ခံစားမႈနဲ ့ စပ္ၿပီး ေနာက္ထပ္ ထင္ရွားတာေလးတစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒါ ေဃာသိတာရုံေက်ာင္း သံဃာခ်င္း ရန္ျဖစ္ၾကတဲ့ ကိစၥဘဲ။ အဲဒီေက်ာင္းမွာ ဘုရားလည္း ရွိတယ္။ ရဟန္းေတြ ရန္ျဖစ္ၾကတယ္။ ရပ္လို ့ မရဘူး။ အေၾကာင္းကလည္း ရပ္မရစရာဘဲ။ ဓမၼေဆာင္ ဘုန္ႀကီးတစ္ပါး အိမ္သာတတ္တဲ့အခါ ေရေဆးခြက္ကို ေရက်န္နဲ ့ ပက္လက္ထားခဲ့တယ္။ ဒါကို ဝိနည္းေဆာင္ ဘုန္းႀကီးက ေတြ ့တယ္။ ဓမၼေဆာင္ ဘုန္းႀကီးကို ဒီလို မလုပ္ေကာင္းဘူးလို ့ သူကေျပာတယ္။ ဓမၼေဆာင္က မသိလို ့ပါ အျပစ္ရွိရင္ ေဖ်ာက္ပါ့မယ္လို ့ ျပန္ေျပာတယ္။
မသိလို ့ လုပ္တာဆိုေတာ့ အျပစ္မရွိဘူးလို ့ ဝိနည္းေဆာင္က ေျပာသြားတယ္။ ဝိနည္းေဆာင္ရဲ့ အေပါင္းအသင္းေတြက သိၾကေတာ့ ဓမၼေဆာင္ဟာ အျပစ္ေဖ်ာက္တာ ဘာေၾကာင့္ မလုပ္သလဲလို ့ အျပစ္တင္ၾကတယ္။ ဒါကို ဓမၼေဆာင္ အေပါင္းအသင္းေတြက ၾကားေတာ့ မခံႏိုင္ဘူး။ ျပန္ေျပာၾကတယ္။ အစကေတာ့ အျပစ္မရွိဘူးေျပာၿပီး ခုအျပစ္တင္ၾကတယ္။ အျပစ္မရွိ အျပစ္ ရွာတာပဲ။ ဒီလို ျဖစ္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ႏွစ္ဖက္လံုးဟာ ေလ်ာ့စရာမရွိဘူး။ ဒီသံဃာရန္ပြဲကို ဘုရားလည္း စဲေအာင္ မလုပ္ရဘူး။
ဒီေတာ့ ဘုရားဘာလုပ္မလဲ။ ဘုရားေနရာက ၾကည့္ရင္ ဘယ္လို ျဖစ္မလဲ။ ဘုရားဟာသူ ့ ေက်ာင္းကေလးထဲက သိမ္းစရာရွိတာ ကေလးသိမ္းၿပီး တစ္ေယာက္ထဲဘဲ ေက်ာင္က ေက်ာခိုင္း ထြက္ခြာသြားတယ္။
ဘုရားပလလဲေတာၾကြ
ဒါကို အာနႏၵာက ျမင္လိုက္တယ္။ ဘုရားဟာ သူ ့ကို အသိမေပးဘဲ သြားတာဆိုေတာ့ သူသြားတာကို မတားခ်င္လို ့ဘဲ။ ငါတားတို ့ မျဖစ္ဘူး။ သြားပါေစလို ့ ေနလိုက္တယ္။ ဘုရားလည္း “ပလလဲ” ရြာ အနီးက ေတာမွာ တစ္ပါးတည္း သြားေရာက္ေနထိုင္တယ္။ ေနာက္မွာ တကာေတြက ရန္ျဖစ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို ဆြမ္းမေလာင္းဘဲ ဆႏၵျပၾကလို ့ ရန္ၿငိမ္းသြားၿပီး ဘုရားကို လာပင့္မွ ဘုရားလညး္ ျပန္လာတယ္။
အဲဒီမွာ ဘုရားေျပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခု မွတ္သားစရာဘဲ။ “ရဟန္းေတြကို ငါေဆာင္ထားတာ မဟုတ္ဘူး” တဲ့ ဒီ စကားကို သူမ်ားေတြ နားမလည္စရာဘဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ သူသေဘာထားဘဲ။ ဒီအခ်က္ဟာလည္း ဘုရား ခံစားခ်က္နဲ ့ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုဘဲ။
ေဒဝဒတ္လုပ္ခ်က္နဲ ့ဘုရား
ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္က ေဒ၀ဒတ္က ဘုရားဆီက ဂိုဏ္းခြဲသြားတဲ့ လုပ္ငန္းဘဲ။ ေဒ၀ဒတ္ဟာ ဘုရားကို ၿပိဳင္ဆိုင္ၿပီး ဂိုဏ္းခြဲတယ္။ သံဃာတစ္ခ်ိဳ ့ သူ ့ေနာက္ပါသြားတယ္။ ဘုရားအေနနဲ ့ ဒီလိုျဖစ္ရတာဟာ ဘယ္လိုေနမလဲ သူ ့တပည့္ ႀကီးး သာရိပုတၱာနဲ ့ ေမာဂၢလန္တို ့ကို ပါသြားတဲ့ ရဟန္းေတြကို ျပန္စည္းရံုးခိုင္းတယ္။ အေတာ္မ်ားမ်ား ျပန္ပါလာေပမယ့္ ေဒ၀ဒတ္နဲ ့တခ်ိဳ ့ကေတာ့ ခြဲက်န္ခဲ့တာပဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူတို ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္တာပဲ။ ရာဇၿဂိဳလ္ထီးနန္းကို အပိုင္စီးတယ္။ သူ ့ကို ေသေၾကာင့္ႀကံတယ္။ ေဒ၀ဒတ္ကန္ေတာ့လာတာ ကိုေတာင္ ဘုရားဟာ လက္္မခံဘူး။
ဒီေတာ့ ေဒ၀ဒတ္နဲ ့ စပ္လို ့ ဘယ္လို ခံစားရလဲဆိုတာသိသာတယ္။ အခု ေလ့လာခဲ့ရတာေတြဟာ ခံစားမႈနဲ ့ စပ္ၿပီး ဘုရားရဲ ့ ခံစားရပံုနဲ ့ ခံစားမႈကို တုန္ ့ျပန္ပံု အမ်ိဳးမ်ိဳးအေၾကာင္း သိရခ်က္ဘဲ။ ဒါေတြအရ ဘုရားဟာ အသည္းႏွလံုး မရွိသူမဟုတ္ဘူး။ အသည္းႏွလံုးရွိရွိ ခံစားၿပီး ဦးေႏွာက္ရွိရွိ တုန္ ့ျပန္သူျဖစ္ေၾကာင္း သိရခ်က္ပဲ ျဖစ္တယ္။
ဘုရားနဲ ့ တန္ခိုး
ဘုရားဟာ ဒီလိုိခံစားမႈမွာ လူေတြနဲ ့ အတူဆံုးျဖတ္သလို တန္ခိုး ဣိဒၶိအေပၚမွာ သေဘာထားပံုလည္း လူအဆန္ဆံုးျဖတ္တာေတြရဖို ့လိုတယ္။ ဘာသာေရးအေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ သမားဂုဏ္ျပစရာအျဖစ္ တန္ခိုးဣိဒၶိ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေဆာင္ထားၾကဟန္ရွိတယ္။ အဲဒီေခတ္က တန္ခိုးဣိဒၶိ အထိုက္အေလွ်ာက္ ထြန္းကားဟန္ရွိတယ္။ တခ်ိဳ ့ ရဟန္းေတြ တန္ခိုးဣိဒၶိရဟန္ရွိတယ္။ ရဟန္းမျဖစ္မီက ရခဲ့ၾကတဲ့ အတတ္ပညာေတြျဖစ္ဖို ့ပဲ။
ရဟန္းမ်ားတန္ခိုးမျပရ
ဘုရားဟာ ရဟန္းေတြကို တန္ခိုးဣိဒၶိနဲ ့ တရားဓမၼမေဟာေျပာၾကဖို ့ မိန္ ့ၾကားတာ ေတြ ့ရတယ္။ တန္ခိုးဣိဒၶိကိုလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ ့ရတယ္။ လူ ့သေဘာမလြန္တဲ့ တန္ခိုးဣိဒၶိမ်ိဳးေလာက္ဘဲ သံုးခြင့္ျပဳတယ္။
ဘုရားပညက္ခ်က္ဘုရားမေက်ာ္
ရဟန္းေတြက ဘုရားကို ေျပာပိုင္ခြင့္ရေအာင္ လုပ္တယ္။ ဘုရားဟာ ရဟန္းေတြကို ပညက္ၿပီး သူက မလုိက္နာရင္ သူ ့ကို ရဟန္းေတြက ေျပာခြင့္ရွိတာဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ သူ ့ပညတ္ခ်က္ကို သူမေက်ာ္မွာ အေသအခ်ာပါ။ မာနႀကီးမင္းကို ခၽြတ္ဖုိ ့ မင္းေျမာက္တန္ဆာ၀တ္ မင္းမျဖစ္ ဖန္ဆင္း တန္ခိုးျပတာ လံုး၀ မရွိထိုက္ပါဘူး။ ရွိတယ္ဆိုရင္ ေနာက္လူေတြ လုပ္ထားတာပါ။ ဒီလိုတစ္မ်ိဳးလည္း ေနာက္လူေတြ လုပ္တာရွိေသးတယ္။ အဲဒါက ဘုရားနတ္ျပည္တက္ၿပီး အဘိဓမၼာ ေဟာတာဘဲ။ နတ္ျပည္တက္ တရားေဟာတာကို ေရွးကသီဟုိဠ္သားေတြ လုပ္တာလို ့ သိရတယ္။
ဘုရားတန္ခိုးမျပ
သူတို ့ဟာ ပိပိရိရိလုပ္တယ္။ ဘုရားတန္ခိုးျပပံု တခမ္းတနားလုပ္တယ္။ တိတၳိေတြနဲ ့ၿပိဳင္ဖုိ ့ျပတာလုိ ့ မ်ားေတာင္ လုပ္ထားတယ္။ ျပမယ့္ေနရာမွာ ဆြမ္းခံရာကရလာတဲ့ သရက္သီးကို ဆြမ္းစားၿပီး ဆက္စားတယ္။ သရက္ေစ့ကို ေျမခ်စိုက္လိုက္တယ္။ သပိတ္ေဆးေရနဲ ့ ေလာင္းလိုက္တယ္ဆိုရင္ဘဲ ထြန္တံုးေလာက္ရွိတဲ့ သရက္ေညွာင့္ႀကီး ထလာတယ္။ ခ်က္ခ်င္း ျမင့္တက္ အခက္အရြက္ေတြနဲ ့ အံုးဆုိင္းေ၀ဆာတဲ့ သရက္ပင္ႀကီး ျဖစ္လာတယ္။
ဘုရားဟာ အဲဒီသရက္ျဖဴပင္ႀကီးေအာက္မွာ လူသူပရိသတ္အမ်ားကို ျပသမႈ လုပ္တယ္။ နားတစ္ဖက္က ေရအလ်ံေတြ။ က်န္နားတစ္ဘက္က မီးလ်ံေတြ ထြက္ေနတာကို လုပ္ျပတယ္လုိ ့ ဆိုတယ္။ ၿပီးတဲ့အခါမွာ နတ္ျပည္ကို ႏွစ္လွမ္းသံုးဖ၀ါးနဲ ့ အေရာက္ၾကြတယ္လုိ ့လုပ္ထားတယ္။ နတ္ျပည္မွာ သံုးလၾကာေအာင္ အဘိဓမၼာကို တဆက္ထဲ ေဟာတယ္လို ့လည္း လုပ္ထားတယ္။ ဘုရားဒီလို လုပ္ခြင့္မရွိတာကို သီဟုိဠ္သားေတြသိတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီလိုလုပ္ခြင့္ ရွိသလို ျဖစ္ေအာင္လည္း သူတို ့လုပ္ၾကေသးတယ္။ အဲဒီက ဘုရင္က ဘုရားကို တန္ခိုးျပဖို ့ေတာင္းပန္ပံု၊ ဘုရားက ဘုရင့္အာဏာကို ဘုရင္လုိက္နာဖို ့ မလိုသလို ဘုရားအာဏာလည္း ဘုရားလိုက္နာဖို ့ မလိုဘူး ေျပာပံုမ်ိဳး လုပ္ထား ေသးတယ္။ ဒါဟာသူတို ့ လုပ္ၾကတာပါ။ ဘုရား မလုပ္ပါဘူး။
လူဟာမျဖစ္ေသးတဲ့ အျဖစ္ကိုမသိႏိုင္ဘူး။ ေရွ ့ျဖစ္ေဟာတာ တန္ခိုးျဖစ္တယ္။ ဒီလိုတန္ခိုး မ်ိဳးဆိုရင္ မသံုးရဘူး။ တားတာထဲမွာ ပါတယ္။
ဘုရား(၂၁) ေရွာင္ရွားသင့္တာ ေရွာင္ရွား
Labels:
ဘုရား