ဒါကို မေဆာင္ရြက္ျဖစ္ေအာင္ ဟန္ ့တားခံရတယ္ ဆိုေတာ့ ဘယ္လို အက်ဳိးတရားေတြ ျဖစ္ပြားမွာလဲ။ လူစဥ္မမွီတာ ဟာ ပထမဆံုး ရမယ့္ အက်ဳိးျဖစ္လိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆံုးရမယ့္ အက်ဳိးကေတာ့ လြတ္ေျမာက္မႈ အတုႀကီးကို ဒါပဲ လြတ္ေျမာက္မႈ အစစ္ျဖစ္တယ္ ဆိုၿပီး ပိုက္ဖက္ေနမွ ဒါႀကီးကို ရလိမ့္မယ္။ ဒါလည္း အညစ္အေၾကးေတြ လည္ပတ္မႈ သံသရာႀကီးထဲ လည္တာပဲ။ ဒီလူဟာ သိမ္းဆည္းရမယ့္ ဟာကိုလည္း သိမ္းဆည္းရမယ့္ ဟာလို ့ မသိဘူး။ စြန္ ့ရမယ့္ ဟာကိုလည္း စြန္ ့ပစ္ရမယ့္ ဟာလို ့ မသိဘူး။ သူဟာ အသက္ရွင္လို ့ ျဖစ္ရုံကေလးအတြက္ စား၊ ဝတ္၊ ေနေရးကို မွီဝဲ ေနလိမ့္မယ္။ သူဘာမွ ျမင္မွာမဟုတ္ဘူး။ သူ ့အနာဂတ္ဟာလည္း သူ ့အျမင္မွာ ေပ်ာက္ေနလိမ့္မယ္။ ဘာကိုမွလည္း မလိုခ်င္ဘူး ျဖစ္လိမ့္မယ္။ လက္ငင္းမွာလည္း အားလံုး သုဥ္းဆိတ္ၿပီး အခ်ည္းႏွီးမွာပဲ။
ဒါေတြဟာ လြတ္ေျမာက္မႈေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ ဒါေတြကို လြတ္ေျမာက္တာ လုပ္လို ့ေတာ့ ေလာကႀကီး ေကာင္းေကာင္း ပ်က္ရၿပီေပါ့။ ယံုမွားေတြ မေပ်ာက္ဘဲ အလိုနဲ ့ အမ်က္ေတြကို ပယ္လိုက္လို ့ ရလာတဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈက ဒါေတြပဲ။ လူ ့ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ လြတ္ေျမာက္မႈပဲ။
ယံုမွားရွိသူ အလိုအမ်က္မွန္းမသိ
လူ ့ေလာကက ပယ္ရမယ့္ အလိုနဲ ့ အမ်က္က ျမင္ျမင္သမွ်၊ ၾကားၾကားသမွ် အစစ အာရုံေတြ အေပၚမွာ ျဖစ္တဲ့ အလိုနဲ ့ အမ်က္ေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ ဒါကို ယံုမွားကခၤါေတြ ေပ်ာက္ၿပီး သူက သိႏိုင္တယ္။ မေပ်ာက္ေသးသေရြ ့ ဒါကို မသိႏိုင္ဘူး။
ယံုမွားေပ်ာက္က အမွန္ရ
ယံုမွား ကခၤါေပ်ာက္ၿပီးသူဟာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြျဖစ္တဲ့ ကိုယ္၊ႏႈတ္ ႏွလံုးတစ္ခုခု လြန္က်ဴး ကမၼေတြနဲ ့ အဲဒါရဲ့ အေၾကာင္းေတြ အက်ဳိးေတြ တစ္ခုကို တစ္ခုက ေထာက္ဆၿပီး ျဖစ္ပြားေနတာေတြကို အမွန္ျမင္မႈေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒီအမွန္ျမင္ေတြကို အထပ္ထပ္ရႈၾကည့္တဲ့ အခါ ဒီျဖစ္စဥ္ႀကီးဟာ လူကို အထပ္ထပ္ရစ္ပတ္ၿပီး လူ ့ စြမ္းအား ေတြ ပေပ်ာက္ေစတာကို ေတြ ့ရတယ္။ ေျမြတစ္ေကာင္ရဲ့ အရစ္အပတ္ခံရတဲ့ အရာဟာ ေနာက္ဆံုးမွာ ေျမြရဲ့ အစာ အျဖစ္ခံရသလိုပဲ။ ဒီျဖစ္စဥ္ႀကီးရဲ့ အရစ္အပတ္ ခံရသူဟာလည္း ဒီျဖစ္စဥ္ႀကီးကို ေျဖဖို ့အတြက္ပဲ လူျဖစ္ေနရတယ္လို ့ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ ့ရတယ္။
အမွန္ျမင္က လကၡဏာထင္
ဒါဟာ လူ ့ လြတ္လပ္မႈ ဆံုးရႈံးတာပါလားလို ့လည္း သိလာတယ္။ ဒါဆိုရင္ ဆင္းရဲဒုကၡ ဆိုတာလည္း ျမင္လာတယ္။ ဒါဟာ ပ်က္စီးေနတာဆိုတာလည္း လင္းခ်င္းလာတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီအညစ္အေၾကးေတြ အေပၚမွာ မလိုမလား ျဖစ္လာ တယ္။ၿငီးေငြ ့လာတယ္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအညစ္အေၾကးေတြကိုေဆာင္ရြက္ဖို ့ အေကာင္းထင္ေနတဲ့ အင္အားလည္း ေလ်ာ့ပါးသြားတယ္။ ဒီအညစ္အေၾကးေတြကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ရာမွာ လက္ေလးလာတယ္။ ဒီအညစ္အေၾကးေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ အက်ဳိးဝိပါက္ အညစ္အေၾကးေတြကိုလည္း မသကၤာစိတ္နဲ ့ စီစစ္လာတယ္။ စီစစ္ေတာ့လည္း ပိုေတြ ့ၿပီး၊ အညစ္အေၾကးရဲ့ အေၾကာင္းေတြမွာ အားအင္ မထက္မသန္ ျဖစ္ရတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဒီအညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အေၾကာင္းဟိတ္ေတြ မျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အထိ အေၾကာင္းဟိတ္ေတြကို ပယ္တာ ျဖစ္လာတယ္။
ဒီေတာ့ ပယ္ရမယ့္ အလိုနဲ ့ အမ်က္က အစစေတြမွာ ျဖစ္ပြားတဲ့ အလိုနဲ ့အမ်က္ မဟုတ္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ ႏွလံုး တစ္ခုခု လြန္က်ဴးမႈ ကမၼေတြရဲ့ အေၾကာင္း သမုဒယေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အေၾကာင္း သမုဒယ မဟုတ္တဲ့ အလိုအမ်က္ေတြ ပယ္လို ့အညစ္အေၾကးေတြ မေပ်ာက္ႏိုင္ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္လို ့ပဲ။
အလိုအမ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိ
အညစ္အေၾကးေတြနဲ ့ ဒါေတြရဲ ့အေၾကာင္းက်ိဳးေတြဟာ တစ္ခုကို တစ္ခု ေထာက္ဆျဖစ္ပြားေနတာကိုလည္း အမွန္ျမင္သူက အညစ္အေၾကးေတြရဲ ့အေပၚမွာ ယံုမွားမႈ ကခၤါအားလံုးေပ်ာက္ၿပီး၊ ဒီအညစ္အေၾကးေတြ ေလ်ာ့ပါးကုန္ ဆံုးဖို ့မွာ အခက္အခဲမရွိျဖစ္တယ္။ ျမင္ျမင္သမွ် အစစေတြမွာ အလိုအမ်က္ေတြ ျဖစ္ေပၚသမွ်ေတြဟာ လုိအပ္တာ၊ မလိုအပ္တာအေလ်ာက္ ျဖစ္လာတာလား။ လိုအပ္တာ မလိုအပ္တာေၾကာင့္ အလိုအမ်က္ေတြ ျဖစ္ေပၚတာ မဟုတ္ဘဲ လိုလားဖူးတာကို သာယာတာနဲ ့ လိုလားမႈမလိုလားမႈ ျဖစ္တဲ့ အလိုအမ်က္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတာလား။ ဒီလိုေတြ စီစစ္ၿပီး လိုအပ္တာမလိုအပ္တာ အေလ်ာက္ အလိုနဲ ့အမ်က္ေတြ ျဖစ္တာဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီအလိုအမ်က္ေတြကို ဖယ္ရွားေဖ်ာက္ဖ်က္မွာ မဟုတ္ဘူး။ သရုပ္ေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ပဲ ေဖာ္ေဆာင္မႈကို လုပ္လိမ့္မယ္။
ပြားသင့္တဲ့ အလိုအမ်က္လည္းရွိ
ဒီေတာ့ ျမင္ျမင္သမွ် အစစေတြမွာ အသံုးက်လို ့ လုိခ်င္တာဆိုရင္ ျဖစ္ျဖစ္ ဒါေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ မပစ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရမယ့္ ဆံုးရႈံးနစ္နာမႈေတြကို လြတ္ေျမာက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလူဟာ လူ ့အညစ္အေၾကးေတြက လြတ္ေျမာက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလူဟာ လူ ့အညစ္အေၾကးေတြက လြတ္ေျမာက္ ေအာင္လုပ္ရတဲ့ အတြက္ လူ ့လြတ္လပ္မႈပါ အေပ်ာက္ခံရတာ မျဖစ္ဘဲ လြတ္လပ္မႈျဖစ္ပြားတယ္။
ဒါေတြေၾကာင့္ ဒီကံႏွင့္ ကံအေၾကာင္းဟိတ္၊ ကံအက်ိဳး၀ိပါက္အျမင္ျဖစ္တဲ့ ကမၼဒႆနဟာ လူ ့ လြတ္ေျမာက္မႈကို ေဖာက္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အမွန္တရားျဖစ္ခဲ့ၿပီဆိုတာ အထပ္ထပ္ဆင္ျခင္သိျမင္ ေနခဲ့တယ္။
တရားေဟာဖို ့ ဘုရား၀င္ေလးစိတ္ျဖစ္
ဘုရားရွင္ဟာ လူ ့အျမတ္ဆံုး အမွန္သဘာ၀ကို သိျမင္ၿပီးေနာက္ အဲဒီသိျမင္ရာ ၀န္းက်င္အနီအနားမွာပဲ ေနထိုင္ရင္း သိခဲ့ၿပီးတာေတြနဲ ့စပ္တဲ့ ဆင္ျခင္ဖြယ္အားလံုးသိမ္းႀကံဳးဆင္ျခင္ ေနထိုင္ခဲ့တယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ဒီလိုဆင္ျခင္ၿပီးတဲ့အခါ မွာ ဒီအမွန္တရားေတြကို ေဟာေျပာဖို ့အတြက္ ၀င္ေလးတဲ့စိတ္မ်ား အျဖစ္ပြားခံရတယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ ့အျမင္မွာ ေလာကဟာ လာဘသကၠာရ၊ သိေလာကေတြျဖစ္ဖို ့ဘက္္မွာပဲသူတို ့ ေခါင္းတစ္ခုလံုးကို တစ္ခ်ိဳးထဲ ဦးခိုက္ထားေနၾကတယ္။ လာဘ စတာေတြ မဟုတ္တာအတြက္သူတို ့ ေခါင္းေတြ မရွိေနၾကဘူး။ ဒီေလာကကို တရားေဟာတာ ေတာအုပ္အလယ္မွာ တစ္ေယာက္ထဲ ေအာ္ဟစ္ေနတာလို ျဖစ္မွာပဲလုိ ့ ျမင္ေနတယ္။ ေလာကကို တရားေဟာဖုိ ့ ၀န္ေလးေနခဲ့တယ္။
ဘုရား(၁၂) မ်က္စိလည္လ်က္ သြားလိုတဲ့ အမွား
Labels:
ဘုရား