ဘာျဖစ္လို ့လဲ။ အခုေလာက္ရေနတဲ့ အေျခအေနကေနၿပီးေတာ့ ဒါေတာင္မွ မျမင္ဘဲနဲ ့ မေတာ္တဆနဲ ့ ဒီလိုရေနေသးတယ္ ဆိုရင္ စည္းရွိရွိ၊ ကမ္းရွိရွိ အသိအျမင္ရွိရွိနဲ ့သာ ကိုယ္က လွမ္းသြားလိုက္လို ့ ရလာတဲ့ဟာဆိုရင္ မေပ်ာက္မပ်က္ေတာ့ဘူး။ အကုပၸါေမ ၀ိမုတၱိလို ့ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့တဲ့အတိုင္း ငါ့လြတ္ေျမာက္လာတာကေတာ့ မပ်က္ေတာ့ ဘူးဟလို ့ အခုမိဘမ်ားနဲ ့ အတူတူေနၾကတယ္။
မိဘမ်ားနဲ ့ ကိုယ္နဲ ့ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ၿပီးေတာ့ ေနတဲ့အခါမွာ မိဘေတြအေပၚမွာ ကိုယ္ၿငိဳျငင္စရာလည္းမရွိဘူး။ မိဘေတြက ကိုယ္ ၿငိဳျငင္ခံရတာလဲ မရွိဘူး။ လြတ္ေျမာက္ေနတယ္။ ဒါလြတ္ေျမာက္ေနတယ္လို ့ ေျပာ ရမယ္။ ေမြးခ်င္း အေပၚမွာ ကိုယ္ေပါင္းသင္းေနထိုင္ရတယ္။ ကိုယ္ကေမြးခ်င္း အေပၚမွာ ၿငိဳ ျငရတာလဲ မရွိဘူးဆိုရင္ ဒါလြတ္ေျမာက္တယ္လို ့ ေျပာရမယ္။ က်န္တဲ့ မိတ္ေဆြသဂၤဟ ေတြနဲ ့ ေပါင္းသင္းၿပီးေနထိုင္ရတယ္။ ကိုယ့္သားသမီးေတြနဲ ့ ေပါင္းသင္းၿပီးေနထိုင္ရတယ္ သူတို ့ကလဲကိုယ့္ ၿငိဳျငင္စရာမရွိဘူး။ ကိုယ္ကလည္း သူတို ့ ၿငိဳျငင္ေနတာ မရွိဘူး။ လြတ္ ေျမာက္ေနတယ္လို ့ ေျပာရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလြတ္ေျမာက္မႈက စမ္းတမ္း ပမ္းတမ္းနဲ ့ လြတ္ေျမာက္မႈ၊ စမ္းတ၀ါး၀ါးနဲ ့ လြတ္ေျမာက္မႈ။ အခုလြတ္ေျမာက္ေနေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ ၾကာ ထတိုက္ခ်င္ တိုက္ႏိုင္တယ္လို ့ ဒီလိုေျပာရမယ္။ ဒါ ဘာျဖစ္လို ့လဲ စည္းရွိရွိ ကမ္းရွိရွိ ဘာအသိအျမင္နဲ ့မွ ကိုယ္ကေန လြတ္ေျမာက္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို ့လို ့ မပ်က္ျပဳန္းတဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈ မဟုတ္ဘူး။ ပ်က္ျပဳန္းေသးတဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈ။ ေလာကီ လြတ္ေျမာက္မႈလို ့ ဒီလိုေျပာရမယ္။
စည္းမွန္ကမ္းမွန္ကေန ပ်က္ျပားသြားမွာ
ျမတ္စြာဘုရားက သူ ့လြတ္ေျမာက္တာကေတာ့တဲ့ အကုပၸါေမ ၀ိမုတၱိ- ငါ့လြတ္ေျမာက္မႈက ေတာ့ မပ်က္ေတာ့ဘူးတဲ့၊ ျမတ္စြာဘုရားက ေျပာတယ္။ အသိဉာဏ္ရွိရွိနဲ ့ သူ ့လြတ္ ေျမာက္မႈကို တည္ေဆာက္ ထားတာႀကီးျဖစ္တဲ့ အတြက္ မေပ်ာက္ေတာ့တာဗ်။ ကိုယ္က အသိဉာဏ္ရွိရွိနဲ ့ တည္ေဆာက္ထားတာ မဟုတ္ေတာ့ မေတာ္တဆ လြတ္ေျမာက္ေနတာ လို ့ေတာင္ ေျပာခ်င္စရာ။ ကိုယ့္ရဲ့ အေျခအေန အရပ္ရပ္ေတြက ေပးေနတယ္။ ေပးေန တယ္ဆိုတာ ကိုယ္က ရိုင္းစိုင္းဖို ့ရန္လဲ သိပ္မရွိဘူး။ သူတို ့တေတြက ကိုယ့္အေပၚ ရိုင္းစိုင္း ဖို ့ရန္လဲ သိပ္မရွိဘူး။ သူတို ့တေတြက ကိုယ့္အေပၚ ရိုင္းစိုင္းဖို ့ရန္လဲ သိပ္မရွိဘူး။ သိပ္ေတာ့လဲပဲ မရိုင္းစိုင္းၾကဘူး။ မရိုင္းစိုင္းၾကေတာ့လဲပဲ စည္းမွန္ကမ္းမွန္ နည္းလမ္းမွန္ ကေလးေပၚမွာ မေတာ္တဆက်ေနၾကတယ္။ အခြင့္အလမ္းကေလးေပးေတာ့ အဲဒီအခြင့္ အလမ္း ကေလးကေပးေတာ့ အဲဒီအခြင့္ အလမ္းကေလးသာ ပ်က္ျပယ္သြားစမ္း။ ေဟာ … စည္းမွန္ကမ္းမွန္ ကေန ပ်က္ျပယ္သြားမွာေနာ္။ အဲဒါဆိုရင္ တစ္ေယာက္နဲ ့ တစ္ေယာက္ တိုက္ရမွာပဲ။ အေဖနဲ ့လဲ တိုက္ရမွာပဲ။ အေမနဲ ့လဲ တိုက္ရမွာပဲ။ ကိုယ္ေမြးထားတဲ့ သားသ မီးနဲ ့လဲ ကိုယ့္ႏို ့ခ်ဳိတိုက္ထားရတာပဲ။ ငါလုပ္ထားတဲ့လူပဲလို ့ မမွတ္နဲ ့ တိုက္ရမွာပဲ။ အဲဒီ အခါဆို မလြတ္ေျမာက္ေတာ့ဘူးလို ့ဒီလိုေျပာရမယ္။
မပ်က္ျပယ္ေစႏိုင္တဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈကိုရမွ ကိုက္မယ္
ဘာသာတရားဟာ အဲဒီေလာက္ အေရးႀကီးတယ္။ တကယ္ေတာ့ တို ့ဘာသာတရားက ေပးတဲ့ အခြင့္အလမ္းကို ရတယ္လို ့ေတာင္ထင္ခ်င္စရာ မရွိဘူး။ ဘာျဖစ္လို ့လဲ။ တို ့က ယဥ္ေက်းတဲ့ လူမႈပတ္၀န္းက်င္ထဲကို ေရာက္ၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာသာတရား ကိုး ကြယ္တဲ့ အပိုင္းတုန္းက ေပးတဲ့ အမူအက်င့္ေတြရဲ့ ရရွိတဲ့ ဆုလာဘ္ကိုေတာ့ျဖင့္ မရသည္ ျဖစ္ေစ၊ တို ့ ဒါေလာက္ေတာ့ လူျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါရဲ့လို ့ ထင္ခ်င္စရာရွိတယ္။ တကယ္ လဲလုပ္ေလာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရရွိေနတဲ့ အခြင့္အေရးက တကယ္တမ္း မပ်က္ျပယ္တဲ့ အခြင့္အေရး မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ လြတ္ေျမာက္ေနတဲ့ အေနအထားက တကယ္တမ္း မပ်က္ျပယ္တဲ့ အေနအထား မဟုတ္ဘူးလို ့ ဒီလိုေျပာခ်င္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒါကေလးတြင္ တင္းတိမ္ၿပီးမေနဘဲ တကယ္တမ္း ကိုယ့္ကို မပ်က္ျပယ္ေစႏိုင္တဲ့ လြတ္ ေျမာက္မႈကိုရမွ ကိုက္မယ္။
ေလာကီလြတ္ေျမာက္မႈလို ့ ဒီလိုေျပာရမယ္
Labels:
ဘာသာတရားက ေပးေသာ ဆုလာဘ္