ဘုရားလက္ထက္က ဘုရားကိုဆည္းကပ္တဲ့ တကာတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ဘုရားကို ေလးေလးနက္နက္ ဆည္းကပ္တယ္။ သူက ကပိလဝတ္ျပည္က ျဖစ္တယ္။ အရက္ေသစာကို သူေတာ္ေတာ္ ႀကိဳက္တယ္။ မျပတ္ေအာင္ ေသာက္သံုးတယ္။ သူနဲ ့ စပ္ၿပီး ဘုရားထံလူေတြက ဒီအေၾကာင္း ေျပာၾကတယ္။ ဒီလူဟာ ဘုရားဆည္းကပ္မႈ ေျမာက္ပါ့မလားလို ့ေပါ့။ ဘုရားက ဆည္းကပ္မႈ မပ်က္ဘူးလို ့ပဲ မိန္ ့ၾကားခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီလူဟာ သရဏဂံု တည္တယ္ေပါ့။ အမူးသမားလည္း သရဏဂံုတည္တယ္ဆိုတာ ဒီစကားက သက္ေသပဲ။
သရဏဂံုတည္သူထဲ ဘုရားမသိသူမပါ
သရဏဂံုတည္တယ္ဆိုတာ မေပါ့ဘူး။ ေလးနက္တဲ့ အတိုင္းအထြာ အျပည့္ရွိတယ္။ ေသာတာပန္ အရိယာဟာ သရဏဂံုတည္သူရဲ့ နာမည္ပဲ။ အခုေခတ္ သရဏဂံုတည္တယ္ဆိုတာေတြနဲ ့ ၾကည့္လို ့ ေတာ့မရဘူး။ အခု ေခတ္လည္း ဘုရား၊ တရား၊ ဆည္းကပ္သူေတြ ရွိတယ္။ ဒါေတြလည္း သရဏဂံုတည္သူေတြလို ့ ေျပာရတယ္။ သူတို ့လည္း အရိယာေတြလား ေျပာစရာရွိတယ္။ ဒီလိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို ့ ေျပာရမွာပဲ။ သူတို ့က မိရိုးဖလာ ဆည္းကပ္သူေတြ ျဖစ္တယ္။ အဓိပၸါယ္က ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာကို ကိုယ္တိုင္ မသိဘဲ မိဘ ဆည္းကပ္လို ့ လိုက္ဆည္းကပ္ေနတာလို ့ ဆိုလိုတယ္။
ရတနာသံုးပါး တာဝန္ထမ္းတာနဲ ့ ရတနာသံုးပါး သိသူမဟုတ္
ဘုရားရဲ့ ဓါတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္၊ ေစတီေတာ္ေတြကို သူတို ့ ကိုယ္တိုင္ ဖူးေတြ ့ ဖူးၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ဘုရား ေဟာၾကားတဲ့ တရားဓမၼေတြကို နည္းမ်ားမဆို ကိုယ္တိုင္ ရြတ္ဖတ္ဖူး၊ နာၾကားဖူး၊ ေဆြးေႏြးဖူး၊ က်င့္ႀကံဖူးၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ဘုရားတပည့္ သာဝက သံဃာေတြကို ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး ပစၥည္းေတြနဲ ့ ျပဳစုၿပီး ကိုယ္တိုင္ ရိုေသက်ဳိးႏြံ ဆက္ဆံဖူးၾကတယ္ မဟုတ္လား။
သရဏဂံုေဆာက္တည္ၿပီး အမွားျပဳခ်က္မ်ား
ဒါေတြဟာ အမွန္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီသူေတြဟာ တရားသိတဲ့ပံု မရွိၾကဘူး။ အျမင္မွားေတြလည္း အျပည့္လက္ခံ ထားၾကတယ္။ အေတြးမွားေတြလည္း ဒီလိုပဲ။ အမွားနဲ ့ သံုးသပ္ထားတဲ့ အေလ့ေတြ၊ အက်င့္ေတြလည္း အျပည့္ လုပ္ေနၾကတယ္။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေကာင္းက်ဳိး ဆိုျပစ္ေတြရဲ့ ဖန္တီးရွင္ဟာ နတ္ေတြျဖစ္တယ္လို ့ ေျပာတယ္။ လက္ခံတယ္။ ဓါတ္ေတြလို ့ ေျပာတယ္။ လက္ခံတယ္။ နကၡတ္ေတြလို ့ ေျပာတယ္။ လက္ခံတယ္။ သဘာဝ အေလ်ာက္ ျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနတာလို ့ ေျပာတယ္။ လက္ခံတယ္။ အိပ္မက္ေတြ လကၡဏာေတြလည္း ယံုတယ္း။ က်ီးသာတာ၊ ပ်ားစြဲတာေတြလည္း ယံုတယ္။ ယံုတဲ့ အတိုင္းလည္း လုပ္တယ္။
ဒီသူေတြမွာ သရဏဂံုတည္သူ ကလ်ာဏပုဇဥ္ျဖစ္မလား
ဒီသူေတြဟာ အရိယာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ အရိယာတို ့ရဲ့ အဆံုးအမကို ၾကားနာရတဲ့ သာဝကျဖစ္သူ အၾကားအျမင္ရွိ ပုထုဇဥ္ေတြေတာင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ အဲ့ဒီ ပုထုဇဥ္ဆိုရင္ေတာင္ မွားတြင္း ဒီေလာက္ မနက္ရဘူး။ သူတို ့ အမွား အယြင္းဟာ ေလးနက္လြန္းတယ္။ သာသနာေတာ္ရဲ့ အေငြ ့အသက္ေတာင္ မေတြ ့ရဘဲ၊ မိစာၦဒိဌ္ိ မျဖစ္ဘူးလို ့ ေျပာစရာ အစအန တစ္စမွ မရွိဘူး။ ဒီလူေတြဆီမွာ သမၼာဒိဌိ ဘယ္လို တည္မလဲ။
သမၼာဒိဌိမရွိ ဘုရားမသိ
သမၼာဒိဌိဟာ ဘုရားတရားရဲ့ မုဒ္ဦးပဲ။ ဒါမွ မရွိရင္ ဘုရားတရားကို သိျမင္တယ္လို ့ ဘယ္လိုေျပာမလဲ။ ဘယ္လို ရြတ္ဖတ္ နာၾကားေပမယ့္ အဲဒီတရားကို မသိမျမင္ဘူး လို ့ပဲ ေျပာရမယ္။ ဒါမျမင္ရင္ ဘုရားကိုလည္း ဘယ္လို ျမင္မလဲ။ ဘုရား အရည္အခ်င္းဟာ တရားျဖစ္တယ္။ တရားမသိဘဲ ဘုရားအရည္အခ်င္းျပ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကိုရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားေပမယ့္ ဘယ္လိုသိႏိုင္မလဲ။ ဘုရားမသိရင္ သူ ့ တပည့္သာဝက သံဃာကိုလည္း သိလို ့မရဘူး။ သံဃာဂုဏ္ရည္ ကိုးပါးကို ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားလည္း ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားတဲ့ စကားလံုးေတြပဲ သိျမင္မွာ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီေခတ္ ဘုရားဆည္းကပ္သူေတြဟာ သရဏဂံုတည္ဖို ့အေၾကာင္း ကင္းပါတယ္။ မိရိုးဖလာ ဆည္းကပ္ သူေတြလို ့သာ မွတ္ရမွာပါ။
ကပိလဝတ္ အမူးသမား တရားသိလို ့ သရဏဂံုတည္
ဘုရားလက္ထက္က ကပိလဝတ္သား အမူးသမားဟာ သရဏဂံု တည္တယ္လို ့ ဘုရားက အတည္ျပဳေပးတာ ခံရတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီသူဟာ ဘုရားကိုသိတယ္လို ့ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ ဘုရားသိဖိုရာ တရားသိရလိမ့္မယ္။ ဒီသူက ဘုရားသိသူဆိုထားေတာ့ တရားသိသူလိုလည္း ျဖစ္သြားတယ္။ တရားသိသူဟာ သံဃာလည္း သိသူေပါ့။
ဒီလို သရဏံဂံုတည္တယ္ဆိုေတာ့ ဒီသူဟာ အျမင္မွန္ရွိသူေပါ့။ တရားဟာ အျမင္မွန္ အဦးမူတဲ့ အရာ မဟုတ္လား။ အျမင္ကမွန္ေတာ့ အေတြးလည္း မွန္တာေပါ့။ ဒီေတာ့ အေျပာအလုပ္ေတြလည္း မရမ္းေတာ့ဘူး။ မွန္ကန္ၾကတယ္။ ဒီအမွန္ေတြ ျဖစ္တာ အရိယနယ္ ေရာက္တာပဲ။
ၿပီးခဲ့တဲ့ စကားေတြ ျပန္စုၾကည့္မယ္။ အမူးသမား သရဏဂံုတည္တယ္။ သရဏဂံုတည္သူဟာ ဘုရားတရား သိတာပဲ။ သိသူဟာ အျမင္မွား၊ အေတြးမွား၊ အေလ့အက်င့္မွား မရွိတာပဲ။ ဒါေတြ မရွိသူဟာ အစဆံုး အရိယာပဲ။
ဘုရား(၃၆) ေသာက္သံုးရစ္မူးလို ့ သီလမပ်က္ပံုဝတၳဳ
Labels:
ဘုရား