မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာလို ့ေတာင္ ျမန္မာမွာ စကားပံုရွိတယ္။ လကၤာဆိုတာ ပါဠိစကား အလကၤာပဲ။ ျမန္မာလို အဆင္တန္ဆာအျဖစ္ ေရာက္တယ္လို ့ ဆိုလိုပံု ရွိတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ စကား အဆင္တန္ဆာေတြထဲမွာ လိမ္မႈ ပါရတယ္။ မပါရင္ စကားအဆင္တန္ဆာ မေခ်ာဘူးေပါ့။ ဒါဘယ္ေလာက္ဟုတ္သလဲ စီစစ္ၾကည့္မွ သိမယ္။
လကၤာေခ်ာေအာင္ လိမ္တာျဖစ္ေစခ်င္ပံုမရ
တခ်ဳိ ့ကေတာ့ ဒီလို မျဖစ္ေစခ်င္ဘူးနဲ ့ တူတယ္။ မုသားမပါ မဟုတ္ဘူး။ “မုတ” မပါ လကၤာမေခ်ာ ျဖစ္တယ္ ေျပာတယ္။ အဲဒါက အထက္အညာ မံုရြာအရပ္ဆီက ႀကံေျပာတဲ့စကားလို ့ ၾကားဖူးတယ္။ မုတ ဆိုတာ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္တို ့နဲ ့ အာရုံေတြ ေပါင္းဆံုမႈရဲ့ နာမည္ပဲ။ အေတြ ့လို ့ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ အဲဒီအေတြ ့ မပါရင္ လကၤာမေခ်ာဘူး ဆိုသလိုျဖစ္တယ္။ အေတြ ့ရဲ့ အရကို အဲဒီလို မေကာက္ဘဲ ကိုယ္တိုင္ အာရုံေတြကိုေတြ ့ ဖူးမွ လကၤာေခ်ာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေရးေတးေတး ရွိသလိုေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အေတြ ့ဆိုတာ အဲဒီလို မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူတို ့ ေျပာတာ ကပ္ကပ္သပ္သပ္ႀကံတာပဲ ျဖစ္တယ္။ မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာကပဲ အမွန္ျဖစ္စရာ ရွိတယ္။ စကားအဖြဲ ့အႏြဲ ့ ပညာရွင္ေတြမွ အတိအက် သိၾကမယ္။ အဆင္တန္ဆာ စကားေတြဟာ အမွန္ေတြလား၊ အလြဲေတြလား၊ အမွန္ေတြ မဟုတ္ရင္ေတာ့ အလြဲေတြပဲ။ အလြဲေတြျဖစ္ရင္ေတာ့ မုသားေတြပဲ၊ မုသားဟာ လိမ္တာပဲ။
မုသားႏွင့္ လကၤာမႈျပဳထားတဲ့ပံုစံ
အလကၤာ အဆင္တန္ဆာတစ္ခု နည္းနည္းၾကည့္ရေအာင္။ ကိေလသာကို ေထြးအံတယ္ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္။ ဒီစကားဟာ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ စကားပဲ။ ကိေလသာဟာ ရုပ္ပစၥည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အရည္လည္း မဟုတ္ဘူး၊ အဖတ္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ေလလည္း မဟုတ္ဘူး။ ေထြးတယ္၊ အံတယ္ဆိုတာ အရည္ စတာေတြမွ လုပ္လုိ ့ရတယ္။ အဲဒီလို လုပ္လို ့ရတဲ့ အရည္စတာေတြနဲ ့ ေထြးလို ့ အံလို ့ မရတဲ့ ကိေလသာကို တင္စားၿပီး ကိေလသာေတြ ေထြးအံတယ္ ေျပာတာပဲ။ ေထြးအံမရတာေတြကို ေထြးအံတယ္ေျပာတာ မွန္သလား။ ဒီေမးခြန္း ဘယ္လိုေျဖမလဲ။ မွန္တယ္ေျဖဖို မတန္ရဘူး။ ဒီလိုျဖစ္ရင္ ဒါဟာ အလြဲေတြပဲ။ လြဲတာမုသားပဲ။ မုသားဟာ လိမ္တာရဲ့ နာမည္ပဲ။
ဒီအလကၤာဟာ သီလပ်က္သလား
ဒါကို လိမ္တာလို ့ ဘယ္သူကမွ မမွတ္ယူဘူး။ ဘယ္သူကမွ မမွန္ဘူးလို ့လည္း အျပစ္မတင္ဘူး။ ဒါက လူကိုထိခိုက္ ေစတာမွ မဟုတ္ပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အျပစ္မတင္တာ။ အျပစ္မတင္ရုံမက ဂုဏ္ေတာင္ တင္ေပးၾကရတယ္။ အံလို ့ မရတဲ့ ကိေလသာကို အံလို ့ ရတဲ့ ပစၥည္းလိုလို ေျပာလိိုက္ေတာ့ အသိထဲမွာ ရွင္းသြား တာပဲ။ စကားက ေကာင္းလိုက္တာ ဒီလိုဂုဏ္ျပဳရတာ ျဖစ္တယ္။
လိမ္တာတိုင္း မေကာင္းမဟုတ္
ဒီစကားအရ လိမ္တာဟာ မေကာင္းတာခ်ည္းမဟုတ္ဘူးလို ့ ဆိုလိုတယ္။ မေကာင္းတဲ့ လိမ္တာရွိသလို မေကာင္းတာ မဟုတ္တဲ့ လိမ္တာလည္း ရွိတယ္လို ့ ဆိုရာေရာက္တာေပါ့။ ဒီေတာ့ မေကာင္းတဲ့ လိမ္တာကို ကြဲကြဲျပားျပားသိမွ ျဖစ္မယ္။ ဒါမွ ဂရုဓမၼသီလကတားတဲ့ လိမ္တာကိုသိမယ္။
လိမ္တာဟာ အားနည္းသူလက္နက္
လိမ္တာကို ဘုရားက ေတာ္ေတာ္အျပစ္ႀကီးတဲ့ အရာလို ့ သတ္မွတ္တာေတြ ့ရတယ္။ တစ္ေန ့ေတာ့ ေကာသမၻီျပည္က ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ကိုရင္ရာဟုလာက ဘုရားကို ေျခေဆးေပးေနတယ္။ ရာဟုလာဆုိတာ ဘုရားရဲ့ ဘုရားမျဖစ္ခင္က ရခဲ့တဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ သားပဲ။ ဘုရားျဖစ္ၿပီးေနာက္ ရာဟုလာကေလး ရွစ္ႏွစ္ ကိုးႏွစ္ အရြယ္မွာ ကိုရင္ဝတ္ေပးတာခံရတယ္။ ကေလးေတြဟာ ေလာကႀကီးနဲ ့ ရင္ဆိုင္ရတာဟာ ဝန္ေလးၾကတယ္။ သက္ရွိသက္မဲ့ အားလံုးက ဖိစီးတာကို ကေလးေတြမခံႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးေတြဟာ ဖိစီးခံရမႈကို လႊဲဖို ့အတြက္ လိမ္တာကို မလြဲမေသြ သံုးရတယ္။ လိမ္တာဟာ ေပ်ာ့တဲ့သူရဲ့ လက္နက္ပဲ။
ရာဟုလာလဲ လိမ္
ရာဟုလာလည္း လိမ္တယ္လို ့ သတင္းႀကီးေနပံုရတယ္။ ဘုရားက ဒီအေၾကာင္းကို ေျပာဖို ့ ေျခေဆးေနရင္း စိတ္ကူးလိုက္တယ္။ ေျခေဆးၿပီးတဲ့ အခါ ရာဟုလာကို ေျခေဆးအင္တံု ေမွာက္လိုက္ဖို ့ ဘုရားက ေျပာတယ္။ ရာဟုလာကလည္း လိုက္လုပ္တယ္။ ဘုရားက ထပ္ေျပာျပန္တယ္။ ေမွာက္ၿပီးတဲ့ ေျခေဆးအင္တံုကို ျပန္လွန္လိုက္လို ့ပဲ။ ရာဟုလာကလည္း ေျခေဆးအင္တံုကို ျပန္လွန္လိုက္တယ္။ အင္တံုကို ၾကည့္ၿပီး ဘုရားက ေျပာတယ္။ ၾကည့္စမ္း ရာဟုလာ ေမွာက္ၿပီး ျပန္လွန္တဲ့ အင္တံုထဲမွာ ေရရွိေသးသလားလို ့ ေမးတယ္။ မရွိေတာ့ ဘူးလို ့ ရာဟုလာက ေျဖတယ္။ ဒါဟာ ခိုင္းႏႈိင္းစရာပဲလို ့ ဘုရားကေျပာတယ္။ ဘာနဲ ့ ခိုင္းႏႈိုင္းရမလဲ၊ လိမ္တာနဲ ့ ခိုင္းႏႈိင္းမယ္။ လိမ္တာဟာ ေမွာက္ထားတဲ့ အိုး၊ခြက္ ျပန္လွန္တဲ့ အခါမွာ လံုးဝ ေရလက္က်န္ မရွိသလို လိမ္တဲ့ သူဆီမွာလည္း ေကာင္းမႈလက္က်န္ လံုးဝ မရွိေတာ့ဘူးလို ့ ေျပာတယ္။
ဘုရား (၃၃) လိမ္တာမပါ လကၤာမေခ်ာ
Labels:
ဘုရား