လူတိုင္းပဲ ဒီအညစ္ေၾကးေတြကို ရြံရွာ စက္ဆုတ္ၾကေပမယ့္ ဒီအညစ္အေၾကးကို လံုးဝ ကုန္ဆံုးသြားေအာင္ စြန္ ့လႊတ္ ႏိုင္ျခင္း မရွိဘူး။ သူတို ့ဟာ ဒီအညစ္အေၾကးရဲ့ ဇစ္ျမစ္ကို မသိၾကဘူး။ ဒီအညစ္အေၾကးက သိစရာလည္း မေကာင္းဘူး။ အစမထင္တဲ့ အတြက္ပဲ။ ဒီေတာ့ ဒီအညစ္ေၾကးရဲ့ အစဟာ လူနဲ ့ အတူပါလာတာ ျဖစ္တယ္။ လူဟာ မေမြးခင္ဘဝက ျပဳခဲ့တဲ့ ကံေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တာ ျဖစ္တယ္။ ဒီအညစ္ အေၾကးေတြလည္း မေမြးခင္ ဘဝက ကံေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္တာပဲ။ ဒီလို အညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အေၾကာင္းကို ခ်ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ခ်တဲ့ ေနရာမွာ မသိတာဆိုေတာ့ အေၾကာင္းလည္း မသိေတာ့ဘူးေပါ့။ သူတို ့ အသိထဲမွာ အညစ္အေၾကးေတြဟာ လူရဲ့ ဖြားဘက္ေတြ ျဖစ္တယ္။ လူရွိေနသမွ် ဒီအညစ္အေၾကးရွိမယ္လို ့ ျဖစ္တယ္။
ဒီအညစ္ေၾကးေတြဟာ သူတို ့ ထင္သလို ဟုတ္ၾကသလား။ ဒီအညစ္အေၾကးေတြကိုသာ သိၿပီး ဒီအညစ္အေၾကးရဲ့ လည္ပတ္ ျဖစ္ပြားပံုကို မသိလို ့ ဒီလိုထင္ၾကတာသာ ျဖစ္တယ္။
အညစ္အေၾကးရဲ့ ေၾကာင္းက်ဳိးျမင္
ဒီအညစ္ အေၾကးေတြဟာ အညစ္အေၾကးေတြခ်ည္း သက္သက္ မဟုတ္ၾကဘူး။ အေၾကာင္း ဟိတ္ေတြလည္း ရွိတယ္။ အက်ဳိး ဝိပါက္ေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီအညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အေၾကာင္း ဟိတ္ေတြေၾကာင့္ ဒီအညစ္အေၾကး ေတြြ ျဖစ္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းဟိတ္ မရွိဘဲ ဒီအညစ္အေၾကးေတြဟာ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးတဲ့ အခါ အက်ဳိးဝိပါက္္ကို ခၽြင္းခ်န္ခဲ့တယ္။
ဝိပါက္အသိခက္
အက်ဳိးဝိပါက္အျဖစ္ မခၽြင္းခ်န္ခဲ့တဲ့ အညစ္အေၾကးရယ္လို ့ လံုးလံုးပဲ မရွိဘူး။ အညစ္အေၾကးတိုင္းဟာ အက်ဳိးဝိပါက္ အျဖစ္ ခ်န္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူ ့ေလာကႀကီးဟာ ဒီအက်ဳိးဝိပါက္ကို မျမင္ မသိျဖစ္ေနၾကတယ္။ သူ ့ လက္ျဖတ္လို ့ ကိုယ့္လက္ အျဖတ္ခံရတာ သူေသေအာင္လုပ္လို ့ ကိုယ္အေသခံရတာ။ ဒီအျဖစ္မ်ဳိးေတြကိုပဲ အညစ္ အေၾကးရဲ့ အက်ဳိးေတြ အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားမိလ်က္ ရွိတာဆိုေတာ့ ဒီအညစ္ေၾကးေတြရဲ့ အက်ဳိးေတြကို လူေတြ နား မလည္ႏိုင္ ျဖစ္ၾကရတာပဲ။ ဒီလို နားမလည္းေတာ့ ဒီအညစ္ေၾကးေတြဟာ အက်ဳိးရွိတယ္လို ့ ခံယူသူကလည္း ေသၿပီး ေနာင္ဘသ အဆက္ဆက္ေတြမွာမွ အက်ဳိးက ျဖစ္တာလို ့ ခံယူတဲ့ အျဖစ္ ေရာက္ေတာ့တာေပါ့။ ဒါမွ မဟုတ္ရင္လည္း ဒီအညစ္အေၾကးေတြဟာ ဘာမွ မျဖစ္ေစဘူး ခံယူေတာ့တာေပါ့။ ဒါေတြဟာ အညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အက်ဳိးေတြကို မသိရာက ျဖစ္လာတာေတြပဲ။
အသိခက္ဖို ့ အေၾကာင္းမ်ား
အညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အက်ဳိးေတြဟာ လူျမင္ရစရာ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ သိမ္ေမြ ့ နက္နဲလွတာေတြေတာ့ မဟုတ္ၾက ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒါသိဖို ့ အတြက္ ပိတ္ဆည္းေနတာေတြက အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြ အျဖစ္ ရွိေနတယ္။ လူ ့သက္တမ္း မရွည္လ်ားလွတာလည္း ပါဝင္တယ္။ လူ ့ဖိစီးမႈ ခံေနရတာေတြ တြန္လွန္ေနရတာကလည္း မ်ားလွတယ္။ ေအးေအး ေဆးေဆး စဥ္းစားမယ္ ဆိုေတာ့လည္း ေရွးက ရွိခဲ့ၿပီး အယူအဆေနာက္ လုိက္ပါမသြားေအာင္ကလည္း မတတ္ႏိုင္ ရွိၾကတယ္။ အစစေတြပါပဲ။ ဒီေတာ့ မျမင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ မျမင္ရင္ သိမ့္ေမြ ့ နက္နဲတာ ျဖစ္ေတာ့တာပဲ။
ရိုးရိုးၾကည့္က ဝိပါက္သိႏိုင္
အညစ္အေၾကးရဲ့ အက်ဳိးဟာ ဒီလိုျဖစ္ဖို ့ မဟုတ္ရဘူး။ ကိုယ့္မိတ္ေဆြ ခ်စ္ၿပီး ကိုယ့္ရန္သူ မုန္းတာဟာ လူတိုင္းမွာ ရွိတာေတြပဲ။ ဒီခ်စ္တာေတြနဲ ့ မုန္းတာေတြကို ျပန္စီစစ္ၾကည့္ရင္ သိႏိုင္တယ္။ ဒီအခ်စ္ အမုန္းေတြကို အၿမဲသတိရတာ မဟုတ္ဘူး။ အိပ္ေန၊ စားေန၊ သြားလာ လုပ္ကိုင္ေနခ်ိန္ေတြမွာ သတိမရၾကဘူး။ အဲဒီ သတိမရခ်ိန္မွာ အခ်စ္၊ အမုန္း ေတြဟာ ျဖစ္မေနဘူးလားဆိုရင္ ျဖစ္ေနတယ္ လို ့ဘဲ ေျဖရမယ္။ ျဖစ္ေနရင္ ဘယ္မွာ ျဖစ္ေနတာလဲ ေမးရမယ္။ စိတ္ ထဲလို ့ ေျဖမလား။ စိတ္က အၿမဲေျပာင္းေနတာ။ ေနာက္မျဖစ္တဲ့ စိတ္ဟာ ေရွ ့က ျဖစ္သြားတဲ့ သညာဟာ ေနာက္ျဖစ္တဲ့ စိတ္နဲ ့ အတူျဖစ္တဲ့ သညာ မဟုတ္ဘူး။ ေရွ ့သညာက ေနာက္သညာကို လက္ဆင့္ေျပာင္းသြားတယ္ ေျပာရေအာင္လည္း ေျပာရေလာက္တဲ့ ဓမၼတာ သဘာဝ ရွိတာ မဟုတ္ဘူးပဲ။ သညာဟာ သံဇာနန စုၿပီးသိမႈ လိုလည္း ဘာကို စုမွလဲ။ ဘာနဲ ့ စုမွလဲ။ ျဖစ္ၿပီးကို ပ်က္တာေၾကာင့္ မရွိေနတာေတြကို ဘာနဲ ့ စုမွာလဲ။ ဒီလိုေမးခြန္းေတြ မေျဖဘဲ ဒီျပႆနာ မေျပႏိုင္ဘူးပဲ။
ဒီအခ်စ္၊ အမုန္းေတြဟာ ကိုယ္ထဲမွာ ရွိတယ္လည္း ေျပာႏိုင္အား မရွိၾကဘူး။ အေသြးအသား၊ အေၾကာအရိုး စတာေတြ ထဲမွာ ရွာမေတြ ့ႏိုင္တာ သိၾကၿပီး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အဘယ္မွာ ရွိတယ္လို ့ ျပႏိုင္ တယ္ျဖစ္ျဖစ္၊ မျပႏိုင္ဘူး ျဖစ္ျဖစ္ ဒီအခ်စ္၊ အမုန္းဟာ ခ်စ္မုန္းၿပီးရင္ အခ်စ္၊ အမုန္းအျဖစ္ က်န္ခဲ့တာ။ မေပ်ာက္မပ်က္ တည္ရွိေနတာ မလြဲမေသြ လက္ခံေနၾကတယ္။
ျဖစ္ရပ္အားလံုး ဒီအတိုင္းပဲ
အခ်စ္၊ အမုန္းသာမကပဲ အျခားအရာေတြမွာလည္း ဒီလိုပဲ ျပေနတာ အထင္အရွားေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေမြးဖြားစဥ္က အတတ္မသိဘဲ ေလ့က်င့္သင္ၾကား ခံရၿပီးမွ တတ္သိလာတာေတြလည္း တတ္သိၿပီးေနာက္ အခါ အားေလ်ာ္စြာ သတိ မရေတြ အရွည္အၾကာ ရွိေနေပမယ့္ တတ္လ်က္ သိလ်က္ ရွိတာ သိၾကၿပီးျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒီအတတ္ အသိေတြ ဘယ္မွာ ဘယ္လို တည္ရွိတယ္လို ့သိသိ၊ မသိသိ တည္ရွိေနတာကိုေတာ့ သိေနၾကတယ္။
ဒါေတြကိုေတာ့ သိၿပီး ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုး တစ္ခုခုရဲ့ က်ဴးလြန္မႈ အညစ္အေၾကးျဖစ္တဲ့ ကမၼေတြ ျဖစ္ၿပီးေနာက္ အဲဒီ ကမၼ ေတြနဲ ့ အလားတူတဲ့ လြန္က်ဴးမႈ အညစ္အေၾကးေတြ ျဖစ္ပြားတည္ရွိ ေနတာကို မသိဘူး ျဖစ္ေနတာဟာ သိသင့္ သိထိုက္တာကို မသိဘဲ ေခ်ာ္ေနတာလုိ ့ ေျပာစရာ ျဖစ္တယ္။
လြန္က်ဴးမႈ အညစ္အေၾကးေတြဟာ လြန္က်ဴးမႈ အညစ္အေၾကးျဖစ္ေအာင္ က်င့္ႀကံထားရတာေတြ ျဖစ္တယ္။ တျခား အတတ္အသိ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေတြဟာလည္း တတ္ေအာင္ သိေအာင္ ေလ့က်င့္ ထားတာေတြ ျဖစ္တယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေတြမွာ ဘာျခားနားခ်က္ ရွိသလဲ။ က်င့္ႀကံထား ရတာခ်င္း အတူပဲ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဘာမွ ျခားနားခ်က္ မရွိဘူးပဲ။
အတတ္အသိေတြ တတ္ေအာင္ သိေအာင္ က်င့္ႀကံတာက အေၾကာင္းျပဳတာ ျဖစ္တယ္။ ဆက္လက္ၿပီး တတ္သိေနတာက အက်ဳိးျဖစ္တာေတြ ျဖစ္မယ္။ ဒီလိုေျပာၾကရတယ္။ အညစ္အေၾကးေတြမွာလည္း ဒီလိုပဲ ေျပာရမွာ ေပါ့။ အညစ္အေၾကးေတြ က်င့္ႀကံတာက အေၾကာင္းျပဳတာေတြ ျဖစ္တယ္။ ျပဳၿပီးေနာက္ ဆက္လက္ၿပီး အညစ္အေၾကးေတြ ျဖစ္ပြားေနတာေတြက အက်ဳိးျဖစ္တာေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြကို ဒီလိုပဲ ေျပာရတယ္။
အေၾကာင္းနဲ ့ ခြဲနည္း
လြန္က်ဴိးမႈ ကမၼဆိုတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြနဲ ့ အဲဒီအညစ္အေၾကးေတြရဲ့ အက်ဳိးဝိပါက္ေတြကို ခြဲတဲ့ အခါ က်င့္ႀကံဆဲနဲ ့ က်င့္ႀကံ ၿပီးေနာက္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလနဲ ့ ခြဲရမယ္။ လုပ္ဆဲ မဟုတ္ဘဲလ်က္ လုပ္ဆဲကအတိုင္း ျဖစ္ပြားေနတာက အက်ဳိးပဲေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ ဒီအညစ္အေၾကးရဲ့ အက်ဳိးေတြဟာ သိစရာ မေကာင္းတာေတြ မဟုတ္ဘူး။ သိစရာမေကာင္းတဲ့ အျဖစ္ေရာက္ေအာင္ ျမင့္ေျမာက္ထားခံရတာလဲ မသိဖို ့ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္ ျဖစ္ခံရတယ္။
ဘုရား(၁၀) အညစ္အေၾကးရဲ့ အစ လူမျမင္ရ
Labels:
ဘုရား