ဘုရား(၁၄) ပဥၥ၀ဂ္တို ့ကိုဘုရားတရားေဟာ

ေန၀င္ရီတေရာ ျဖစ္တဲ့ ေနလံုးႀကီး မ၀င္တ၀င္မွာ အေရွ ့အရပ္က လ၀န္းႀကီးလည္း ကမၻာေျမဘက္တက္လာေနခဲ့ၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘုရားဟာ သူတရားလာခဲ့တာ အေၾကာင္း ေဟာေျပာမႈ အစျပဳ လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ တရားကလြဲၿပီး တျခားဘာကိစၥမွ ဂရုမစိုက္ႏိုင္ေအာင္ အေနအထားမွာ ရွိခဲ့ၾကတယ္။
ဘုရားရွင္တရားမေဟာမီက ဘုရားရဲ ့ အသြင္သ႑ာန္ ဟန္ပန္အေနအထားေၾကာင့္ ဘုရားကို ယံုၾကည္ရံုမွ်ရွိခဲ့ၾက တယ္။ ဘုရားရဲ ့ အိေၿႏၵရလြန္းတဲ့ အေနအထားကို မလြန္ဆန္မေက်ာ္လႊားႏိုင္ၾကရာက ဘုရားရဲ ့ေဟာေျပာခ်က္ ၾကားရတဲ့အခါမွာေတာ့ သူတို ့ေခါင္းေတြကို သြက္သြက္ခါေအာင္ အလုပ္လုပ္ေစတဲ့ အထိျဖစ္ခဲ့ၿပီ။
ဘုရားက သူသိတဲ့တရားဟာ လြတ္ေျမာက္မႈဆီ အေရာက္ဘယ္လို သယ္ေဆာင္တယ္ ဆိုတာ လည္ပတ္မႈအေၾကာင္း ေဟာေျပာတာျဖစ္တယ္။ ဒီအထဲမွာသူ ့တရားရဖို ့ အေၾကာင္းျပတဲ့အခါမွာ သူ ့ တရားရဲ ့ ၀ိေသသကို ပထမဆံုးျပခဲ့ တယ္။


ပဥၥ၀ဂ္တို ့တုန္လႈပ္ရတဲ့ဘုရားတရားရဲ ့ ၀ိေသသ
ဒီျပခ်က္ဟာ ပဥၥတို ့ အသဲတုိ ့ ဆြဲကိုင္လႈပ္သလို ျဖစ္တာေပါ့။ အဲဒါက ႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဒီတရားေတြကို တရားရွာသူေတြ မမွီ၀ဲရဘူးရဟန္းတို ့ ဆိုတာပဲ ၊ ႏွစ္ခုဆိုတဲ့ စကားဟာ ပဥၥ၀ဂ္တို ့ ဦးေခါင္းကို တင္းပုတ္တစ္ခုနဲ ့ ထုႏွက္လုိက္သလို ျဖစ္တယ္။
ဒီစကားဟာ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတာလဲ ေမးဖြယ္ပဲ။ ပဥၥ၀ဂ္တို ့ အသိတရားရွာသူ မမွီ၀ဲရမယ့္ တရားဟာ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္လို ့ ဧကန္ဧက မွတ္သားထားခ်က္ ရွိၾကလို ့ပဲ။ တရားက်င့္သူ ေရွာင္ရမယ့္တရားဟာ တစ္ခုပဲ။ အဲဒါက အာရံုငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားကရတဲ့ ခ်မ္းသာကို စြဲၿငိတာေနာက္လိုက္စားတာပဲ။ တရားက်င့္သူဟာ ဒါကို ေရွာင္ရမယ္။ ဒီလိုပဲ သူတို ့သိေနခဲ့တယ္။

ပဥၥ၀ဂ္တရားဘုရားပယ္
အခုၾကားလုိက္ရတာက တရားက်င့္သူ မမွီ၀ဲရမွာဟာ ႏွစ္ခုဆိုပါလား။ အဲဒါ ဘာလဲ ၊ အဲဒါ ဘာလဲေပါ့ ။ ကာမခ်မ္းသာ အစြဲေနာက္ မလိုက္တာအျပင္ ဘာမ်ား မမွီ၀ဲစရာရွိေသးသလဲ ၊ ဘာမ်ားရွိေသးသလဲ ၊ ဒီေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာပဲ ဘုရားရဲ ့ ေဟာေျပာမႈက ေရာက္လာတယ္။ အဲဒါက အတၱကိလမထာႏုေယာဂ ဆိုတဲ့ မိမိျဖစ္တဲ့ အတၱကို ခ်ိနဲ ့ႏံုခ်ာေအာင္ လုပ္တာေနာက္လုိက္တဲ့ ပံ့ပိုးမႈ မလုပ္ဖို ့လို ့ပဲ။
အဲဒါက ဒို ့အလုပ္ပဲ ၊ ဒို ့အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ဟာ ကိုယ့္ကို ခ်ိနဲ ့ႏံုခ်ာေအာင္လုပ္တဲ့ ပံ့ပို ့မႈပဲ။ ဆင္ရိုင္းကို ႀကံဳးသြင္း အစာျဖတ္ၿပီး ခ်ိနဲ ့ႏံုခ်ာေအာင္ လုပ္ေတာ့တာပဲ။ ဒို ့အရိုင္းကိုလည္း ဒီလိုမႏွိမ္ရင္ ဘယ္လိုႏွိမ္မွာတဲ့လဲ။ ဒို ့ကလည္း ဒို ့အားမာန္ကိုမွီၿပီး မာန္မူၾကတာ မဟုတ္လား။ ဒီအားမာန္ကို ခ်ိဳးႏွိမ္တာ သဘာ၀မက်ဘူးတဲ့လား။ ဘုရားကေတာ့ ဒါဟာ တရားရွာသူ ေရွာင္ရမယ့္ အထဲထည့္သြားၿပီ၊ ဒို ့ဘ၀ ေပ်ာက္ၿပီလား။ ဒို ့အလုပ္ေတြ အမွားေတြ လို ေခ်ဖ်က္တာေတာ့ ခံလုိက္ရၿပီ၊ ပဥၥ၀ဂ္ေတြက ဒီအေတြးေတြကို တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္နဲ ့ မေတြးေအာင္ မတတ္ႏုိင္ရွိၾက ရင္းနဲ ့ ဘုရားရွင္ရဲ ့ ဆက္လက္ေျပာဆိုခ်က္ကို နားစြင့္ေနၾကရတယ္။

အစြန္းႏွစ္ခုၾကားတရားရွိဦးမတဲ့လား
ဒီအစြန္းလမ္းမွာ ႏွစ္ရပ္ကိုမကပ္တဲ့ အလယ္အလတ္ျဖစ္တဲ့လမ္းကို ဒို ့ ထုိးထြင္းသိခဲ့ၿပီ။ ဒီလို ဘုရားရဲ ့ ေျပာဆိုခ်က္ကို ေၾကျငာခ်က္အျဖစ္ နားေထာင္ရသလို ပဥၥ၀ဂ္တို ့ အလြန္အံ့ၾသၾကရတယ္။ ဒီအစြန္းႏွစ္ရပ္မွာ အလယ္က အၾကားအလပ္ဆိုတာ ရွိဦးမွာတဲ့လား ၊ ရွိေသးတယ္တဲ့လား။
ကာမအာရံုေတြနဲ ့ ကာမအာရံုေတြက လြတ္တာေတြ ဒီႏွစ္ခုဟာ အစြန္းလမ္းႏွစ္ခုျဖစ္တယ္တဲ့။ ဒီႏွစ္ခုရဲ ့ အလယ္ျဖစ္ တဲ့ အၾကားအလပ္ဆိုတာ ရွိႏိုင္ေသးတယ္တဲ့လား။ ပဥၥ၀ဂ္တို ့အံ့ၾသမႈ မဆံုးႏုိင္ေသးခင္မွာလည္း ဘုရားရွင္က အစိတ္အပ္ိုင္း ရွစ္ခ်က္ရွိတဲ့ အရိယာတို ့လမ္းဟာ အလယ္အလတ္လမ္းျဖစ္တယ္လုိ ့ ထုတ္ျပန္လုိက္တယ္။ ဒီရွစ္ခ်က္ ကလည္း လူတစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ဆက္ဆံၾကတဲ့ အခ်င္းအရာရွစ္ခုရဲ ့ သမာၾကတဲ့ အျဖစ္ေတြပဲလို ့ ပဥၥ၀ဂ္တို ့ ေတြ ့ၾကတယ္။

သမာတဲ့ လူ ့ဆက္ဆံေရး အျခင္းအရာ အစြန္းက လြတ္တာပဲ
ဒါ အလယ္လမ္းတဲ့လား၊ ဒါအလယ္လမ္းမဟုတ္ဘူးလို ့ဘာနဲ ့ ေျပာၾကမလဲ။ ပဥၥ၀ဂ္ေတြမွာ ဒီျပႆနာေတြေပၚေနၾက တယ္။ ဒါဟာကာမခ်မ္းသာ ၿငိကပ္တာေနာက္ လိုက္တယ္လို ့ လည္းေျပာမျဖစ္တာလည္း အမွန္ပဲ။ ကာမခ်မ္းသာ ၿငိကပ္မႈကို သိတတ္မႈေတြ မျဖစ္တာေနာက္ လိုက္တယ္လို ့ ေျပာမျဖစ္တာလည္း မွန္တာပဲ။ ဒီသမာတဲ့ လူမႈဆက္ဆံ ေရးအခ်င္းအရာ ရွစ္ခ်က္ဟာ အစြန္းႏွစ္ခုက လြတ္ေနတာဟာ အမွန္ပဲ။ သမာတဲ့ လူမႈဆက္ဆံေရး အခ်င္းအရာ ရွစ္ခ်က္ကိုေဆာင္တာဟာ အႀကိဳက္အမုန္း တစ္ခုခု ျဖစ္တဲ့ အစြဲနဲ ့ ေဆာင္ရြက္မႈ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလိုေဆာင္ရြက္တဲ့အတြက္ ခ်ဳပ္တည္းေအာင့္အီးေနရတာတုိ ့ မသိေအာင္နဲ ့သိစရာမရွိေအာင္ တမင္ဖန္တည္းေနရ တာလည္း မဟုတ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မပင္ပန္းေစတာလည္း ေသခ်ာတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒါကေတာ့ အစြန္းႏွစ္ခုက လြတ္တာ္ေသခ်ာေနၿပီ။

သမာတဲ့ဆက္ဆံေရး အခ်င္းအရာမ်ားလို ့ အက်ိဳးမ်ားပါ့မလား
သမာတဲ့ လူ ့ဆက္ဆံေရး အခ်င္းအရာ ရွစ္ခ်က္ဟာ အစြန္းကလြတ္တာမွ်ပဲလား။ တကယ္ပဲအက်ိဳးမ်ားဖို ့ ေတြအထိ ရွိႏိုင္ပါ့မလား။ စကၡဳကရဏီတဲ့မ်က္စိလုပ္သမား ၊ ဥာဏကရဏီဥာဏ္လုပ္သမား အစစေတြနဲ ့ တန္ဖိုးေတြ ျဖစ္ထားတယ္။ ဒါေတြတကယ္ ျဖစ္ပါ့မလား။
ပဥၥ၀ဂ္ေတြဟာ ဘုရားရွင္ကသူတရားရခဲ့ပံု အေၾကာင္းကိုေျပာခ်က္ စကားတစ္လံုးတိုင္းမွာပဲ အ့ံၾသၿပီးရင္းနဲ ့ နားၾကားၾကရတယ္။ ဘုရားရွင္က သူ ့ေဟာေျပာခ်က္ရဲ ့ နိဂံုးခ်ဳပ္အျဖစ္ သစၥာတရားေတြကို အခ်င္းအရာ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ခုႏွစ္အထိ ထုိ္းထြင္းသိၿပီးမွ သမၼာသမၺဳဒၶ (ဘုရား) အျဖစ္၀န္ခံေၾကာင္း ေျပာဆိုၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ ရွင္ေကာ႑ညဟာ စကားတုန္ ့တစ္ခု ျပန္ခဲ့တယ္။

ေကာ႑ညတရားနားလည္ၿပီ တရားဆည္းကပ္ၿပီ
သူ ့စကားက ဘုရားေဟာေျပာလိုက္တဲ့ သစၥာတရားေတြကို သူနားလည္ၿပီဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ပဲ။ ရွင္ေကာ႑ညရဲ ့ ေျပာဆိုခ်က္ကို ဘုရားရွင္ကလည္း စကားတုန္ ့ျပန္မိန္ ့ၾကားခဲ့တယ္။ ရွင္ေကာ႑ညသိသြားၿပီေရာလို ့ပဲ။ ဒီမိန္ ့ၾကား ခ်က္ကို ရွင္ေကာ႑ညၾကားတဲ့အခါ ဘုရားထံ ေတာင္းဆိုစကား ေလွ်ာက္ထားလိုက္တယ္။ တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားဆီမွာ တရားက်င့္ပါရေစ။ ၿပီးေတာ့ ဒီတရားကို တပည့္ေတာ္ရဲ ့ ဘ၀ကိုလည္းေပးပါရေစ ဆိုတာမ်ိဳးပဲ။

Website counter

Back to TOP