ဘုရား(၁၅) ေကာ႑ညရဟန္းအျဖစ္ ဘုရားခြင့္ျပဳ

ဒီေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို ဘုရားရွင္က လက္ခံေၾကာင္းမိန္ ့ၾကားတယ္။ ဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ရွင္ေကာ႑ညဟာ တရားကို အျပည့္ခ်ဥ္းကပ္သူ ဘုရားတပည့္ ရဟန္းအျဖစ္ ရရွိသူျဖစ္တယ္။ ဘုရားတပည့္ သာ၀ကအျဖစ္ ေရာက္သြားတယ္။ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ႏွစ္လတိတိ အၾကာမွာ ဘုရားရွင္ဟာ ပထမဆံုး တပည့္ရဟန္းကိုရခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ က်န္တဲ့ ပဥၥ၀ဂ္ေလးဦးကို ဆက္လက္ေဟာေျပာေနတယ္။ ရွင္ေကာ႑ညဟာ ဘုရားနဲ ့ က်န္တဲ့ အေဖာ္ေလးဦးအတြက္ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ျပဳေပးေနတယ္။
၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ေလးရက္ေန ့မွာမွ ပဥၥ၀ဂ္တုိ ့ရဲ ့ ေနာက္ဆံုးတရား မသိေသးဘဲက်န္ေနတဲ့ ရွင္အႆဇိဟာ တရားသေဘာေပါက္ၿပီး ဘရားထံ တပည့္ သာ၀ကအထိ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆို ရရွိခဲ့တယ္။ ဒီေန ့ဟာ ဘုရားရွင္ မွာ တပည့္ရဟန္းငါးဦး ရွိသြားၿပီျဖစ္တယ္။


ပဥၥ၀ဂ္တို ့ကို အနတၱလကၡဏာ ဘုရားေဟာ
၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ငါးရက္ေန ့မွာ ဘုရားရွင္ဟာ ပဥၥ၀ဂ္တို ့ကို ပြားမ်ားစရာ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားျပသေပးခဲ့တယ္
အဲဒါက အနတၱလကၡဏာ ေဒသနာပဲ။ ဘုရားရွင္က ရုပ္ေ၀ဒနာ အစရွိတဲ့ အစြဲအစုေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္မဟုတ္တာေတြ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ညႊန္ၾကားျပသတယ္။ ဒါကိုအေၾကာင္းျပခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို ထုတ္ျပတယ္။ ပထမတစ္ခ်က္အျဖစ္ ဒီအစြဲ အစုေတြဟာ ႏွိပ္စက္ၾကတယ္။ ဒုတိယ တစ္ခ်က္အျဖစ္ ဒီအစြဲအစုေတြဟာ ကိုယ့္အလို မလိုက္ၾကဘူးလို ့ပဲ။
ကိုယ့္ကိုယ္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ဟာ ကိုယ့္ကိုမႏွိပ္စက္ဘဲ ရွိရမယ္မဟုတ္လား။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ဟာ ကိုယ့္အလိုအတိုင္း ျဖစ္ရမယ္။ ဒီႏွစ္ခုမရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအစြဲေတြဟာ ကိုယ့္မဟုတ္ၾကဘူးလို ့ ဘုရားကညႊန္ျပခဲ့တယ္။


ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြကို ပဥၥ၀ဂ္တို ့ လကၡဏာျမင္ၿပီ
ပဥၥဝဂ္တို ့ကလည္း ဘုရာညႊန္ျပၿပီး တာနဲ ့ အတူသံုးသပ္ၿပီး ျဖစ္ၾကတာေၾကာင့္ ဘုရားေဟာေျပာခ်က္ကို သေဘာ တူတဲ့အျဖစ္မွာ ရွိသြားၾကတယ္။ ဘုရားဟာ ဒါေတြကို နိစၥ၊ အနိစၥ ဘယ္လိုေတြ ထင္ၾကသလဲလို ့ ဆက္ေမးတယ္။ ပဥၥဝဂ္တို ့က ဒါေတြဟာ အနိစၥ ေတြေပါ့လို ့ ေျဖၾကေတာ့ ဘုရားက ဆက္ေမးတယ္။ အဲဒီ အနိစၥျဖစ္တာေတြဟာ ဒုကၡ နဲ ့ သုခ ဘယ္လိုထင္ၾကသလဲလို ့ပဲ။ ပဥၥတို ့က ဒုကၡေတြပဲလို ့ ေျဖၾကေတာ့ အဲဒီ အနိစၥ ဒုကၡျဖစ္တဲ့ တရားေတြကို ငါ ျဖစ္တယ္။ ငါ့ဥစၥာ ျဖစ္တယ္။ ငါ့ကိုယ္ထည္ျဖစ္တယ္။ ဒီလို တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးမွတ္ရင္ ေတာ္မလား ေမးတယ္။ ပဥၥဝဂ္တို ့က မေတာ္ဘူးလို ့ ေျဖၾကေတာ့ ဘုရားက ဆက္ေျပာတယ္။ အစြဲရုပ္နဲ ့ ေဝဒနာ သခၤါရ ဝိညာဥ္ေတြ အားလံုးကို ငါမဟုတ္ ဘူး။ ငါ့ဟာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ့ကိုယ္ထည္လည္း မဟုတ္ဘူးလို ့ ရႈျမင္ၾကရမယ္။ ဒီလို ရႈၾကည့္ရင္ အဲဒီအစြဲရုပ္ စတာေတြကို ၿငီးေငြ ့ လိမ့္မယ္။ ၿငီးေငြ ့ရင္ မစြဲပဲ ရွိလိမ့္မယ္။ မစြဲရင္ လြတ္လပ္လိမ့္မယ္လို ့ ပဲ။

ကမၻာ့ပဌမဆံုး ဘုရားတပည့္ ရဟႏၱာငါးပါး

ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဒီတရားေဟာၿပီး ပဥၥဝဂ္ ရဟန္းေတြကို ရဟန္းကိစၥ အၿပီးတိုင္ ေရာက္ေစခဲ့တယ္။ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ငါးရက္ေန ့ဟာ ကမၻာေလာကမွာ့ ရဟႏၱာ ေျခာက္ပါးအထိ ရွိလာခဲ့ၿပီပဲ။

ဆဌမသာဓက ျဖစ္မဲ့သူက
ဘုရားရွင္ရဲ့ ဓမၼ လည္ပတ္တဲ့ သတင္းဟာ လူ ့သတင္း လူခ်င္းေဆာင္သေဘာနဲ ့ လြင့္ပ်ံခဲ့တယ္။ မၾကာမီမွာပဲ နာလက ဆိုသူ တစ္ေယာက္ ဘုရားထံေမွာက္ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ သူဟာ ဘုရားရဲ့ ေမြးေျမႏိုင္ငံရဲ့ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္ သေဘာတရားပိုင္ရွင္ ေဒဝီလ ရေသ့ျမတ္ရဲ့ တူေတာ္သူ ျဖစ္တယ္။ သူဟာ ဦးႀကီးေတာ္ ေဒဝီလက မေသမီက မွာၾကား ခဲ့တဲ့ စကားကို လက္ခံရရွိသူ ျဖစ္တယ္။ သိဒၶတၳဟာ ဓမၼစက္ကို လည္ေစလိမ့္မယ္။ လည္ေစၿပီ ၾကားရင္ သိဒၶတၳထံ အေရာက္သြားေပေတာ့ ဆိုတဲ့စကားပဲ။
ဒီစကားအရ နာလကဟာ ၾကားရင္ ၾကားျခင္း ကပိလဝတ္က ဗာရာဏသီ မိဂဒါေတာအေရာက္ ဘုရားထံေမွာက္ ေရာက္လာသူ ျဖစ္တယ္။ နာလကက ဘုရားကို ေလွ်ာက္တယ္။ ရဟန္း ဘဝဟာ မလြယ္ပါ။ အဲဒီ ရဟန္းရဲ့ ဥစၥာျဖစ္တဲ့ ေမာေနယ်ေတြဟာ ဘာေတြျဖစ္ပါလဲ ေဟာၾကားေပးပါလို ့ အေမာတေကာ ေတာင္းဆိုေလွ်ာက္ ထားခဲ့တာပဲ။
ဘုရားက ေမာေနယ်ေတြကို ေဟာေျပာလိုက္တယ္။ နလကာ ဒီေမာေနယ်ေတြကို ေပ်ာက္ရွမွာ အေတာ္ႀကီး စုိးရိမ္ၿပီး ရြာတစ္ရြာမွာ ႏွစ္ခါ ဆြမ္းခံတာမ်ဳိးႏွင့္ သစ္တစ္ပင္ေအာက္ ႏွစ္ေခါက္ဝင္ေရာက္ ေနထိုင္မိတာမ်ဳိး မရွိေအာင္အထိ လံုးလ စုိက္က်င့္ႀကံသြားတယ္။ သူဟာ ဒီကမၻာမွာ ခုႏွစ္ပါးေျမာက္ ရဟႏၱာပဲ။

ယသသေဌးသား ရဟႏၱာျဖစ္
ရွစ္ပါးေျမာက္ ရဟႏၱာာကေတာ့ အရွင္ယသပဲ ျဖစ္တယ္။ ယသဟာ ဗာရာဏသီက အလြန္ခ်မ္းသာတဲ့ သေဌးသားပဲ။ သူကလည္း ဘုရားက မိဂဒါမွာ ဓမၼစက္လည္ၿပီဆိုတဲ့ သတင္း ၾကားတယ္။ သူသာသူ ့ကို ေဖ်ာ္ေျဖေခၽြရံေနၾကသူေတြ ရဲ့ အလယ္ကေနၿပီး ဒီသူေတြရဲ့ အုိနာ ေသေနတဲ့ ဘဝေတြကို ျမင္တာေၾကာင့္ ၿငီးေငြ ့ ထြက္ခြာလာခဲ့တယ္။ မိဂဒါ ေတာထဲက ဘုရားဆီမွ တရားနာၿပီး တရားဝန္ထမ္းသူ ရဟန္း အျဖစ္ယူလိုက္တယ္။
သူ ့မိဘေတြက သူေပ်ာက္သြားတာကို လိုက္ရွာၾကတယ္။ သူ ့မိဘႏွစ္ပါး အနက္က အေမဟာ ဘုရားမျဖစ္မီက သိဒၶတၳကို ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္ရင္းမွာ ႏို ့ဆြမ္း ကပ္ခဲ့သူေပါ့။ ဒီသားကေလးဟာ အဲဒီေညာင္ပင္ဆီက သားဆုေပး လို ့ ရခဲ့သူပဲ။ အဲဒါကို ေက်းဇူးတင္လို ့ သူ ့ရြာ ျပန္အေရာက္မွာ ဒီေညာင္ပင္ကို ႏို ့ဆြမ္းပူေဇာ္တာပဲ။ သိဒၶတၳကို ေတြ ့ လို ့ သိဒၶတၳကို ေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္ အမွတ္နဲ ့ ေပးခဲ့တာပဲ။

ယသမိဘမ်ား အစဆံုး ဥပသကာျဖစ္

ယသရဲ့ အဲဒီအေမနဲ ့ အေဖတို ့ဟာ သားရွာရင္ ဘုရားကို မိဂဒါေတာမွာ ေတြ ့တယ္။ သူတို ့လည္း တရားနာရၿပီး တရားကို ခ်ည္းကပ္သူ ဥပသကာေတြ အျဖစ္ ေရာက္ၾကတယ္။ ဥပသကာထဲမွာ သူတို ့ဟာ ပထမဆံုးေတြပဲ။ ယသကို ဆက္ၿပီး ယသရဲ့ သူငယ္ခ်င္း ေတြလည္း ရဟန္းျပဳၾကတယ္။ သူတို ့က ေတြးၾကတယ္။ ယသလို ခ်မ္းသာသူက ရဟန္း လုပ္တာၾကည့္ရင္ ရဟန္းအျဖစ္က အလြန္လုပ္အပ္လို ့ ျဖစ္ရမယ္။ ဒို ့ဟာ ယသလို မခ်မ္းသာၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ဒို ့ ရဟန္း မလုပ္ႏိုင္စရာ မရွိဘူးလို ့ ဆင္ျခင္ၿပီး ဘုရားထံ ရဟန္းလာျပဳၾကတာ ျဖစ္တယ္။

Website counter

Back to TOP