၁၉။ လူ ့သဘာ၀နဲ ့ သဘာ၀ေပၚကဘ၀

လူတိုင္းမွာ *** သိျမင္၊ ခံစား၊ မွတ္သား၊ တံု ့ျပန္ (ေဆာ္ဖန္)နဲ ့ ရွင္သန္ရပ္တည္မႈေတြ ကိုယ္စီကိုယ္င ရွိၾကတယ္။ သည္ေတာ့လည္း လူဟာ သိျမင္တယ္၊ ခံစားတယ္၊ မွတ္သားတယ္၊ တံု ့ျပန္(ေဆာ္ဖန္) တယ္၊ ရွင္သန္ရပ္တည္တယ္။ ဒါေတြဟာ လူေတြမွာရွိတဲ့ သဘာ၀ေတြပဲ။

လူသဘာ၀ဟာ ေနာက္ကလာ၊ မလာနဲ ့ ေနာင္ကိုသြား၊ မသြားနဲ ့ သည္မွာရွိ၊ မရွိ၊ ဒါေတြနဲ ့ မဆိုင္ဘူး။ လူဟာ ဘယ္သူ ့ တေယာက္ဆီက ရတာျဖစ္ျဖစ္ မရတာျဖစ္ျဖစ္ သိတတ္၊ ခံစားတတ္၊ မွတ္သားတတ္၊ တံု ့ျပန္(ေဆာ္ဖန္)တတ္၊ ရွင္သန္ရပ္တည္တတ္တာေတြ သဘာ၀ အားျဖင့္ ရွိေနသူျဖစ္တယ္။ ဒါေတြ လူမွာရွိတဲ့ သဘာ၀ျဖစ္တာကို တေလာကလံုးကလည္း အမွန္အျဖစ္ သိေနၾကတယ္။ ကို္ယ္တိုင္လည္း ဘယ္သူ ့ေျပာဆုိခ်က္ ရရ၊ မရရ သိေနတယ္။ လူမွာအလိုလို ျဖစ္ေန၊ ရွိေနတဲ့အရာ သဘာ၀ဟာ ဒါေတြပဲဆိုတာ လူတိုင္းျငင္းစရာ မရွိတာဘဲ။

ဒီလိုသဘာ၀ေတြရွိတဲ့ လူ ့အေပၚမွာ လူ ့ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဘ၀ေတြ ျဖစ္ေပၚတယ္။သိျမင္၊ ခံစား၊ မွတ္သား၊ တံု ့ျပန္(ေဆာ္ဖန္)၊ ရွင္သန္ရပ္တည္မႈေတြကို ျဖစ္ေစတဲ့ အာရံုေတြက မ်ားတယ္။ လူ ့၀န္းက်င္မွာ တည္ရွိၾကတဲ့ အဆင္းေတြ၊ အသံ၊ အနံ ့၊ အရသာ၊ အေတြ ့ ေတြနဲ ့ ေတြးစရာေတြပဲ။

ဒါေတြကလည္း အယုတ္၊ အျမတ္၊ အၾကမ္း၊ အႏု၊ နီး,ေ၀း၊ တြင္း,ျပင္၊ ခု,ေနာက္,ေနာင္ေတြပဲ။ သည္ေတာ့လည္း သိျမင္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳး ခံစား,မွတ္သား,တံု ့ျပန္(ေဆာ္ဖန္), ရွင္သန္ရပ္တည္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ရၿပီေပါ့။

လူက သည္အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ အေပၚမွာ အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြရဲ ့ ပမာဏ(အတိုင္းအရွည္) အမွန္အတိုင္း သိျမင္ခံစား,မွတ္သား, တံု ့ျပန္(ေဆာ္ဖန္), ရွင္သန္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို ့ မလြယ္ဘူး။ အာရံု အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြကို အာရံုခံအဂၤ ါ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြက အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြရဲ ့ ပမာဏမွန္အတိုင္း သိျမင္, ခံစားမႈ အစစေတြ လိုက္လုပ္ႏိုင္ဖို ့ မလြယ္ဘူး။ အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြက ကၽြမ္းထိုးျပေန သလိုျဖစ္ၿပီး သိျမင္, ခံစား, မွတ္သား,တံု ့ျပန္(ေဆာ္ဖန္),ရွင္သန္ရပ္တည္မႈေတြလည္း ကၽြမ္းျပန္ကုန္ၾကတာ ျဖစ္ၾကရတယ္။

သည္ေတာ့ လူ ့သဘာ၀အေပၚမွာ သဘာ၀မဟုတ္တဲ့ လူလုပ္ဘ၀တခု ဆင့္ပြား ျဖစ္တည္လာ တယ္။ ဒါလည္း အာရံုရဲ ့အရွိန္အဟုန္ေတြကုိ လူက မလိုက္ႏိုင္ရာက လူကို အာရံုေတြက ဖိစီး၀ါးမ်ိဳတာ ခံရတယ္လို ့ ေျပာရမွာပဲ။ လူဟာ ငယ္တဲ့အေလွ်ာက္ သည္အျပစ္က ဘယ္သူမွ မလြတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကဘူး။

သိစရာမဟုတ္တဲ့ အာရံု သိေနတာ၊ ခံစား,မွတ္သား,တံု ့ျပန္(ေဆာင္ဖန္), ရွင္သန္ရပ္တည္ရမွာ မဟုတ္တဲ့ အာရံုေတြမွာ ခံစားေနတာ မွတ္သားတုံ ့ျပန္(ေဆာ္ဖန္)ရပ္တည္ေနတာေတြဟာ လူကို အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ျဖစ္တဲ့ ရူးသြတ္သူ ျဖစ္ေစတာေတြပဲ။ ဒါ 'ဘ၀' လ္ို ့ေခၚပါတယ္။

လူ ့သဘာ၀ေတြနဲ ့ အာရံုေတြ လံုးၾကတဲ့အခါ လူ ့သဘာ၀ေတြ ရႈံးၿပီး လူမွာ ဘ၀ေတြ ေပၚရတာပါ။ လူ ့သဘာ၀ေတြက သြက္လက္ ခ်က္ျခာလာေအာင္ ျပဳျပင္တာခံရၿပီး သြက္လက္ ခ်က္ျခာလာရင္ အာရံုေတြကို လူက အသာကေလး ၀ါးမ်ိဳ လြန္ေျမာက္တာပါပဲ။

လူ ့သဘာ၀နဲ ့ လူ ့ပတ္၀န္းက်င္အာရံုတို ့ တုိက္ပြဲမွာပဲ လူက ရံႈေတာ့ ဘ၀ေပၚၿပီး၊ လူကႏိုင္ေတာ့ ဘ၀ၿငိမ္းတာပဲ။

ဘ၀ေပၚတာက လူရူးသြတ္တာ၊
ဘ၀ၿငိမ္းတာက လူ ့အရူးေပ်ာက္တာေပါ့။
လူ ့မွာ ရူးသြတ္တဲ့အျဖစ္ရတာဟာ အရမေတာ္တာပဲ။
အရူးေပ်ာက္တဲ့အျဖစ္ ရတာဟာ အရေတာ္တာပဲ။ လူတိုင္းလည္းလက္ခံတယ္။ ဒါကို ရူးသြတ္ေနတဲ့ဘ၀ ရွိေနသူေတြက ဒါကေလးမ်ားလို ့ လုပ္ၾကတယ္။ သူ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး ဘ၀ လုပ္ထား, ျဖစ္ထားတာေတြကို သိျမင္,ခံစား,မွတ္သား,တံု ့ျပန္(ေဆာ္ဖန္), ရွင္သန္ရပ္တည္ ျပဳတာေတြနဲ ့ ခ်ဥ္ ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မျမင္သာေအာင္ သိမ္မႊားေသးငယ္ေန တာေၾကာင့္ ပ်င္းရိစရာေကာင္းေနလို ့ပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒါမ်ိဳး စိတ္မ၀င္စား မေပ်ာ္ေမြ ့ဘူး။ ဘ၀ကိုပဲ လုပ္ခ်င္တယ္။ အဲသည္မွာပဲ ေပ်ာ္ပါးေမြ ့ေလ်ာ္တယ္လို ့ ျဖစ္ေတာ့တာပဲ။

ဒါဟာ လူနစ္နာဖို ့ ျဖစ္ေစတယ္။ ေရာဂါရေနလ်က္ ေဆးကုမခံခ်င္သူ အျဖစ္မ်ုးိပဲ။ သည္ အတိုင္း လူကို လႊတ္မထားထိုက္ဘူး။ လူ ့ေဆာင္စရာတစ္ခုကို ေပးထိုက္တယ္၊ အဲသည္ ေဆာင္စရာဟာ တရားဓမၼပဲ။ အဲသည္ တရားဓမၼက သူ ့သဘာ၀ေတြနဲ ့ အာရုံေတြကို ပမာဏ အမွန္အတိုင္း သိျမင္၊ ခံစား၊ မွတ္သား၊ တုံ ့ျပန္(ေဆာင္ဖန္)၊ ရွင္သန္ ရပ္တည္တဲ့ အေလ့ လုပ္ တာေတြပဲ။


*** သိျမင္= ၀ိညာဏကၡႏၶာ၊ ခံစား= ေ၀ဒနာကၡႏၶာ၊ မွတ္သား=သညာကၡႏၶာ၊ တံု ့ျပန္ေဆာ္ဖန္ =သခၤါရကၡႏၶာ၊ ရွင္သန္ရပ္တည္= ရူပကၡႏၶာ

Website counter

Back to TOP