ဘုရား(၄၄) ဘုရားလက္ထက္ ရွိခိုးဝတ္တက္မရွိ

ဘုရား လက္ထက္က ဘုရားကို ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြႏွင့္ လူေတြ ေန ့စဥ္ ဘုရားဝတ္တက္တာ မရွိဘူး။ ဒီလို ဆိုလို ့ အဲဒီတုန္းကဘုန္းႀကီးေတြ ဘုရားရွိခိုး မခိုးဘူးဆိုလို ့မရဘူး။ သူတို ့အားလံုးဟာ ဘုရားေတြ ့တဲ့ အခါ ရွိခိုးၾကမယ့္ သူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားဂုဏ္ကို ရြတ္ဆိုမွ ဘုရားရွိခိုးတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူတို ့ အားလံုးဟာ ဘုရားကိုေတြ ့လို ့ ရွိခိုးတဲ့ အခါ ဘုရားဂုဏ္ စတာေတြကို မရြတ္ဆိုၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသူေတြကို ဘုရား ရွိမခိုးဘူး မဆုိရဘူး။


ရွိခိုးမႈႏွင့္စပ္တဲ့ ဘုရားစကား
ဘုရားဟာ ရွိခိုးမႈနဲ ့ စပ္ၿပီး ေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြ ရွိတယ္။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ငယ္သူက ႀကီးသူကို ရွိခိုးရမယ္လုိ ့ ဝိနည္းမွာ ပညတ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ရဟန္းမက ဘယ္ေလာက္ဘဲ ဂုဏ္သိမ္နဲ ့ အသက္သိကၡာ ႀကီးေနေန ရဟန္း ျဖစ္စ ရဟန္းကစၿပီး ရဟန္းအားလံုးကို ရွိခိုးရမယ္လို ့ ပညတ္တယ္။ ရွိခိုးခံ ရဟန္းဟာ စားေသာက္ေနစဥ္ ရွိခိုး လာသူ ရဟန္းရွင္လူ အားလံုးကို ရွိမခိုးဖို ့ တားျမစ္ ရမယ္လို ့လည္း ပညတ္တယ္။ ရွိခိုးမႈနဲ ့ စပ္ၿပီး ဝိနယမွာ ဒီလိုေတြ ရွိတယ္။
ဒါေတြကို ၾကည့္ရင္ ရွိခိုးတာဟာ ေလးစားတာကို ျပတာပဲ။ ရွိခိုးခံသူကလည္း ျပန္လွန္ၿပီးေလးစားတာကို ျပရမယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း စားေသာက္ေနစဥ္ ရွိခိုးသူကိုင တားရမယ္ဆိုတဲ့ ပညတ္ခ်က္က သိသာေစတယ္။ ရွိခိုးခံသူကို ေလးစားမႈ ျပေသာအားျဖင့္ အသိအမွတ္ျပဳရတယ္ေပါ့။

ရွိခိုးျပႆနာ ဘုရားမွာတက္
ဘုရားကေတာ့ ေလာကမွာ သူ အႀကီးဆံုးလို ့ မွတ္ယူတယ္ ဆိုတာ သိရတယ္။ သူ ့ထက္ အသက္ႀကီးတဲ့ သူေတြကို ရွိခိုးတာ မလုပ္ဘူး။ သူ ့ေခတ္က အဲဒီ ျပႆနာဟာ သူ ့မွာ အေတာ္ႀကီးတဲ့ ပံုပဲ။ ျဗဟၼဏဆိုတဲ့ ဘာသာေရးသမား ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြက ဘုရားကို ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲ စိတ္ပ်က္ ရြံရွာၾကတယ္။

ေဝရဥၨာပုဏၰားႏွင့္ ဘုရား
တစ္ခါက ဘုရားဟာ ေဝရဥၨာျပည္ကို ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီျပည္က အႀကီးအကဲ ပုဏၰားႀကီးဟာ ဘုရားကို လာေတြ ့တယ္။ သူေတြ ့တဲ့ အေၾကာင္းကလည္း ဘုရားဟာ ႀကီးသူေတြကို ရွိမခိုးဘူးလို ့ သိရတယ္။ ဒါ ဟုတ္ မဟုတ္ ေလ့လာမယ္ ဆိုၿပီး လာတာပဲ။ ဘုရားနဲ ့ ေတြ ့ေတာ့ ၾကားဖူးတဲ့ အတိုင္း ျဖစ္ေနတာ ေတြ ့ၿပီး ျဗဟၼဏ ႀကီးက အေတာ္ႀကီး စိတ္ဆိုးၿပီး ဘုရားကို ဆဲဆဲဆိုဆိုေတြ လုပ္တယ္။ဘုရားက ဆဲဆိုတာေတြကို ပရိယာယ္နဲ ့ သံုးၿပီး သူနဲ ့ မဆိုင္ဘူးလို ့ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျပတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျဗဟၼဏႀကီးကို သူက ႀကီးေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။

ဘုရားက အႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း ပံုျပေျပာ
ေျပာပံုက ၾကက္မဟာ ၾကက္ဥ ဆယ္လံုးကို တစ္ေန ့ တစ္လံုးက် ဥၿပီး ဝပ္တယ္။ ေပါက္တဲ့ အခါမွာ ေနာက္ဆံုး ဥတဲ့ ဆယ္လံုေျမာက္ ၾကက္ဥက အစဆံုး ေပါက္ၿပီး ပထမဆံုးဥတဲ့ ၾကက္ဥက ေနာက္ဆံုးမွ ေပါက္တယ္။ ဒီေတာ့ ပထမဆံုးဥၿပီး ေနာက္ဆံုးေပါက္တဲ့ ၾကက္ေပါက္ကို အႀကီးဆံုးလို ့ ေျပာမလား၊ ေနာက္ဆံုးမွ ဥၿပီး ပထမဆံုး ေပါက္တဲ့ ၾကက္ေပါက္ကိုပဲ အႀကီးဆံုးလို ့ ေျပာမလား၊ ဘယ္လို ထင္သလဲလို ့ ဘုရားက ျဗဟၼဏႀကီးကို ေမးတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွ ဥေပမယ့္ အစဆံုးေပါက္တဲ့ ၾကက္ေပါက္ကိုပဲ အႀကီးဆံုး ၾကက္ေပါက္ ေျပာရမွာပဲလို ့ ျဗဟၼဏႀကီးက ေျဖတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားက ေျပာတယ္။ ဒါမွန္ရင္ ငါက သင္ျဗဟၼဏႀကီးထက္ ႀကီးတယ္။ သင္ဟာ ငါ့အရင္ ေမြးဖြားေပမယ့္ မလြတ္ေျမာက္ျခင္းထဲက အခြံအကာ ျဖစ္တဲ့ မသိျခင္း ဥခြံကို မေဖာက္ႏိုင္ဘူး။ ငါက လြတ္ေျမာက္သူ အျဖစ္ မသိျခင္း ဥခြံကို ေဖာက္ခြဲ ထြက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါက အႀကီးျဖစ္တယ္။
ဘုရားဟာ ေလာကမွာ သူအႀကီးဆံုး ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း ဒီနည္းနဲ ့ သူ ့ကိုယ္သူ အသိအမွတ္ ျပဳတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူက ဘယ္သူ ့ကိုမွ ရွိခိုးတာ မေတြ ့ရဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ ့ကို ရွိခိုးသူေတြကို အေလးအျမတ္ထား ဆက္ဆံတာ ေတြကိုေတာ့ ေတြ ့ႏိုင္မယ္။ ဒါက အေၾကာင္းစပ္လို ့ သိေစလိုက္တာပါ။ အဓိက ေလ့လာရမွာက ဘုရားက တပည့္ေတြကို သူရွိခိုးဖို ့ ညႊန္မညႊန္ သိဖို ့ပဲ။
ေလ့လာၿပီးခ်က္အရ ရွိခိုးဖို ့ ပညတ္ခ်က္ေတြဟာ ဒီကေန ့ ဘုရားရွိခိုး ဝတ္တက္သလို ရွိခိုးခိုင္းတာ မဟုတ္ေၾကာင္း သိသာတယ္။ ဒါကို ခိုင္မာေအာင္ နည္းနည္း ဆက္ေလ့လာမယ္။

တရားျမင္ေအာင္က်င့္တာနဲ ့ တရားျမင္တာ၊ ဘုရားရွိခိုးတာ
ဘုရားက သူ ့ကို ၾကည္ညိဳ ေလးစားမႈ အျပည့္ထားတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကို ဆံုးမ စကားေျပာတယ္။ စကားက တရား မျမင္တဲ့ သူဟာ ငါ့ကို မျမင္ဘူး။ တရားျမင္တဲ့ သူဟာ ငါ့ကို ျမင္တယ္လို ့ပဲ။ ဒီစကား အဓိပၸါယ္က သက္ရွိထင္ရွား ဘုရားျဖစ္တဲ့သူ ့ကို ဝတ္ျပဳေနတာကိုပင္ တရားမျမင္ရင္ သူ ့ မျမင္ဘူးလို ့ ေျပာတယ္။ အဲဒီ ရဟန္းဟာ တရားမျမင္သူ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သိပ္တုန္လႈပ္သြားတယ္လို ့ သိရတယ္။

တရားမျမင္ပဲ ဘုရားရွိိခိုးတာ ဝမ္းနည္းရဖြယ္
တရား ျမင္သူေတြဟာ ဘုရားကို ျမင္ေနသူေတြပဲ။ တရား မျမင္သူေတြဟာ ဘုရားကို ျမင္ဖို ့ ဘုရား ခ်ီးက်ဴး စာေတြနဲ ့ ဘုရားေဟာ စာေတြကို ရြတ္ဖတ္ၿပီး ဝတ္တက္ ဖူးျမင္ေသာ္လည္း ဘုရား မျမင္ႏိုင္ဘူူးလို ့ အဓိပၸါယ္ ရတယ္။ ဘုရားမျမင္ဘဲ ဝတ္တက္ ဝတ္ျပဳေတြနဲ ့ ဘုရားဖူးေနျခင္းဟာ ဘုရားရဲ့ အေျပာအဆို ခံရတဲ့ ရဟန္းလို သိပ္တုန္လႈပ္ သြားခံရဖို ့ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အဲဒီ ရဟန္းဟာ ဘယ္ေလာက္ တုန္လႈပ္သလဲ ဆိုရင္ ႀကိဳးဆြဲခ်ၿပီး ေသသြားတဲ့ အထိ ျဖစ္တယ္လို ့ သိရတယ္။ မ်ားစြာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ပဲ။

Website counter

Back to TOP