ယူႏိုင္ရင္ ယံုေတာ့ တာပါပဲ- လုိ ့ေပါ့။

ေနာက္ ဥပမာတစ္ခုေျပာပါ့မယ္။ ၁၉၅၀-၆၀ ေလာက္က စၿပီး သထံုနယ္က အလံတရာ ဆရာ ေတာ္ဆိုတာ ၈-ႏွစ္အရြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ လက္လံတစ္ရာ အ၀န္း၊ အဲသည္ အတိုင္း အျမင့္ရွိတဲ့ ေစတီတဆူကို ေခတ္သစ္ အဂၤေတမပါဘဲ အံုတံု၊ ကၽြဲေကာ္ အစရွိတဲ့ ေရွးေခတ္ ေဟာင္း သရြတ္ေဖာ္စပ္နည္းနဲ ့ တည္ခဲ့ပါတယ္။ တည္တဲ့ေနရာမွာ တည္ေဆာက္တဲ့သူေတြကို ေယာက္်ား၊ မိန္းမ၊ ကေလး၊ လူႀကီးမေရြး သက္လြတ္စားေစၿပီး ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းေစကာ ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာနဲ ့ ေနဖို ့ သြန္သင္ပါတယ္။ သူ ့ကိုလည္း ေနာက္ပြင့္မယ့္ အရိေမေတၱာယ် ဘုရားေလာင္းအျဖစ္ ယံုၾကည္ေစခဲ့ပါတယ္။

သည္ယံုၾကည္မႈေတြဟာ အလံတစ္ရာ ေဒသ၀န္းက်င္က လူေတြသာမက ဗမာျပည္အရပ္ရပ္ က လူေတြကိုပါ ယံုၾကည္ေစၿပီး သည္ေစတီ တည္ေဆာက္ေရးမွာ ကိုယ့္ဘ၀ တစ္ခုလံုးေပးၿပီး လာေရာက္ လုပ္ေဆာင္သူေတြ ရာဂဏန္း ေထာင္ဂဏန္းအထိရွိပါတယ္။ ၁၉၈၀ ျပည့္ေက်ာ္ မွာေတာ့ သရြတ္နဲ ့ တည္တဲ့ သည္ေစတီဟာ တည္လုိက္ၿပိဳလိုက္နဲ ့ အစမသတ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါနဲ ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေခတ္မွီ အဂၤေတနဲ ့ဆက္တည္မွ ေစတီၿပီးသြားပါတယ္။ အရိေမေတၱယ် ဘုရား ဟာ ကံ့ေကာ္ပင္ေအာက္မွာ ပြင့္မယ္လို ့ ေရွးႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ ဗ်ာဒိတ္စာက ရွိထားတယ္ ဆိုေလေတာ့ အလံတရာေစတီ သြားတဲ့လမ္းမွာ က့ံေကာ္ပင္ေတြ တန္းစီးၿပီး စုိက္ ထားတာ ယေန ့ထိ ေတြ ့ႏိုင္ပါတယ္။

ဒါနဲ ့ဒီဆရာေတာ္ဟာ သည္ေစတီနဲ ့ အဆံုးမသတ္ေသဘဲ သည္ေစတီရဲ့ ေျမာက္ဘက္ ၅မိုင္ ေလာက္မွာ သကၠေစတီ ဆိုၿပီး တည္ျပန္ပါတယ္။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္ေလာက္မွာ အရိေမေတၱယ် ဘုရားပြင့္တယ္ ဆိုၿပီး ကံ့ေကာ္ပင္ေအာက္မွာ ျမပလႅင္ တက္ပြဲကို ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ သည္ပြဲမွာလည္း သူ ့ကို ယံုၾကည္တဲ့သူေတြ ေထာင္ဂဏန္း ေသာင္းဂဏန္းထိ လာေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကပါတယ္။ သည္လူေတြဟာ သည္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးရဲ့ ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာကို ဘ၀ပါပံုေပးၿပီး ယံုၾကည္ၾကျခင္းျဖစ္တယ္ ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။

ဓမၼ သံုသပ္ၾကရေအာင္လား။
သည္ ဓမၼဟာ လူကို ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱေတြ တည္ေဆာက္ ေပးခ်င္တာပါပဲ။ အဲဒါလည္း မေရ မရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ လူကို ပီပီျပင္ျပင္ ျမင္တဲ့ အေနမွာ မရွိလို ့ပါပဲ။ သည္ေတာ့ ဓမၼစၾကာ လည္ေစေသာ္ ညႊန္ျပခ်က္ဟာ ေလာကမွာ ရွိၾကၿပီး ဓမၼေတြထဲက ဓမၼတစ္ခုုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာကမွာ ရွိၾကၿပီးတဲ့ ဓမၼေတြ အားလံုးလိုလိုဟာ လူ ့အတြက္ တည္ေဆာက္ၾကတာေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ လူ ့အတြက္ ပီျပင္တဲ့ အထိ ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာက္မသြားႏိုင္ၾကပဲ ရွိၾကတာေတြ ခ်ည္း ျဖစ္ၾကတယ္။ ယာယီဆရာ ဦးတုတ္ ယာယီလုပ္သလို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဦးတုတ္ဟာ လူ ေသကို သုသာန္ပို ့တဲ့ အဆင္တန္ဆာ ယာယီလုပ္သူပဲ။ လူတစ္ဦးေသလ်င္ ယာယီတစ္ခါ လုပ္ရတာပဲ။ ယာယီေပၚမွာ လူေသကို တင္ၿပီး သခၤ်ဳိင္းပို ့တဲ့အခါ သခၤ်ဳိင္းအေရာက္ ဦးတုတ္က ယာယီေဆးလိုက္ျခယ္ေပးလို ့ မၿပီးေသးဘဲ ရွိေနတယ္ - ဆိုတာပါပဲ။ သည္ယာယီဟာ သခၤ်ဳိင္း ေရာက္ရင္ ဖ်က္ပစ္မွာပါ။ ယာယီဟာ သခၤ်ဳိင္းကို လြန္ၿပီး အသံုးက်တာ မဟုတ္ဘူးပဲ။

သည္ကလုပ္တဲ့ ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးျပစ္ေတြဟာ ေနာင္ဘ၀မွ ရမွာလို ့ မေျပာဆုိမညႊန္ျပတဲ့ ဓမၼလို ့ ေလာကမွာ မရွိသေလာက္ပဲ။ လီဟုန္ၾကည္ရဲ့ ဓမၼလည္း သည္လိုပဲျဖစ္တာ ေတြ ့ရတယ္။ ယာယီဆရာ ဦးတုတ္ သခၤ်ဳိင္းေရာက္တဲ့အထိ ေဆးလိုက္ေရးေနသလိုပဲ။

Website counter

Back to TOP