ဘုရား(၃၅) သုရာေမရယ အျပစ္ႀကီးရင္ ဝိနည္းအျပစ္ႀကီးဘြယ္

ေသရည္ေသရက္ေသာက္တဲ့ အျပစ္ဟာ ဒီေလာက္ပဲ အျပစ္ရွိတယ္လို ့ ဒီသိကၡာပုဒ္က သက္ေသခံေနတယ္။ တကယ့္ အျပစ္ဟာ ဒီထက္ပိုတယ္ ဆိုရင္ ဝိနည္းမွာ ဒီလိုေလ်ာ့ေပါ့ ပညတ္ဖို ့ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ တရားပ်က္တဲ့ ဟာဆိုရင္ ဝိနည္းက ေလ်ာ့လို ့မရဘူး။ တရားပ်က္တဲ့ဟာ မဟုတ္တာေတာင္ ဝိနည္းမွာ ေလးထားတာေတြ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္းကို ဂရုဓမၼသီလမွာ သိကၡာတစ္ခု အျဖစ္ျပေတာ့ အျပစ္သိပ္ႀကီးတယ္လို ့ သိရျပန္တယ္။ ဒါညွိရဖို ့ ရွိတယ္။

ေသရည္ေသရက္နဲ ့ ရဟန္းမေတာ္တာမွ်သာ
ဝိနည္း သိကၡာပုဒ္မွာ ပညတ္တာက ေသရည္ေသရက္ ေသာက္ရင္ အဲ့ဒီရဟန္းဟာ ပါစိတ္အာပတ္သင့္တယ္လို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒါၾကည့္ရင္ ေသရည္ေသရက္ဟာ ရဟန္းနဲ ့ မသင့္ေလ်ာ္လို ့ တာျမစ္တာ ထင္ရွားတယ္။

သိကၡာပုဒ္ ပါဠိက ေသရည္ေသရက္ေရွာင္လို ့ မဟုတ္
ဂရုဓမၼသီလမွာေတာ့ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္းက ေရွာင္ရမယ္လို ့ မဟုတ္ဘူး။ သူ ့ သိကၡာပုဒ္ပါဠိက ေသရည္ေသရက္ကို ေမ့ေလ်ာ့တဲ့ ေနရာထိေရာက္ေအာင္ ရစ္မူးျခင္းမွ ေရွာင္က်ဥ္ရမယ္ဆိုတာမ်ဳိး အဓိပၸါယ္ ရွိတယ္။ သူရာေမရယ ပါနာေဝရာမဏိလို ့ မဟုတ္ဘူး။ သူရာေမရယ မဇၥ်ပမာဒဌာနာ ေဝရမဏိလို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒီ ပါဠိႏွွစ္ခုဟာ အဓိပၸါယ္ မတူဘူး။ ဒုတိယပါဠိက ေသရည္ေသရက္ မူးယစ္စာကို ေမ့ေလ်ာ့တဲ့ ေနရာအထိ ရစ္မူးျခင္းမွာ ေရွာင္မယ္ဆိုတာမ်ဳိး အဓိပၸါယ္ရွိတယ္။

ေကာင္းမေကာင္း ေမ့ေအာင္ မမူးရလို ့ယူမွ
ဒီေတာ့ ဒီသိကၡာပုဒ္ အဓိပၸါယ္ဟာ ေသရည္ေသရက္ (မူးယစ္ေဆးဝါး) မေသာက္သံုးရဘူးလို ့ အဓိပၸါယ္ မရဘူး။ ေမ့ေလ်ာ့တဲ့ အထိ ဒါေတြကို မေသာက္သံုးရဘူးလို ့ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီသိကၡာပုဒ္အနက္ကို လြန္ၿပီး မယူသင့္ၾကဘူး။ လြန္ယူေတာ့ မလိုက္နာႏိုင္ျဖစ္သြားတယ္။ႀကိတ္မွိတ္လိုက္နာေတာ့ လူ ့ေလာကမွာ လူစဥ္မမွီပဲ လူသင္းကြဲႀကီး ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

ပမာဒဌာနဟာ သူရာေမရယရဲ့ ဝိေသသနမဟုတ္ မဇၥ်ရဲ့ ဝိေသသနျဖစ္
ပမာဒဌာနဆိုတာ မေသာက္ရရဲ့ အနက္မဟုတ္ဘူး။ ေသာက္တဲ့ အတိုင္းအထြာရဲ့ အနက္ျဖစ္တယ္။ အဲဒါကို မူးယစ္ေဆးဝါးရဲ့ ဝိေသသနလိုလုပ္ၿပီး အဓိပၸါယ္ျပန္ၾကတယ္။ ပမာဒဌာန ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းေပါ့။ ေသရည္ေသရက္ဟာ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ဒီလို ယူဆၾကတယ္။ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းရဲ့ အေၾကာင္း မျဖစ္တဲ့ သူရာေမရယလို ့ ရွိေသးလို ့လား။ ဒါေၾကာင့္ ပမာဒဌာနဟာ သူရာေမရယရဲ့ ဝိေသသန မဟုတ္ဘူး။ သူရာေမရယနဲ ့ ရစ္မူးမႈ မဇၥ်ရဲ့ အတိုင္းအတာျပခ်က္သာ ျဖစ္တယ္။

ရစ္မူးမႈ မဇၥ်ႏွစ္မ်ဳိး

သူရာေမရယဟာ ရစ္မူးမွီဝဲတဲ့ အခါ ပမာဒဌာနေရာက္ေအာင္ ရစ္မူးမွီဝဲလို ့လည္း ရတယ္။ မေရာက္ေအာင္ ရစ္မူးမွီဝဲလို ့လည္း ရတယ္။ အတိုင္းအထြာရွိရွိ ရစ္မူးေသာက္သံုးရင္ ပမာဒဌာန မေရာက္ဘူး။ လက္လြတ္စပယ္ ရစ္မူးေသာက္သံုးရင္ ပမာဒဌာန ျဖစ္မယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အရက္သမား ေဆးသမားေတြကို ၾကည့္ရင္ သိႏိုင္တယ္။ သူတို ့ဟာ အတိုင္းအထြာရွိရွိ ရစ္မူးေသာက္သံုးရင္ ဘာမွ နဂိုအတိုင္းပဲ။ အေျပာအဆိုလည္း မမွားဘူး။ အျပဳအမူလည္း မမွားဘူး။ အေနအထိုင္လည္း မမွားဘူး။ လြန္ေအာင္ ရစ္မူးေသာက္သံုးရင္ ေမ့ေလ်ာ့တဲ့ ေနရာေရာက္သြားတယ္။ လံုးလံုး လူမွန္းမသိတဲ့ အထိလည္း ေမ့ေလ်ာ့ခ်င္ေမ့ေလ်ာ့မယ္။ အရွက္အေၾကာက္မရွိတဲ့ အထိလည္း ေမ့ေလ်ာ့ခ်င္ ေမ့ေလ်ာ့မယ္။ ဒါေတြ အထင္အရွားေတြ ့ ႏိုင္တယ္။

အေမ့ေလွ်ာ့ခံတရားအရ
ဒီေနရာမွာ ေမ့ေလ်ာ့တဲ့ေနရာဆိုတာက ဘာကို ေမ့ေလ်ာ့တာလဲ။ အဓိကကေတာ့ ေကာင္းမႈေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ တာေပါ့။ ကိုယ္ေစာင့္ထိမ္းထားတဲ့ သီလ သမာဓိေတြကို ေမ့ေလ်ာ့တာေပါ့။ ေသရည္ေသရက္ဟာ လြန္ရင္ ေမ့တာ အထင္အရွားပဲ။ ဒီလို ေမ့တာကိုသာ ဆိုလိုတယ္။ ဒါလည္း ထင္ရွားပါတယ္။
ဒီလို ေမ့ေလ်ာ့တဲ့ ေနရာအထိ ရစ္မူးေသာက္သံုးမႈဟာက ေရွာင္တာ ဂရုဓမၼသီလ သိကၡာျပည့္တာပဲ။ ရစ္မူး ေသာက္သံုးမႈကို လံုးလံုး မလုပ္ပဲ ေရွာင္မွ ဂရုဓမၼသီလ ျပည့္မွာ မဟုတ္ဘူး။

Website counter

Back to TOP