ဘုရား(၄၆) ျဗဟၼဏအယူ ဘုရားျငင္း

ဒီေလးမ်ဳိးဟာ ဖန္ဆင္းရွင္က ဖန္ဆင္းစဥ္ ကတည္းက ခြဲဖန္ဆင္းခံရတာ ျဖစ္တယ္။ ျဗဟၼဏမ်ဳိးကို ဖန္ဆင္းရွင္ ျဗဟၼဏက သူ ့ ပါးစပ္ထဲက ဆြဲထုတ္ ဖန္ဆင္းတယ္။ တခ်ဳိ ့သူေတြကို ေျခဖမိုးက ဖန္ဆင္းတယ္။ ဝမ္းဗိုက္က ဖန္ဆင္းတယ္။ ဒီလိုေတြ ျပထားတယ္။ ျဗဟၼဏ (ဟိႏၵဴ) ဘာသာမွာ ဒီလိုေလးမ်ဳိး ရွိတယ္။ ဘုရားက လူမွာ တစ္မ်ဳိးထဲဘဲ ျဖစ္တယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိး မရွိဘူးလို ့ ပံုပမာေပါင္း မ်ားစြာကို ထုတ္ျပ ေျပာတယ္။


ေခြးႏွင့္ေၾကာင္လို လူကမျခား

လူဟာ အခ်င္းခ်င္း မတူဘူးလို ့ ေျပာရေလာက္တဲ့ လကၡဏာ တစ္စံုတစ္ခုမွ မရွိဘူး။ လူတိုင္း လက္ႏွစ္ဖက္၊ ေျခႏွစ္ဖက္ ရွိတာျခင္း ရွိပံုျခင္းေရာ တူတယ္။ မ်က္ေစ့ႏွစ္လံုး၊ နားႏွစ္ဖက္၊ ႏွာေခါင္းႏွစ္ေပါက္၊ ပါးစပ္ တစ္ေပါက္ ရွိတာျခင္းေရာ တူတယ္။ လူအခ်င္းခ်င္းဟာ ေခြးနဲ ့ ေၾကာင္နဲ ့ ျခားနားသလို က်ီးနဲ ့ စာနဲ ့ ျခားနားသလို ျမက္ပင္ နဲ ့ သစ္ပင္ ျခားနားသလို ျခားနားတာ မရွိဘူး။

ျဗဟၼဏပါးစပ္က ျဗဟၼဏဖြားတယ္ ဆိုရင္ သူတို ့ အေမဘယ္မွာထား
ျဗဟၼဏဟာ ျဗဟၼဏပါးစပ္က ေမြးဖြားတယ္ ခံယူေပမယ့္ တကယ္ ေမြးဖြားတာဟာ သူတို ့ ခံယူတဲ့ အတိုင္း မဟုတ္ဘူး။ သူတို ့ အေမရဲ့ ေပါင္ႏွစ္လံုး ဆံုရာ အရပ္ကပဲ ေမြးဖြားတာ ျဖစ္တယ္။ ျဗဟၼဏမ်ဳိး လူဟာ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္တယ္။ သုဒၵမ်ဳိး လူဟာ အနိမ့္ဆံုး ျဖစ္တယ္။ သူတို ့ ဒီလို ခံယူၾကေပမယ့္ ခံယူတဲ့ အတိုင္း မွန္ေၾကာင္းကို အေထာက္ အထားျပစရာ မရွိဘူး။

ျဗဟၼဏမီးက သုဒၵမီးထက္ပူသလား

ျဗဟၼဏလုပ္တဲ့ မီးဟာ ျမင့္ျမတ္တယ္ ဆိုၿပီး ပိုမပူဘူး။ သုဒၵလုပ္တဲ့ မီးကလည္း ယုတ္ညံ့သူ လုပ္ထာ ဆိုၿပီး အပူခ်ိန္ မေလ်ာ့ဘူး။ ျဗဟၼဏဟာ ျမင့္ျမတ္တယ္ ဆိုၿပီး ထမင္းကို သူခ်က္မွ က်က္တယ္လို ့ မရွိဘူး။ ထမင္းကို သုဒၵခ်က္ရင္လည္း က်က္တာပဲ။

ေသာဏဒႏၱနဲ ့ ဘုရား
ဘုရားဟာ ဒီလို ဘာသာေရး စိတ္ဆန္တဲ့ အခ်က္ေတြကို ျငင္းဆန္ ခဲ့တယ္။ တစ္ခါမွာလည္း သူ ့ဆီ ေရာက္လာတဲ့ ျဗဟၼဏႀကီး တစ္ေယာက္ကို ျဗဟၼဏ သိကၡာနဲ ့ စပ္ၿပီး ျဗဟၼဏျဖစ္ေၾကာင္း အက်င့္ ဘယ္ႏွစ္ခု ရွိသလဲလို ့ ေမးတယ္။ ျဗဟၼဏႀကီးက ငါးခု ရွိေၾကာင္း သရုပ္ထုတ္ျပ ေျဖတယ္။ သရုပ္က ျဗဟၼဏမ်ဳိး မိဘ ႏွစ္ပါးက ေမြးသူ ျဖစ္ရမယ္၊ ရုပ္အလွနဲ ့ ျပည့္စံုရမယ္၊ ေဝဒကို မျပတ္ရြတ္ဖတ္ရမယ္၊ သီလ ရွိရမယ္၊ ပညာ ရွိရမယ္ လို ့ပဲ။ ဘုရားက ဒီအခ်က္ေတြကို ဆစ္တယ္။ ဆစ္ပံုက ျဗဟၼဏ မိဘႏွစ္ပါးက ေမြးသူ မဟုတ္ေပမယ့္ က်န္တဲ့ အခ်က္ ေလးခ်က္နဲ ့ ျပည့္စံုရင္ ျဗဟၼဏ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ ဒါကို ျဗဟၼဏက ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္လို ့ ေျဖရတယ္။ ဒီအေျဖကို ျဗဟၼဏႀကီးနဲ ့ အတူပါလာတဲ့ ျဗဟၼဏေတြက မေက်နပ္ၾကဘူး။ လႈပ္လႈပ္ရြရြ လုပ္ၾကတယ္။ သူတို ့ကို ဘုရားက လွမ္းထိမ္းရတယ္။ သင္တို ့က ျဗဟၼဏႀကီးထက္ သိတယ္ ထင္ရင္ ျဗဟၼဏႀကီးနဲ ့ စကားေျပာတာကို ရပ္ၿပီး သင္တို ့နဲ ့ ငါ ဆက္ေျပာမယ္။ ဘယ္လိုလဲလို ့ ျဖစ္တယ္။ ျဗဟၼဏေတြဟာ ျဗဟၼဏႀကီးကို ေက်ာ္ႏိုင္သူေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူတို ့ မလႈပ္ဝံ့ၾကဘူး။ ဒီေတာ့မွ ဘုရားကို ျဗဟၼဏႀကီးက ျဗဟၼဏ ျဖစ္ေၾကာင္း က်န္တဲ့ အခ်က္ ေလးခ်က္ထဲက ရုပ္လွမႈကို ပယ္ရင္ေရာ မရႏိုင္ဘူးလားလို ့ ေမးတယ္။ ရုပ္လွပမႈဟာ ျဗဟၼဏျဖစ္ဖို ့ သိပ္ အေရးမႀကီးပါဘူးလို ့ ျဗဟၼဏႀကီးက ေျဖတယ္။

ျဗဟၼဏဝါဒမွခၽြတ္

ဒီေတာ့ ျဗဟၼဏႀကီးက ျဗဟၼဏျဖစ္ဖို ့ အခ်က္သံုးခ်က္ ရွိရင္ ရတယ္လို ့ လက္ခံတာေပါ့။ ဘုရားက ဆက္ဆစ္ ျပန္တယ္။ ျဗဟၼဏ အဂၤါထဲက ေဝဒ ရြတ္ဖတ္မႈကို ႏုတ္ပယ္ရင္ေကာ မရႏိုင္ဘူးလားလို ့ ျဖစ္တယ္။ ျဗဟၼဏ ႀကီးက ေဝဒ မရြတ္ဖတ္ေပမယ့္ က်န္ႏွစ္ခ်က္နဲ ့ ျပည့္စံုရင္ ျဗဟၼဏ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္လို ့ ေျဖရတယ္။ ဘုရားက က်န္ ႏွစ္ခ်က္ထဲက သီလ ႏုတ္လို ့ ရဦးမလားလို ့ ေမးတယ္။ ဒါေတာ့ မရႏိုင္ေတာ့ဘူးလို ့ ေျဖတယ္။
ဒီေတာ့ ျဗဟၼဏႀကီးဟာ သူတို ့ ဘာသာတရားအရ ျဗဟၼဏ အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳရမယ့္ အခ်က္ ငါးခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္ၿပီး အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္နဲ ့ ျဗဟၼဏ အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္တယ္လို ့ အတည္ျပဳရတဲ့ အျဖစ္ ေရာက္တယ္။ ဒီလို ျဖစ္ဖို ့ ျဗဟၼဏႀကီးကို ဘုရားက စဥ္းစားစရာေတြ ေပးခဲ့တယ္။ ဘုရားဟာ ျဗဟၼဏတို ့ ရဲ့ (ဟိႏၵဴ) ဘာသာကို ဒီလို ယိုင္ႏႈဲ ့ ေပးခဲ့တယ္။

ျဗဟၼဏအယူေတြ အစစ္ခိုင္း

တစ္ေနရာမွာလည္း ဒီလိုပဲ ျဗဟၼဏႀကီး တစ္ေယာက္က ဘာဝနာပြားလို ့ ရတဲ့ အာရုံတစ္ခုကို ဥဒါန္းက်ဴးေနတယ္။ က်ဴးပံုက “ အတိုင္းမသိ အလင္းပါတကား၊ အတိုင္းမသိ အလင္းပါ တကား” လို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒါကို ဘုရား ၾကာေတာ့ အဲဒီ ပုဏၰားကို ဘုရားက ေမးတယ္။ ပုဏၰားႀကီး သင္ျမည္တမ္းတဲ့ အတိုင္းမသိတဲ့ အလင္းက ဘယ္ေလာက္ လင္းသလဲ လို ့ပဲ။ ပုဏၰားက ျပန္ေျဖတယ္။ အတိုင္းအဆမရွိ လင္းတာေပါ့။ ဘုရားက ေမးတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ အဲဒီ အလင္းဟာ ေနဘယ္ႏွစ္စင္းေလာက္ လင္းသလဲ။ ေနေလာက္ေတာ့ မလင္းဘူးေပါ့ လို ့ ျပန္ေျဖတယ္။ ၾကယ္ေလာက္ လင္းသလားလို ့ ေမးတယ္။ ၾကယ္ေလာက္လည္း မလင္းဘူးလို ့ ျပန္ေျဖတယ္။ ဒီလိုဆို မီးေတာက္ေလာက္ လင္းသလားလို ့ ေမးတယ္။ ဒီေလာက္လည္း မလင္းဘူးလို ့ ျပန္ေျဖတယ္။ ဒီလိုဆို ပိုးစုန္းၾကဴးေလာက္ လင္းသလားလို ့ ေမးတယ္။ ဒီေလာက္လည္း မလင္းပါဘူးလို ့ ေျဖတယ္။ ဒီေလာက္မွ မလင္းရင္ အတိုင္းအဆမရွိတဲ့ အလင္းလို ့ သင္ျမင္တဲ့ အလင္းကို ေျပာလို ့ ျဖစ္ပါ့မလားလို ့ ဘုရားက ေမးတယ္။ ျဖစ္တယ္လို ့ ပုဏၰားက ေျဖတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ ေျပာပါဦးလို ့ ဘုရားကေမးတယ္။ ပတၱျမား၊ စိန္၊ ေက်ာက္နီလာတို ့ ရဲ့ အလင္းကို အတိုင္းအဆမရွိ လင္းတာ ျဖစ္တယ္လို ့ ေျဖတယ္။ အဲဒီ အလင္းဟာ ပိုးစုန္းၾကဴး ေလာက္ေတာင္ မလင္းတဲ့ အတြက္ အတိုင္းအဆမရွိတဲ့ အလင္းမဟုတ္ဘူးလို ့ ဘုရားက ေခ်ဖ်က္ခဲ့တယ္။ ျဗဟၼဏႀကီးရဲ့ အတိုင္းမဆမသိ အလင္းဟာ အသံုးခ်လို ့ မရတဲ့ စိတၱဇ အလင္းသာ ျဖစ္တယ္လို ့ ညႊန္ျပခဲ့တယ္။
ဘုရားဟာ ျဗဟၼဏေတြရဲ့ ဘာသာေရး အေလ့အထ ေတြကို အားလံုးနီးပါး ဆန္ ့က်င္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေခတ္ ဘာသာေရး ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ့ ဆန္ ့က်င္တာကိုလည္း အမ်ားအျပား ခံရတယ္။
ျဗဟၼဏေတြဟာ အလွ အပကို တန္ဖိုးထားသေလာက္ ဘုရားက အလွအပေတြကို ဂရုမမူခဲ့ဘူး။ ကတံုးႀကီးနဲ ့ ေနတယ္။ အဝတ္စုတ္ေတြကို ေလ်ာ္ဖြတ္ ခ်ဳပ္လုပ္ၿပီး ဝတ္တယ္။ အိုးႏုတ္ခမ္းပဲ့ကို လည္ပင္းျဖတ္ၿပီး မီးဖုတ္ၿပီး မဲေနတဲ့ ႏုတ္ခမ္းမပါတဲ့ အိုးမဲႀကီးကို သံုးေဆာင္တယ္။
ဒီေတာ့ ျဗဟၼဏ (ဟိႏၵဴ) ေတြက ဘုရားကို စက္ဆုပ္ ႏွလံုးနာစရာ လူသားျဖစ္တယ္လို ့ မွတ္ယူၾကတယ္။ ဘုရားနဲ ့ ပက္ပင္းတိုးရင္ ႏွာေခါင္းရႈံ ့၊ တံေတြးေထြး မ်က္ႏွာလြဲၾကတယ္။

Website counter

Back to TOP