ဘုရားရွိခိုးမႈနဲ ့ စပ္ၿပီး ဒီလိုဝမ္းနည္းဖြယ္ မျဖစ္ဖို ့ ဘုရားရဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္ တစ္ခုကို ေလ့လာရမယ္။ အဲဒါက ဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံခါနီး ေညာင္ေစာင္းမွ မထဘဲ ေလ်ာင္းေတာ့မယ့္ အခါမွာ ေျပာၾကားခ်က္ပဲ။ အဲဒီ အခ်ိန္က ရဟန္းေတြ အားလံုး ေရးႀကီးသုတ္ျပာ ဘုရားကို လုပ္ေကၽြး ေနၾကတယ္၊ ျပဳစုေနၾကတယ္ေပါ့။ အဲ့ဒီထဲက ရဟန္း တစ္ပါးဟာ ဒီေလာက္ အေရးႀကီးေနတာကို အမႈမထားသလို ဘုရားနား မလာဘူး။ ဒါကို သတိထားမိတဲ့ ရဟန္းေတြက အဲ့ဒီ ရဟန္း အေၾကာင္း ျပစ္တင္စကား ေျပာၾကတယ္။ ဒါကို ဘုရားၾကားေတာ့ အဲဒီ ရဟန္းကို ေခၚခိုင္းတယ္။ ရဟန္းေတြက ဒီလို ျပစ္တင္ေနၾကၿပီလို ့ အဲဒီ ရဟန္းကို ဘုရားက ေျပာတယ္။ အဲဒါကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းမလဲလို ့ပဲ ေမးတယ္။ အဲဒီ ရဟန္းက ဘုရားကို ျပန္ေျဖတယ္။ အရွင္ဘုရားဟာ တပည့္ေတာ္ရဲ့ ဆရာႀကီး ျဖစ္တယ္။ အရွင္ဘုရားရဲ့ ဆံုးမခ်က္ေတြကို တပည့္ေတာ္ၿပီးေအာင္ လုပ္ၿပီးၿပီလို ့ အရွင္ဘုရားကို ေျပာခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္ဘုရား ျပဳစုတာကို မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္လို ့ ေလွ်ာက္ထားတယ္။
ဘုရားက အဲဒီ ရဟန္းစကား ၾကားရေတာ့ အဲဒီ ရဟန္းကို ခ်ီးက်ဴးတယ္။ ျပစ္တင္ၾကတဲ့ ရဟန္းေတြကို အဲဒီ ရဟန္းအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရမယ္ ညႊန္ၾကားစကား မိန္ ့ၾကားတယ္။
ဒါကို ၾကည့္ရင္ ဘုရားဟာ သူ ့ကို ေလးစား ျပဳစုတာထက္ တရား ဓမၼကို ေလးစားမႈ ျပဳတာကို အေလးထားတယ္လို ့ ညႊန္ျပရာ ေရာက္တယ္။ အခုလို နာဖ်ား မက်န္းေနတဲ့ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္မွာ အေလးဂရု မျပဳတာကိုေတာင္ တရားဓမၼ အတြက္ျဖစ္လို ့ အျပစ္မတင္ရုံတင္မက ခ်ီးက်ဴးတဲ့ အထိ ျပဳခဲ့တာကို ေတြ ့ရတယ္။
ဘုရားရွိခိုးတာနဲ ့ စပ္လို ့ ေျပာခဲ့ခ်က္ေတြ ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ။ သူ ့ကို စီကာပတ္ကံုး ရြတ္ဆို ရွိခိုးေနဖို ့ မဟုတ္ဘူး။ သည္လုိ မလုပ္လို ့ မရွိခိုးဘူး ဆိုရာ မေရာက္ဘူး။ ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုး တစ္ခုခုနဲ ့ သင့္သလို ညႊတ္ရႈိင္း ေနျခင္းဟာ ရွိခိုးေနျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။
ရွိခိုးပြဲေတြနဲ ့ ဘုရားဆႏၵ
ခုလို ဘုရားမရွိတဲ့ ေနာက္မွာ ရုပ္ထုေတြထု၊ ရုပ္ပံုေတြဆြဲ၊ ေစတီေတြတည္၊ ရွိခိုးပြဲေတြ က်င္းပၾကတာဟာ ဘုရားရဲ့ အလုိဆႏၵနဲ ့ ဘယ္ေလာက္ ကိုက္ညီမယ္ဆိုတာ ခ်င့္ခိ်န္စရာပါပဲ။
ဘုရားက ေစတီဆိုၿပီး ေဟာေျပာခ်က္ရွိတယ္။ အဲဒီေစတီဟာ ဗမာလိုဆိုရင္ “ကြန္း” ကိုးကြယ္ရာ ကြန္းလို ့ ေရွးက ျပန္ၾကတယ္။ ကြန္းဆိုတဲ့ ဗမာစကားဟာ အခုေခတ္ အဓိပၸါယ္နဲ ့ “နန္း” လို ့ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ အဲဒီ ေစတီမ်ဳိးေတြ ဘုရားလက္ထက္က ရွိတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ လူစြမ္းေကာင္းလို မေမ့ထိုက္သူေတြရဲ့ အမွတ္ အသားနဲ ့ တည္ေနရာေတြကို ေခၚတဲ့ နာမည္ပဲ။ သူေသေတာ့လည္း သူ ့ အထိမ္းအမွတ္ တည္ေနရာေတြ လုပ္ၾကတာေပါ့။ အဲဒါကို ေစတီ သူ ့ကို ကိုးကြယ္ရာ ကြန္းလို ့ေခၚရတာပဲ။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ဂူဗိမၼာန္သေဘာ အထိမ္းအမွတ္ ေက်ာက္တိုင္ သေဘာပဲ။ ဒါေတြကို လုပ္ၿပီး ကိုးကြယ္ရစ္ၾကလို ့ သူကေတာ့ မညႊန္ျပဘူး။ မကိုးကြယ္ၾကနဲ ့ လို ့ လည္း တာျမစ္တာ မေတြ ့ရဘူး။
အခုလိုမ်ဳိး ကိုးကြယ္ဖို ့ သူေမွ်ာ္လင့္ေကာင္းမွ ေမွ်ာ္လင့္လိမ့္မယ္။ သူစကား ေျပာႏိုင္မႈ နိဂံုးခ်ဳပ္ခါနီးမွာ ရွင္အာနႏၵာကို ေျဖၾကားခဲ့တဲ့ စကားရွိတယ္။ စကားက “ အာနႏၵာ သင္တို ့ ကို တရားေတြလည္း ငါေဟာခဲ့ၿပီ၊ ဝိနည္းေတြလည္း ပါပညတ္ခဲ့ၿပီ၊ ဒါေတြဟာ ငါလြန္ၿပီးေနာက္ သင္တို ့ရဲ့ ဆရာဘုရားပဲ” လို ့ျဖစ္တယ္။
ေစတီေလးမ်ဳိး
ဒါကို ၾကည့္ရင္ ဘုရားမရွိေတာ့ဘဲ တရားဟာ ဘုရားပဲလို ့ အမွတ္ျပဳတာ စဥ္းစားစရာဘဲ။ အဲဒီလို အမွတ္ျပဳၿပီး ဒီေစတီေတြကို ရွိခိုးေနတာလည္း ဘုရားအလို ဘယ္ေလာက္က်မလဲ။ ဘုရားဟာ ေစတီ တိုက္တာေတြကို ညႊန္ျပ ခဲ့ဖူးတယ္။ ေလးခုေတာင္ ရွိတယ္။ သူေဟာေျပာတဲ့ ဓမၼေစတီေတြဟာလည္း ေစတီတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ သူ ့ အသံုး အေဆာင္ ေက်ာင္း၊ သကၤန္း စတာေတြလည္း ေစတီတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ သူ ့ရဲ့ ကိုယ္ၾကြင္း ကိုယ္က်န္ေတြလည္း ေစတီတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ သူ ့အထိမ္းအမွတ္ လုပ္ထားတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ အုတ္တိုင္ အေဆာက္အဦး တစ္ခုခုလည္း ေစတီတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ခုဆိုရင္ေတာ့ သူ ့ရုပ္လံုး ရုပ္ပံုေတြလည္း အဲဒီေစတီထဲ ပါမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားေခတ္က အဲဒီသူေတြရဲ့ ရုပ္ထု၊ ရုပ္လံုးေတြ လုပ္ၾကတဲ့ အေလ့အထ ရွိပံု မရဘူး။ သူေသၿပီး ႏွစ္ေလးငါးရာ ၾကာမွ သူ ့ရုပ္ထု ရုပ္လံုးစေပၚတာ သိရတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ ဒါေတြက ဘာသာေရး ပစၥည္းအျဖစ္ ရွိခိုး ဦးတင္ဖို ့ မရွိမျဖစ္ သလုိ ျဖစ္ေနတယ္။
ေစတီထက္ ကိုးကြယ္စရာ ဘုရားညႊန္ျပ
ဘုရားဟာ ဒါေတြကို ဒီလို ေမွ်ာ္လင့္ဖို ့ ရွိတယ္။ ေစတီအျဖစ္ ထိုက္တန္ပံု ေဟာေျပာခဲ့တယ္ ဆိုေပမယ့္ ေလးစား စရာ တစ္ခုေလာက္ထက္ ပိုဖို ့ မရွိဘူး။ သူေဟာခဲ့တဲ့ ဓမၼပိုဒ္ တစ္ခုက ဒါကို ညႊန္းေနတယ္။ အဲဒါက ကိုယ့္ကိုယ္သာ ကိုယ့္ရဲ့ ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္တယ္။ တျခား ဘယ္သူ ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ပါ့မလဲ။ ကိုယ္ကသာ ယဥ္ေက်းၿပီးရင္ ရခဲတဲ့ ကိုးကြယ္ရာကို ရတာဘဲလို ့ ျဖစ္တယ္။
ဘုရားဟာ သူမရွိတဲ့ေနာက္ သူ ့ကို ကိုးကြယ္ဖို ့ မညႊန္ၾကားတာ ဒီစကားက သိသာတယ္။ သူ သက္ရိွ ထင္ရွား ရွိစဥ္မွာေတာင္ သူ ့ကို ကိုးကြယ္ဖို ့ မညႊန္ဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုးကြယ္ဖို ့ ညႊန္တာ ေတြ ့ရတယ္ မဟုတ္ပါလား။
ရွိခိုးနဲ ့ေလးစားဂုဏ္ျပဳထပ္တူ
ဒီစကားေတြ ၿခံဳၾကည့္ရင္ ဘုရားရွိခိုးတာဟာ အထူး လုပ္စရာ အလုပ္တစ္ခု မဟုတ္ဘဲ ဂုဏ္ျပဳေလးစားတဲ့ အလုပ္ တစ္ခု အျဖစ္သာ လုပ္ဖို ့ ရွိတာ ေတြ ့ရတယ္။ အခုေခတ္ အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ ့ ယွဥ္ၾကည့္ၿပီး အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ႏိုင္တယ္။ ေသလြန္ၿပီးေသာ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္အတြက္ အထိမ္းအမွတ္ လုပ္ထားတဲ့ ေနရာကို အဲဒီ ေခါင္းေဆာင္ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ အခါ အားေလ်ာ္စြာ တိုင္းသူျပည္သားေတြ သြားၾကည့္ၾကမယ္။ အေလးျပဳတဲ့ သူလည္း ျပဳၾကမယ္။ ပန္းေခြပန္းျခင္း ခ်သူလည္း ခ်မယ္။ အားလံုးဟာ အဲဒီေခါင္းေဆာင္ကို ဂုဏ္ျပဳမႈ ေျမာက္တယ္။ ပန္းေခြခ်မွ မဟုတ္ဘူး။ အေလးျပဳမွလည္း မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီကို ေရာက္သြားတာ ကိုယ္တိုင္ ဂုဏ္ျပဳရာ ေရာက္တယ္။ ဘုရားရဲ့ ေစတီေတြကိုလည္း ဒီလိုဘဲ သိခြင့္ရွိတယ္။
ေစတီမ်ား
အဲဒီ ေစတီေတြမွာ အခြင့္ ႀကံဳတုန္း သိစရာ တခ်ဳိ ့ သိရမယ္။ အခုေခတ္မွာ ေစတီလို ့ ဆိုရင္ အုတ္ခဲေတြ၊ ေက်ာက္ခဲေတြ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေအာက္ပိုင္းက ပစၥယ အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ အလည္ပိုင္းမွာ ေခါင္းေလာင္းေမွာက္ ဒီအထက္မွာ ေဖာင္းရစ္ေတြ၊ ၾကာေမွာက္ ၾကာလံေတြ၊ ငွက္ေပ်ာ္ဖူး၊ ထီး ဒီလို တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အေဆာက္အဦးလို ့ သိေနတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ေစတီထိုက္တဲ့ တျခား တရားစာ၊ ဓါတ္ေတာ္၊ ဘုရား အသံုးအေဆာင္၊ ဘုရားရုပ္ထု၊ ရုပ္ပံု အဲဒါေတြ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိး ပါရတယ္လို ့လည္း သိေနတယ္။
တကယ္ေတာ့ ေစတီဟာ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရား အထိမ္းအမွတ္ ေက်ာက္တိုင္၊ အုတ္တိုင္ တစ္ခုခုကို ဘယ္ပံုစံနဲ ့ ျဖစ္ျဖစ္ အတြင္းမွာ ဌာပနာ ဘာမွ မပါပါ တည္ေဆာက္ထားရင္ ေစတီပါဘဲ။ အဲဒါ အထိမ္းအမွတ္ ေစတီေပါ့။ ရုပ္ထု၊ ရုပ္ပံု ဆြဲယူထုလုပ္ထားရင္လည္း အဲဒီရုပ္ထုနဲ ့ ရုပ္ပံုကိုယ္တိုင္ကလည္း အထိမ္းအမွတ္ ေစတီ တစ္မ်ဳိးပါဘဲ။
ဘုရား အေလာင္းကို မီးရႈိ ့တဲ့ အခါ က်န္ခဲ့တဲ့ ရုပ္အေလာင္း အစအန တစ္ခုခုဟာလည္း တျခား ဘာမွ မပါပါ ေစတီပါဘဲ။ ဘုရား အသံုးအေဆာင္ ေက်ာင္းသကၤန္းေတြလည္း သူတို ့ခ်ည္း ေစတီပါပဲ။ တရားဓမၼ စာေတြ ေပေတြလည္း ေစတီပါဘဲ။ တျခား ဘာမွ မပါဘဲ ေစတီေပါ့။ ဓါတုေစတီ၊ ဓမၼေစတီ၊ ပရိေဘာက ေစတီ ေတြဘဲ။ ေစတီဆိုလို ့ ဆြဲလဲသံ ၾကားၿပီး ထံုးေဖြးေဖြး ေရႊေျပာင္ေျပာင္ ထူျမင္ဖို ့ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါ တစ္ခုတိုင္းဟာ ေစတီေတြဘဲ။
အဲဒါေတြကို ဘယ္လို ရိုေသၾကမယ္။ ဘယ္လို ဂုဏ္ျပဳ ၾကမယ္ ဆိုတာ သိၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြဟာ ရွိခိုးတာေတြပါဘဲ။
ဘုရားရွိခိုးနဲ ့ စပ္လုိ ့ ဘုရားရဲ့ အျမင္ေတြဟာ ဘယ္လုိ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ဒီစကားေတြ အရ သိရမယ္။ ဘုရားဟာ သူ ့ကိုယ္သူ လူေတြ ေကာင္းေအာင္ ဆိုးေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္သူလို ့ မခံယူဘူး။ လူေတြကို ေကာင္းေအာင္ သူတို ့ ကိုယ္ သူတို ့ ေဆာင္ႏိုင္ဖို ့ လမ္းစဥ္ကို ညႊန္ျပသူသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြကို ရွိခိုးေနဖို ့လည္း သူမေျပာဘူး။ သူ ့ကို ရွိခိုးေနျခင္းျဖင့္ ရွိခိုးသူေတြရဲ့ ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာကို သူက ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္ လို ့ လည္း မေျပာဘူး။ ရွိခိုးျခင္းဟာ ေလးစားအပ္တဲ့ သူကို ေလးစားမႈ ျပဳျခင္းေလာက္သာ အဓိပၸါယ္ သတ္မွတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရွိခိုးဖို ့ မေျပာခဲ့သလို မရွိခိုးရဘူးလို ့လည္း မေျပာခဲ့ဘူး။ ဂုဏ္ရွိသူကို ဂုဏ္ျပဳ သေလာက္သာ ရွိခိုးဖို ့ ညြန္ျပတာျဖစ္တယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာမွာ ရိုးသားမႈ ျပည့္ဝမႈ အျပည့္ရွိသလို ဘုရားရဲ့ ရုပ္ပံုလႊာမွာလည္း ရိုးသား ျပည့္ဝမႈ ျမင္ရတယ္။
စိတ္ဆန္တဲ့ ဘာသာေရးျငင္းတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္
ဘုရားဟာ ဒီကေန ့ ေခတ္မွာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ အျမင္ခံေနရေပမယ့္ သူ ့ ေခတ္က ဘာသာေရး ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဘာသာမဲ့သူ တစ္ဦးအျဖစ္ ရႈျမင္ခံရသူ တစ္ဦး ျဖစ္တယ္။ သူကလည္း ဘာသာတရားေတြရဲ့ စိတ္ဆန္တဲ့ အစဥ္အလာ အမ်ားအျပားကို လက္မခံဘဲ ျငင္းဆန္ခဲ့တာကို ေတြ ့ရတယ္။
တစ္ခါမွာ ျဗဟၼဏေတြကို သူေျပာခဲ့တယ္။ ျဗဟၼဏေတြဟာ လူေတြကို အတန္းအစား ေလးမ်ဳိးခြဲထားတယ္။ သူတို ့ ျဗဟၼဏက တစ္မ်ဳိး “ခတၱိယ” (မင္းမ်ဳိး) ကတစ္မ်ဳိး၊ ေသႆ (အသည္) မ်ဳိးက တစ္မ်ဳိး၊ သုဒၵ (သူဆင္းရဲ) အလုပ္ၾကမ္းသမားက တစ္မ်ဳိး လူေတြကို ဒီလို အတန္းအစား ေလးမ်ဳိး ခဲြထားသည္။
ဘုရား(၄၅) ဘုရားနားမကပ္တဲ့ ရဟန္းႏွင့္စပ္တဲ့ ဘုရားညႊန္ျပခ်က္
Labels:
ဘုရား