အသိတရားကိုသာ ဦးေဆာင္လမ္းညြန္အျဖစ္ထား

လူမွာက တရားမွ်တတဲ့ စည္းကမ္း ကလနားေလးနဲ ့ လႈပ္ရွားရမွ ေအးခ်မ္းမယ္၊ တရားမွ် တတဲ့ စည္းကမ္း ကလနားဆိုတာမွ ဘယ္ဟာမွန္း မသိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ သိေယာင္ ေပါက္သလို ျဖစ္ေပမယ့္ တကယ္က် မသိဘူး ဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့ လူ ့ ေလာကႀကီးမွာ လႈပ္ရွားေနရတာက ကိုယ့္သားအေပၚမွာ ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္သမီးအေပၚမွာ ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္ေျမး ကိုယ့္ျမစ္အေပၚမွာျဖစ္ေစ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ့္ရဲ့ အေဖာ္အဖက္ ေတြေပၚမွာျဖစ္ေစ ေဟာ- သူမ်ား လႈပ္ရွားသလို ေတာ္သလိုသာ လႈပ္ရွားေနေတာ့ ဘယ္လိုစည္းကမ္းကို မ႑ိဳင္ထား ၿပီး တိတိက်က်ငါ လႈပ္ရွားေနတာလို ့ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒါ ကိုယ့္ရဲ့ အေဖာ္အဖက္ျဖစ္တဲ့ သားတို ့ သမီးတို ့ ဆိုတဲ့သူေတြက ေတာ္ရင္ေတာ္ပါရဲ့၊ မေတာ္လို ့မ်ား သူတို ့က ကုိယ့္ကို ေခ်ာက္ထဲဆြဲၿပီး ခ်ၿပီလို ့ ဆိုရင္ ေသခ်ာေပါက္ လိမ့္က်ရမယ္။

အဲဒီအခါက်မွ နဂိုကေတာင္ လမ္းက ေပ်ာက္ၿပီးမွ ေခ်ာက္က်တာဆိုေတာ့ လမ္းေကာင္းေပၚကို ျပန္မေရာက္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ္ကအဲဒီလို မျဖစ္ရေလေအာင္ ကိုယ့္ဘ၀မွာ ဘယ္အေျခအေန ေရာက္ေနေန၊ဘယ္ လာကဓံမုန္တိုင္းႀကီးက တိုက္ခိုက္လိုက္လို ့ တစ္ခါတည္း လြင့္ပါးသြားေနေန ဒီကြန္ပါလို ့ ဆိုတဲ့ဟာေလး ရွိေနတဲ့သူက ေတာင္ - ေျမာက္ကို အၿမဲတမ္းျပေနေတာ့ သူ ့အေနနဲ ့ ဘယ္လိုမွ မ်က္စိလည္လို ့ မရသလို ကိုယ့္မွာလဲပဲ မသိျခင္းတရားကို ဦးေဆာင္ လမ္းညြန္ အျဖစ္နဲ ့မထားမိဘဲ အသိတရားကိုသာ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္အျဖစ္နဲ ့ ထားမိတဲ့သူက ကိုယ္ သိတာမွ ကိုယ္ကေနၿပီးေတာ့ လက္ခံတယ္လို ့ ဆိုတဲ့သူက ေတာင္ - ေျမာက္ အိမ္ေျမွာင္ ကကိုယ့္မွာ အၿမဲပါေနတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ မ်က္စိလည္လမ္းမွား မျဖစ္ေတာ့ ဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားတဲ့ တရားေတာ္ကိုလဲပဲ နာရမွာ
အဲဒီလို မ်က္စိလည္လမ္းမွား မျဖစ္ရေလေအာင္ ဘာေျပာရမလဲဆိုေတာ့ ကိုယ္မသိတဲ့ ဟာကို သိေလေယာင္မ်ဳိး၊ ကိုယ့္မွာ မင္းမူလာတာမ်ဳိး မျဖစ္ၾကရပါေစနဲ ့လို ့ ေဟာဒီလို ေျပာရမယ္။ ကိုယ္မသိတဲ့ ဟာေလးက ကိုယ့္ကိုသိတယ္လိုလိုမ်ဳိးနဲ ့ မင္းမူလာတာမ်ဳိး မျဖစ္ဘူးလို ့ ဆိုရင္ကေတာ့ ဘာသာတရားရဲ့ အမွန္ကို ရေတာ့မယ္။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို ့ကိုးကြယ္ၾကတဲ့ ျမတ္စြာဘုရား၊ အဲဒီ ျမတ္စြာဘုရားက ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ငါး ရာေက်ာ္ေလာက္ကေန ၿပီးေတာ့ ပရိနိဗၺာန္စံခဲ့ၿပီ။ အဲဒီ ဘုရားက ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါး ရာေက်ာ္ႀကီးေတာင္မွ ၾကာခဲ့ၿပီ ဆိုလိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ မေတြ ့ႏိုင္ေတာ့ေပမယ့္ တကယ္ လို ့ မ်ား ကိုယ္ကေနၿပီးေတာ့ မသိတာကို အစိုးမိုးမခံဘဲနဲ ့ လံုး၀ ကိုယ့္အသိတရားကိုပဲ ကိုယ္က ဦးေဆာင္အျဖစ္နဲ ့ ထားေတာ့မယ္လို ့ ဆိုရင္ တကယ္ျမတ္စြာ ဘုရားဘုရားလဲ ေတြ ့မွာလို ့ ေျပာခ်င္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ဖူးရတာ သက္သက္မွ်သာလားလို ့ ေမးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားတဲ့ တရားေတာ္ ဆိုတာလဲပဲ နာရမွာ၊ သိရမွာ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားတဲ့ တရားေတာ္သာ နာၾကားရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တပည့္သား သံဃာ ဆိုတာလဲပဲ ဧကန္ဧက သိရမွာလို ့ က်ဳပ္တို ့က ေျပာခ်င္တယ္။

ဘုရားကို တကယ္ျမင္ဖူးျမင္ရလဲ ဘုရားမွန္းမသိဘူး
အဲဒီလုိ ျမတ္စြာဘုရားနဲ ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တပည့္သားေတာ္ေတြေရာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာ ၾကားတဲ့ တရားေတာ္ေတြကိုေရာ သိၿပီလို ့ ဆိုတဲ့ သူကေတာ့ တကယ့္သာသနာေတာ္ကို ေတြ ့ၿပီလို ့ ဒီလိုေျပာရမွာေပါ့။ အသိတရား မဟုတ္တဲ့ဟာေတြက အသိတရား ေယာင္ ေဆာင္ၿပီး သကာလ ကိုယ့္ေရွ ့မွာ ဆီးေနတာ၊ ဆို ့ေနတာ မခံရဘူးလို ့ ဆိုလို ့ရွိရင္ ရတနာ သံုးပါး ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာကို ေတြ ့မယ္။ တကယ္လို ့မ်ား အသိတရား မဟုတ္ တဲ့ ဟာေတြက အသိတရားေယာင္ၿပီး သကာလ ကိုယ့္ရဲ့ အသိေရွ ့မွာ ဆီးေနတာ၊ ဆို ့ေန တာ ခံရလို ့ရွိ႕ရင္ ဒီသူေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးကို မေတြ ့ဘူး။ ေန ့တိုင္း ဘုရားရွိခိုး၊ ဘုရားကို မေတြ ့ဘူး။ ေန ့တိုင္း တရားအားထုတ္ခ်င္ အားထုတ္ တရားကို မေတြ ့ဘူး။ ေန ့တိုင္း သံဃာကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ခ်င္ ဆည္းကပ္ ေနေန အဲဒီသူ သံဃာကို မေတြ ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို ့လဲ ဆိုလို ့ရွိရင္ သူက တကယ္ မသိတဲ့ ဟာက အသိႀကီးလုပ္ၿပီး သကာလ သူ ့အသိဉာဏ္ရဲ့ ေရွ ့ကေန ၿပီးေတာ့ ဆီးဆို ့ ထား လိုက္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါႀကီးက မာရ္နတ္ႀကီးပဲ။ အဲဒါႀကီးက ဆီးဆို ့လိုက္တဲ့ အခါက် ေတာ့ သူက တကယ့္ ဘုရားကို မျမင္ရေအာင္၊ တကယ့္တရားကို မျမင္ရေအာင္၊ တကယ့္ သံဃာကို မျမင္ရေအာင္ သူက လုပ္ထားေတာ့ သံဃာႀကီးကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ဆည္းကပ္ေနရလဲ သူ သံဃာမွန္း မသိဘူး။ ဘုရားကို တကယ့္ကို ဖူးျမင္ေနရလဲ ဘုရားမွန္း မသိဘူး။ တရားေတြကို တကယ့္ကို က်င့္သံုးေနရလဲဘဲ တကယ့္ကို သူ တရား မွန္း မသိဘူး။

ငါမသိတဲ့ဟာကိုျဖင့္ မသိဘူးလို ့ပဲ ထားမယ္
တရားမွန္း မသိဘူးဆိုတာ တရားမဟုတ္တဲ့ အရာဘက္ဆီကို ဦးတည္လ်က္နဲ ့ပဲ သူက တရားျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မို ့လို ့ သူဟာ တရားကို ဆည္းကပ္မိလ်က္ မရွိဘူးလို ့ ဒီလိုေျပာခ်င္တယ္။ အဲဒီေလာက္ အေရးႀကီးတယ္။ မသိျခင္း ဖယ္ရွားဖို ့ရန္ဟာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာကို ေတြ ့ဖို ့ရန္ တံခါး၀ပဲလို ့ ေျပာခ်င္တယ္။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာႀကီးကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ က်င့္သံုးေနရလ်က္နဲ ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ဆည္းကပ္ပူေဇာ္နရလ်က္သားနဲ ့ ေတာင္မွ မေတြ ့ႏိုင္ေအာင္ အထိ မသိျခင္းက ေႏွာက္ယွက္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ မသိျခင္း ရဲ့ အေႏွာက္အယွက္ကို မခံရေအာင္ ရိုးရိုးကေလး ပထမဆံုး ျပင္ေပးၾကပါ။ ဘယ္လို ျပင္ ေပးရမွာလဲဆိုရင္ ငါမသိတဲ့ ဟာကိုေတာ့ျဖင့္ မသိဘူးလို ့ပဲ ထားမယ္။ မသိတဲ့ဟာက ငါ့ သိေလေယာင္ ေခါင္းေထာင္ထ လာၿပီး ျခယ္လွယ္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိးကို ငါ တစ္စက္မွ မခံဘဲ လုပ္မယ္။ ရိုးရိုးကေလးပဲ။ ဒါ ငါတကယ္ သိတဲ့ဟာလား၊ မသိတဲ့ဟာလား၊ ဒါကေလးပဲ စဥ္းစား။ ကုိုယ္က တကယ္မသိဘဲဟာ ဆိုရင္ကေတာ့ျဖင့္ တစ္စက္မွ ကိုယ့္ ကိုယ္ကို မလာပါေစနဲ ့။ အရိုးသားဆံုးလူ ျဖစ္ပါေစ။ ျငင္းပစ္။

Website counter

Back to TOP