ဘုရား(၃၄) မေကာင္းမႈလိမ္တာ အဲဒီမေကာင္းမႈလုပ္တာပဲ

ဘုရားဟာ လိမ္တာကို မေကာင္းမႈအားလံုးထဲမွာ အႀကီးဆံုးလို ့ သတ္မွတ္ပံုရတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ မေကာင္းမႈ အမ်ားအျပားကို လုပ္ေနေပမယ့္ အဲဒီလုပ္တာကို မလိမ္ေသးဘူးဆိုရင္ မေကာင္းမႈ အားလံုးကို မလုပ္ေသးဘူး သတ္မွတ္ရမယ္လို ့ ဆိုတယ္။ ဒါကို ဥပမာျပ ေျပာတယ္။
စစ္တိုက္တဲ့ မင္းဟာ မင္းစီးဆင္ကို စီးၿပီးတိုက္တယ္။ ရန္သူကို မင္းစီးဆင္က နင္းတာ၊ ေခ်တာ၊ ထိုးတာေတြနဲ ့ တိုက္ခိုက္ေနတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေပမယ့္ ဒီဆင္ကို တစ္ကယ္ မတိုက္ေသးဘူးမွတ္ရမယ္လို ့ ဆိုတယ္။ ဆင္ႏွာေမာင္းနဲ ့ ေဝွ ့ယမ္းခ်ဳိးဖဲ့ ရန္သူကို တိုက္ခိုက္မွ ဒီဆင္ဟာ ရန္သူကို တစ္ကယ္တိုက္တာ ျဖစ္တယ္။

ဆင္ႏွာေမာင္း အလုပ္လုပ္တာဟာ လိမ္မႈလုပ္တာလိုပဲ လိမ္ၿပီဆိုရင္ လူဟာ မေကာင္းမႈေတြ အကုန္လုပ္ၿပီ။ ဒီလို သတ္မွတ္ရမယ္လို ့ ေဟာေျပာထားတယ္။
ဒါေတြၾကည့္ရင္ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ သိရတယ္။ (၁)လိမ္တာရဲ့ နက္နဲပံုနဲ ့ (၂)လိမ္တာဟာ ဘယ္လိုလုပ္တာရဲ့ အမည္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ပထမ အခ်က္က ရွင္းဖို ့ မလုိဘူး။ ဒုတိယအခ်က္ကို နည္းနည္း ရွင္းရမယ္။

လိမ္တာရဲ့ အမည္ဟာ ဘဝဖံုးတာပဲ
လိမ္တာဟာ ကိုယ္ျပဳခဲ့တဲံ မေကာင္းမႈေတြနဲ ့ စပ္ၿပီး ဖံုးလႊမ္းမႈလုပ္လိုက္တာပဲ။ ခုိးတဲ့ အလုပ္လုပ္သူဟာ မခိုးဘူးလို ့ ေျပာမယ္။ သတ္တဲ့ အလုပ္လုပ္သူဟာ မသတ္ဘူးလို ့ ေျပာမယ္။ မျမတ္တဲ့ အလုပ္လုပ္သူဟာ မလုပ္ဘူးလို ေျပာမယ္။ ဒါေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြကို ဖံုးလႊမ္းတာေတြပဲ။ ဒီဖံုးလႊမ္းမႈဟာ လိမ္တာပဲ။ ဒီလိမ္တာဟာ ဘဝနဲ ့ ဆက္စပ္တဲ့ လိမ္မႈျဖစ္တယ္။ ဘဝဆိုတာ ကိုယ့္ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ ႏွလံုး လြန္က်ဴးမႈေတြရဲ့ နာမည္ပဲ။ ဒါကိုကံလိုလည္း ေျပာမယ္။ ျမန္မာလို အမႈေျမာက္တဲ့ အမႈေတြေပါ့။ ဒါနဲ ့ စပ္ၿပီး မဟုတ္မဟတ္ ေျပာတာဟာ ဘဝနဲ ့ စပ္တဲ့ လိ္မ္တာေတြပဲ။ ဒီလိမ္တာမ်ဳိးမွ ဂရုဓမၼ အရလိမ္တာ ေျမာက္မယ္။

မလိမ္မႈ လူလိုက္ႏိုင္

လိမ္တာကို ခြဲျခားၿပီး ဘုရားက ႏွစ္စားလုပ္ခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ မလိမ္ရဘူး ဆိုတဲ့ ဂရုဓမၼသီလဟာ လူမလိုက္ႏိုင္တဲ့ စည္းကမ္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လူလိုက္နာလြယ္ကူတဲ့ စည္းကမ္းျဖစ္တာ ေတြ ့ရမယ္။ လူမလိုက္နာႏိုင္တဲ့ စည္းကမ္းကို လိုက္နာခိုင္းရင္ လူေတြဟာ အျပစ္သားေတြျဖစ္ၿပီး သူတို ့ကိုယ္သူတို ့ ၿငီးေငြ ့ၿပီး စိတၱဇျဖစ္ ပ်က္စီးၾကဖို ့ ရွိတယ္။

မလိမ္အနက္ဖြင့္လို ့ ဘုရားေပၚလြင္
ဘုရားဟာ ဂရုဓမၼသီလ မလိမ္ရသိကၡာအရကို ဘဝအလိမ္ မဟုတ္တာေတြ မပါဝင္ေစခဲ့ဘူး။ အက်ဳိးမ်ားတယ္။ ဒီအလွအပေတြ ေတြ ့ရတယ္။ ဒါေတြဟာ ဘုရားရုပ္သြင္မွာလည္း ထင္ဟတ္ ေပၚလြင္ေနတယ္။ ဘုရားရုပ္သြင္ကို ဒီသီလေဟာခ်က္နဲ ့ဒီလိုဖူးျမင္ခြင့္ ရွိေနတယ္။

ေသရည္ေသရက္ေရွာင္သီလ

ဂရုဓမၼသီလ သူရာေမရယ သိကၡုာပုဒ္အဖြင့္နဲ ့ ဘုရားရဲ့ ရုပ္လႊာကို ၾကည့္ၾကမယ္။ ေသရည္ေသရက္ ေသာက္စားမႈ ေရွာင္က်ဥ္ရမယ္လို ့ သာမန္ကာပဲ ဒီသိကၡာပုဒ္ကိုနားလည္ထားၾကတယ္။ အခုေခတ္စကားနဲ ့ ဆိုရင္ မူးယစ္ေဆးဝါးသံုးစြဲမႈ ေရွာင္ရမယ္လို ့ ယူရလိမ့္မယ္။ ေသရည္ေသရက္ရဲ့ နယ္ပယ္ဟာ အခုေခတ္မွာ က်ယ္လာၿပီ။ ကြမ္း၊ ေဆး၊ လၻက္ရည္ ေကာ္ဖီေတြလဲပါမယ္။

သုရာေမရယႏွင့္ မဂၢင္
ဒါေတြက လံုးလံုးေရွာင္မွ ဒီသိကၡာပုဒ္ ျပည့္ဝမယ္လို ့ သိေနၾကတယ္။ ေဆးဝါးထဲမွာ ဘိန္း၊ ေဆးေျခာက္၊ အရက္ အစစေတြပါရင္ ဒီသိကၡာပုဒ္ မပ်က္ေအာင္ မေသာက္သံုးတဲ့ အထိ ရွိရမယ္လို ့ မွတ္ယူၾကတယ္။ ဒါဟာ ျမတ္စြာ ဘုရားရဲ့ အလိုအတိုင္းလို ့လည္း ထင္မွတ္ၾကတယ္။ ဘုရားက သူ ့တရားျဖစ္တဲ့ မဂၢအရိယာသစၥာမွာ ဒါကို ေပၚေပၚလြင္လြင္ တာျမစ္ ေဟာေျပာထားတာ မရွိဘူး။

သူရာေမရယအေပၚ ဘုရားသေဘာထား
တစ္ျခားေနရာေတြမွာလည္း ေသရည္ေသရက္ မေကာင္းျပ ေဟာေျပာခ်က္ ထဲထဲဝင္ဝင္မရွိဘူး။ ေသရည္ ေသရက္ ေသာက္စားျခင္း၊ မူးရူးျခင္းနဲ ့ စပ္တဲ့ျဖစ္ရပ္ ပ်က္ရပ္ေတြေတာ့ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ မူးယစ္ေဆးဝါး အေပၚမွာ ဘုရားရဲ့ သေဘာထားဟာ ဒီကေန ့ ဘာသာေရးသမားေတြ သိေနသလို ဟုတ္ဖို ့ မရွိဘူး။ ဒါကို ရွားရွား ပါးပါး အေထာက္အထားေရာင္ကေလး ျဖစ္တာကို ၾကည့္ရမယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ဝိနည္း သိကၡာပုဒ္မွာ ဘုရားက ေသရည္ေသရက္ မေသာက္ရဖို ့ ပညတ္ခ်က္ပဲ။ ဒီသိကၡာပုဒ္ဟာ အာပတ္တန္ဖိုး နည္းနည္းပဲ ရွိတဲ့ အပိုင္းမွာ ပါတယ္။ သစ္ရြက္တစ္ရြက္ ခူးလို ့ သင့္တဲ့ အာပတ္မ်ဳိးေပါ့။

Website counter

Back to TOP