ဘုရား(၂၃) လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ဘုရားေျပာတဲ့ နတ္

လုလင္တစ္ေယာက္က ဘုရားကို ေမးတယ္။ နတ္ရွိသလား လို ့ပဲ။ ဘုရားက ေျဖတယ္။ ရွိတဲ့နတ္ကို ငါသိတယ္လို ့ဘဲ။ အရွင္ ဘုရားေျဖလိုက္တာက ဘယ္လိုလဲလို ့ လုလင္က ျပန္ေမးတယ္။ ရွိတဲ့ နတ္ကို ငါသိတယ္ ဆိုတာ သိပ္ႀကီး မထူးပါဘူးလို ့ ဘုရားက ေျပာတယ္။ လုလင္က နားမလည္ဟန္ ရွိေတာ့ ဒီစကားကို ဘုရားက ထပ္ရွင္းတယ္။ ဘုရား ရွင္ ရွင္းခ်က္ဟာ ဘုရားရဲ့ နတ္ အရေကာက္ဘဲ။ ရွင္းခ်က္က နတ္ဆိုတာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ သူေတြရဲ့ အမည္ျဖစ္တယ္လို ့ ျဖစ္တယ္။
ဘုရားရဲ့ နတ္အရေကာက္ဟာ မုိးေကာင္းကင္ေပၚက သူေတြ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ေပၚလြင္တယ္။ ဘုရားယူတဲ့ နတ္နဲ ့ လူေတြ ယူတဲ့ နတ္မတူတာလည္း ထင္ရွားတယ္။



ဒီလို အေျပာမ်ဳိးကို တစ္ျခားတစ္ေနရာမွာလည္း ဘုရားကေျပာတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေကာသလမင္းႀကီးဟာ သူ ့လက္ေအာက္ခံ ၿမိဳ ့တစ္ၿမိဳ ့ကို သူ ့ကိစၥနဲ ့ လာတယ္။ အဲဒီ ၿမိဳ ့နားက နိဂုဏ္းရြာႀကီးမွာ ဘုရားရွိေနတယ္။ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ေတြ ့တာဆိုေတာ့ လက္ေဆာင္စကား ေျပာစရာ သိပ္ရွိဟန္ မတူဘူး။ ႀကိဳးစားေျပာလိုက္တာနဲ ့ တူတယ္။ သဗၺညဴ ျငင္းဆန္ ေတဝိဇၨလက္မခံ ေျပာပံုက ဘုရားကို လူေတြက အားလံုးကို သိတဲ့သူ (သဗၺညဳ) ျဖစ္တယ္လို ့ ေျပာေနၾကပါ တယ္။ အဲဒါ ေမးပါရေစ။ သူတို ့ ေျပာတာ အမွန္လား။ အမွားလားလို ့ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားက အမွားျဖစ္တယ္လို ့ ေျဖတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ ဘယ္လိုေျပာမွ ဘုရားကို အမွန္ေျပာတာ ျဖစ္မလဲလို ့ ေကာသလက ထပ္ေမးတယ္။ “ေတဝိဇၨ” (သံုးထပ္ကြမ္း ဝိဇၨာ) လို ့ ေျပာမွ အမွန္ေျပာတာ ျဖစ္မယ္လို ့ ဘုရားက ျပန္ေျဖတယ္။

သဗၺညဳတ ျငင္းဆန္ ေတဝိဇၨလက္ခံ

ဒါနဲ ့ စပ္ၿပီး ေကာသလက ေမးစရာကို ဆက္ေမးျပန္တယ္။ ျဗဟၼာဆိုတာ ရွိသလားလို ့ ျဖစ္တယ္။ ရွိတဲ့ ျဗဟၼာကို ငါသိတယ္လို ့ ဘုရားက ေျဖတယ္။ အေျဖက ေဝ့မေနဘူးလားလို ့ ေကာသလက ျပန္ေမးတယ္။ ရွိတဲ့ ျဗဟၼာကို ငါသိတယ္ ဆိုတာနဲ ့ ျဗဟၼာရွိတယ္ ဆိုတာ သိပ္ႀကီး မထူးပါဘူးလုို ့ ဘုရားက ေျဖၿပီး ျဗဟၼာအရကို ေကာက္ျပတာကို ဘုရားက ဆက္ေျပာတယ္။ ေျပာပံုက ျဗဟၼာဆိုတာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ လူေတြရဲ့ အမည္လို ့ဘဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ေကာသလနဲ ့ အတူပါလာတဲ့ ေကာသလရဲ့သား ဝိဋဋဳပ စစ္သူႀကီးက ဘုရားကို ဆက္ေမးလိုက္တယ္။ အဲဒီ ျဗဟၼာေတြ ဒီကို မလာဘူးလားလို ့ဘဲ။ ဝိဋဋဳပကို သူ ့အေမးဆံုးတဲ့ အခါ အနႏၵာက ဝင္တားတယ္။ ဝိဋဋဳပ ဘုရားကို ဘုရင္ေျပာပါေစ။ စစ္သူႀကီးက ဘုရားနဲဲ ့ ေျပာမယ္လို ့ဘဲ။ ဝိဋဋဳပက ဘုရားေမးတဲ့ ေမးခြန္းအတိုင္း အာနႏၵာကို ေမးလိုက္တယ္။ အာနႏၵာက ျဗဟၼာကို မင္းမွ မသိဘဲ။ လာေတာ့ ဘာလုပ္ဖို ့လဲလို ့ ေမးတယ္။ လာရင္ တိုက္ရေအာင္ေပါ့လို ့ ေျဖတယ္။ တိုက္ဖို ့ ထားလို ့ ျမင္ေတာင္ မျမင္ႏိုင္ဘူး။ မျမင္ဘဲ ဘယ္လို တိုက္မွာလဲလို ့ အာနႏၵာက ေျပာတယ္။
ဒါေတြဟာ ဘုရားေျပာတဲ့ နတ္ေဒဝါေတြရဲ့ အရေတြပါပဲ။ လူေတြသိတဲ့ နတ္ေဒဝါမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ၾကဘူး။ ဘုရားေျပာတဲ့ နတ္ေဒဝါဟာ တကယ့္အရွိနဲ ့ ဆက္စပ္တယ္။ လူေတြရဲ့ နတ္ေဒဝါက စိတၱဇေတြဘဲ။ သူတို ့ စိတ္ထဲမွာ ရွိတာေတြေပါ့။

ရဟန္းမ်ားကို ဘုရားျပတဲ့ ျဗဟၼာ
ဘုရားဟာ သူ ့ဆီလာေနတဲ့ သူ ့ တပည့္ႀကီး သာရိပုတၱရာနဲ ့ ေမာဂၢလန္တို ့ကိုညႊန္ျပၿပီး သူ ့ အနားမွာရွိေနတဲ့ ရဟန္းေတြကို ေျပာဆိုတယ္။ ရဟန္းတို ့ ၾကည့္ၾက ဟိုမွာ ျဗဟၼာေတြ လာေနတယ္လို ့ ဘဲ။ ဘုရားဟာ နတ္ျဗဟၼာေတြ လူေတြရဲ့ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ဂုဏ္ရည္ေတြနဲ ့ အမည္ ေတြအျဖစ္ ရယူခဲ့တယ္။ ေရွးက ေသၿပီးသူေတြရဲ့ ၾကြင္းက်န္တဲ့ ဂုဏ္ရည္ေတြကိုလည္း နတ္ေတြ သံုးႏႈန္းတယ္။
ဘုရားရဲ့ အေတြအျမင္ အယူအဆေတြဟာ လူနဲ ့ အနီးစပ္ဆံုး ျဖစ္တာ ဒီအခ်က္ေတြက အထင္အရွား ျပေနတယ္။ ဒါကို ထပ္ျဖည့္ဖုိ ့ အခ်က္ တစ္ခု ရွိေသးတယ္။ အဲဒါလည္း သိဖို ့ ေကာင္းတယ္။

ဘုရားဆုေတာင္း လက္မခံ

အဲဒါက ဆုယူကိစၥပဲ။ ဘုရားဟာ လူသားဆိုေတာ့ လူသားဟာ လူသား တစ္ေယာက္ကို ျဖစ္ေစဆုိၿပီး ဘာကို ျဖစ္ေစႏိုင္မွာလဲ။ ခုအခါမွာ လူေတြဟာ ဘုရားထံ ဆုေတြေတာင္းၾကတယ္။ တစ္ခုမက အမ်ားအျပားပဲ။ ဘုရားက ဆုေပးႏိုင္သလို ဆုလည္း ေပးသလုိ လူေတြက ထင္ေန ၾကတယ္။ အခုေခတ္ ေပါက္ဆရာေတြဟာ ဆုေပးၾကသလိုေပါ့။ ေပါက္ဆရာေတြက စိတၱဇ ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ။ စိတၱဇ ပုဂၢဳိလ္ဟာ လူသား မဆန္ ဘူး။ ဘုရားက စိတၱဇ ပုဂၢဳိလ္လား လူသား ဆန္သလား ထင္ရွားလွတယ္။ လူေတြ နားလည္လို ့ မရသူက စိတၱဇဘဲ။ ဘုရားက လူေတြ နားလည္ဖို ့ အရဆံုးသူပဲ။ ဒါကို ဆုယူအျဖစ္ဟာ ေပၚလြင္ေစလိမ့္မယ္။ ဘုရား လက္ထက္က ဘုရား တပည့္ေတြဟာ ဘုရားဆီမွာ ဆုေတာင္း တာေတြ လုပ္ဖူးၾကတယ္။ ဘုရား တုန္ ့ျပန္ခ်က္က ပါဠိလိုဘဲ ေျပာရေအာင္ “အတိကၠာ ေမဟိ” လို ့ ျဖစ္တယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္က ဆြမ္းခံလာသူကို အိမ္ရွင္က မေပးေလာင္းခ်င္လို ့ ေျပာတဲ့ စကားဟ အတိကၠာ ေမဟိ လို ့ပဲ ျဖစ္တယ္။ ကန္ေတာ့ ဆြမ္းေပါ့။
ဘုရားကလည္း ဆုေတာင္းတဲ့သူကို အတိကၠာေမဟိလို ့ပဲ ေျပာလိုက္တာခ်ည္းဘဲ။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ သြားေပးဦးေရာ့ လို ့ေပါ့။ ဘုရားဟာ တကယ္ပဲ မေပးခဲ့ဘူး။ ပေစၥကဗုဒၶာ ေတြဟာ ဆုပဲ ေပးတယ္။ ေပးတဲ့ ဆုကလည္း အျမန္ျပည့္ေစလို ့ပဲတဲ့။ ျပည္တယ္လို ့လည္း သိထား ၾကတယ္။ မေကာင္းတာေရာ ေကာင္းတာေရာ ျပည့္တယ္လို ့ေတာင္ သိၾကတယ္။ အခုေခတ္ ဘာသာေရး ေတြမွာလည္း ဆုေတာင္းတာက ပဓါန လုပ္ငန္း ျဖစ္ေနတယ္။ သူတို ့ကလည္း ျပည့္တယ္လို ့ ထင္ထားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားကေတာ့ တမူထူးျခားၿပီး ဒါေတြကို ဖယ္ရွား ခဲ့တယ္။ ဆုေတာင္းသူကို ကန္ေတာ့ဆြမ္းဘဲ ေပးတာပဲ။

ဝိသာခါ ဆုေတာင္း ဘုရားပယ္
တစ္ခါက ဘုရားေက်ာင္းအမႀကီး ဝိသာခါဟာ ဘုရားကို ဆုတစ္ခု ေပးဖို ့ ေတာင္းတယ္။ ဘုရားက အတိကၠာ ေမဟိ ဝိသာခါလို ့ လွန္လိုုက္ တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဝိသာခါေတာင္းတဲ့ ဆုဟာ ဘာေတြ ရပါလို၏ ဆိုတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဝိသာခါက ျပန္ေလွ်ာက္တယ္။ တပည့္ေတာ္ ေတာင္းမယ့္ ဆုက တစ္ျခား မဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းမေတြ ေရခ်ဳိးတဲ့ အခါ အဝတ္နဲ ့ ခ်ဳိးႏိုင္ေအာင္ ေရသန္ ့ႏုတ္ခြင့္ေပးဖို ့ ျဖစ္ပါတယ္ လို ့ ေလွ်ာက္ထားတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ဘုရားက လကၡံလိုက္တယ္။ ေရွးက ရဟန္းမေတြမွာ ေရသန္ ့ႏုတ္မရွိဘူး တံုးလံုးခ်ဳိးရတယ္။ ဝိသာခါက ဆြမ္းေၾကြးတစ္ခုမွာ ရဟန္းမေတြကို ဆြမ္းစားပင့္ဖို ့ လူလႊတ္လိုက္တယ္။ သြားတဲ့သူက ေက်ာင္းမွာ ရဟန္းမ မရွိဘူး။ အဝတ္ မဝတ္တဲ့ ပရဗိုဇ္ေတြပဲ ရွိတယ္။ ျပန္ေျပာတာကို ၾကားလိုက္ရတယ္။
ရဟန္းမေတြ အဝတ္မဲ့ ေရခ်ဳိးေၾကာင္း ဝိသာခါသိသြားတယ္။ ဒီလိုမသင့္ဆိုၿပီး ဘုရားဆီမွာ သူ ဆုေတာင္းတာပဲ။ ဘုရားက တျခား ေတာင္းဆို တာထင္လို ့ အတိကၠာေမဟိလို ့ တားလိုက္တာဘဲ။
ဒါဟာ ဆုေတာင္းတာကို ဘုရား လက္မခံေၾကာင္း သိရမယ့္ အခ်က္ျဖစ္တယ္။ ဘုရားဟာ ဒီအခ်က္အရ လူနားမလည္စရာ ေကာင္းသူ မဟုတ္တာ ထင္ရွားတယ္။
ေပးကမ္း လွဴဒါန္းမႈေတြနဲ ့ စပ္ၿပီး ဘုရားရဲ့ သေဘာထားဟာလည္း အလြန္ဘဲလူသားဆန္တာေတြ ျမင္ေတြ ့ ခြင့္ ရွိတယ္။ မသိရာေတြျဖစ္တဲ့ ေနာင္ ဘဝေတြကို လက္ညွိဳး မထိုးဘူး။ မိုးေပၚတို ့ ေျမေအာက္တို ့ကိုလည္း လက္ညွိဳးမထိုးျပဘူး။ သူရဲ့ ဒါန အက်ဳိးျပပံုေတြဟာ တကယ္ပဲ လူသားဆန္တယ္။

Website counter

Back to TOP