အက်ဳိးရွိတယ္၊ အက်ဳိးယုတ္တယ္ဆိုတာ မသိၾက

က်ဳပ္တုိ ့ေဟာတဲ့ တရားဆိုတာက လူခ်င္းလူမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ျပႆနာ၊ လူခ်င္းလူမွာ ေတာင္ အေ၀းကလူကို မေျပာလိုဘူး။ ဘာျဖစ္လို ့တုန္း၊ အေ၀းကလူေတြဟာ ေ၀းတဲ့ အတြက္ ဘာမွ ကိုယ္နဲ ့မစပ္ဘူး။
ကိုယ္နဲ ့အနီးအပါးမွာ ရွိေနတဲ့ အနည္းဆံုး ကိုယ္ေမြး ထားတဲ့ သားသမီး၊ ကိုယ္ေပါင္းသင္းေနရတဲ့ လင္မယား၊ မိဘ အစရွိသူေတြကေတာ့ တကယ့္ကို ကိုယ္နဲ ့ ထိစပ္ေနၿပီးေတာ့ ေနေနရတာ။

အဲဒီလို ထိစပ္ေနရတာ ဆိုေတာ့ အဲဒီ ထိစပ္ေနရတဲ့ သူေတြအေပၚမွာ ကိုယ္က အင္မတန္ အခ်ဳိးက်က်ကေလးနဲ ့ အင္မတန္ ကိုယ့္ က႑၊ ကိုယ့္ပိုင္နက္ကေလးကို သိ၊ ထင္၊ ျမင္ၿပီး သကာလ ကိုယ္ကေနၿပီးေတာ့ က်င္လည္သြားႏိုင္ေစခ်င္တယ္။ ဒါေလးကို ကိုယ္က်င္လည္မသြားႏိုင္ဘူး၊ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံၿပီးသကာလ ေနထိုင္မသြားႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အက်ဳိးယုတ္တာေတြက အဆံုးအဆ အတိုင္းအရွည္ျပလိုေတာင္ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူကေတာ့ ေမ်ာၿပီ ဆိုရင္ မသိေတာ့ဘူး။ အက်ဳိးယုတ္တယ္ဆိုလဲပဲ အက်ဳိးယုတ္တာႀကီးက ကိုယ္ျဖစ္ေန ေတာ့ ဘယ္လိုအက်ဳိးယုတ္ထားမွန္းကို မသိဘူး။ အက်ဳိးရွိတယ္ ဆိုလဲပဲ မေတာ္တဆ ေကာင္းတာကို ထုိင္မိလို ့ အက်ဳိးရွိရင္လဲပဲ အက်ဳိးရွိတာႀကီးထဲမွာ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့ အတြက္ အက်ဳိးရွိတာကိုလဲ မသိဘူး။ ဘာေၾကာင့္ အက်ဳိးရွိမွန္းလဲ မသိဘူး၊ ဘာ့ေၾကာင့္ အက်ဳိးယုတ္မွန္းလဲ မသိဘူး၊ အဲဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။

တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္း အခ်က္အလက္ေတြ
အဲဒီလိုနဲ ့ပဲ လူဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မျမင္ရဘဲျဖစ္ၿပီး၊ နိမ့္ရင္လဲ နိမ့္တာထဲမွာတြင္ပဲ၊ ျမင့္ရင္ လဲ ျမင့္တာထဲမွာတြင္ပဲ ေမ်ာၿပီးေတာ့ ဒီလိုသြားရတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မသိတာေလာက္ ဆိုတာ မရွိဘူး။ အဲဒီလုိမသိေတာ့ စည္းရွိတယ္မွန္းလဲ မသိဘူး။ ငါ ျမင့္ ျမတ္ရာဆီကို သြားခ်င္ရင္ ဘယ္စည္းကေန သြားရမွာလဲ၊ ငါနိမ့္က်ရာဆီကို မေရာက္ခ်င္ ဘူးဆိုရင္ ဘယ္စည္းကေန မေရာက္ေအာင္ ေနရမွာလဲဆိုတာကို မသိၾကဘူး။ ဒါေလးကို သိတယ္ထင္ၿပီး ဟုိတိုး ဒီတိုး၊ စမ္းတ၀ါး၀ါး၊ မွန္းတ၀ါး၀ါးနဲ ့ေနတာမ်ဳိး၊ မျဖစ္ဘဲနဲ ့ သိသိထင္ထင္နဲ ့ သြားၾကေစခ်င္တယ္။ ဘယ္လိုေနရမွလဲ။ တို ့မက်ဆံုးေအာင္ ဘယ္လို ေနရမွာလဲ၊ မင္းတို ့မက်ဆံုးေအာင္ ဘယ္လိုေနရမွာလဲ၊ တို ့ တိုးတက္ေအာင္ ဘယ္လိုေန ရမွာလဲ၊ မင္းတို ့တေတြ တိုးတက္ေအာင္ ဘယ္လိုေနရမွာလဲလို ့ တိတိက်က် စည္းနဲ ့ ကမ္းနဲ ့၊ နည္းနဲ ့လမ္းနဲ ့တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းရဲ့ အခ်က္အလက္ကို ျပခ်င္တယ္။ မက်ဆံုးရာ မက်ဆံုးေၾကာင္းရဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို တိတိက်က် သိေစခ်င္တယ္။

အသံုးက်ေစခ်င္လြန္းလို ့
တို ့မ်ား ေဟာေျပာေနတယ္ ဆိုတဲ့ တရားဓမၼဟာ အဲဒီမွာ အသံုးခ်ရမွာ။ ဒီျပင္ ဘယ္မွာမွ အသံုးမခ်ရဘူး။ ဒီမွာပဲ အသံုးခ်ရမွာဘဲ။ လူေရးလူရာရဲ့ ဆက္ဆံေရးမွာဘဲ အသံုးက်ရမွာပဲ။ လူေရး လူရာရဲ့ ေနထိုင္ေရးမွာပဲ အသံုးက်ရမွာပဲ။ အဲဒီအသံုးက်ရာမွာကို ကိုယ္က ဒါေလာက္ေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္လဲ တတ္ၿပီးသားပါ ဆိုၿပီးေနရင္ ကိုယ္သိ တာက ကိုယ္ေတြ ့နဲ ့သိေနတာ။ တကယ့္ စနစ္နဲ ့ သိေနတာ မဟုတ္ဘူး။ စည္းရွိရွိ သိေန တာမဟုတ္ဘူး၊ စနစ္ကေလးနဲ ့သိေနတာ မဟုတ္ေတာ့၊ ကိုယ္ေတြ ့နဲ ့သိေနတာဆိုေတာ့ အဲဒီ ကိုယ္ေတြ ့ ေတာင္တည့္မွန္ကန္ခ်က္ေလးနဲ ့အတုိင္း ေတြ ့ေနေသးေတာ့လဲပဲ မွန္ တာေပါ့။ ေတာ္တည့္မွန္ကန္ခ်က္ကေနၿပီး မေတာ္တဆမ်ား လြဲေခ်ာ္ၿပီးေတာ့ တဖက္ဖက္ က ေဖာက္လို ့ပဲျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ကပဲ ေဖာက္လို ့ျဖစ္ေစ၊ ကုိယ္ေတြ ့ရဲ့ ေတာ္တည့္ မွန္ကန္ ခ်က္ကေလး ေပ်ာက္ၿပီဆိုလို ့ရွိရင္ ဘယ္နားျပန္ၿပီး စမ္းရမယ္ မသိေတာ့ဘူး။ ဒါလူ ့ ဓေလ့ ဗ်။ အဲဒီေတာ့ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ သိပ္ကိုပဲ ဒီ စည္းရွိရွိ၊ စနစ္ရွိရွိနဲ ့ ကိုယ့္ဘ၀ မက်ဆံုး တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ကိုယ္ဘာသာကိုယ္ ထင္ျမင္ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူက ဘာႀကီးေျပာေျပာ၊ ဘယ္လိုႀကီးပဲ လည္သြားေအာင္ နာရြက္ဆြဲလွည့္ၿပီး မဟုတ္ရာဆီ ေခၚသြားသြား မပါဘဲ ေနတတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိဖုိ ့လို္သဗ်။ အဲဒီလို အသံုးက် ေစခ်င္လြန္းလို ့ဒီတရား ဓမၼကို ေဟာေန တာ။

Website counter

Back to TOP