ဘုရား(၂၂) တန္ခိုးနဲ ့စပ္တဲ့၀ိနည္းပညတ္

ရဟန္းေတြရဲ ့၀ိနည္းမွာ တန္ခိုးနဲ ့စပ္ၿပီး ပညတ္ထားတဲ့ သိကၡာပုဒ္ႏွစ္ခုရွိတယ္။ တန္ခိုးမရဘဲ ရတယ္ေျပာတယ္။ ရလို လူေတြကို (ရဟန္း မဟုတ္သူေတြကို) ရတယ္ ေျပာတာအတြက္ဘဲ။ “ပါရာဇိက” ႏွင့္ “ပါစိတ္” အျဖစ္ အျပစ္သတ္ မွတ္တယ္။ တန္ခိုးဟာ လူလြန္ သေဘာတရားေပါ့။ တန္ခိုးရဲ ့ ျမန္မာစကားအနက္ဟာ မထင္ရွားဘူး။ တန္ခိုးကို ဖလွယ္ရတဲ့ ပါဠိစကားကေတာ့ “ဣဒၶ” ျဖစ္တယ္။ ၿပီးစီးမႈလို ့ အနက္ရတယ္။ ဓါးၿပီး ၊ တုတ္ၿပီး စကားထဲက “ၿပီး” ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္လိမ့္မယ္။ တန္ခိုးဟာ ၿပီးစီးမႈ ၊ ျပည့္စံုမႈ ၊ အဓိပၸါယ္ရစရာ ရွိတယ္။ ေမွာ္ဆရာ ေသတၱာဟာ လိုခ်င္တာကို ဆြဲထုတ္လို ့ရတယ္။ ဒါမ်ိဳးဟာလည္း တန္ခိုးဘဲ။ ၿပီးစီးမႈဘဲ မဟုတ္လား။



ဘုရားဟာ တန္ခိုးတစ္စံုတရာရတဲ့ပံု မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျပသလိုေတြ အမ်ားအျပား သိေနၾကတယ္။ အခုအခါမ်ာ ဘုရားရုပ္တု အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အေကာင္းဆံုး မင္းေျမာက္တန္ဆာ ၀တ္ဆင္ထားတဲ့ ပံုေတြ ျဖစ္ေနတာ ေတြ ့ရတယ္။ ဒီပံုေတြရဲ ့ အညႊမ္းက ဘုရားတန္ခိုး ျပမႈကို ညြန္းေနတယ္။
တစ္ခ်ိန္မွာ ဘုရားဟာ အလြန္မာနႀကီးတဲ့ မင္းတစ္ပါးကို ခၽြတ္တယ္။ ခၽြတ္ပံုကဘုရားဟာ အဲဒီမင္းထက္ အဆင့္မ်ားစြာျဖင့္ ၀တ္စားေနထိုင္မႈနဲ ့၀တ္စား ေနထုိင္ျပတယ္လို ့ ဆိုတယ္။ အဲဒီမင္းဟာ မာန္က်ၿပီး တရားရသြားတယ္ေပါ့။
ဘုရားဟာ ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။ တန္ခိုးျပတရားမေဟာဘို ့ သူပညတ္ထားတာဘဲ။ သူပညတ္တာကို သူမေက်ာ္ပါဘူး။ ဘုရားဟာ ရဟန္းမ်ားဆီက သီတင္းကၽြတ္ခ်ိန္ “ပ၀ါရဏ” ျပဳပါတယ္။

ဘုရားပ၀ါရဏာျပဳ
“ပ၀ါရဏာ” ဆိုတာ ရဟန္းေတြက သူတုိ ့အျပစ္ျမင္ရင္ အျပစ္ရွိတယ္။ ၾကားရင္ အျပစ္ရွိတယ္ ယံုမွားရင္ ေျပာၾကပါ။ အျပစ္ကို ရႈၾကည္ ျပင္ဆင္ပါ့မယ္လို ့ေျပာတာဘဲ။
ဘုရားတန္ခိုးနဲ ့စပ္ၿပီး သိစရာေကာင္းတာကေလးတစ္ခု ဘုရားလက္ထက္က ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ “သူ ့နကၡတၱ” ဆိုတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးနဲ ့ စပ္လို ့ဘဲ။ သူဟာ လိစၦ၀ီ မင္းသားျဖစ္တယ္။ ရဟန္းျပဳၿပီး ဘုရားရဲ ့အတြင္းေရးမႈး အလုပ္အေၾကြး ေနရာကို ယူဖူးသူျဖစ္တယ္။ အာနႏၵာ အၿမဲ အလုပ္အေၾကြး မလုပ္ခင္ကေပါ့။

သုနကၡတၱ္တန္ခိုးပူဇာ
သုနကၡတၱဟာ ဘုရားကို တန္ခုိုးျပဖို ့ ခဏခဏ ပူဆာ ေတာင္းဆုိတယ္။ မရခဲ့ဘူး။ တစ္ေန ့မွာေတာ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုနဲ ့ႀကံဳတယ္။ “ပရဗိုဇ္” တစ္ဦးဟာ ဘုရားတပည့္ရဟန္းေယာင္ေဆာင္ၿပီး ဘုရားတရားေတြခိုးကာ အားလံုးသိၿပီဆိုၿပီး ပရဗိိုဇ္အျဖစ္ ျပန္သြားတယ္။ သူက ေၾကျငာတယ္။ ဘုရားဆီမွာ တရားခိုးေလ့လာတာ ဘုရားတရား အားလံုးကို ငါသိၿပီ။ ဘုရားဆီကရတဲ့ ဓမၼ၀ိနယေတြနဲ ့ ပရပိုဇ္ ေဘာင္ကို ေကာင္းေအာင္တည္ေထာင္ မယ္လို ့ပဲ။ ဒီေၾကြးေႀကာ္သံုကို ဘုရားၾကားတယ္။ တစ္ခ်ိန္မွာ ဘုရားဟာ ဆြမ္းခံက အျပန္ အဲဒီပရဗိုဇ္ေက်ာင္းကို သြားခဲ့တယ္။ ဒီကေန ့ သူတန္ခိုး ျပမယ္လုိ ့လည္း သုနကၡတၱကို ေျပာခဲ့တယ္။ သုနကၡတၱဟာ ေပ်ာ္သြားတာေပါ့။ ဘုရားက သူလာရင္း အေၾကာင္းကို ေက်ာင္းခံပရဗိုဇ္ေတြကို ေျပာျပတယ္။ ဒီေက်ာင္းက ဘယ္အမည္ရွိတဲ့ ပရဗိုဇ္ဟာ ငါ့ဆီကတရားခိုးယူသြားၿပီး အကုန္တတ္ၿပီျဖစ္လို ့ ပရဗိုဇ္ေတြကို ဒါေတြနဲ ့တည္ေဆာက္မယ္ ၾကားရတယ္။ ဒါအတြက္ လာခဲ့တာဘဲ။ သူအကုန္တတ္ၿပီဆိုတာ ဟုတ္မဟုတ္ သိရေအာင္နဲ ့ ဟုတ္ရင္ဟုတ္မယ္ ေျပာရေအာင္ရယ္၊ မဟုတ္ရင္ လိုေနတာေျပာရေအာင္ရယ္ ဒါေတြအတြက္ လာခဲ့တာပဲ။ အခုအဲဒီ ပရဗိုဇ္ ဘယ္မွာလဲလုိ ့ဘဲ။
ေက်ာင္းခံ ပရဗိုဇ္ေတြက အဲဒီပရဗိုဇ္ ဆြမ္းခံရာက ေက်ာင္းျပန္မေရာက္ေသးေၾကာင္း ဘုရားကို ေျပာၾကတယ္။ ဘုရားရ သူေစာင့္မယ္လို ့ ေျပာတယ္။ ဘုရားေစာင့္ေနတာကို အဲဒီ ပရဗိုဇ္ၾကားေတာ့ ဘုရားကို ေတြ ့ရမွာေၾကာက္ၿပီး ေက်ာင္းျပန္မလာဘဲ တျခား ပရဗိုဇ္ေက်ာင္းတစ္ခုကို ေရွာင္တိမ္းသြားတယ္။ ေစာင့္လို ့ၾကာေတာ့ တန္ခိုးျပတာ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ သုနကၡတၱက အဲဒီပရဗိုဇ္ကို လိုက္ရွာတယ္။ သူသြားတဲ့ေက်ာင္းကို လုိက္တယ္။ အဲဒီပရဗိုဇ္ကလည္း တျခားေက်ာင္း ထြက္ခြာသြားတယ္။ သုနကၡတၱက ဘုရားထံျပန္လာတယ္။ ဘုရားက သုနကၡတၱကို ေျပာတယ္။ ငါတန္ခိုးျပလုိက္ၿပီ အဲဒီ ပရဗိုဇ္ဟာ ငါရွိရာ မလာဝံ့ဘူး။ အရဲစြန္ ့ၿပီး လာရင္ ငါေမးတဲ့ ျပႆနာ မေျဖႏိုင္ျဖစ္ၿပီး အဲဒီ ပရဗိုဇ္ ေခါင္းရွစ္စိတ္ကြဲမယ္။ ဒါက ဦးေႏွာက္ပ်က္မယ္ ဆုိတဲ့ အခုေခတ္ စကားမ်ဳိးဘဲ။ ဘုရားက ဒီလိုမိန္ ့ ၾကားတယ္။

ဘုရားတန္ခိုးျပတာ သုနကၡတၱမသိ
သုနကၡတၱက ဘုရား တန္ခိုးျပတယ္ ေျပာတယ္။ ငါမျမင္လိုက္ရဘူး။ ဘုရားကို တန္ခိုးမျပဘူးလို ့ မွတ္ယူသြားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သုနကၡတၱဟာ အစာမစားဘဲ ရက္မ်ားစြာ အျပင္းအထန္ က်င့္ေနတဲ့ နိဂႏၳ တစ္ေယာက္ကို ဦးညြန္ ့ၿပီး အရိုအေသေပးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူ လူထြက္သြားတယ္။
ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ တန္ခိုးနဲ ့ စပ္လ်ဥ္းလို ့ဘုရားရပ္တည္ပံုကို အေပၚလြင္ဆံုး ေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ ျဖစ္တယ္။ ဘုရား ရပ္တည္တဲ့ တန္ခိုးဟာ သုနကၡတၱ ရပ္တည္ခံယူတဲ့တန္ခိုးနဲ ့ ျခားနားပံုရတယ္။ ဘုရားက သူ ့ တန္ခိုးျပတယ္ ေျပာတယ္။ သုနကၡတၱသိတဲ့ တန္ခိုးက ဒီကေန ့ ေပါက္ဆရာေတြ သမားဂုဏ္ျပ လုပ္တာမ်ဳိးထဲက ျဖစ္ဖို ့ ရွိတယ္။ ဘုရားတန္ခိုးက ဆႏၵ၊ ဝိရိယ၊ စိတ္၊ ပညာ တစ္ခုခု ထက္သန္အားႀကီးလို ့ ျဖစ္ထြန္းတဲ့ စြမ္းရည္သတၱိ ျဖစ္တယ္။ ဒီႏွစ္ခု ျခားနားတာေပါ့။
ဘုရားဟာ ဒီလို တန္ခိုးမ်ဳိးကိုဘဲ အသိအမွတ္လည္း ျပဳတယ္။ ပိုင္လည္း ပိုင္ဆိုင္တယ္။ ဒီတန္ခိုးမ်ဳိးဟာလူ ့ သေဘာကို မလြန္ဘူး။ လူ ့သေဘာလြန္တဲ့ တန္ခိုးေတြဟာ မ်က္လွည့္ေတြဘဲ။ ဘုရားဟာ နတ္ျပည္ တက္စာမွာပါတဲ့ သရက္ျဖဴပင္ရင္း တန္ခိုးအစံု ျပတယ္ ဆိုတာ ေတြဟာ ဒါမ်ဳိးေတြဘဲ။

နတ္အေပၚ ဘုရားသေဘာထား

ဘုရားဟာ တန္ခိုးနဲ ့ စပ္ၿပီး အလြန္ လူသားဆန္တာ အမွန္ပဲ ျဖစ္တယ္။ လူမသိစရာ နည္းနည္းမွ မရွိဘူး။ ဒီက ဆက္ၿပီး ဘုရားရဲ့ တန္ခုိးရွင္လို ့ ေျပာရတဲ့ နတ္ေဒဝါေတြ အေပၚ ရပ္တည္ခ်က္ဟာ အလြန္လူသား ဆန္တာကို ဆက္ေလ့လာရမယ္။
ဘုရားရွင္ဟာ ပရဗိုဇ္ေက်ာင္းတစ္ခုကို သြားလည္တယ္။ အဲဒီေက်ာင္းရဲ့ အႀကီးအကဲ ပရဗိုဇ္က ေပါဌပါဒလို ့ အမည္ ရွိတယ္။ ေပါဌပါဒတို ့ဟာ ဘုရားကို ပ်ဴပ်ဴငွာငွာ ႀကိဳဆုိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာင္ဘဝ မရွိစတဲ့ ျပႆနာ ဆယ္ခ်က္ကို ေမးၾကတယ္။ ဘုရားက သူ ဒါေတြ မယူဘူးလို ့ ေျဖတယ္။ ေပါဌပါဒက ဘုရားေျဖတာကို ခ်ီးက်ဴးေပးတယ္။ က်န္တဲ့ ပရဗိုဇ္ေတြက ေပါဌပါဒ ပရဗိုဇ္ကို အျပစ္တင္ၾကတယ္။ ဘုရားက ဘာေျဖလို ့ ေကာင္းခ်ီး ေပးတာလဲလို ့ပဲ ဘုရားက ေပါဌပါဒ သိသြားတာကို သိတယ္။
ပရဗိုဇ္တို ့ ဘာအတြက္ တရားက်င့္ၾကတာလဲလို ့ ဘုရားက ေမးတယ္။ ပရဗိုဇ္ေတြက ေျဖၾကတယ္။ ခ်မ္းသာအတိ ရွိတဲ့ နတ္ျပည္ေရာက္ဖို ့ လုိ ့ဘဲ။ အဲဒီ နတ္ျပည္ကို မင္းတို ့ ျမင္ဘူးၾကသလားလို ့ ဘုရားက ေမးတယ္။ မျမင္ဘူးလို ့ သူတို ့က ေျဖၾကတယ္။ မၾကားဖူးဘူးလို ့ ေျဖၾကတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ မျမင္ဘူးတဲ့ မိန္းမ တစ္ေယာက္ကို ႀကိဳက္ၿပီး မရလို ့ စိတၱဇ ျဖစ္ေနတဲ့ အရူးနဲ ့ မင္းတို ့ တူေနၾကမွာေပါ့။ သူႀကိဳက္တဲ့ မိန္းမကို ဘယ္အရပ္မွာ ရွိတယ္လည္း မသိ၊ ဘယ္အမ်ဳးိ အမည္ရွိတယ္လည္း မသိ၊ ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္လည္း မသိသလို မင္းတို ့ လိုခ်င္တာလည္း မင္းတို ့ မသိတဲ့ လူေတြပဲ။
ဒီျဖစ္ရပ္ေတြမွာ နတ္ေဒဝါကို လူေတြ မသိဘဲ စိတၱဇနဲ ့ ရူးေနၾကပံု ဘုရားက အရိပ္အျမြတ္ ေျပာတယ္။

ဘုရားသိတဲ့ နတ္ေဒဝါ လူေတြမသိ
ဒီကေန ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ ဘုရားနဲ ့ နတ္ေဒဝါေတြ ေရာေထြး လိမ္ယွက္ေနသလို သိေနၾကတယ္။ နတ္ေဒဝါက တရားေတာင္းပန္တယ္။ ေမးျမန္းတယ္ ဆိုတာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတာကို တကယ္ေတာ့ နတ္ေဒဝါေတြဟာ ဒီေန ့ လူေတြ သိေနတဲ့ ဟာမ်ဳိးျဖစ္ဖို ့ မရွိဘူး။ ဒါကို ေလ့လာရမယ္။

Website counter

Back to TOP