၁၀။ မတရားျပဳသူရဲ့ အျပဳကို ခံရသူဟာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ရသြား၊ ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုတာ တကယ္ပဲလား?

ေနာက္တစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ မတရားျပဳ သူဆီက ပဲ့ထြက္လာတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြဟာ အျပဳခံ ရသူမွ ရရွိတယ္- ဆိုတာလည္း စိစစ္ၾကည့္သင့္တယ္။ ဒါ တကယ္ ဟုတ္ပ့ါမလား? ဟုတ္တယ္- ဆိုရင္ အလားတူ တစ္ခုလည္း ဟုတ္ရလိမ့္မယ္။ အဲဒါက “မတရားမႈ ျပဳသူရဲ့ အျပဳခံရသူဟာလည္း တရားမႈျပဳလို ့ ပဲ့ထြက္လာတဲ့ မတရားမႈ အထိအမွန္ခံရၿပီး အဲသည္ မတရားမႈကို ရရွိသူ ျဖစ္မလား? - ဆိုတာပါပဲ။

ဒါေတာ့ လီဟုန္ၾကည္ ေခါင္းၿငိမ့္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ မတရားအျပဳခံရသူဟာ မတရားျပဳသူဆီက ပဲ့ထြက္လာတဲ့ တရားကို ပိုင္ဆိုင္ ရရွိတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ တရား ျပဳသူဆီက မတရားေတြ ပဲ့ထြက္လာမွာပဲ။ အဲသည္အပဲ့ေတြကို တရားအျပဳခံရသူအဖို ့ ဓမၼတာမဆိုက္ဘူးလား? မတရား ျပဳရင္ ျပဳသူဆီက တရားေတြ ပဲ့ထြက္တာ ခံရသလို၊ တရားျပဳရင္လည္း ျပဳသူဆီက မတရားေတြ ပဲ့အထြက္ခံရမွာပဲ။ သည္ေတာ့ တရားအျပဳခံရသူဟာ တရားျပဳသူဆီက ပဲ့ထြက္ လာတဲ့ မတရားကို ရရမွာေပါ့။

သည္ေတာ့ မတရား၊ အဆက္ဆံခံရသူဟာ မတရားဆက္ဆံသူဆီက ပဲ့ထြက္လာတဲ့တရားကို ပိုင္ဆိုင္ရရွိသူ ျဖစ္သလို တရားနဲ ့ ဆက္ဆံခံရသူဟာလည္း တရားနဲ ့ ဆက္ဆံသူ ့ဆီက ပဲ့ ေကၽြထြက္လာတဲ့ မတရားေတြ ရရွိသူျဖစ္ၿပီး၊ တရားနဲ ့ ဆက္ဆံ ခံရသူဟာ အလုိအေလ်ာက္ မတရားသူ ျဖစ္ေတာ့တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ တရားနဲ ့ ဆက္ဆံမည့္သူကို အဆက္ဆံခံမည့္သူက ေရွာင္ရမလို ျဖစ္ၿပီပဲ။ သည္လိုေကာ ျဖစ္သင့္ရဲ့လား? တရားနဲ ့ ဆက္ဆံသူကို ေရွာင္ရရင္ လူ ဟာ ဘယ္လိုသူနဲ ့ ဆက္ဆံရမလဲ?

လီဟုန္ၾကည္ရဲ့ ခႏီၱ၊ သစၥာနဲ ့ ေမတၱာ ပါရမီဆိုင္ရာ က်င့္ဖို ့အတြက္ အျမင္ေတြဟာ အျမဳေတ မက်တာ ေပၚလြင္ပါတယ္။ က်င့္ဖို ့ပဲ လိုတယ္၊ က်င့္ဖို ့ အျမင္မလိုဘူး ေျပာမလား? သည္လို ေျပာရင္ မွားမွာပါ။ အျမင္မွားနဲ ့ ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာေတြ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ရင္ အျမင္မွား ခႏီၱ၊ အျမင္မွား သစၥာ၊ ေမတၱာေတြပဲ ျဖစ္မွာပါ။

အျမင္မွားနဲ ့ တည္ေဆာက္လို ့ ျဖစ္တဲ့ ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာေတြလည္း ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာေတြပဲ မဟုတ္ဘူးလား - ေျပာလို ့ေတာ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာလုိ ့ပဲ ရတာ ျဖစ္ၿပီး ထာ၀ရခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာဆီ မေရာက္ေစႏုိင္ပါဘူး။ ယာယီ ေရြ ့လ်ားတဲ့ ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာပဲ ျဖစ္လို ့ပဲ။

ယာယီခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ျဖစ္ပြားေစသူဟာ အက်ဳိးဂုဏ္ေတြေတာ့ ထင္ႏိုင္ ေလာက္ပါတယ္။ ဒါကို လီဟုန္ၾကည္က ကားတိုက္ခံရသူနဲ ့ ၿငိမ္းေပၚကက်လာတဲ့ သပိုက္ႀကီး ေခါင္းေပၚတည့္တည့္ က်လာၿပီး မ်ားစြာ ထိခိုက္ မခံရသူ အစစေတြ ျပပါတယ္။ သည္အက်ဳိး ေတြဟ အဲသည္ ခႏီၱစတဲ့ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ဟုတ္ေကာင္း ဟုတ္မွာပါ။ ဟုတ္ေကာင္းမွ လည္း ဟုတ္မွာပါ။

ကေလးေတြလဲက်ရာမွာ က်ဳိးပဲတာ နည္းပါတယ္။ လူႀကီးေတြ ဆိုရင္ က်ဳိးပဲ့တာ မ်ားၾကတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ လူႀကီးဟာ အဲသည္လို ျဖစ္မယ္ဆုိရင္ ေယာင္ကန္းကန္းနဲ ့ တုန္ ့ျပန္ ပါတယ္။ ကေလးကေတာ့ တုန္ ့ျပန္မႈမဲ့လို ့ပါပဲ။ ေယာင္ကန္းကန္း တုန္ ့ျပန္မႈဟာ ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာပ်က္ရာ ေရာက္ပါတယ္။ သည္လို မတုန္ ့ျပန္တာဟာ ခႏီၱ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာရွိရာ ေရာက္ လုိ ့ပဲ။

သည္တရားက က်န္းမာေရးျဖစ္ေစတာလည္း လီဟုန္ၾကည္ ညႊန္းပါတယ္။ ေလာကမွာ လူတိုင္းပဲ မက်န္မာတာကို ေၾကာက္ရြံ ့ၾကတယ္၊ က်န္းမာတာကို လုိလားၾကတယ္။ သည္တရားဟာ က်န္းမာမႈေတြ ျဖစ္ေစတာလည္း ဟုတ္ေလာက္မွာပဲ။ ဟုတ္ေကာင္းမွလည္း ဟုတ္မွာပဲ။

သည္တရားကို နာၾကားေလ့လာရလို ့ က်န္းမာတယ္ ဆိုတာ ... မခံႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ေဒါကန္တာ၊ သစၥာပ်က္ၿပီး လုပ္ခ်င္ရာလုပ္လုိ ့ ေသြးေလေတြ ေဖာက္ျပန္တဲ့ စိတ္ေၾကာင္းရင္းခံ ရုပ္ေရာဂါ ေတြ ရေနသူဆိုရင္ေတာ့ သည္တရားဟာ အဲဒီေရာဂါေတြ ၿငိမ္းေစစရာရွိမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္တယ္။

သည္လိုမဟုတ္တဲ့ ေရာဂါေတြ ေပ်ာက္ပ်က္နဲ ့ မျဖစ္ပြားေစတာ ဆိုေတာ့ ဟုတ္ေကာင္းမွ ဟုတ္မွာပဲ။ ထန္းသီးေကၽြခိုက္ က်ီးနင္းလိုက္ သေဘာမ်ိဳး၊ သည္တရားေလ့လာတဲ့ အခ်ိန္နဲ ့ ေရာဂါေပ်ာက္မည့္အခ်ိန္ မေတာ္တဆ ကိုုက္ညီေနတာမ်ဳိး ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္စရာ ရွိပါတယ္။

Website counter

Back to TOP