ဒီလိုျဖစ္ေပမယ့္ သူ ့ကိုယ္ကို ႀကီးစိုးတဲ့စိတ္ဟာ ၿငိမ္မေနခဲ့ဘူး။ ဒီအတိုင္းထားလို ့ ေလာကႀကီးၿပိဳလဲပ်က္စီး သြားမွာေပါ့ လို ့ျမင္ေနခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီတရားကို ေဟာေျပာရင္ မသိသူခ်ည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သိသူနည္းနည္းေတာ့ ရွိႏိုင္တယ္။ အသိဉာဏ္မ်က္စိရွိသူဟာ မရွိတာမဟုတ္ေပမယ့္ အမ်ားအျပားရွိတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒီသူေတြကို ေဟာဦးမွပဲလုိ ့ စိတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ရႊံ ့ညြံေတြထဲက တက္လာတဲ့ ၾကားဖူးေတြဟာ ရႊံ ့ညြံနားမွာပဲ ရွိေသးတာရွိသလုိ ေရလယ္ေလာက္ ေရာက္ေနတဲ့ ၾကားဖူးေတြလည္း ေရာက္ေနၾကၿပီပဲ။ ေရမ်က္ႏွာျပင္ အနီးအပါးေရာက္ေနတဲ့ ၾကားဖူးေတြလည္း ေရာက္ေနၾကတာပဲ။ ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ တက္စျပဳေနတဲ့ ၾကားဖူးေတြလည္း တက္စျပဳေနၾကတယ္။ ေရမ်က္ႏွာျပင္က လြတ္ၿပီးပြင့္အာေနၾကတဲ့ ၾကာပြင့္ေတြလည္း ပြင့္ေနၾကၿပီ။ လူေတြလည္း ဒီအတိုင္းပဲေပါ့။
တရားေဟာရမယ့္သူကို ဘုရားေရြး
ဘယ္သူ ့ကို အဦးဆံုး ေဟာေျပာရမလဲ။ အာဠာရတုိ ့ ဥဒကတို ့လား၊ သူတို ့ဟာ ေက်းဇူးမ်ားသူေတြ ျဖစ္တာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ ့ဟာ လြန္ေနၾကၿပီပဲ။ သူတို ့ဟာ ေလာကႀကီးကို လဟာျပင္အျဖစ္ အျမင္ေပါက္သူေတြ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကၿပီ။ ၀ိရမီ၊ တဗၺ ၊ ၀တၳဳအာရူဆိုတာကို သူတို ့နားမလည္တဲ့ အျဖစ္ရွိခဲ့ၿပီ။ ေျပာရင္သူတို ့ဟာ နား ၊ မ်က္စိ ၊ မရွိသူ ေတြျဖစ္ခဲ့ၿပီ။
ဒီလိုဆိုေတာ့ ဘယ္သူ ့ကို ေဟာေျပာရမလဲ။ တျခားေက်းဇူးမ်ားသူေတြကေတာ့ ေကာ႑ညတို ့လူသိုက္ပဲ။ သူတို ့ဟာ လုိေလေသးမရွိေအာင္ ငါဘုရားကို တရားရွာႏိုင္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ျပဳစုခဲ့သူေတြပဲ။ ၿပီးေတာ့ သူတို ့ဟာ လြတ္ေျမာက္လိုသူေတြ ျဖစ္ၾကတာလည္း အမွန္ပဲ။ အိမ္ရာေထာင္တဲ့လူေဘာင္မွာေနရင္ မင္းရဲ ့ ကၽြန္ျပဳခံရတယ္ဆိုၿပီး ေတာမွာေန၊ ေတာမွာစားလုပ္ေနခဲ့ၾကတာ။ ဒီေတာ့ သူတို ့ဟာ ငါဘုရားဆီက လြတ္ေျမာက္မႈတရားကို အေစာင့္စာႀကီး ေစာင့္စားေနၾကသူေတြပဲ။ ငါဘုရားက အဲဒီအတြင္းက အားထုတ္တဲ့တရားကို မ်က္ႏွာလႊဲ ေက်ာခိုင္း လိုက္လို ့သူတို ့ေတြ စိတ္ႏွလံုးမသာမယာနဲ ့ ငါ့ကို ေက်ာခိုင္း ထြက္ခြာသြားၾကတာ ျဖစ္တယ္။
ပဥၥ၀ဂ္တို ့လုပ္ရပ္ဂုဏ္ျပဳ
ငါ့ကိုဒီလိုေက်ာခိုင္းသြားၾကတာကိုက သူတို ့ကို ခ်ီးက်ဴးစရာပဲ။ သူတို ့ငါ့ကို ျပဳစုယုယမႈေတြ လိုေလေသးမရွိ ျပဳစုယုယ ၾကတာပဲ။ တရားဓမၼကို ငါကေက်ာခိုင္းေတာ့ တရားဓမၼမရွိတဲ့ငါ့ကို သံေယာဇဥ္အမွ်င္ တြဲမေနပဲ ငါ့ကို ခြဲထားခဲ့ၿပီး ေက်ာခိုင္း သြားၾကတာ ျဖစ္လို ့ပဲ။ သူတို ့ဟာ ငါ့လူေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ တရားရဲ ့လူေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဒီေလာက္လြတ္ေျမာက္မႈ တရားအေပၚ သစၥာခံတဲ့သူေတြဟာ လြတ္ေျမာက္မႈတရား နာၾကားရဖို ့အထိုက္တန္ႀကီး ထိုက္တန္သူေတြေပါ့။ ဒီေတာ့ ငါအေနနဲ ့သူတို ့ရွိရာ မဂဒါေတာဘက္ မနက္ျဖန္မွာ ခရီးထြက္မယ္။ ၿပီးရင္သူတို ့ကို ငါရတဲ့ တရား ေဟာၾကားမယ္လို ့ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။
ဘုရား၏ဓမၼခရီးအတြင္းမွဥပက
ဘုရားရွင္ဟာဂယာမွ မိဂဒါဘက္ခရီးထြက္ခဲ့တယ္။ ၀ါဆိုလၦန္းရက္ထဲမွာပဲ တစ္ေနရာမွာ ဥပကအမည္ရွိတဲ့ တကၠတြန္းတစ္ဦးကို စကားေျပာရတယ္။ သူကငါ့ကိုေမးတယ္။ ဘယ္သူကိုရည္မွန္းၿပီး ရဟန္းျပဳတာလဲလုိ ့ ပဲ။ ငါ့ဆရာကိုေမးတာ ေပါ့့။ ငါ့မွာလည္း ဆရာရယ္လုိ ့ ညႊန္ျပရမယ့္ သူက ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီအိတိုင္းပဲ ေျဖလိုက္တယ္။ ငါ့မွာ ဆရာရယ္လို ့ ညႊန္ျပစရာ မရွိဘူးလုိ ့ပဲ ဒီေတာ့ ငါ့ကို ဘယ္လိုသိမွတ္ေပး ရမလဲလို ့ေမးတယ္။ မာရ္ေတြ ေအာင္ျမင္ၿပီး ထားသူလို ့ သိေပးရမယ္လို ့ ေျဖလိုက္တယ္။
ဥပကဟာ ဒီအေျဖကို လက္ခံခ်င္ပံု မေပၚဘူး။ ဒါေပမယ့္ အတြန္ ့တက္ၿပီး ျငင္းတာမ်ိဳးလည္း မလုပ္ဘဲ စကားတုန္ ့ျပန္ တာတစ္ခုကို သူလုပ္သြားခဲ့တယ္။ အဲဒါက ဟုတ္္မွာပါပဲ။ ဟုတ္မွာပါပဲလုိ ့ပဲ။ သူ ့ရဲ ့ဒီလုိတုန္ ့ ျပန္မႈဟာ သူ ့ကို တရား ေဟာဖို ့ေနရာ မရွိပံုေဖာ္ျပခ်က္ပဲ ျဖစ္တယ္။
ဘုရားမိဂဒါေရာက္
တစ္ရြာ၀င္ ၊ တရြာထြက္ ၊ တစ္ေတာ၀င္ တစ္ေတာထြက္ႏွင့္ ေန ့ရက္ေတြ လြန္လာတဲ့အခါ မိဂဒါေတာဘက္ ဆက္သက္လာခဲ့တယ္။ ရက္က ၀ါဆိုလျပည့္ျဖစ္ၿပီ။ ညေနခင္းမွာ ပဥၥ၀ဂ္ စခန္းကိုခ်ဥ္းကပ္မိတယ္။ ပဥၥတို ့ ဟာ ငါဘုရားလာေနတာကို အေ၀းကပဲ ျမင္ၾကတယ္။ ပဥၥ၀ဂ္တစ္ဦးတိုင္းရဲ ့ေခါင္းေတြဟာ အလုပ္ေတြကို လ်င္ျမန္စြာပဲ လုပ္ျပစ္လိုက္ၾကတယ္။
ဘုရားအတြက္ ပဥၥ၀ဂ္တို ့ေတြး
တစ္ခ်ိန္မွာ သူတုိ ့အခ်င္းခ်င္း ကတိက၀တ္ျပဳထားခဲ့ၾကတာ ရွိတယ္။ သိဒၶတၳကို ဒို ့ရဲ ့ဆရာဂုရုအျဖစ္က စြန္ ့ လႊတ္ၾက စတမ္းလို ့ပဲ။ အခုသူတို ့ စြန္ ့ပစ္ခံထားရတဲ့ သိဒၶတၳဟာ သူတို ့ဆီကုိ ဦးတည္စိုက္ၿပီး လာေနတာကို သူတို ့ျမင္ၾကတယ္။ ဘယ္လိုလဲ ဘယ္လိုလဲလို ့ပဲ။
တစ္ဦးရဲ ့မ်က္ႏွာကို တစ္ဦး ၾကည့္လုိက္ၾကတယ္။ အတူအညီပဲ၊ နားလည္ခ်က္တစ္ခုကိုသူတုိ ့ ရသြားၾကတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို သူတို ့သိၾကတယ္။ ဒို ့ကတိကို ဒို ့ႏႈတ္လိုက္ၾကေအာင္လို ့ပဲ။ ဒါကိုမ်က္စိနဲ ့ စကားေျပာတာနဲ ့ပဲ အရယူလိုက္ၾကတာပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္ဟာ ပဥၥ၀ဂ္တို ့ စခန္းအနီးအပါးအတြင္း ၀င္ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။
ပဥၥ၀ဂ္တို ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဖ်က္ၾက
ပဥၥ၀ဂ္တို ့ဟာ ဘုရားကို ကိုယ္စီကုိယ္ငွ ခရီးဦးႀကိဳ ျပဳၾကတယ္။ ေနရာထိုင္းခင္း ျပင္သူက ျပင္ ၊ ေျခေဆးေရထည့္သူ ကထည့္ ေျခသုတ္အ၀တ္ ေပးသူကေပး ၊ ေရေအး ေရခ်မ္္းတိုက္သူက တိုက္ ၊ ယပ္ေလ ခတ္ေပးသူက ခပ္ေပး ၊ ကိစၥအရပ္ရပ္ကို အလပ္ မက်န္ေအာင္ ကိုယ္စီကုိယ္ငွ ေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး အလႅာပသလႅာပ ေျပာၾကဆိုၾကတာေတြ လုပ္ေနၾကတယ္။
ဘုရား(၁၃) ၀န္ေလးေပမယ့္ မေဟာလုိ ့ မျဖစ္ပံု ဘုရားေတြး
Labels:
ဘုရား