ဘုရား(၂၀) အေကာင္းအဆိုး အမႈကလုပ္

ဘုရားက ဒီႏွစ္မ်ဳိးရဲ့ အျပင္ဘက္မွာ သူ ့လႈပ္ရွားမႈကို လုပ္တယ္။ သူ ့အေနနဲ ့ လူတန္းစားရွိတာကို မၾကည့္ဘူး။ ရွိတာကိုလည္း မၾကည့္ဘူး။ လူ ့ရဲ့ အမႈကို ၾကည့္တယ္။ အမႈေကာင္းရင္ေကာင္းတယ္။ အမႈဆိုးရင္ ဆိုးတယ္။ အမႈမရွိရင္ ၿငိမ္းတယ္။ ဒီလို လႈပ္ရွားခဲ့တယ္။


အမႈလူမသိ
ဘုရားရဲ့ ကမၼဝါဒဟာ အစိတ္နဲ ့ အစုကို မၾကည့္ဘဲ အမႈၾကည့္ၿပီး လႈပ္ရွားတဲ့ ဝါဒျဖစ္တယ္။ ဒီလႈပ္ရွားမႈဟာ လူေတြနဲ ့ အလြန္စိမ္းတာဘဲ။ အစုကို လူေတြသိၾကေပမယ့္ အမႈကို မသိၾကဘူး။ အရာဝတၳဳတစ္တိုင္းမွာ အစိတ္နဲ ့အစုရွိသလို အမႈရွိတယ္။ ပံုစံ ထုတ္ၾကည့္ရင္ သိလာတယ္။ ကိုယ့္မွာ ႏြားတစ္ေကာင္ဆိုရင္ ႏြားမွာအစိတ္ အစုရွိသလို အစိတ္အစု မဟုတ္တဲ့ အမႈလည္း ရိွတယ္။ ဒီႏြားရဲ့ လူကို ယဥ္ပါးမႈ၊ ရိုင္းစိုင္းမႈ၊ ဝန္းမ်ားမ်ား ဆြဲႏိုင္မႈ၊ မဆြဲႏိုင္မႈ၊ အခ်ိန္ျမန္ေအာင္ ဆြဲႏိုင္မႈ၊ မဆြဲႏိုင္မႈ အစရွိတာေတြပဲ။ ဒီအရည္အခ်င္းေတြ အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခားၿပီး ေကာင္း မေကာင္း သတ္မွတ္ကာ တုန္ျပန္လႈပ္ရွားမယ္။

အစုနဲ ့အမႈ မတူ
ဒီအမႈေတြဟာ ႏြားရဲ့ အရည္အခ်င္းေတြပဲ။ ႏြားကို ၾကည့္တဲ့ အခါ ဒီအရည္အခ်င္းကိုပဲ ျမင္ေအာင္ၾကည့္တယ္။ ဒီႏြားနဲ ့ စပ္ၿပီး တုန္ျပန္လႈပ္ရွားရတဲ့ အခါ ဒီအရည္အခ်င္းကိုပဲ ျမင္ၿပီးတုန္ ့ျပန္ လႈပ္ရွားတယ္။
သက္မဲ့ျဖစ္တဲ့ အရာတစ္ခု ၾကည့္ရေအာင္။ ပန္းကန္တစ္လံုး ဆိုပါေတာ့ ပန္းကန္မွာ ေက်ာက္သဲမႈန္စတဲ့ အစိတ္ေတြ ရွိတယ္။ ပန္းကန္အျဖစ္ေရာက္တဲ့ အစိတ္ေတြရဲ့ အစုရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ အမႈလည္း ရွိတယ္။ ပန္းကန္ရဲ့ အရည္အခ်င္း ဟာအမႈေပါ့။ ပန္းကန္နဲ ့စပ္ၿပီး တုန္ ့ျပန္လႈပ္ရွားရတဲ့ အခါ ပန္းကန္မွာပဲတဲ့ ေက်ာက္မႈန္၊ သဲမႈန္ အစိတ္ကို မၾကည့္ဘူး။ ပန္းကန္ဆိုတဲ့ အထည္ကိုလည္း မၾကည့္ဘူး။ အမႈကိုဘဲ ၾကည့္မယ္။ ပန္းကန္အမႈဟာ ခုိင္ျခင္း၊ မခိုင္ျခင္း၊ ေလးျခင္း၊ မေလးျခင္း၊ မ်ားမ်ား ဝင္ျခင္း၊ မဝင္ျခင္း၊ အထိအခိုက္ ခံျခင္း၊ မခံျခင္း၊ အပူအေအး သံုးႏိုင္ျခင္း၊ မသံုးႏိုင္ျခင္း၊ အစစေတြပဲ။ ဒါေတြဟာ အရည္အခ်င္းေတြပဲ။ ေကာင္းေတာ့ အရည္အခ်င္းေကာင္း၊ မေကာင္းေတာ့ အရည္အခ်င္း ညံ့ ဒါပဲၾကည့္တယ္။ ဒါနဲ ့တုန္ ့ျပန္တယ္။
ဘုရားရဲ့ တုန္ ့ျပန္ လႈပ္ရွားမႈဟာ ေလာကမွာ စိမ္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ ့ရဲ့ ဒီတုန္ ့ျပန္လႈပ္ရွားမႈကို ဘယ္သူမွ မျငင္းႏိုင္ ဘူး။ မျငင္းတာ ဟုတ္တယ္လို ့ နားလည္ၾကလို ့ပဲ။

ဘုရားရဲ့ သာမညအျဖစ္
ဘုရားရဲ့ ေတြးေခၚ ေျပာဆို လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ လူေတြ အလြန္ နားလည္စရာ ေကာင္းတာေတြ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္အလို အစြဲအရ ဘုရားနဲ ့ အတူလိုက္ၿပီး မလုပ္ႏိုင္ၾကတာပဲ ရွိတယ္။ ျငင္းဆန္ႏိုင္ၾကတာ မရွိဘူး။ နားလည္ၾကတာ ခ်ည္းပဲ။ ဘုရားဟာ ႀကံစည္ ေျပာဆို ျပဳလုပ္မႈမွာ လူတုိင္း နားလည္တဲ့ ဘာသာရပ္ တစ္ရပ္ကို တတ္ေျမာက္သူ ျဖစ္တယ္လို ့ ေျပာရေလာက္ေအာင္ေပါ့။ ဘုရားဟာ လူနဲ ့ အတူဆံုးသူ ျဖစ္တယ္။ လူေတြ အားလံုးရဲ့ ကြဲျပားတဲ့ အခ်က္အလက္ မေရမတြက္ႏိုင္တာေတြကို ဖယ္ရွားၿပီး အားလံုး တူညီတဲ့ သဘာဝတရားေတြကို စုၿပီး တည္ေဆာက္လိုက္ရင္ အဲဒီ တည္ေဆာက္ လို ့ရတဲ့ အရာကို သာမညလို ့ ေခၚရလိမ့္မယ္။ ဘုရားဟာ အဲဒီ သာမညအျဖစ္ ေရာက္သြားသူပဲ လူတစ္ေယာက္တိုင္းမွာ လူတိုင္းနဲ ့ တူတဲ့ သာမည လကၡဏာေတြ ရွိတယ္။ ကြဲျပားတာေတြလည္း ရွိေနတာေပါ့။ လူေတြ တစ္ေယာက္နဲ ့ တစ္ေယာက္ နားမလည္တာဟာ ကြဲျပားတာေတြပဲ ျမင္ေနၾကရလို ့ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားဆီမွာ ေတာ့ လူတစ္ဦးခ်င္း ဆီမွာ သာရွိတဲ့ ကိုယ္ႏႈတ္ ႏွလံုးအမႈ အမ်ဳိးမရွိဘူး။ လူအားလံုးဆီမွာ အတူရွိၿပီး သာမညက်တဲ့ ကိုယ္္ႏႈတ္ ႏွလံုးပဲ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားဟာ သာမည ျဖစ္တယ္။ သာမညဟာ သာမန္နဲ ့ အရတူပဲ။ ဘုရားက သူဟာ သာမန္ ျဖစ္တယ္လို ့ ခံယူသူပဲ။ အဓိပၸါယ္က လူအားလံုးမွာ အတူအညီရွိတဲ့ လကၡဏာနဲ ့ တူညီတဲ့ လူလို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားဟာ ဘာမွန္းမသိတဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ လူႏွင့္ မတူသူ မဟုတ္ဘူး။ လူႏွင့္ အတူဆံုးသူ ျဖစ္တယ္။

ဘုရားမွာလည္း ခံစာမႈႏွင့္
ဘုရားဟာ ခံစားရာမွာလည္း လူမ်ားႏွင့္ အတူ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမ်ား ခံစားတုန္ ့ျပန္သူ ျဖစ္တယ္။ တခ်ိန္က သူ ့ေက်ာင္း မွာ ခရီးလွည့္ၿပီး သူ ့ကို ေတြ ့ဆံုရန္ လာၾကသူ ရဟန္းအဖြဲ ့ ႏွစ္ဖြဲ ့ေရာက္လာၾကတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ေတြက ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလန္ပဲ။ သူတို ့ဟာ ရဟန္းအမ်ားအျပားပါတဲ့ တစ္ဖြဲ ့ဆီရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြပဲ။ ဘုရား ေက်ာင္းေရာက္ၾကတဲ့ အခါ ဘုရားနဲ ့ ေတြ ့ဆံုၿပီး ေက်ာင္းခံရဟန္းေတြနဲ ့ အဖြဲ ့ ႏွစ္ဖြဲ ့ ရဟန္းေတြ လြတ္လပ္စြာ ဆံုၾက တယ္။ အသိအကၽြမ္းေဟာင္းေတြ တစ္နယ္သားခ်င္းေတြလည္း ပါတာေပါ့။ ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ေသာေသာညံ ေျပာေနၾကတယ္။ ဒီအခါမွာဘုရားက သူ ့ အလုပ္အေၾကြး ရွင္အာနႏၵာကို ေျပာတယ္။ ရဟန္းေတြဟာ ငါးေစ်းက ငါး အေရာင္းအဝယ္ လုပ္ေနသူေတြလိုပဲ။ သူတို ့ကို ေက်ာင္းထဲက ႏွင္ထုတ္ရမယ္ လို ့ပဲ။
ရွင္အာနႏၵာဟာ ဘုရားအမိန္ ့အရ ရဟန္းေတြကို ႏွင္တယ္။ ႏွစ္ဖြဲ ့လံုး ေခါင္းေဆာင္ေတြပါ ထြက္သြားၾကတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ဘုရားကို ဆည္းကပ္တဲ့ လူေတြၾကားၿပီး သူ ့တို ့ဟာ ဘုရားကို ေတာင္းပန္ၾကတယ္။ ရဟန္းေတြဟာ တခ်ဳိ ့က အရွင္ဘုရားကို အယံုထားၿပီး ရဟန္းလာျပဳၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အရွင္ဘုရားက ႏွင္ရင္ သူတို ့ ေဆာက္တည္ ရာမဲ့ သြားၾကပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတြကို ျပန္လာခြင့္ ျပဳပါ။ ဒီလိုေလွ်ာက္ၾကတယ္။

ခံစားမႈဆိုတာ ဆင္းရဲမဟုတ္

ဘုရားလည္း ခြင့္ျပဳလိုက္တယ္။ ရဟန္းေတြလည္း ျပန္ေရာက္လာၾကတာေပါ့။ ဒါကို ၾကည့္ရင္ ဘုရားဟာ ရဟန္းေတြ ဆူဆူညံညံ အသံေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ခံစားရတာ ေတြ ့ရတယ္။ ဘုရားဟာ ဒုကၡအဆံုးကို ေရာက္ၿပီးေပမယ့္ ခံစားမႈ ဆင္းရဲေတာ့ သူမ်ားလိုပဲ ခံစားရတယ္။ ခံစားမႈ ဆင္းရဲဟာ ဘုရားပယ္တဲ့ ဒုကၡ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ခံစားစရာကို သူမ်ားလိုပဲ ဘုရား ခံစားရတယ္။

ဘုရားခံႏိုင္ရည္
တစ္ခါက ေကာသမိၻျပည္ကို ဘုရားေရာက္ေနတယ္။ ဘုရားဟာ သြားေလရာမွာ အဆဲခံရတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ မာဂႏၵီ မိဖုရားရဲ့ ငွားရမ္း အဆဲခိုင္းထားတာေၾကာင့္ဘဲ။ ေရွးက မာဂႏၵီမိဖုရား မျဖစ္မီက ဘုရားကို မာဂႏီၵနဲ ့ ယူဖို ့ ဦးေလးက ေျပာတာကို ဘုရားက ျငင္းခဲ့တယ္။ အျငင္းခံရလို ့ စိတ္နာၿပီး အဆဲခိုင္းတာဘဲ။
သြားေလရာမွာ ဘုရားအဆဲခံရေတာ့ ဘုရား အလုပ္အေကၽြး ရွင္အာနႏၵာက ဘုရားကို ေျပာတယ္။ အရွင္ဘုရား ဒီတိုင္းျပည္ဟာ ေရာက္တဲ့ေနရာ အဆဲခံ ဆိုခံရတယ္။ ဒါ မေကာင္းဘူး။ တျခားတိုင္းျပည္ သြားၾကပါစို ့လို ့ပဲ၊ အာနႏၵာ ကို ဘုရားက ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ တျခားတိုင္းျပည္မွာလညး္ ဒို ့ကို ဆဲေနရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲလို ့ဘဲ။
ဘုရားဟာ ခံစားတတ္သလို ခံႏိုင္ရည္ရွိတာလည္း ေတြ ့ႏိုင္တယ္။ ခံႏိုင္ရည္ ရွိေပမယ့္ တုန္ ့ျပန္သင့္တာကို တုန္ ့ျပန္ တာလည္း ရွိတယ္။

တုန္ ့ျပန္သင့္က တုန္ျပန္

တစ္ခါက ေဇတဝန္ ေက်ာင္းနားမွာ ရွင္းလင္းလုပ္ကိုင္ တည္ေဆာက္ေနတာကို ဘုရားေတြ ့သြားတယ္။ ဘုရားစံုစမ္းေတာ့ တိတၳိေတြရဲ့ ေက်ာင္းေဆာက္တာ ျဖစ္ေနတယ္။တိတၳိေတြက ဘုရား ႀကီးပြားတာ ေဇတဝန္ ေျမခံ ေကာင္းလို ့ပဲ၊ တို ့လည္း ႀကီးပြားေအာင္ ဒီနားကပ္ၿပီး ေက်ာင္းေဆာက္မယ္။ ဒီလို စိတ္ကူးနဲ ့ ေဆာက္ၾကတာဘဲ။ ဒါကို သူတို ့က ေကာသလမင္းဆီ မကန္ ့ကြက္ႏိုင္ေအာင္လို ့ ေငြတစ္သိန္း လာဘ္ထိုး လုုပ္ရတာ။ တိတိၳေက်ာင္း ေဆာက္တာကို ဘုရားသိေတာ့ ဘုရားက သူ ့တပည့္ႀကီးေတြကို ေကာသလထံ လႊတ္တယ္။ ေကာသလလည္း ဒီကိစၥ နဲ ့ လာမွန္းသိလို ့ တစ္ေယာက္မွ အေတြ ့မခံဘူး။ အထပ္ထပ္လႊတ္တယ္။ ဘယ္သူမွ မေတြ ့ခဲ့ရဘူး။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဘုရားကိုယ္တိုင္ သြားေတြ ့တယ္။ ေကာသလ ေရွာင္လုိ ့မရေတာ့ဘူး။ အေတြ ့ခံရတယ္။ ဘုရားရ တိတိၳေက်ာင္းကို ကန္ ့ကြက္ျပတယ္။ ေကာသလက ေငြျပန္ေပးၿပီး ေက်ာင္းကို ဖယ္ရွားခိုင္းေပးရတယ္။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ ဘုရားရဲ့ ခံစားမႈနဲ ့ ပတ္သက္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပဲ တုန္ ့ျပန္စရာကို အသက္ဝင္တုန္ ့ ျပန္တာ ေတြ ့ရတယ္။

Website counter

Back to TOP