ဘုရား(၄၇) အာေရာဂ်ပရမာလာဘာ အနက္မျပ

တစ္ခါက အိမ္တအိမ္မွာ ဘုရားက တည္းခိုေနတယ္။ အဲဒီအိမ္ကို တစ္ျခား ျဗဟၼဏႀကီး တစ္ေယာက္က လာလည္တယ္။ အဲဒီ ျဗဟၼဏႀကီးက ဘုရားကို ေတြ ့ေတာ့ ႏွာေခါင္းရႈံ ့ၿပီး ေျပာဆိုတယ္။ ဒီကတံုးက ဒီမွာ ေရာက္ေနတာကိုး။ မဂၤလာမဲ့လိုက္တာ လို ့ပဲ။ “အာေရာဂ် ပရမာလာဘာ၊ ဝိႆသံ ပရမံဉာတီ၊ နိဗၺာနံ ပရမံ သုခံ၊ သံတုဌီ ပရံဓနံ” အဲဒီလို ေရွးေဟာင္း ပါဠိကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္ကို ရြတ္ဆိုၿပီး ပုဏၰားႀကီးကို ဘုရားက တုန္ ့ျပန္ခဲ့ တယ္။ ကဗ်ာ အဓိပၸါယ္က -

ေရာဂါမရွိတာဟာ အေကာင္းဆံုးလာဘ္ပဲ။ အကၽြမ္းဝင္တာဟာ အျမင့္ဆံုးအမ်ဳိးပဲ။ ၿငိမ္းေအးတာဟာ အေကာင္းဆံုးခ်မ္းသာ၊ ေရာင့္ရဲတာဟာ အျမတ္ဆံုးဥစၥာပဲ။ ဒီကဗ်ာကို သူလည္း ၾကားဖူးတယ္ လို့ပုဏၰားႀကီးက ဘုရားကို ေျပာတယ္။
ဒီေတာ့ ဘုရားက ေျပာတယ္။ ဒီကဗ်ာကို သင္ၾကားဖူးေပမယ့္ အဓိပၸါယ္ မသိပါဘူးလို ့ ဘုရားက ျပန္ေျပာတယ္။ သိတယ္လို ့ ပုဏၰားႀကီးက ေျဖတယ္။ သင္သိတာ မွားေနတယ္လို ့ ဘုရားက ေျပာတယ္။ အဲဒီလိုဆို မွန္တဲ့ အနက္ကို သူသိခ်င္ပါတယ္။ ေျပာျပေပးပါလို ့ ပုဏၰားႀကီးက ျပန္ေမးတယ္။ ဒီအေမးကို ဘုရားက ရွည္ရွည္ ေဝးေဝးပဲ ေျဖတယ္။

ဂါထာအနက္မျပရေၾကာင္း ၾကားၿပီး ပုဏၰားကၽြတ္
ေျဖပံုက ဝမ္းတြင္းကန္း တစ္ေယာက္ကို လူေနာက္ေတြက ေနာက္ေျပာင္ လိုတဲ့ အတြက္ ေခ်းအလိမ္းလိမ္း ကပ္တဲ့ လက္ႏွီးစုတ္ အဝတ္ကို ဝတ္စရာခ်ဳပ္ၿပီး အကန္းကို ဝတ္ေစတယ္။ ဒီအဝတ္ဟာ အင္မတန္ အေရာင္ ေတာက္ပၿပီး အလြန္ႏႈးညံ့တဲ့ အဝတ္ အေကာင္းစား ျဖစ္တယ္လို ့ အသိေပးၾကတယ္။ အကန္းကလည္း သူတို ့ ေျပာတဲ့ အတုိင္း ယံုၿပီး လူပံုအလည္မွာ ဝင့္ၾကြားတယ္။ လူေတြက မင္းအဝတ္ဟာ မင္းထင္သလို မဟုတ္ဘူး လို ့ မွန္တဲ့ အတိုင္း ေျပာေတာ့ အကန္းဟာ စိတ္ဆိုးတယ္။ မယံုဘူး။ တကယ္ယံုသြားရင္လည္း ဝမ္းနည္းမယ္။ သင္ပုဏၰားလည္း ဒီလိုပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီကဗ်ာရဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ငါမေျပာဘူး။ သင္ကိုယ္တိုင္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ ႏိုင္ေအာင္ပဲ ငါနည္းလမ္း ေပးမယ္လို ့ ေျပာခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ပုဏၰားႀကီးဟာ ဘုရားကို ဆည္းကပ္သူ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။

ျဗဟၼဏ ကမၼဝါဒ ဗုဒၶလက္မခံ
အဲဒီေခတ္က ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဘုရားကို အႀကိယဝါဒီ (ျပဳလုပ္မႈကို ျငင္းသူ) အျဖစ္ စြပ္စြဲၾကတယ္။ ဘုရားက သူတို ့ရဲ့ ကမၼဝါဒပံုစံကို လက္မခံပဲ ျငင္းဆန္တဲ့ အတြက္ စြပ္စြဲၾကတာပဲ။ သူတို ့ ကမၼဝါဒက မေမြးမီဘဝက ျပဳခဲ့တဲ့ ကံေတြအေလ်ာက္ ဒီဘဝမွာ ျဖစ္ေနရတယ္။ ဒီဘဝ ျပဳလုပ္တဲ့ ကံေတြ အေလ်ာက္ ေသၿပီး ေနာက္ဘဝမွာ ျဖစ္ရမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အယူ အဆပဲ။ ဒါကို ဘုရားက လက္မခံခဲ့ဘူး။

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပၿပီး အကိရိယဝါဒျငင္း
ဒါကို လက္မခံယူဟာ ဘာသာေရး မရွိသူ အႀကိယဝါဒီႀကီး ျဖစ္တယ္။ ဒီသူကို သူတို ့ စက္ဆုတ္ ရြံရွာ ၾကတယ္။ ဘုရားကို ဒီလိုသူ ဆိုၿပီး သူတို ့ စက္ဆုတ္ ရြံရွာၾကတယ္။ ဘုရားရဲ့ ကမၼဝါဒက ပစၥဳပၸန္ကမၼဝါဒ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားဟာ သူ ့ကိုယ္သူ အႀကိယ ဝါဒီမဟုတ္သူ ဆိုတာ သိခဲ့တယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာ ဆိုၿပီး သူ ့ရဲ့ ကမၼဝါဒကို တခမ္းတနား ေဟာခဲ့တယ္။
ဒီေဒသနာအရ ေဖာ္ျပတာက ကံေၾကာင့္လူ ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကံေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္တာသာ ဟုတ္တယ္။ ဒုကၡဟာ လူမဟုတ္ဘူး။ လူမွာျဖစ္တဲ့ မလုိလားအပ္တဲ့ ပ်က္စီး ဆံုးရႈံး နစ္နာမႈသာ ျဖစ္တယ္။ ဒါလည္း ေဖာ္ျပတယ္။ ဘုရားက လူကို စကားမေျပာဘူး။ လူဟာ ျပႆနာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒုကၡစကားဘဲ ေျပာတယ္။ ဒုကၡကေတာ့ ျပႆနာ မဟုတ္လား။ အဲဒီေခတ္ ဘာသာေရး သမားေတြက လူမွာ ျဖစ္တဲ့ ဒုကၡျပႆနာ အေျဖ ေျပာတာေလာက္ကို အေရးႀကီးတယ္ ထင္ၾကပံု မေပၚဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားကို အႀကိယဝါဒီ စြပ္စြဲ ၾကတယ္။

ေသၿပီး ေနာင္မယူလို ့ ဥေစၦဒ စြပ္စြဲ
အဲဒီ ပုဏၰားေတြက ဘုရားကို ဥေစၦဒဝါဒီ ဘဝျပတ္ယူသူ (ဘာသာမဲ့) ႀကီးလို ့ စြပ္စြဲၾကတယ္။ အဲဒီ ေခတ္က ဘာသာေရးတိုင္းဟာ ေသၿပီးေနာင္ ဘဝအတြက္ခ်ည္း လုပ္ငန္းေပးေနၾကတယ္။ ဘုရားကေတာ့ လူမွာျဖစ္တဲ့ ဒုကၡၿငိမ္းဖို ့ ညြန္ျပခ်က္ေတြ ေပးေနခဲ့တယ္။ ေနာက္ ေနာင္ဘဝဆိုတာေတြက ဘုရားကို ဘာသာမဲ့ အျဖစ္ ဆဲေရး ပုတ္ခတ္ၾကတာေပါ့။

ဘာသာေရးျပႆနာေတြ ဘုရားျငင္း
ပရဗိုဇ္တစ္ဦးက ဘုရားကို ေမးတယ္။ အသွ်င္ဘုရားဟာ သတၱဝါေတြ ေသၿပီး ျဖစ္တယ္လို ့ ယူသလားလို ့ ျဖစ္တယ္။ မယူဘူးလို ့ ဘုရားက ေျဖတယ္။ မျဖစ္ဘူး ယူသလား ေမးေတာ့လည္း ဘုရားက မယူဘူးပဲ ေျဖတယ္။ တစ္ခ်ဳိ ့ျဖစ္ တစ္ခ်ဳိ ့ မျဖစ္ ယူသလား အေမးကိုလည္း မယူဘူးပဲ ဘုရားေျဖတယ္။ ျဖစ္တာလဲ မဟုတ္၊ မျဖစ္တာလဲ မဟုတ္ ယူသလား အေမးလဲ မယူဘူးပဲ ေျဖတယ္။

ဘာသာေရးသမား ဘုရားကို နားမလည္
ဒီလို ေျဖတာခ်ည္း ၾကားေတာ့ အသွ်င္ဘုရားဟာ ဘာအတြက္ ရဟန္း လုပ္ေနတာလဲလို ့ ေမးလာတဲ့ အထိ ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြ ဘာမွ မယူရင္ ဘာသာေရး အလုပ္ မရွိေတာ့ဘူး။ ရဟန္းဆိုတာ ဘာသာေရး လုပ္ငန္း လုပ္သူ ျဖစ္တယ္။ ဘာသာေရးလုပ္ငန္း မရွိေတာ့ဘဲ ဘာအတြက္ ရဟန္းလုပ္တာလဲလို ့ နားမလည္ျဖစ္ၾကတဲ့ အထိ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားကေတာ့ ေအးေဆးစြာပဲ ဒါကို ေျဖတယ္။ လူေတြမွာ ဒုကၡ၊ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေၾကာင္းေတြ ရွိတယ္။ ဒါေတြ အမွန္အကန္ေျပာဖုိ ့ ရဟန္းလုပ္တာလို ့ပဲ။
ဘုရားဟာ အဲ့ဒီေခတ္ ဘာသာေရးသမားေတြနဲ ့ မဆက္ မစပ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဘုရားက လူေတြရဲ့ ပိတ္ဆို ့ ေနတဲ့ လက္ငင္း ဘဝ ျပခ်က္နဲ ့ လူေတြ လြတ္ေျမာက္မႈ ျပခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ေနတယ္။ သူ ့ေခတ္ ဘာသာေရး သမားေတြက ဒီလို လက္ေတြ ့က်တဲ့ ျပႆနာ ေတြကို လက္ေရွာင္ၾကတယ္။ အေရအဖတ္မရတဲ့ ျပႆနာ ေတြကိုပဲ ကိုင္တြယ္ၾကတယ္။ အဲဒီေခတ္ ဘာသာေရး သမားေတြကို ကိုင္တြယ္တဲ့ ျပႆနာဟာ ဆယ္ခ်က္ပဲ ရွိတယ္။ ဒီဆယ္ခ်က္ထဲက တစ္ခ်က္ခ်က္ကို ဘာသာေရး သမားေတြ မလြတ္တမ္း ကိုင္တြယ္ၾကတယ္။

Website counter

Back to TOP