အဲဒီေတာ့ တရားဓမၼက ဘယ္အခါမွာ အသံုးက်ဖို ့မွ မဟုတ္ဘူး။ ဘာအသံုးက်ဖို ့မွ မဟုတ္ ဘူး။ လူရဲ့ ေဟာဒီ ကိုယ္ေကာင္ႀကီးျဖစ္တဲ့ လူ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ္ျဖစ္ေစတဲ့ လူ။
အဲဒီ လူ ကေလး မေသခင္ အတြင္းမွာ ဘယ္လိုေဘးရန္ အႏၱရာယ္မွ မေတြ ့ဘဲနဲ ့ လင္နဲ ့ေပါင္းရ ရင္လဲ ေပါင္းရတဲ့ ခ်မ္းသာသုခ၊ မယားနဲ ့ေပါင္းရရင္လဲ ေပါင္းရတဲ့ ခ်မ္းသာသုခ၊ သားနဲ ့ ေပါင္းရရင္လဲ ေပါင္းရတဲ့ ခ်မ္းသာသုခ၊ မိတ္ေဆြ သဂၤဟနဲ ့ ေပါင္းရရင္လဲ ေပါင္းရတဲ့ ခ်မ္းသာသုခ၊ ေနာက္ဆံုးပိတ္ အိုေဘး နာေဘးလို ့ဆိုတဲ့ အအို အနာေတြ ျဖစ္ေတာင္မွ ခ်မ္းသာသုခပဲလို ့။ အဲဒီလို ခ်မ္းသာသုခ ရေနတဲ့ အျဖစ္ကို ေရာက္ေစခ်င္တယ္။ အဲဒါကို ရေနဖို ့အတြက္ လည္းပဲ ဒါေဟာေျပာေနတာျဖစ္တယ္။ တရားဓမၼက အဲဒီေနရာမွာပဲ အသံုးခ်ရမွာ။ မေသခင္မွာ မေအာင္ျမင္ဘူးလို ့ဆိုရင္ မေသခင္မွာ ကိုယ့္ကိုျဖင့္ မေအာင္ ျမင္ဘူး၊ ကိုယ္ေနတာ ထိုင္တာျဖင့္ မေအာင္ျမင္ဘူးလို ့ ဆုိရင္ ဘာမွ ေျပာမေနနဲ ့ေတာ့ ငါေတာ့ ေရွာ္ၿပီလို ့မွတ္။
ေပ်ာက္ေပ်ာက္ပ်က္ပ်က္နဲ ့
မေအာင္ျမင္တာရဲ့ လက္သည္ဟာဘယ္သူမွ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ပဲ။ ေနာင္ဘ၀ေတြလဲ အျပစ္မခ်နဲ ့၊ သူမ်ားေတြလဲ အျပစ္မခ်နဲ ့၊ ဘယ္မိုးေတြ ဘယ္ေျမေတြမွလဲ အျပစ္မခ်နဲ ့။ ေရွာ္ၿပီေဟ့။ မေအာင္ျမင္ဘူးေဟ့ လုိ ့ဆိုလို ့ရွိရင္လဲ ကိုယ္ေရာ္လို ့ အဲဒါပဲခ်။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ေတာ္ၿပီလို ့ ဆုိလို ့ရွိရင္လဲ မသိဘဲနဲ ့ပဲ ေတာ္ေတာ္၊ သိလို ့ပဲေတာ္ေတာ္၊ ကိုယ္ေတာ္လို ့၊ အဲဒီလိုပဲ ခ်ရမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တကယ္တမ္းၾကေတာ့ အဲဒါကို မေဖာ္ႏိုင္ၾကဘူး။ အဲဒီလို မေဖာ္ႏိုင္ၾကေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ။ တရားဓမၼဆိုတာရဲ့ တန္ဖိုးလဲ မသိဘူး။ သိဖို ့ရန္လဲပဲ ျမင္ ႏိုင္ဖို ့ရန္ သိပ္ခဲယဥ္းသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေလးကို ေတာ္ေတာ္လဲပဲ ရင္းရင္း ႏွီးႏွီးနဲ ့ အဖိုး အနဂၣ ထားၿပီးသကာလ ခ်ဥ္းကပ္ၾကရတယ္။ အဖိုးစားနားေတြ အမ်ားႀကီး ေပးၿပီး ခ်ဥ္းကပ္ၾကရတာပါ။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ခ်ဥ္းကပ္ပါလ်က္သားနဲ ့ေတာင္ ဒါကို ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ပ်က္ပ်က္နဲ ့ မရဘူးလို ့ ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္နာၿပီလို ့ ေျပာခ်င္တယ္။
ဒီမွာျဖစ္ေနတဲ့ လက္သည္ဟာ
ဒီေတာ့ ဒီတရားဓမၼဟာ လံုး၀ ေနာက္ဘ၀၊ ေနာင္ဘ၀လို ့ ဆိုတဲ့ မသိႏိုင္၊ နားမလည္ႏိုင္ တဲ့ ၀ါဒ အေတြးႀကီးဟာ မရွိကို မရွိမွ ဒီတရားဓမၼကို မႈန္မႈန္ေမွးေမွးကေလးေတာ့ ျမင္ႏိုင္တဲ့ အေနအထား ေရာက္မယ္။ ေနာက္ဘ၀ ေနာင္ဘ၀ ျဖစ္တယ္ မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ ျပႆနာကို အေတြးထဲမွာ နည္းနည္း ကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ထြက္လိုက္ရင္ေတာ့ အင္း … ငါအခု ဆင္းရဲ ေနတာကလည္းပဲ ေနာက္တုန္းက အေၾကာင္းေတြအတုိင္း ထင္ပါရဲ့၊ ငါ အခု ခ်မ္းသာေန တာကလည္း ေနာက္တုန္းက အေၾကာင္းေတြထင္ပါရဲ့၊ ထင္ပါရဲ့ မဟုတ္ဘူးေလ၊ ေနာက္ တုန္းက အေၾကာင္းေတြ ေနမွာပါလို ့ အဲဒီလိုမ်ဳးိ ကေလးမ်ားအေတြးထဲမွာ ျဖစ္လာၿပီဆို ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ဒီတရားအစြမ္းမထက္ေတာ့ဘူး။ ဒီတရား ဘယ္လိုအသံုးက်တယ္ ဆိုတာလဲ မသိေတာ့ဘူး။ ဒီတရားရဲ့ အေစာ္ကို မနံေတာ့ဘူးလို ့ဒီလိုေျပာရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီက တရားေျပာတယ္။ တရားေျပာတယ္ဆိုတာ အဓိက ဘာေျပာတာတုန္းလို ့ဆိုေတာ့ ဒီမွာ ခ်မ္းသာဖုို ့ရန္ကို ဒီမွာပဲ ေနနည္းကား ထိုင္နည္းကား စည္းကမ္း ကလနားေတြ ေျပာ တာ။ နားေထာင္တဲ့သူရဲ့နားက ဒီမွာမရွိဘူးဆိုပါေတာ့။ ေနာက္ဘ၀၊ ေနာင္ဘ၀ပဲ။ ေနာက္ ဘ၀ကျပဳခဲ့တဲ့ အတုိင္း တို ့ ဒီမွာ ျဖစ္လာတာလို ့ခံယူထားၿပီ ဆုိရင္ကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ဘ၀မွာပဲ သူက ရွာေဖြေတာ့မွာဆိုေတာ့ ဒီမွာ ျဖစ္တာေတြရဲ့ လက္သည္ဟာ ေနာက္ဘ၀ ပဲလို ့လုပ္လိုက္ေတာ့ က်ဳပ္ေျပာသမွ်ဟာ နားထဲမွာ တလံုးမွ မ၀င္ဘူး။ ဘယ္ ေလာက္ အာေခါင္ႀကီး ျခစ္ၿပီးေတာ့ ေျပာေျပာ နားမ၀င္ဘူး။
တစ္နံပါတ္စည္း
တရား နားေထာင္ဖိုဆုိရင္ အနည္းဆံုးကေလး နားျပင္တဲ့အေနနဲ ့ အဲဒီေနာက္ဘ၀ ျဖစ္တယ္တို ့၊ မျဖစ္ဘူးလို ့ဆိုတဲ့ ကိုယ့္ဘ၀ ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးျပစ္ေတြရဲ့ လက္သည္ကို မေမြးခင္ကဆီေတာ့ မသိရာဆီကိုေတာ့ျဖင့္ မပါေစမွလို ့ ဆိုတာကို တစ္နံပါတ္စည္းတား တယ္။ အဲဒီ တစ္နံပါတ္စည္း တားတာကေလးေတာင္မွ က်ဳပ္တို ့ရဲ့ အရင္းအႏွီးဆံုးဆိုတဲ့ သူက ေက်ာ္ျပသြားတယ္ဗ်ာ။ က်ဳပ္တို ့ကို ေျပာင္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ သူရိုးရိုးသားသား ကေလး ေျပာသြားတာ။ အမယ္ေလး မသိျခင္းႏွယ္ ႀကီးလိုက္တာေနာ္။ ငါတို ့မ်ား ဘယ္ေလာက္ေရာ္တဲ့သူ ျဖစ္ၿပီလဲ။ ဒါေလာက္ေျပာလ်က္သားနဲ ့ေတာင္ နားမ၀င္ဘူးလို ့ ဆိုေတာ့ တို ့ေျပာတဲ့ စကားက သူနားလည္တဲ့ စကားမ်ား မေျပမိလ်က္ ျဖစ္ေနေရာ့သ လားလို ့ စိတ္ထဲမွာ အဲသည္ေလာက္အထိ ျဖစ္မိတယ္။ အဲဒီေတာ့ မင္းတို ့ကေကာ ဒီလိုမ်ဳိး ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ ့။
ငါကေတာ့ ေရွာ္ၿပီလို ့မွတ္
Labels:
ဘာသာတရားက ေပးေသာ ဆုလာဘ္