လူတစ္ေယာက္ကေျပာဖူးပါတယ္။ သူတဲ့ တခ်ိန္က ေသခ်င္တဲ့စိတ္ ေပါက္တယ္တဲ့။ သူ ့ကိုယ္သူ လူေရးလူရာမွာ စိတ္ညစ္စရာကေလး ျဖစ္ပြားတုန္းက ေနမွာေပါ့။ အခုေတာ့ သူ ့ အိမ္ေရွ ့က ကေလးတစ္ေယာက္ အဆိပ္ေသာက္ၿပီးေတာ့ သတ္ေသလိုက္တာ အခုေတာင္ မသာမခ်ရေသးဘူးနဲ ့တူတယ္လို ့ သူသိခဲ့ရတယ္တဲ့။ အခုအခ်ိန္က်ေတာ့ အဲ ဒါေတြ ့လို ့ သူမ်ား အဲဒီလို ေသခ်င္ေသး သလားလို ့ ဆိုတဲ့ စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူမ်ား ေသသြားတာ ျမင္ရေတာ့ သူမေသခ်င္ေတာ့ဘူးတဲ့။
သူ ့စိတ္ထဲမွာ ဘာျဖစ္လို ့ မေသခ်င္တာ တုန္းလို ့ဆိုေတာ့ ေသသြားရင္ ေတာ္ေတာ္ၾကာ လူကေလး ငယ္ငယ္ ျပန္ျဖစ္ေနရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ဒုကၡ သုကၡေတြ မ်ားေနေတာ့မယ္။ အခုလို လူႀကီးႀကီးအျဖစ္နဲ ့ ေနရတာကမွ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ နည္းနည္းေရာက္လာတဲ့ ဒုကၡကေလးေတြကို ဟိုလို ေျဖရွင္း ဒီလို ေျဖရွင္းနဲ ့ ေျဖရွင္းနည္းေလးေတြကို သိသိေနရေတာ့ ဒုကၡက သက္သာေသးတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေၾကာင့္ ေသသြားရင္ ငယ္သြားမွာ စိုးရိမ္တဲ့ အတြက္၊ ငယ္သြားရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ကုိယ့္ျပႆနာ ကိုယ္မရွင္းႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ဒုကၡပိုမ်ားမွာကို စိုးရိမ္တဲ့အတြက္ သူမေသခ်င္ေတာ့ ဘူးလို ့ က်ဳပ္ကိုဒီလိုေျပာသြားတယ္။
ေရွ ့ဘ၀ ေနာက္ဘ၀ ဘုရားမေဟာဘူး
အဲဒီလို ေျပာသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ အမယ္ေလးဆိုၿပီး က်ဳပ္တို ့ရင္ထဲမွာ ျဖစ္မိတယ္။ ဘယ္လိုအမယ္ေလးတုန္း ဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို ့က သူတို ့ကို အဓိကဆံုးမတာမွ တယ္တရား မွ မရခ်င္ေန ရခ်င္ရ ေရွ ့ဘ၀ ေနာက္ဘ၀ေတာ့ မေတြးရဘူးေနာ္လို ့ဆုိတာေလာက္က ေတာ့ က်ဳပ္တို ့ကို ခ်ဥ္းကပ္ေနတဲ့ ခ်ာတိတ္ကေလးေတာင္ သိတန္ရာတယ္လို ့ထင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သူဆိုလုိတာက က်ဳပ္တို ့အနားမွာ အခ်ဥ္းကပ္ရဆံုး သူလဲျဖစ္တယ္။ က်ဳပ္တို ့ ကိုလည္း ေငြနဲ ့ေၾကးနဲ ့ အမ်ားဆံုး၊ အကုန္အက်အခံရဆံုး ျပဳစုတဲ့ သူတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေတာင္မွ က်ဳပ္တို ့ရဲ့ အစဆံုး စလံုးေရးစ၊ ၀စံၥေတာင္ မထည့္ရေသးတဲ့ အစဆံုး။ အဲဒီအစဆံုးျဖစ္တဲ့ ေရွးဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀ မေတြးရဘူးလို ့ ဆိုတဲ့ဟာကို ေရွးဘ၀ ေနာက္ဘ၀ဟာ တကယ္ ျမတ္စြာဘုရား မေဟာဘူး။ က်ဳပ္တို ့ကလည္းပဲ ေရွးဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀ကိုေတာ့ျဖင့္ လံုး၀မေဟာၾကားဘူး။ ေရွ ့ဘ၀ ေနာက္ဘ၀ကို ယူတဲ့သူ ဆိုရင္ျဖင့္ မိစာၦဒိဌိဆိုၿပီး သကာလ၊ က်ဳပ္တို ့နဲ ့ပဋိပကၡ ေနအထားမွာ ရွိတယ္လို ့ ေျပာ တာကို သူမၾကားခဲ့ဖူးသလို ျဖစ္ေနတယ္။
လူကိုေက်ာ္ေတြးတဲ့ အေတြးမ်ဳိး
တကယ္ေတာ့ ဒါေလာက္ က်ဳပ္တို ့က ဆိုဆံုးမတာရဲ့ အစ ကေလးေတာင္ သူမသိဘူး ဆို ရင္ ဘ၀ခရီးသြားတဲ့ အခါမွာ ႀကံဳရတဲ့ ေဘးရန္ အႏၱရာယ္ေတြကို၊ တိုက္ခိုက္ဖို ့ ေပးတဲ့ လက္နက္ေတြကို ဘယ္လုိလုပ္ သူရမွာလဲ။ အဲဒီ အစဆံုးျဖစ္တဲ့ ဒီ ေရွ ့ဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀ လို ့ဆိုတဲ့ လူကိုေက်ာ္ၿပီးေတြးတဲ့ အေတြးမ်ဳိးေတာင္မွ မေဖ်ာက္ႏိုင္ဘူးလို ့့ ဆိုခဲ့လို ့ရွိရင္ သူ ့အဖို ့မလြယ္ဘူး။ ေရွ ့ဘ၀ ေနာက္ဘ၀ မရွိဘူးဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈကေလး အခံရွိၿပီးမွ တျခား က်ဳပ္တုိ ့ေပးတဲ့ လက္နက္ေတြဟာ အစြမ္းထက္မယ္။ ဘာျပဳလို ့တုန္းဆို က်ဳပ္တို ့ က ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမြန္တဲ့ သေဘာတရားႀကီးကို ျဖန္္ ့ေ၀ပါတယ္။ ခ်ီးေျမွာက္ပါတယ္ ေပးကမ္းပါတယ္လို ့ ဆိုေနေန အဲဒီေရွ ့ဘ၀ ေနာက္ဘ၀လို ့ဆိုတဲ့ လူကိုေက်ာ္လြန္သြား တဲ့၊ လူကိုေက်ာ္လြန္သြားတဲ့ အေတြးအေခၚမ်ဳိး ေတြးေခၚေနၿပီလို ဆိုရင္ ဘာမွ လုပ္လို ့မရ ေတာ့ဘူး။ ဘာျပဳလို ့တုန္းဆိုေတာ့ လူမွာျဖစ္ေနတာက ေကာင္းက်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆိုးျပစ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီမွာ ျပဳလုပ္လို ့ ျဖစ္တာ ဆိုတာကို အရင္ခံယူရမွာ။
စည္းကမ္းရွိ နည္းလမ္းသိမွ
က်ဳပ္တို ့ ေျပာၾကတယ္။ တရားဓမၼေတြက ဘယ္အခါမွာ သံုးဖို ့လဲ မဟုတ္ဘူး။ ဘာသံုးဖို ့ လဲမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္အခါမွာ အစြမ္းထက္ဖို ့လဲ မဟုတ္ဘူး။ ဘာအစြမ္းထက္ဖို ့မွလည္း မဟုတ္ဘူး။ အခုေရာက္ေနတဲ့ လူ ့ဘ၀၊ စားေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ေနေရး၊ ေပါင္းသင္းေရး၊ ဆက္ ဆံေရး၊ အဲဒီအေရးအရာေတြမွာ အသံုးခ်ဖုိ ့ အတြက္သာျဖစ္တယ္။ အစြမ္းထက္မယ္ ဆိုရင္လည္းပဲ အဲဒီအေရးအရာေတြမွာဘဲ အစြမ္းထက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္မွာ သားေတြ လင္ေတြ၊ ဇနီးေတြ သမီးေတြနဲ ့ေနေနရတာ။ မိေတြ၊ ဖေတြ၊ မိတ္ေတြ၊ ေဆြေတြနဲ ့ ေနေန ရတာ။ တကယ့္ကို ေပါင္းသင္းေနရတာ။ လူ ့ဘ၀ ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မရုန္းကန္ဘဲ ေနလို ့ ရတယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ အဲဒီလို ရုန္းကန္ေနရတဲ့ အခါမွာ စည္းရွိရွိ၊ ကမ္းရွိရွိ၊ နည္းရွိရွိ၊ လမ္းရွိရွိ ကေလး ရုန္းကန္မိဖို ့ လိုတယ္။ စည္းမျမင္၊ ကမ္းမျမင္၊ နည္းမျမင္၊ လမ္းမျမင္နဲ ့ မ်ား ရုန္းကန္ေနရၿပီ လို ့ဆိုရင္ လူ ့ဘ၀ဟာ မသာမယာ၊ မလွမပ ျဖစ္ၾကရမွာပဲ။
မေသခ်င္ေတာ့ဘူး
Labels:
ဘာသာတရားက ေပးေသာ ဆုလာဘ္