ဘုရား(၁၉) ဘာသာေရးျပႆနာ ဆယ္ပါး ဘုရားေရွာင္

ဘုရားကို ဘုန္းႀကီးေတြကေရာ လူေတြကေရာ ျပႆနာေတြ ေမးေလ့ရွိၾကတယ္။ တစ္ခါမွာ အယူအဆျပႆနာ ဆယ္ခ်က္ အေမးခံရတယ္။
၁။ ဘုရားဟာ လူေတြေသၿပီး ျဖစ္တယ္လို ့ ယူသလား။
၂။ လူေတြေသၿပီး မျဖစ္ဘူးလို ့ ယူသလား။
၃။ လူေတြေသၿပီး တစ္ခ်ဳိ ့ျဖစ္ တစ္ခ်ဳိ ့မျဖစ္ယူသလား။
၄။ လူေတြေသၿပီး ျဖစ္တာလည္း မဟုတ္၊ မျဖစ္တာလည္း မဟုတ္ယူသလား။
၅။ အသက္ဟာ ကိုယ္နဲ ့ အတူတူလို ့ယူသလား။
၆။ အသက္ဟာ ကိုယ္နဲ ့ တစ္ျခားစီလို ့ ယူသလား။
၇။ လူ ့ေလာကကို အရွိလို ့ ယူသလား။
၈။ လူ ့ေလာကကို မရွိလို ့ ယူသလား။
၉။ လူ ့ေလာကကို ဆံုးတဲ့ အရာလို ့ ယူသလား။
၁၀။ လူ ့ေလာကကို အဆံုးမဲ့အရာလို ့ ယူသလား။
ဒီျပႆနာေတြဟာ အဲဒီေခတ္က ေရွ ့တန္းေရာက္တဲ့ ဒႆန ျပႆနာေတြ ျဖစ္မွာပဲ။ ဒီျပႆနာကို ဒီေခတ္မွာလည္း ေနာက္တန္း ေရာက္ေအာင္ သိပ္မလုပ္ႏိုင္ၾကေသးပါဘူး။ ဒါေတြဟာ လူေတြ ျငင္းခံုရတဲ့ ျပႆနာေတြပဲ။ ျငင္းခံုရတယ္ ဆို ကတည္းက နားလည္လို ့ ရသူရွိသလို မရသူလည္း ရွိတာ ထင္ရွားတယ္။
ဒီျပႆနာ တစ္ခုခုထဲ ဘုရားရဲ့ အေျဖစကား ေရာက္သြားရင္လည္း ဘုရားစကားဟာ လူတိုင္း နားလည္မခံရတဲ့ စကားေတြ ျဖစ္သြားမွာပဲ။


မယူကာမွ် မယူေၾကာင္းပါျပ

ဒီအေမးေတြကို ဘုရားက ဘယ္လို အေျဖစကားေျပာသလဲ။ အားလံုးကိုပဲ သူမယူဘူးလို ့ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြ ရဲ့ အေျဖေတြဟာ လူမသိတဲ့ အရာကို မေျပာတာထင္ရွားတယ္ မဟုတ္လား။ မယူဘူးလို ့ ေျပာတာမကဘူး။ မယူရေၾကာင္းေတြကိုေတာင္ ဘုရား ေျပာေသးတယ္။ ဒါေတြဟာ အယူေတြျဖစ္တယ္။ ဖမ္းစားတတ္တဲ့ အယူေတြ ျဖစ္တယ္။ အယူမွား ခရီးဆိုးႀကီးျဖစ္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို မျဖစ္ေစဘူး။ ဒီလိုေတြေျပာတယ္။ ဘုရားရဲ့ ဒီစကားေတြကို ဘယ္သူမွ မေခ်ဖ်က္ႏိုင္ခဲ့ၾကဘူး။ အခုလည္း မေခ်ဖ်က္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါဟာ သူ ့စကားကုိ လူအားလံုး နားလည္ၾကတာ ရဲ့ အမွတ္အသားေပါ့။ နားမလည္ရင္ နားမလည္သူက ေခ်ဖ်က္မွာေပါ့။
ဘုရားရွင္ဟာ ဒီလိုနားလည္စရာ အေကာင္းဆံုး စကားေတြကို ေျပာသူ ျဖစ္ပါတယ္။ နားလည္စရာ ေကာင္းတဲ့ စကားဟာ မွန္တဲ့ စကားေပါ့။ မွန္ရင္လူေတြ မျငင္းၾကဘူး။ မျငင္းတာ နားလည္လို ့ပဲ။

ဘုရားယူတာ ဘုရားေျပာ

ဘုရားရဲ့ ဒီစကားကြက္ကိုပဲ ဆက္ၾကပါဦးစို ့။ ေမးသူေတြက ဘုရားရဲ့ အေျဖကို ၾကားရတဲ့ အခါလက္ခံဖို ့ လည္းခက္၊ ျငင္းဆန္ဖို ့လည္း ခက္ျဖစ္ၿပီးစကားကြက္ကို လွည့္ေျပာၾကရတယ္။ ဒါေတြဘာမွ မယူရင္ ဘာေၾကာင့္ ရဟန္းလုပ္ေန တာလဲလို ့ ေျပာၾကရတယ္။ ဒါကို ဘုရားက သြက္သြက္လက္လက္ပဲ ေျဖတယ္။ လူေတြမွာ မလိုလားစရာ အသိအျမင္ ခံဒုကၡ ျဖစ္ေၾကာင္းေတြလည္း ရွိတယ္။ လိုလားစရာ ၿငိမ္းခ်မ္း လြတ္လပ္တာလည္း ရွိတယ္။ လုပ္စရာ ၿငိမ္းခ်မ္း လြတ္လပ္ေၾကာင္း အပြားခံေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီေလးခ်က္ရဲ့ အနက္မွန္ဟာ ဘာျဖစ္တယ္။ ေျပာျပဖို ့ ရဟန္းလုပ္တာဘဲ။ ဘုရားရဲ့ ဒီစကားမွာလည္း နားလည္စရာမရွိဘူး။ သူ ့ေျပာၾကားခ်က္ ၾကားရသူတိုင္း လက္ခံရတယ္။ ေနာင္လူေတြလည္း လက္ခံရမွာဘဲ။
ဘုရား ေျပာစကားဟာ လူ ့နားလည္စရာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲ။ လူမွာ အခ်က္က်တဲ့ ဒီေလးခ်က္ရွိတာ လူတိုင္း လက္ခံ မွာဘဲ။ ဒီေလးခ်က္ကို အနက္မွန္ေကာက္ဖို ့ အေရးႀကီးတာလဲ ဘယ္လိုျငင္းမလဲ။ ဟုတ္တယ္လို ့ အားလံုး နားလည္ၾကရမွာဘဲ။ ဘုရားရဲ့ စကားဟာ ဒီေလာက္ နားလည္စရာေကာင္းတဲ့ စကားျဖစ္တယ္။

သစၥာေလးပါးက လြတ္တဲ့တရားမရွိ

ဒီေနရာမွာ အလ်င္းသင့္လို ့ ဘုရားကို နားလည္စရာကေလးမွတ္ခဲ့ရမယ္။ တရားေတြကို ဘုရားက ဘယ္ေလာက္ ေဟာေဟာ သူ ့တရားေတြဟာ ဒီေလးခ်က္ရဲ့ တစ္ခ်က္ခ်က္အနက္ကို ျပေနတာပဲ ျဖစ္တယ္။ သူက ဒါေျပာဖို ့ ရဟန္း လုပ္တယ္ဆို မဟုတ္လား။ သူ ့တရား ေတြမ်ားေပမယ့္ နားလည္လုိ ့ မမ်ားေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါအျမတ္ထုတ္ရမယ္။

လူနဲ ့ အတူအလြန္ဆံုးသူ အျဖစ္မတူတဲ့ အတုလ
ဘုရားစကားေတြဟာ လူအားလံုးရဲ့ နားကို ၾကားေစႏိုင္ေအာင္ ေခ်ာ္မြတ္လြန္းလွတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားဟာ လူနဲ ့ မတူသူ မဟုတ္၊ လူနဲ ့ အတူလြန္းဆံုးသူ သူ ့လို တူလြန္းတဲ့ အတူမရွိသာ ျဖစ္တယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ ဟာလည္း လူနဲ ့အတူဆံုး လႈပ္ရွားမႈေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ သူဟာ ကမၼဝါဒကို က်င့္သံုးလႈပ္ရွား ခဲ့တယ္။ သူ ့ရဲ့ ကမၼဝါဒဟာ ေရွးကမေပၚဖူးေသးတဲ့ ကမၼဝါဒပဲ။ သူ ့အေရွ ့ကေပၚခဲ့တဲ့ “နိဂႏၱ” ရဲ့ ကမၼဝါဒနဲ ့ မတူဘူး။ မေမြးမီဘဝ၊ အခုဘဝ၊ ေသၿပီးဘဝ၊ သံုးဘဝဆက္ေနတဲ့ ကမၼဝါဒပဲ။ သူ ့ ကမၼဝါဒက ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ လူေပၚမွာပဲ သတ္မွတ္တာ။ လူမရွိမီနဲ ့ လူေသၿပီး မပါဘူး။ အခုရွိေနတဲ့ လူေတာင္မပါဘူး။

အမႈပဲ အသိအမွတ္ျပဳသူ
သူ ့ကမၼဝါဒဟာ ေရွးက မရွိခဲ့ဘူး။ သူ ့ကိုယ္ပိုင္လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္တယ္။ သူ ့ကမၼဝါဒဟာ လူကို အေလးမထား အသိအမွတ္ မျပဳဘူး။ လူ ့အစိတ္အပိုင္းကိုလည္း အေလးမထား အသိအမွတ္မျပဳဘူး။ သူ ့ကမၼဝါဒ အသိအမွတ္ျပဳတာက လူ ့လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္တယ္။ လူတစ္ေယာက္မွာ အစုအဖြဲ ့ အေကာင္အထည္ရွိတယ္။ ဒီအေကာင္ အထည္ရဲ့ ကိုယ္ႏႈတ္ ႏွလံုး လႈပ္ရွားမႈ ရွိတယ္။ လူမွာ အရွိ သံုးမ်ဳိးေပါ့။ ပါဠိလိုဆိုရင္ “အေဗၺာဟာရိက” ေပါ့။ မေျပာပ ေလာက္တာေတြလို ့ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားက အမႈပဲ သူေျပာသြားတယ္။

လူေတြ အေလးထားတဲ့ အစိတ္နဲ ့အစု
အမႈကို ေဖာ္တဲ့ သူ ့လႈပ္ရွားမႈဟာ သူ ့ရဲ့ ကမၼဝါလုပ္ငန္းပဲ။ အမႈဟာ လူမသိၾကတဲ့ အရာပဲ အမွတ္တမဲ့ အရာျဖစ္တယ္။ လူေတြဟာ အစိတ္ကို အေလးထားခ်င္ ထားတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ အစုကို အေလးထားၾကတာပဲ။ ဒီႏွစ္ခုပဲ လူေတြ အေလးထားတာ။
သားသမီး၊ မိဘ၊ မိတ္ေဆြ၊ ရန္သူ၊ ကၽြန္၊ သခင္၊ အရင္းရွင္၊ ပစၥည္းမဲ့ေတြဟာ အစုကို ၾကည့္တာ ျမင္တာေတြပဲ။ လူတန္းစားလက္ခံ သူေတြဟာ ေလာကမွာ အမ်ားအျပားပဲ။ ဒါဟာ အစုသမားေတြေပါ့။ ဘုရားဟာ ဒီသူႏွစ္ဦးထဲမွာ မပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူတန္းစားကိုလည္း လက္မခံဘူး။ လူတန္းစား မရွိတာကိုလည္း လက္မခံဘူး။
ဒီေနရာမွာ အေၾကာင္းသင့္လုိ ့ နားလည္ေပးရမယ္။ လူတန္းစား လက္ခံသူဟာ လူတန္းစားကို ႀကိဳက္ခ်င္ႀကိဳက္မယ္။ မုန္းခ်င္မုန္းမယ္။ ႀကိဳက္ရင္ လုိက္မယ္။ မုန္းရင္ တိုက္မယ္။ ဒီႏွစ္ခုျဖစ္မယ္။ ဒါေတြ မလုိလားတဲ့သူ အစိတ္ၾကည့္ၿပီး လူတန္းစာ မရွိဆိုတာ အတန္းအစား ႏွစ္မ်ဳိးရွိလို ့ ဆိုတာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္မ်ဳိးထဲေတာင္ မရွိတာကို ဆိုလိုတယ္။ ဒီသူေတြဟာ လိုက္တာေတြ တိုက္တာေတြ မရွိေပမယ့္ လူက “ကန္း” ေနတယ္။ လူနဲ ့ အဆက္ျပတ္သြားတယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒါေအးတယ္ဆိုၿပီးလည္း လက္ခံသူေတြက လက္ခံၾကတယ္။ ဒီႏွစ္မ်ဳိးပဲ။ လူေတြနဲ ့ ရင္းႏွီးတာ။ လူေတြ လႈပ္ရွားေနၾကတာ ဒီႏွစ္မ်ဳိးနဲ ့ပဲ။

Website counter

Back to TOP