ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ အညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အေၾကာင္းေတြနဲ ့အက်ဳိးဝိပါက္ေတြမသိၾကရတာဟာ လူ ့ ေလာကကို အတိုင္းမသိ နစ္နာေစခဲ့တယ္။ လူ ့ ေလာက အေမွာင္က်တဲ့ အထိပဲ။ လူေတြမွာ အားအင္ေတြ ကုန္ခမ္းၿပီး ပန္းဆံုး အျဖစ္မွာတည္ရွိေစခဲ့တယ္။ အသက္မေသေသးေပမယ့္ အေသေကာင္ဘဝ ေရာက္တဲ့ အထိရွိတယ္ ေျပာမွ ျပည့္စံုစရာ ျဖစ္မယ္။
ဒါမသိေတာ့ လူ ့ေလာကရဲ့ အခက္ကို ဘယ္လိုမွ မပယ္ဖ်က္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီအခက္ကိုပဲ လက္ေျမာက္ အရႈံးေပးၾကရတယ္။ ဒါမသိေတာ့ ယံုမွားကခၤါ အားလံုးသိမ္းႀကံဳယူတာကို လြန္ဆန္ ႏိုင္တဲ့ အေနအထား မရွိတဲ့ အျဖစ္ခံၾကရတယ္။ ကိုယ့္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ လိုလားအပ္တာေတြ၊ မလိုလားအပ္တာေတြ အေထြေထြ ျဖစ္ပြားမႈေတြဟာ ဘာကို အေၾကာင္းခံ ျဖစ္သလဲဆိုတာ မသိခ်င္သူ မရွိဘူးလုိ ့ ေျပာရမွာပဲ။ လူ ့ေလာကမွာ စိတ္ဝင္စားခံရတဲ့ အရာဟာ အဲဒီအသိပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါသိမွလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ္လိုခ်င္တာ အေရာက္ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးကိုင္ႏိုင္မယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ဒါကို စိတၱဇ မဝင္တဲ့လူတိုင္း အလိုလားဆံုး အရာ အျဖစ္ ထားၾကတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ လူ ့ေလာကမွာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ အေထြေထြ လိုလားစရာ၊ မလုိလားစရာေတြဟာ ေကာင္းကင္မွာရွိတဲ့ ေန၊ လ၊ နကၡတ္ေတြမွာ အေၾကာင္းခံတယ္လို ့ ခံယူသူလည္း ခံယူတာပဲ။ ဓါတ္ေတြေၾကာင့္ ခံယူသူေတြလည္း မ်ားတယ္။ တျခား အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္လို ့ ယူသူေတြလည္း ရွိၾကမွာပဲ။
မသိဘဲ ခံယူသမွ် ဝိပါက္နဲ ့ခ်ည္း
ဒီအသိကို လူ ့ေလာကဟာ အဆံုးစြန္က်ေအာင္ စိတ္ဝင္စားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအသိနဲ ့စပ္ၿပီး နည္းနည္းမွ မသိ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာလာသမွ်ေတြဟာ ခံယူရမယ့္ အရာေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုေတြ ေတြ ့ရာမွာ ခံယူမိၾကတာပဲ။ ဒီလိုခံယူေပမယ့္ ခံယူတဲ့ အတိုင္း အတိအက်ျဖစ္တယ္လို ့ မဟုတ္တာလည္း သူတို ့ေတြ ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မျဖစ္တာေတြ ့ရသလို ျဖစ္တာေတြ ့ရတာလည္း ရွိတာဆိုေတာ့ ဒါက အုိေနကံ အျဖစ္ လက္ခံထားလိုက္ၾက တယ္။
ဒီခံယူခ်က္ေတြ အားလံုးက အတိအက်မွန္ကန္တဲ့ ခံယူခ်က္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ အမွားေတြပဲ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မွန္ကန္တဲ့ ခံယူစရာ မေတြ ့ေတာ့ဒါပဲ ခံယူရာက မေရြ ့ၾကေတာ့တာပဲ။ ဒီလို မွားယြင္းတဲ့ ခံယူခ်က္ကို ရင္မွာပိုက္ေနရၿပီ ဆိုေတာ့ သူတို ့ဘဝရဲ့ ပန္းတိုင္က ဘယ္မွာျမင္စရာ ရွိေတာ့မလဲ။ ကေလကေခ် အျဖစ္ဆိုက္ေတာ့ တာေပါ့။
လူ ့ေလာကဟာ ကိုယ့္မွာ က်ေရာက္ေနတဲ့ အညစ္အေၾကးနဲ ့ အဲဒါေတြရဲ့ အေၾကာင္းဟိတ္၊ အဲဒါေတြရဲ့ အက်ဳိးဝိပါတ္ ဒါေတြ မသိတာနဲ ့ ဘာကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ယံုေလာက္ေအာင္ ေျပာသူေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါ ယံုေတာ့တာပဲ။ ဒီအယံုေတြ ဟာ မွန္ကန္တဲ့ အယံုေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ အားလံုးဟာ ယံုမွားေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ စိတ္ေတြ ေဝဝါးၿပီး အားအင္ေတြ နည္းပါးသူဟာ ေခၚသူထက္ အထင္ထားေလာက္ေအာင္ ေခၚရင္ ေနာက္ေခၚသူေနာက္ ေျပာင္းၿပီး လည္း လိုက္မွာပဲ။
အေၾကာင္းအက်ဳိးနဲ ့ သံသရာ
အညစ္အေၾကးနဲ ့ ဒါရဲ့ အေၾကာင္းကိုေရာ အက်ဳိးကိုပါ သိၾကရင္ ဒီအညစ္အေၾကးရဲ့ အက်ဳိးဝိပါက္ေတြက အညစ္အေၾကးရဲ့ အေၾကာင္းေတြ တဖန္ေမြးဖြားေပးတာကို မသိဘဲ မေနဘူး။ အညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အက်ဳးိေတြဟာ အညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ေမြးဖြားေပးေနၾကတယ္။ အညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အေၾကာင္းေတြဟာ သူတို ့ ဟာသူတို ့ အလိုလို ျဖစ္ပြားေနၾကတာေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ အညစ္အေၾကးရဲ့ အက်ဳိးဝိပါက္ေတြက ေပါက္ပြားေပး ခံရတာေတြခ်ည္း ျဖစ္တယ္။ အညစ္အေၾကးရဲ့ အေၾကာင္းဟိတ္ မွတ္သမွ်ဟာလည္း အညစ္အေၾကးေတြအတြက္ အေၾကာင္းဟိတ္ ျဖစ္ေနေပမယ့္ သူတို ့မွာလဲ အေၾကာင္း ရွိတာခ်ည္း ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ဒီလိုသိရင္ အညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ပိုင္းပုိင္းျခားျခား သိၿပီေပါ့။ အညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အေၾကာင္း ဟိတ္ေၾကာင့္ အညစ္အေၾကးေတြ ျဖစ္တယ္။ အညစ္အေၾကးေၾကာင့္ အညစ္အေၾကးရဲ့ အက်ဳိးဝိပါတ္ျဖစ္တယ္။ အညစ္အေၾကးရဲ့ အက်ဳးိဝိပါက္ေၾကာင့္ အညစ္အေၾကးရဲ့ အေၾကာင္းဟိတ္ျပန္ျဖစ္ၿပီး ဒီလို အညစ္အေၾကး လည္ပတ္မႈ သံသရာကို ပိုင္းျခားမိေအာင္ သိေတာ့တာေပါ့။
သံသရာသိတာ ယံုမွားေပ်ာက္
ဒီလို အညစ္အေၾကး လည္ပတ္မႈ သံသရာရဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ သိၿပီဆိုေတာ့ ဒီအညစ္အေၾကးေတြဟာ နတ္ေၾကာင့္ လား၊ ဓါတ္ေၾကာင့္လား၊ နကၡတ္ေၾကာင့္လား၊ ေရွးကေၾကာင့္လား အစစ အေရးေတြ ျဖစ္တဲ့ ကခၤါလို ့ေခၚတဲ့ ယံုမွား အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ ဝင္မရေတာ့ၿပီေပါ့။
အယံုအမွားေတြ မဝင္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တာဟာ အညစ္အေၾကးေတြကို ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ ဘယ္အက်ဳိးကို ပြားတယ္။ အဲဒီအက်ဳိးက အေၾကာင္းကို ဘယ္လို ျဖစ္ေအာင္ ဆိုတာကို အမွန္ျမင္လို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒီသမၼာ ဒႆနမ်ဳိး မျဖစ္ရင္ ဒီယံုမွား ကခၤါက မေပ်ာက္ဘူး ျဖစ္တယ္။ ဒီသမၼာဒႆနမ်ဳိး မျဖစ္ရင္ ဒီယံုမွား ကခၤါက မေပ်ာက္ဘူး ျဖစ္တယ္။
ယံုမွားေပ်ာက္တာ မ်က္စိေပါက္
ဒီေတာ့ ယံုမွားေပ်ာက္တာ အေရးႀကီးတယ္။ သမၼာဒိဌိရဲ့ အမည္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္လို ့ပဲ။ ဒီယံုမွား မေပ်ာက္ပဲနဲ ့ လြတ္ေျမာက္မႈ အတြက္ ဘယ္ေလာက္က်င့္က်င့္ မလြန္ေျမာက္ႏိုင္ဘူး။ မ်က္စိမပါပဲ လမ္းသြားသူလိုပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ လြတ္ေျမာက္စရာ မေရာက္ပဲ ေရာက္ခ်င္ရာ ေရာက္ေနမွာပဲ။
မ်က္ေစ့လည္ရင္ မပြားနဲ ့
ယံုမွား ကခၤါက တန္းလန္းနဲ ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ ဆိုတာကို ပါးရွား ပေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္သူေတြ ရွိၾကတယ္။ ဒီသူေတြဟာ လုပ္တဲ့ အမွားထဲ ေရာက္တာပဲ၊ သူတို ့ဟာ လုပ္တဲ့ အမွားကိုေတာ့ အမွားမွန္း မသိၾကဘူး မဟုတ္လား။ ကိုယ္လုပ္လို ့ ရတာဆိုေတာ့ မွန္တယ္ လို ့ကလည္း မထင္ေအာင္ မတတ္ႏိုင္ၾကဘူးပဲ။
သူတို ့ဟာ ျမင္ျမင္သမွ်၊ ၾကားၾကားသမွ် အစစေတြ အေပၚမွာ အလိုေလာေတြ မျဖစ္ေအာင္နဲ ့ အမ်က္ေဒါသေတြ မထားမိေအာင္ က်င့္ၾကမယ္ ဆိုၿပီး က်င့္ၾကတယ္။ အဲဒီအာရုံေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္ အက်ဳိးရွိ၊ အက်ဳိးမဲ့ ႏွစ္မ်ဳိးထဲက တစ္မ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေစတာေတြပါတယ္။ ဆုိပါေတာ့ အဲဒီအာရုံကို မလိုခ်င္ေအာင္ မဖ်က္ခ်င္မိေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ သူ ့ဘာသာသူ လိုခ်င္ဖ်က္ခ်င္စိတ္က ေပၚၿပီးသားပဲ။ လူဟာ ကိုယ့္အက်ဳိးကိုယ္ တည္ေဆာက္ရမွာ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့လည္း ကိုယ့္အက်ဳိး ရွိမယ့္ဟာကို လိုခ်င္ရမွာေပါ့။ အက်ဳိးပ်က္မယ့္ဟာ ဆိုရင္ ဖ်က္ခ်င္ရမွာေပါ့။ ဒီစိတ္ေပၚတာ ဟာ ကိုယ္တိုင္က ကိုယ့္ကိစၥကို ကိုယ္ေဆာင္ရြက္တာ ျဖစ္တယ္ မဟုတ္လား။
ဘုရား(၁၁) ကံႏွင့္ ဝိပါက္ဆက္မႈ မသိတာ ဒုကၡဇာစ္ျမစ္
Labels:
ဘုရား