၄။ ပရမတ္သမားေတြဟာ သူတို ့အသိဟာ ဘုရားအသိနဲ ့ ထပ္တူလို ့ ဆိုၾက

ဗမာျပည္က တခ်ဳိ ့တရားသမားေတြ ဆိုသူေတြလည္း လီဟုန္ၾကည္ နီးနီးေလာက္ ေျပာဆုိၾက တာေတြရွိပါတယ္။ သူတို ့ သိတာဟာ ဘုရားသိတာနဲ ့ ထပ္တူျဖစ္ၿပီး ၊ ဘုရားလည္း သူတို ့ သိေနတာထက္ ပိုလြန္သိသူ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာမ်ဳိးေတြပဲ။

အဲသည္သူေတြဟာ ပရမတၳသစၥာသမားေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတို ့ဟာ ပရမတ္တရားေတြကို ရႈၾကည့္ေလ့လာ ၾကတယ္။ ရုပ္ပရမတျဖစ္ျဖစ္၊ နာမ္ပရမတ္ ျဖစ္ျဖစ္ တခုခုထဲက ပရမတ္ တခုခုကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ႏိုင္ၿပီ ဆိုရင္ အဲသည္ ပရမတ္ရဲ့ လကၡဏာျဖစ္တဲ့ ဥပါဒ္နဲ ့ ဘင္ (၀ယ) ကိုျမင္ေတာ့တာပဲ။ တစ္ခုကို သည္လိုျမင္လ်င္ က်န္တဲ့ ပရမတ္ေတြကိုလည္း အတူတကြ ျဖစ္ေနေတာ့ ျမင္ေတာ့တာေပါ့။

သည္လုိျမင္ေတာ့ ပရမတ္ဟာ အလကားပဲလို ့ သေဘာေပါက္ၿပီး ပရမက္ကို စိတ္မ၀င္စားဘူး၊ စိတ္ကုန္တယ္ေပါ့။ ပရမတ္ စိတ္ကုန္သူဟာ ပရမတ္အာရုံကို အာရုံအျဖစ္ မယူၾကေတာ့ဘူး။ ပရမတ္ အာရုံရဲ့ လကၡဏာျဖစ္တဲ့ ၀ယ- ဆိုတဲ့ အပ်က္- ေၾကာင့္ မရွိျဖစ္ေနရတဲ့ လဟာ- လို ့ ဆိုရတဲ့ “ ဘာမွ မရွိတဲ့ အျဖစ္ ” အာရုံကို အာရုံအျဖစ္ သူတို ့စိတ္ကို မွီထားၾကတယ္။

အဲသည္ လဟာ အာရုံကိုလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္က အပၸ၀တၱ နိဗၺာနံ ဆိုၿပီး က်မ္း စာတစ္ေစာင္က “သုညတ အနိမိတၱ အပၸဏိဟိတနိဗၺာန္ ဆိုတာ ဒါေပါ့” လုပ္ေပးခဲ့ေတာ့ သည္ေန ့ သူေတြက အျမတ္ဆံုး ပန္းတိုင္ေတြ ့ၿပီ ဆိုၿပီး တတ္ေထာင္ကုန္ၾကတာပဲ။ သည္သူ ေတြဟာ လူ ့အခ်ည္းႏွီးေတြ၊ ဘာအသံုးမွ မက်ၾကသူေတြပဲ။ ဘယ္ေၾကာင့္ ဘာအသံုးမွ မက် ၾကတာလဲ - ဆိုရင္ ဘာသိစရာမွ ရွိတာ မဟုတ္တာကို သိေနသူေတြ ျဖစ္ၾကလုိ ့ပဲ။

သည္လုိျဖစ္လ်က္နဲ ့ သည္သူေတြဟာ သည္အာရုံကို ဘယ့္ေၾကာင့္ မက္စက္ေနတာလဲ? ေမးခ်င္ဖြယ္ ျဖစ္တယ္။ သည္အာရုံဟာ သိတဲ့ အတိုင္းပဲ တျခားအာရုံေတြလို စိတ္ကို မလႈပ္ရွား မေျခာက္ျခား ေစဘူးပဲ။ စိတ္ကို လႈပ္ရွား ေျခာက္ျခားေစတဲ့ အာရုံေတြဟာ စိတ္ကို ခါရမ္း ပန္းႏြမ္းတာေတြ ျဖစ္ေစတယ္။ အပန္းအႏြမ္း သက္သာလို ့သည္အာရုံကို တန္ဖိုးထားမိ ၾကတာပဲ။

စိတ္ဟာ အပန္းအႏြမ္းမခံရေအာင္ ထားႏိုင္ရင္ ရုပ္မွာလည္း ေရာဂါဘယေတြ မျဖစ္ပြားေစဘူး။ ျဖစ္ပြားၿပီးေတြလည္း ေပ်ာက္ ေကာင္းေစႏို္င္တယ္။ အသက္လည္း ရွည္ေစႏိုင္တယ္ေပါ့။ သည္ေတာ့လည္း ဒါကို မတ္ေတာ့တာေပါ့။

သည္သူေတြဟာ က်န္းမာသက္ရွည္ေတြ ျဖစ္ၾကေပမယ့္ စိုက္ပင္ေတြအတြက္ ျပဳစုထားတဲ့ ေျမ ေရ ၾသဇာစားၿပီး စိုက္ပင္ေတြၾကားမွာ ဖြံ ့ၿဖိဳးႀကီးထြားေနတဲ့ ေပါင္းပင္ႀကီးေတြ လိုပဲ ျဖစ္တယ္။ ေပါင္းပင္ဟာ ဘာအသံုးက်သလဲ? အဲသည္သူဟာ ေပါင္းပင္လိုပဲ ဆန္ကုန္ေျမေလးပဲ။

သူ ့ဆီမွာ သည္ထက္ပိုးဆိုးတာလည္း ရွိတယ္။ ေပါင္းပင္ဟာ ဘာမွ အသံုးခ်မရရုံမက စိုက္ပင္ အတြက္ ျပဳစုမႈ ခပ္သိမ္းကို သံုးစားပစ္ေနရုံမွ်လည္း မကလည္း ရွိေသးတယ္။ အဲဒါက သူ ့ဆီ က ေရာဂါေတြကို စုိက္ပင္ေတြမွာ အကူးစက္ခံရေစတာပဲ။

သည္လိုပဲ အသံုးမက်ဆံုး အာရုံကို အသံုးအက်ဆံုး အဖိုးအတန္ဆံုး အာရုံအျဖစ္ သိမွတ္အာရုံ ျပဳေနသူရဲ့ ဦးေႏွာက္ဟာ ပလာျဖစ္ေနပါတယ္။ ပလာက်င္းေနတဲ့ ဦးေႏွာက္ထဲကို အာရုံအခ်က္ အလက္ တခုခု ခြန္ ့မေပးလိုက္နဲ ့၊ ေပးလိုက္ရင္ အဲသည္အာရုံရဲ့ အနက္ အဓိပၸါယ္ကို ပံုမွန္ ေကာက္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း သူ ့ဆီမွာ ခ်ဳိ ့တဲ့ေနတယ္။ သူ ့ကိုယ္သူ ခ်ဳိ ့တဲ့မွန္းလည္း မသိဘူး။ သည္ေတာ့ အဲသည္ ခြန္ ့အေပးခံရတဲ့ အာရုံကို အဓိပၸါယ္ေဖာ္ခ်င္သလို ေဖာ္ပစ္လိုက္တယ္။

အဲသည္ အဓိပၸါယ္ကလည္း သူကိုယ္တိုင္ ျမင္လာၾကားလာ ေတြ ့လာတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ သည္လို ျဖစ္လာတယ္လည္း သူမသိဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဦးေႏွာက္ ဖရိုဖရဲျဖစ္ရာက ျဖစ္လာ တာေတြပဲ။ သည္အဓိပၸါယ္ေဖာ္ခ်က္ဟာ လက္ငင္းမွာ စံလြဲေနရင္ေတာ့ ရႈးေနတယ္- ေျပာရ တာေပါ့။ လက္ငင္းမွာ စံလြဲတဲ့ အျဖစ္ မရွိဘူးဆိုရင္ နတ္စီးတယ္၊ ဓါတ္စီးတယ္၊ ဘုရားၾကြတယ္ စသည္ ေျပာရတာပဲ။ ေရွ ့ျဖစ္ေဟာတာေတြဟာ အဲသည္ေတြက လာတာေတြ ပဲ။ ဒါေတြဟာ ဘာသာရွိ၊ ဘာသာမဲ့ အားလံုးတို ့ဆီမွာ ရွိေနတယ္။

သူတို ့ကို လူအမ်ားက အထင္ထားၾကတယ္။ သည္ေတာ့ သူတုိ ့ကလည္း သူတို ့ကိုယ္ကို သူတို ့ အထင္ထားၾကျပန္ေတာ့တာပဲ။ “ဗုဒၶဘုရားလည္း ငါတို ့ေလာက္သိတာပါပဲ” ဆိုတာမ်ဳိး ေပါ့။ လီဟုတ္ၾကည္ ကေတာ့ “ဗုဒၶဘုရားေတာင္ ငါ့ေလာက္မသိဘူး” - ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ေပါ့။

Website counter

Back to TOP