ဘုရား(၃၂) ေယဘုယ် ဖိုစိတ္ဟာ အစြဲကလာ

ေယာက္်ားျဖစ္ၿပီး မိန္းမစိတ္ျဖစ္ေနသူ မိန္းမလ်ာႏွင့္ မိန္းမျဖစ္ၿပီး ေယာက္်ားစိတ္ျဖစ္ေနသူ ေယာက်္ားလ်ာေတြ အထင္အရွား ရွိခဲ့တယ္။ သူတို့ဟာ ရုပ္ဓါတ္ေတြ ခ်ဳိ ့တဲ့ေဖာက္ျပန္လို ့ မဟုတ္ဘူး။ အစြဲေၾကာင့္ျဖစ္ေနရတာ က်ားျဖစ္တဲ့ အတိုင္း က်ားစိတ္ႏွင့္ မျဖစ္တဲ့ အတိုင္း မစိတ္၊ ဒါေတြျဖစ္တာဟာလည္း ရုပ္ျဖစ္ေပၚလာလို ့လို ့ လူေတြယူၾကတယ္။ ရုပ္ျပည္စံုလာလွ် ဒီစိတ္ေတြ မရွိသူ တစ္ခ်ဳိ ့ ႏွင့္ ရွိေအာင္ လုပ္ႏိုင္သူ တစ္ခ်ဳိ ့ ရိွတာကို ၾကည့္ရင္ ရုပ္ျပည့္စံုမႈနဲ ့ မဆိုင္တာကို သိႏိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ ဖိုမ စိတ္ဟာ အတဲ့ပဲရွိရွိ၊ လြဲေခ်ာ္ၿပီးပဲရွိရွိ အားလံုး အစြဲေၾကာင့္ျဖစ္တာ ေတြ ့ရမယ္။



ဖိုမစိတ္ကေပးတဲ့ ဒုကၡဟာ သဘာဝမဟုတ္ ဝိဘာဝေၾကာင့္

ဖိုစိတ္၊ မစိတ္ဟာ လူကို အလြန္ဒုကၡေပးတာကို လူတိုင္း သိၾကတယ္။ ဒီထဲမွာ အဖိုက မစိတ္ေပၚ၊ အမက ဖိုစိတ္ေပၚ ဒီသူေတြရဲ့ ဒုကၡကေတာ့ ေျပာမကုန္ေအာင္ပဲ။ ဒီဒုကၡေတြဟာ လူေတြရဲ့ သဘာဝ ပစၥည္းမဟုတ္ဘူး။ ကာမဂုဏ္ မွားယြင္းက်င့္တာေတြေၾကာင့္ ရရွိတာေတြ ျဖစ္တယ္။

မစၦာစာရ ေရွာင္ၾကမွ
ဒါေၾကာင့္ ကေလးေတြကို က်ားက်ားမမ ဘယ္သူမဆိုက ဘယ္သူမဆိုကို ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္အရာမွာ ထားၿပီး ျဖစ္ျဖစ္ ေဖာက္ျပန္တဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ ့ ခံစားမႈယူၿပီး ေပြ ့ဖက္တာ၊ နမ္းစုတ္တာ၊ ခ်ီမတာ၊ ကိုယ့္လိင္အဂၤ ါနဲ ့တို ့ ထိ ပြတ္တိုက္တာ၊ အစုတ္ခိုင္းတာ၊ အလ်က္ခိုင္းတာ အစစေတြ ေရွာင္ရွားသင့္ၾကတယ္။ ဒီစိတ္နဲ ့ မ်က္လံုးျခင္း ဆံုၾကည့္တာမ်ဳိး၊ မ်က္စိမွိတ္တာမ်ဳိး၊ ေခါင္းညိတ္တာမ်ဳိး မလုပ္မိၾကဖို ့ သတိထားသင့္ၾကတယ္။ ဒီက်ဴးလြန္မႈရဲ့ ဆံုးရႈံးနစ္နာတဲ့ အတိုင္းအတာဟာ ႀကီးမားလြန္းတယ္။ ေလာကကို ညစ္ေထးေစတယ္။

ဒီသီလအဖြင့္က ဘုရားပံုေပၚလြင္
ဒီသိကၡာရဲ့ အနက္ဟာ လူကို မလြန္ဘူး။ မ်ားျပားေပမယ့္ ျပတ္သား ရွင္းလင္းတယ္။ ဒီအဖြင့္မ်ုဳိးကို ဘယ္သူမွ မဖြင့္ေပမယ့္ လူတိုင္း နားလည္ေစႏိုင္တဲ့ အတြက္ လူတိုင္းေထာက္ခံရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားရဲ့ အဖြင့္ဟာ ဘုရားရဲ့ ရုပ္လႊာကို တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ရႈျမင္ရခ်က္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီအဖြင့္အရ ေတြ ့ျမင္ရတဲ့ ဘုရားရဲ့ ရုပ္လႊာဟာ သန္ ့ရွင္းတယ္၊ နက္နဲတယ္၊ တိက်တယ္ဆိုတာ ေတြ ့ခြင့္ရွိတယ္။

ခၽြတ္ယြင္းေျပာတိုင္း သီလမပ်က္
ဂရုဓမၼသီလ မလိမ္ရ သိကၡာပုဒ္မွာ ယူရမယ့္ မလိမ္ရပံုကို ဘုရားဘယ္လို ဖြင့္တယ္လို ့ ၾကည့္ရမယ္။ စကား မမွန္မႈ အားလံုးကို ေရွာင္ရွားျခင္းလို ့ ဒီသိကၡာပုဒ္အရ ယူရမယ့္ပံုမရွိဘူး။ ဘုရားဟာ ဝိနည္းပညတ္ခ်က္မွာ မမွန္စကားကို အမ်ဳိးအစား ႏွစ္ခုခြဲျခားၿပီး ပညတ္တာ ရိွတယ္။ ကိုယ့္ဘဝနဲ ့ စပ္ၿပီး ေျပာတဲ့ မမွန္စကားနဲ ့ ကိုယ့္ဘဝမဟုတ္တဲ့ အရာကို ေျပာတဲ့ မမွန္စကားေတြပဲ။

ခၽြတ္ယြင္းစကား ႏွစ္မ်ဳိးျပား
ကိုယ့္မွာ မရွိဘဲ ရွိတယ္ေျပာတာမ်ဳိး ကိုယ့္မွာ မျဖစ္ဘဲ ျဖစ္တယ္ ေျပာတာမ်ဳိး၊ ကိုယ္မသိဘဲ သိတယ္ေျပာတာမ်ဳိး ဒါေတြဟာ ကိုယ့္ဘဝနဲ ့ စပ္ၿပီး ေျပာတဲ့ မမွန္စကားေတြပဲ။ တျခား မမွန္စကားေတြကေတာ့ ကိုယ့္ဘဝနဲ ့ မစပ္တာမ်ဳိးေပါ့။ ခ်ဳိတဲ့ အစာကို မခ်ဳိဘူး။ နီးတဲ့ အရာကို မနီးဘူး။ ႀကီးတဲ့ အရာကို မႀကီးဘူး။ ရွိတဲ့အရာ ျဖစ္တဲ့ အရာကို မရွိဘူး မျဖစ္ဘူး။ အစရွိတဲ့ ကိုယ့္ဘဝနဲ ့ မပတ္သက္တဲ့ ေနရာေတြမွာ ေျပာဆိုခ်က္ေတြဟာ မမွန္တဲ့ စကားေတြဘဲ ဒါေတြဟာ ကိုယ့္ဘဝ မဟုတ္တဲ့ အရာေတြကို ေျပာတဲ့ မမွန္စကားေတြဘဲ။

ဘဝလိမ္မွ သီလပ်က္

ဒီမမွန္တဲ့ စကားႏွစ္မ်ဳိးဟာ လိမ္တာေတြဘဲ။ ဒီသိကၡာပုဒ္မွာ ဒီႏွစ္လိမ္လံုးရဖို ့ မရွိဘူး။ ေရွ ့တစ္လိမ္ပဲယူရဖို ့ ရွိတယ္။ ေနာက္တစ္လိမ္ဟာ ဒီသိကၡာပုဒ္အရ အက်ဳံးမဝင္ေလာက္ဘူး။ ေနာက္လိမ္နည္းမ်ုဳိးနဲ ့ လိမ္လို ့ မလိမ္ရ ဆိုတဲ့ ဂရုဓမၼသီလ မပ်က္ဘူးလို ့ ဆိုလိုတယ္။
ဘုရားဟာ ဒုတိယ လိမ္မႈကို အျပစ္နည္းနည္းပဲ ပညတ္တယ္။ သစ္ရြက္ကေလး တစ္ရြက္ ခူးယူလို ့ ရတဲ့ အျပစ္ေလာက္ပဲ ပညတ္တယ္။ ပထမလိမ္မႈကိုေတာ့ အဆံုးစြန္ အျပစ္ႀကီး အျဖစ္ ပညတ္ထားတယ္။ စကုတၳပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ဟာ ဘဝလိမ္မႈရဲ့ အျပစ္ျပတဲ့ ပညတ္ခ်က္ပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒါပဲ မလိမ္ရ ဂရုဓမၼသီလအရ ယူစရာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။ ဒါထက္ပိုၿပီး ယူစရာရွိရင္ အဲဒါ ေတြကိုလည္း ဒီလို အျပစ္ႀကီးႀကီးပဲ ပညတ္ရမယ္။ အျပစ္ေသးေသးပဲ ပညတ္တာေထာက္ၿပီး ဒါ့ထက္ပိုယူစရာ မရွိတာ သိရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လိမ္တာနဲ ့ စပ္ၿပီး အေပ်ာ္အေျပာင္ေတာင္ မေျပာဝံ့ရမလို သိေနတာေတြကို ေက်ာ္လႊားရမယ္။ ကိုယ့္မွာ ရွိတဲ့ ပစၥည္း သူလာေတာင္းတဲ့ အခါ မေပးႏိုင္လို ့ မရွိဘူးေျပာတာလည္း လိမ္တာလို ့ ဒီသီလမွာ ယူဖို ့ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ေရာင္းတဲ့ပစၥည္း အျမတ္ရေအာင္ ပိုေျပာထားတဲ့ေစ်းကို အရင္းအတိုင္းေစ်းပါပဲလို ့ ေျပာတာလည္း ဒီသီလမွာ လိမ္တာမေျမာက္ဘူး။ ဒီလိုမ်ဳိးေတြကို အမ်ားအျပားသိရမယ္။
ဒါေတြလည္း အမွန္က ခၽြတ္ယြင္းတာေတြျဖစ္လို ့ လိမ္တာေတြပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီသီလအရာမွာေတာ့ လိမ္တာလို ့ မေျပာပေလာက္တဲ့ (အေဝါဟာရိက) လိမ္တာေတြေပါ့။ ဒီလိမ္တာေတြဟာ လူအစည္းအရုံးကို မေခ်ာက္ျခားေစပါဘူး။

Website counter

Back to TOP