၁၂။ ျဒပ္ရဲ့အတြင္းၾကည့္ေတာ့ အခ်ိန္ေနရာျဒပ္မဲ့ကို ျမင္ၿပီး ၁၂။ ျဒပ္ရဲ့အတြင္းၾကည့္ေတာ့ အခ်ိန္ေနရာျဒပ္မဲ့ကို ျမင္ၿပီး ဒါကို ထာ၀ရလြတ္ေျမာက္မႈလို ့ ယူၾကတယ္

တကယ္ေတာ့ သူဟာ ေလာကရဲ့ ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာမဲ့ၾကတဲ့ အျဖစ္ေတြ ျမင္ၿပီး ေၾကာက္ရြံ ့ တုန္လႈပ္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒါကလည္း သိတတ္ သူေတြဟာ သည္လို ျဖစ္ၾကၿမဲလည္း ဓမၼတာ ျဖစ္ တယ္။ သည္ေတာ့ သည္လူေတြ ပန္းတိုင္ျပဳၿပီး အာရုံထားေနၾကတဲ့ လိုလားမႈ၊ မလိုလားမႈ ဆိုတာေတြကို သည္လူေတြနဲ ့ ထပ္တူ ပန္းတိုင္ျပဳ အာရုံထားမႈေတြ မလုပ္ေတာ့ဘဲ ဒါကို ေက်ာခိုင္းၿပီး အာရုံမျပဳမိေအာင္ ေနထိုင္လိမ့္မယ္။

လိုလားစရာ မလိုလားစရာေတြ အာရုံမျပဳမိေအာင္ ေနဖို ့ဟာ မလြယ္ပါဘူး။ အာရုံျပဳမည့္သူ ျဖစ္တဲ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ပတ္၀န္းက်င္ အာရုံေတြရဲ့ ျဖည့္ဆီးမႈ၊ ဖ်က္ဆီးမႈေတြနဲ ့ ဆက္ဆံ ေနရလို ့ပဲ။ ျဖည့္ဆီးစရာေတြ ျဖည့္ဆီးမွ ဖ်က္္ဆီးစရာေတြရဲ့ အဖ်က္ဆီခံရမႈက လြတ္မွာ ျဖစ္မယ္ မဟုတ္လား။

သည္အာရုံေတြနဲ ့ ကင္းလို ့လည္းမရဘူး။ သည္အာရုံေတြနဲ့ ကင္းေအာင္ ေနခ်င္တယ္- ဆိုတဲ့ အစြန္းႏွစ္ရပ္ လြန္ဆြဲတာ ခံရေတာ့ တာပဲ။ သည္ေတာ့ လူကို အနည္းဆံုး စား-၀တ္- ေနေရးနဲ ့ ၿပီးေအာင္ ေမြးၿပီး၊ စိတ္ကို ေရြ ့လ်ားေနတာ တခုခုမွာ ကပ္ေနေအာင္ ထားေတာ့ တာပဲ။ ေရြ ့ လ်ားေနတဲ့ အာရုံမွာ စိတ္ကို ထားၿပီးေတာ့ အဲသည္ အာရုံနဲ ့ ထပ္တူ စိတ္ကလည္း ေရြ ့လ်ား ေနလိမ့္မယ္။ ေရြ ့လ်ားၿပီးတဲ့ အာရုံမွာ စိတ္ကိုလည္း မထားဘူး၊ ေရြ ့လ်ားမည့္ အာရုံမွာလည္း စိတ္ကို မထားဘူး၊ ေရြ ့လ်ားေနတဲ့ အာရုံမွာပဲ စိတ္ကိုထားေတာ့ စိတ္ဟာ အခ်ိန္မဲ့ ျဖစ္သြား တာေပါ့။

အခ်ိန္ဆိုတာ သိသူအတြက္ အသိခံအရာရဲ့ ေရြ ့လ်ားမႈကို ေခၚေ၀ၚတဲ့ အမည္မဟုတ္လား။သိ သူရဲ့ အသိနဲ ့ အသိခံအာရုံ ထပ္သြားၿပီ ဆိုရင္ အခ်ိန္ေပ်ာက္ ခံသြားရမွာပဲ။ ဆက္တယ္လိုက္ ၿဂိဳလ္တု ( Satellite) နဲ ့ ကမၻာလိုေပါ့။

သည္လိုၾကည့္ေတာ့ အခ်ိန္ေပ်ာက္ၿပီး သက္သာရာ ရေပမယ့္ ျဒပ္ကေတာ့ က်န္တာပဲ။ သည္ျဒပ္ေတြကို အျဖစ္အပ်က္ ၾကည့္တယ္။ သည္ျဒပ္ေတြကလည္း အစဉ္အၿမဲ မေျပာင္းလဲ ၾကတာေတြမွ မဟုတ္တာပဲ။ သတိမမူလို ့သာ လူမျမင္- ဆုိတာလို ျဖစ္ၾကတာပဲ။

ဒါကို ေရွးအခါက ပရမတၱ၀ါဒီႀကီးေတြဟာ ေကာင္းေကာင္း သိျမင္ႏိုင္ဖို ့ မဟာက်မ္းႀကီး တေစာင္ ျပဳထားခဲ့ၾကတာ ရွိတယ္။ အမည္က “ပဌာနကရဏ” လို ့ေခၚတယ္။ ပဓာနပကရဏ ျဖစ္လို ့ုပဲ။ ျဒပ္ေတြက ရုပ္ျဒပ္ နာမ္ျဒပ္ေတြေပါ့။

အဲသည္ ျဒပ္ေတြဟာ ပဓာန အေၾကာင္းပစၥည္းေတြရဲ့ အေထာက္အပံ့နဲ ့ ျဖစ္တည္ေနတာေတြ ပဲ။ လူ ့မွာရွိတဲ့သူေတြလည္း အေၾကာင္းပစၥည္းပဲ။ အာရုံေတြ ႀကီးစုိးမႈေတြ အစစေတြလည္း အေၾကာင္းပစၥည္းေတြေပါ့။

ဒါေတြက လူမွာရွိတဲ့ ရုပ္ျဒပ္နာမ္ျဒပ္ေတြ ျဖစ္ေပၚေအာင္ ေက်းဇူးျပဳၾကတာပဲ။ သည္ေတာ့ ရုပ္ျဒပ္နာျဒပ္တစ္ခုတိုင္းဟာ သူ ့ အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာတာလို ့ မရွိဘဲ အေၾကာင္းေၾကာင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ အက်ဳိးပဲ ျဖစ္တာ ေတြ ့ရေတာ့တာေပါ့။

အေၾကာင္းမရွိရင္ အက်ဳိးျဒပ္ေတြက ျဖစ္ခြင့္မရွိတာဆိုေတာ့ ျဒပ္ေတြရဲ့ ဘ၀ဟာ ၿမဲၿမံခိုင္ခံံံတဲ့ အေနမွာ မရွိတာ ေပၚလြင္လာတယ္။ သည္ေတာ့ ျဒပ္ေတြရဲ့ အျဖစ္ဟာ ေကာင္းတဲ့ ေနရာမွာလည္း မရွိဘူး။ အႏွစ္မဲ့အျဖစ္ ျဖစ္တယ္။

အဲသည္ ပဓာနပကရဏကို တတ္သူကေတာ့ က်မ္းရဲ့သင္ၾကားခ်က္အရ ႏွလံုးသြင္းၿပီး ျဒပ္ေတြ ရဲ့ အရွိမဲ့ အျဖစ္ကို သိၾကတယ္။ မတတ္သူေတြကေတာ့ လူထဲက အျဖစ္တခုတိုင္းကို ေလ့လာ ရၿပီေပါ့။ ေတြးၾကည့္ႏိုင္တဲ့ အသိမရွိေတာ့ ေျပးၾကည့္ၿပီး အသိယူရတယ္ ေျပာရမယ္။ ေတြး ၾကည့္ၿပီးသိႏိုင္တာ မျဖစ္ဘူးေပါ့။ ေျပာပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ ေတြးပဲၾကည့္ၾကည့္ အဲသည္ ရုပ္နာမ္ျဒပ္ ေတြမွာ အျဖစ္အပ်က္ ရွိေနတာ သိၾကတာေတာ့ တူပါတယ္။

အျဖစ္၊ အပ်က္ေတြ သိသူဟာ အဲသည္အျဖစ္၊ အပ်က္ေတြရဲ့ အဓိပၸါယ္မဲ့ အျဖစ္ကို သိရၿပီး၊ အဲသည္ အျဖစ္၊ အပ်က္ေတြကို ၿငီးေငြ ့လြန္ေျမာက္လုိမႈေတြ ျဖစ္လာတယ္။ သည္ေတာ့ ဒါေတြ ကို အထူးဆင္ျခင္ေတာ့ ဒါေတြကို အျပည့္အ၀ သိတဲ့ အျဖစ္ ေရာက္ၿပီး၊ သည္ရုပ္ သည္နာမ္ ျဒပ္ေတြဟာ ပစၥယသမ၀ါယေတြလို ့ အေလ်ာ္သိသူမ်ား ျဖစ္ပြားခါ ရုပ္ျဒပ္နာျဒပ္ အျဖစ္မရွိရာ ဆီအေရာက္ သိသြားတာပါပဲ။ သည္သူဟာ ျဒပ္သုည၊ ေနရာမဲ့အျဖစ္ အျမင္ေရာက္ေနသူပါပဲ။

သည္သူဟာ အမွန္ဆိုလို ့ ဒါပဲရွိတယ္၊ က်န္တာေတြက မာယာေတြ- လို ့ျဖစ္တယ္။ သည္မာ ယာေတြဟာ အခိုင္အမာ ဘာမွမရွိဘူး၊ ပစၥယသမ၀ါယလို ့ ေျပာရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာေတြပဲ။ သည္ပတ္၀န္းက်င္ဟာလည္း တျခားပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ပဲ။

သည္ေတာ့ ဆံုးစမရွိတဲ့ အနာဒိအနႏၱ အသခၤတ အဇာတိ အဇရာ အဗ်ာဓိ အမရဏ ျဖစ္တဲ့ အရာရဲ့ ဖန္ဆင္းခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္ ဆုိၿပီး ႏွာေၾကာတင္းလွတဲ့ လူ ့အခန္း က႑ ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူကို နဖားတပ္ခ်င္လို ့ အညာအဖ်န္း ေျပာ ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို ့အျမင္ေပါက္ခ်က္အရ ေျပာခဲ့ျခင္း မွ်ပါပဲ။

လူေတြက အျပင္ၾကည့္ရတာ မ်ားၿပီး အျပင္မွာ က်က္စားရတဲ့ မူးေနာက္ၿငီးေငြ ့ ၾကတဲ့ အခါ အဲသည္ မၾကည့္မိေအာင္ အတြင္းမွာ စိတ္ကို ထားၾကည့္ၾကၿမဲ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေရွးကလည္း သည္လိုပဲ၊ အခုလည္း သည္လိုပါပဲ၊ ဘာမွ မထူးပါဘူး။ အခု နည္းနည္းပိုတာက ကိရိယာေတြ ထြင္အားေကာင္းလာလို ့ အျပင္မွာ ၾကည့္ရတာေတြ မကုန္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ၿပီး အျပင္ၾကည့္လို ့ မ၀ႏိုင္ လြယ္တာေလာက္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အတြင္းၾကည့္အား နည္းနည္းပါးသြားသလိုေတာ့ ျဖစ္ရတယ္။ သိပၸံစနစ္ေတြဟာ အျပင္ၾကည့္ စနစ္ေတြပဲ။

ကြန္ျမဴနစ္ စနစ္ဟာ အျပင္ၾကည့္တဲ့ စနစ္ထဲက စနစ္တခုပဲ။ အဲသည္စနစ္ အေပါက္ေရာက္ နည္းတဲ့ အခါ အတြင္း ၾကည့္စနစ္ေတြ ေခါင္းေထာင္ထလာခြင့္ ရတာပဲ။ ပီကင္းမွာ အတြင္း ၾကည့္စနစ္ ျပပြဲ ၿပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္ခဲ့တာပဲ။ လီဟုန္ၾကည္ဟာ အဲသည္မွာ ေအာင္ပြဲခံခဲ့တယ္ သိရတယ္။

လီဟုန္ၾကည္ဟာ အတြင္းၾကည့္ စနစ္မွာ ထိပ္တန္း ေပါက္ေရာက္ခဲ့သူပဲ။ ေခတ္ဘာသာေရး အသံုးအႏႈန္းနဲ ့ သံုးမယ္ဆိုရင္ ဘာသာေရးတခုရဲ့ ေခါင္းေဆာင္၊ တမန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ေျပာရေလာက္ေအာင္ရွိသူ ျဖစ္တယ္ ေျပာစရာျဖစ္တယ္။

အခ်ိန္တို အတြင္းမွာ သူေဟာေျပာခဲ့တဲ့ ဓမၼ ခ်ဉ္းကပ္သူ ဆယ္ကုေဋေလာက္ ရွိတယ္ ဆိုတာ ၾကည့္ၿပီး သိႏိုင္တယ္။ ေရွးအခါက ဘယ္ ဘုရားဆိုသူနဲ ့ တမန္ေတာ္ ဆိုသူမွ သူ ့ေလာက္ အခ်န္တိုအတြင္း သူတို ့ တရားခ်ဉ္းကပ္သူ မ်ားျပားခဲ့တာ မရွိခဲ့ဘူး။ ရာမတို ့၊ ခရစ္ရွနားတို ့ လည္း မရွိခဲ့ဘူး။ ဗုဒၶတို ့ နိဂႏၳတို ့လည္း မရွိခဲ့ဘူး။ ဟီဘရူးတို ့ ခရစ္တို ့ မိုဟာမက္ တို ့လည္း မရွိခဲ့တာ ေတြ ့ရတယ္။ အခု ေခတ္သစ္ထဲမွာ ခရစ္ရွနမူးရတီး တို ့လည္း သည္လိုပါပဲ။ အခု ေတာင္ သူ ့တရား ဆည္းကပ္သူ တစ္ကုေဋရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

Website counter

Back to TOP