ဒါကေလးကို သတ္သတ္္မွတ္မွတ္ကေတာ့ ေဟ့ … စည္းကေလး တားခဲ့ၾက။ ဘယ္လို တားခဲ့ၾကရမလဲ ဆိုရင္ တို ့ဟာ သိသိထင္ထင္ ျမင္ၿပီး တကယ့္ကို လက္ညွိဳးေထာင္ၿပီး ေတာ့ ဒါဟာ ငါကိုယ္တိုင္ သိတဲ့ အမွန္တရားလို ့ ေျပာေနတဲ့ သူရဲ ့ အဆိုအဆံုးမကို တို ့နာၾကားေနတာ၊ အဲဒီသူကိုလဲပဲ တို ့ျပဳစု ယုယၿပီး သကာလ တို ့ကုိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေန တာ၊ ဒီေတာ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္က ငါတို ့ကို ဆံုးမတယ္၊ ဘယ္လိုဆံုးမသလဲဆုိရင္
တို ့မသိတာကို သိေလေယာင္ မလုပ္ရဘူးတဲ့လုိ ့ ဒါတရားပါတယ္။ မသိတာ သိေလေယာင္လုပ္ရင္ေတာ့ လူ၀ါ လူညာပဲ။ မသိမွ မသိတာ ဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္ မသိဘူးလို ့ဆုိတဲ့ စာရင္းထဲကို ထည့္လိုက္။ အဲဒီ မသိဘူးဆုိတဲ့ စာရင္းကို ထည့္ၿပီးရင္ သံုးမေနတာ့နဲ၊ သိမွမသိတဲ့ဟာ ႀကီး။ မသံုးနဲ ့၊ မသိဘူး။ စာရင္းထဲ ထည့္ၿပီးသားႀကီး ဆိုရင္ မသံုးနဲ ့။ တုိ ့ေနာက္ဘ၀ သိသလား၊ မသိဘူး။ ေအး….. ဒါ မသိဘူးစာရင္းထဲ အေသကိုသြင္းထားရမယ္။ နည္းနည္းကေလးမွ ေခါင္းျပဴမလာေစနဲ ့။ သိသလိုမ်ိဳး ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ ေခါင္းျပဴ မလာေစနဲ ့။ အဲဒီ ေနာက္ဘ၀ဆိုတာဟာ မသိဘူးစာရင္းထဲမွာ အေသသြင္းထားရမယ္။
မသိသာ ရိုက္တာကေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကိုနာတယ္
အဲဒီ မသိဘူးစာရင္းထဲ အေသသြင္းၿပီးသြားလို ့ ရွိရင္လဲပဲ အဲဒါကေတာ့ျဖင့္ မသိစာရင္းထဲ ကဟာႀကီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ သြားမ်ားမသံုးလိုက္ေလနဲ ့။ မသိတာ သြားသံုးမိလို ့ရွိရင္ အဲဒါ ႀကီးက လူကို ရိုက္မယ္ဗ်ာ။ မသိတာ ရိုက္တာကေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကိုနာတယ္။ မသိတာ ရိုက္လို ့နာတာ သိခ်င္လို ့ရွိရင္ အေမွာင္ထဲ သြားၾကည့္ပါ။ အေမွာင္ထဲ သြားရင္ မသိတာက ရိုက္လိုက္မွာပါဗ်ာ။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ေရထဲမွာ တစ္ခါတည္းသြားၾကည့္ပါ။ ေခ်ာက္ရွိသလား မသိ၊ ခလုတ္ရွိသလား မသိ၊ ဆူးရွိသလား မသိ ဆိုတဲ့ ကိုယ္မကၽြမ္းက်င္ တဲ့ ေရထဲသြားၾကည့္ပါ။ မသိဘဲနဲ ့ သြားတာဆိုေတာ့ ေဟာ ငုတ္ႀကီးတို ့၊ တံစူးႀကီးတို ့လဲပဲ ၀င္တိုးမိခ်င္ တိုးမိမွာဗ်ာ။ တစ္ခါတည္း ေအာက္က ေခ်ာက္ႀကီးလဲပဲ က်ခ်င္က်မွာဗ်ာ။ မသိ တဲ့ေနရာဟာ အင္မတန္ဆိုးတာ။ အတိုင္းအဆမရွိ ဆိုးတာ။ ဒါ့ေၾကာင့္မုိ ့လုိ ့ မသိတာ ရိုက္တာက သိပ္နာတယ္။ မသိတာ ကိုက္တာက သိပ္နာတယ္လို ့ ဒီလိုေျပာခ်င္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မသိတာရိုက္တာက သိပ္နာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီ မသိစာရင္းထဲ သြင္းထားၿပီးတဲ့ အရာကေတာ့ျဖင့္ ေခါင္းကို ေထာင္မလာေစနဲ ့၊ တစ္စက္မွ အသံုးမခ်နဲ ့။
တရားကို နားပါးတလည္ရွိႏိုင္ဖို ့
တို ့မသိတာဟာေတာ့ျဖင့္ တို ့မသိစာရင္းထဲကို သူကေနၿပီးေတာ့ လူရည္လည္ မလုပ္ေစရ ဘူးလုိ ့ ဒီိလိုေလးေျပာတယ္ မွတ္ပါ။ တကယ္ေတာ့ က်ဳပ္တို ့က အဲလုိေလး စည္းတား ထားၿပီးမွကိုပဲ ဒီစည္းကေလးကေတာ့ မေက်ာ္ၾကနဲ ့ေဟ့လို ့ အေသေျပာရမယ္။ ဘာျဖစ္လို ့လဲ၊ တရားေတာ္ဆိုတ့ဲအရာကို တရားေတာ္မွန္း သိလာဖုိ ့ရန္အတြက္ တရားေတာ္ဆုိတာကုိ ေပၚလာဖို ့ရန္အတြက္ တရားကို နားပါးတလည္ ရွိႏိုင္ဖို ့ရန္အတြက္ အဲဒီေျခဆင္းမပါရင္၊ အဲဒီအခင္းအက်င္း မပါရင္ ျဖစ္ကိုမျဖစ္ဘူး။
လူဆုိတာ ေကာင္းမႈေကာင္းရာေလးကို ေဆာင္ရြက္ခ်င္တယ္
တရားရခ်င္ၾကမွာပါ။ ကိုယ္လဲ ဗုဒၶဘာသာဆိုၿပီးေတာ့ ခံယူတယ္။ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့ အလုပ္အ ေကၽြးကိုလဲ ငယ္ငယ္တုန္းကတည္းက ျပဳစုလုပ္ေကၽြးလာခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာနဲ ့ စပ္လ်ဥ္းလို ့လဲပဲ ကိုယ္ ဗုဒၶဘာသာထဲ ေရာက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေရာက္သည္ျဖစ္ေစ လူကေလး ျဖစ္လာတဲ့ အေလ်ာက္တိုင္း လူဆုိတာဟာ ေကာင္းမႈ ေကာင္းရာေလးကို ေဆာင္ရြက္ခ်င္တယ္။ ဒါလူ ့ဓေလ့။ မေဆာင္ရြက္အားရင္၊ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရင္၊ မေဆာင္ ရြက္သာရင္ ရွိရမယ္၊ ေကာင္းမႈ ေကာင္းရာေလးကို လူ ့ဓေလ့အရ ေဆာင္ရြက္ခ်င္တယ္။ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားလဲရွိေတာ့ ေဆာင္လဲေဆာင္ရြက္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီလို ေကာင္းမႈေကာင္းရာေလး ေဆာင္ရြက္ၿပီး လာခဲ့ေပမယ့္ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ မသိစာရင္းထဲကို မသိတာကို မသိတဲ့အတိုင္း ထည့္မထားမိဘူးဆိုရင္ျဖစ္ျဖစ္ သို ့မဟုတ္ မသိတာကို မသိစာရင္းထဲ ထည့္ေပးမယ့္ သူကေနၿပီးေတာ့ ေခါင္းေထာင္ထလာၿပီး လူရည္လည္ လုပ္တာကို ခံရတယ္ဆုိရင္ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ေလာက္ ဘာသာတရားရဲ ့ အမႈေတာ္ေတြကို ထမ္းထမ္း၊ ဘယ္ေလာက္ ဘာသာတရားေတြကို တစ္ခါတည္း က်ိဳးက်ိဳးႏြံႏြံ ကိုင္းကိုင္း ရႈိင္းရႈိင္းနဲ ့ ဆည္းကပ္ဆည္းကပ္ ဘယ္ေတာ့မွ အဲဒီ ဘာသာတရားရဲ ့ အက်ိဳးေက်းဇူးကို မခံစားရဘူး။
စာရင္းထဲ အေသကို ထည့္သြင္းထားရမယ္
Labels:
ဘာသာတရားက ေပးေသာ ဆုလာဘ္