လူေတြမွာ လူေရးလူရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အဲဒီ လူေရးလူရာ အျပင္ဘက္ကေနၿပီး ေတာ့ ဒီဘာသာေရးလို ့ ဆိုတဲ့ ဒီတရားဓမၼ အေရးအရာေတြ ရွိတယ္။ လူေရးလူရာေတြ ျဖစ္ျဖစ္၊ တရားဓမၼ အေရးအရာေတြျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္အေရးအရာမွ လက္မလႊတ္နဲ ့။
အက်ဳိး ရွိတယ္ဆိုရင္ တကယ္ရွိတာမွ ဟုတ္ရဲ့လား၊ ဘယ္လိုရွိတာတုန္း။ အက်ဳိးမဲ့တယ္လို ့ ဆိုရင္ ဘယ္လို အက်ဳိးမဲ့တာတုန္း၊ အက်ဳိးမဲ့တာ တကယ္ဟုတ္ရဲ့လား။ ေကာင္းတာဆိုရင္ ဘယ္ လိုေကာင္းတာတုန္း၊ ေကာင္းတာတကယ္ဟုတ္ရဲ့လား။ မေကာင္းဘူးဆိုရင္ ဘယ္လို မေကာင္းတာတုန္း၊ မေကာင္းတာဆိုတာ တကယ္ဟုတ္ရဲ့လား။ တကယ္ျပႏိုင္သႏိုင္တဲ့ ေကာင္းတာတို ့၊ မေကာင္းတာတို ့ မဟုတ္ ဘူးဆိုရင္ ပယ္သာပယ္လိုက္၊ ဘာမွလက္ခံ ထားမေနနဲ ့။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ လူရွင္းကေလး ျဖစ္ေနပါေစလို ့ ဒီလိုဆိုလိုတာ။ ရွင္းရွင္း လူ ကေလး။ ငါကိုယ္တိုင္သိတဲ့ဟာကို ငါကိုယ္တိုင္ လက္ခံမယ္။ ငါကိုယ္တုိင္ မသိတဲ့ဟာကို ငါကိုယ္တိုင္ လက္မခံဘူး။ ေဟာ အဲဒီလိုမ်ဳိးကေလး ကိုယ္ကေနၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနပါေစ။
မသိတာကို မသိပါဘူးလို ့ ခံယူတာ
အဲဒီေလာက္သာ လူက ရွင္းသြားၿပီလို ့ ဆိုရင္ေတာ့ တကယ့္ကို တို ့ တရားေတာ္ရဲ့ တည္ရာ ရေနၿပီလို ့ ဒီလုိေျပာၾကစို ့။ ျမတ္စြာဘုရားနဲ ့ ေတြ ့ေတာ့မယ္။ဘာျဖစ္လို ့လဲ၊ ကိုယ့္ေရွ ့က မဟုတ္ေတာင္း၀ါး တိမ္သလႅာေတြ မရွိေတာ့ဘူးေလ။ အမႈိက္သရိုက္ေတြ မရွိ ေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္အသိဉာဏ္ကို ဖံုးပိတ္ေနတဲ့ အမႈိက္သရိုက္ေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို အမႈိက္သရိုက္ေတြ မရွိေအာင္ ရွင္းရတဲ့ အတြက္ ဘာမတရားမွလဲ မျဖစ္ဘူး။ ဘာအဆိုး အဆာမွလည္းမျဖစ္ဘူး၊ ဘယ္ဟာ ေတြကို ကိုယ္ကေနၿပီး တစ္ခါတည္း ဂ်ီကန္ေနရတာ မ်ဳိးတို ့၊ ဂ်စ္တိုက္ေနရတာမ်ဳိးတို ့ ဆိုတာလဲ မရွိဘူး။ မသိလို ့မွ မသိပါဘူးလို ့ ခံယူတာကို ဘယ္သူကေနမ်ား ကိုယ့္ကို အျပစ္တင္ဦးမွာလဲ။ တကယ္လို ့ မသိဘဲနဲ ့ သိတယ္လို ့ ခံယူ တာကမွ အျပစ္တင္ရင္ အျပစ္မကင္းတာ၊ အျပစ္ရွိတာ၊ အျပစ္တင္စရာေကာင္းတာ။ ကိုယ္ က မသိလို ့မွ မသိတာကို မသိပါဘူးလို ့ ခံယူတာဆိုေတာ့၊ ဒါျဖင့္ ရိုးရိုးကေလးပဲ ဘာမွ အျပစ္မရွိဘူး။ အဲဒီေလာက္ အျပစ္ကင္းတဲ့ အရာကေလးျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒါကေလး က်င့္သံုးရတဲ့အတြက္ ဘာမွလဲအက်ည္းမတန္ဘူး။
ဒီဘာသာတရားကို ပိတ္ဆို ့ထားတဲ့အရာႀကီးသာရွိေနရင္
အဲဒီလိုမ်ဳိးကေလး လုပ္လိုက္တာဟာ ဘာျဖစ္လို ့ အေရးတႀကီး လုပ္လိုက္တာလဲဆိုရင္ လံုး၀ ဘာသာတရားဆိုတာကို ျမင္ရဖို ့အတြက္ ပိတ္ဆီးထားတဲ့ တံခါးႀကီးကို ဖြင့္လိုက္ တာ၊ ဖြင့္လိုက္တာ၊ ဖြင့္တဲ့အေနနဲ ့ လုပ္လိုက္တာ။ ေဟာဒီ ဘာသာတရားကို ပိတ္ဆို ့ ထားတဲ့ အရာႀကီးသာ ရွိေနရင္ လံုး၀ ဘာသာတရားဆိုတာႀကီးကို မျမင္ရေစဘူး။
ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ဗုဒၶရဲ့ အလင္းေရာင္
ဘာသာတရားဆိုတာ တကယ္က်ေတာ့ အလင္းေရာင္းႀကီး။ နာမည္ကိုက ဘာသာဆိုတဲ့ စကားကို ကိုယ္တိုင္က ဗမာလိုျပန္လို ့ ရွိရင္ အလင္းေရာင္လို ့ ရတယ္။ တကယ့္ အဓိပၸါယ္ကလဲပဲ ကိုယ္ ကိုယ္ကြယ္တဲ့ ဘာသာဆိုတာက ကိုယ္ကိုးကြယ္တဲ့ အလင္းေရာင္ လို ့ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ မင္းတို ့ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္တယ္။ အဲဒီ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ဘာတုန္း၊ ဗုဒၶရဲ့ အလင္းေရာင္ေပါ့။ ဗုဒၶညႊန္ျပတဲ့ အလင္းေရာင္။ ဒီလိုေျပာရမယ္။ အဲဒီ အလင္းေရာင္ႀကီးက လင္းခ်င္သေလာက္လင္း။ တကယ့္ကို မသိျခင္းဆိုတဲ့ တံခါးႀကီးနဲ ့သာ ပိတ္ထားရင္ တစ္စက္မွ ကိုယ့္ဘက္ကို အလင္းကမလာဘူး။ အဲဒီပိတ္ထားတဲ့ တံခါး ေတာ့ျဖင့္ တစ္ခါတည္း ဆြဲဖြင့္ရမယ္။ ဒါမွ ဟိုဘက္က ဗုဒၶက ထြန္းညွိထားတဲ့ အလင္းေရာင္က တစ္ခါတည္း ကိုယ့္အေပၚမွာ ေရာက္လာမယ္။ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ျဖစ္လာမယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘာသာဆိုတဲ့ စကားကို ကိုယ္တိုင္က အလင္းေရာင္ဆိုတဲ့ စကားလို ့ မွတ္ေပးပါ။ ဘာသာဆိုတာ ဘာျဖစ္လို ့ ကိုးကြယ္ရတာတုန္း။ အလင္းေရာင္ လိုခ်င္လို ့ ကိုးကြယ္ရတာ။
ငါကိုယ္တိုင္ သိတဲ့ဟာကို ငါကိုယ္တိုင္ လက္ခံမယ္
Labels:
ဘာသာတရားက ေပးေသာ ဆုလာဘ္