နိဂႏၱနာဋပုတၱဆိုတဲ့ ဘုရား အမည္ခံ တစ္ျခား ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦး ကိုလည္း အေတာ္မ်ားမ်ား ေဝဖန္ခဲ့တယ္။ နိဂႏၱက သဗၺညဳ အျဖစ္ဘြဲ ့ခံသူ ျဖစ္တယ္။ ဒီဘြဲ ့ အဓိပၸါယ္က အားလံုးကို သိျမင္သူလို ့ ျဖစ္တယ္။ နိဂႏၳက လမ္းမွား လမ္းမွန္ ေမးတာေတြ၊ ဆြမ္းမေလာင္းတဲ့ အိမ္မွာ ဆြမ္းရပ္တာေတြကို ဘယ္လိုလဲ အားလံုးပဲ သိသူဆိုၿပီး ဒါေတြကို မသိပါလား ဆိုတာမ်ဳိးဘဲ၊ အစာမစားဘဲ ရက္မ်ားစြာေနၿပီး စားတဲ့ အခါ အမ်ားႀကီးစားတာေတြကို ဘယ္လုိလဲလို ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးခဲ့တယ္။
နိဂႏၳ ကမၼဝါဒကို ေဝဖန္
အတိတ္ဘဝက ပါလာတဲ့ ကံေတြကုန္ေအာင္ က်င့္ႀကံခ်က္ ကိုလည္း ကံေတြ ဘယ္ေလာက္ ပါလာတာလဲ။ က်င့္တဲ့ အတြက္ ဘယ္ေလာက္ကုန္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ က်န္ေသးသလဲ၊ ေနာက္ဘယ္ေလာက္က်င့္ရင္ ကုန္မလဲ၊ ဒီေမးခြန္းေတြကို တစ္ခုမွ မေျဖႏိုင္ၾကတဲ့ အခါ မင္းတို ့ အက်င့္က ဆံုးလို ့ မရတဲ့ အက်င့္ဘဲ။ က်င့္ရတာကလည္း တပင္ တပန္းခံရတာ။ ဒီေတာ့ မင္းတို ့မွာ အျပစ္တင္စရာေတြက အမ်ားအျပား ျဖစ္ေနတယ္လုိ ့ ဘုရားကသူတို ့ ကို အျပစ္တင္ျပခဲ့တယ္။ နိဂႏၳေတြ ဘုရားရဲ့ အျပစ္တင္ခ်က္ေတြကို မေျဖႏိုင္ၾကဘဲ ခံၾကရတယ္။
သစၥကဝါဒလက္မႈိင္က်
အဲဒီေခတ္က ဝါဒတစ္ေထာင္ကို ေဆာင္တယ္ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးလည္း ရွိတယ္။ သူဟာ လိစၦဝိမင္းေတြရဲ့ ကိုးကြယ္ခံရသူဘဲ။ နာမည္က သစၥကျဖစ္တယ္။ တစ္ေန ့မွာ သူက ဘုရားကို ဝါဒၿပိဳင္တယ္။ သူက ဘုရားရဲ့ ဝါဒကို ေမးတဲ့ အခါ ဘုရားက ေလာကဆိုရတဲ့ ဒုကၡတရားေတြရဲ့ အနတၱအျဖစ္ကို ေဟာေျပာတယ္။ ဘုရားက သစၥကကို ဒီေဟာေျပာခ်က္ မမွန္ဘူးထင္ရင္ ေခ်ပဖို ့ ေျပာတယ္။ သစၥကဟာ ဒါကို လက္ခံရတဲ့ အျဖစ္ ေရာက္တယ္။ သစၥကဝါဒ တစ္ေထာင္ဟာ ဘုရားရဲ့ ဓမၼေအာက္မွာ ျပားျပားေမွာက္ရတယ္။
ေရာဟိတသဝါဒ ခၽြတ္လြတ္
ဘုရားေခတ္က ေရာဟိတသဝါဒ ဆိုတာလည္း ရွိခဲ့တယ္။ သူကေတာ့ လူ လြတ္ေျမာက္မႈ အတြက္ စၾကာဝဠာ အနႏၱနဲ ့ ဆက္စပ္ေတြးေခၚ သူ ျဖစ္တယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ဟာ စၾကာဝဠာ အနႏၱအထိက်ယ္ျပန့္တယ္။ ဒါဟာ ဘဝေတြကို အမွန္အကန္သိမွ လူလြတ္ေျမာက္ေရး အမွန္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီး လူမ်ား လြတ္ေျမာက္ၾကမွာ ျဖစ္တယ္။ သူဒီလို ေတြးေခၚတယ္။
ဘုရားက သူ ့ ဝါဒကိုလည္း လမ္းလႊဲေပးခဲ့တယ္။ လူလြတ္ေျမာက္ျခင္းနဲ ့ လြတ္ေျမာက္ေရးေတြဟာ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ မရွိဘူး။ ေျခာက္ေပေလ်ာ့ေလ်ာ့ ရွိတဲ့ ဒီလူထဲမွာ ရွိတယ္ ညြန္ျပခဲတယ္။ ေရာဟိတသဝါဒလည္း ဒီမွာ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားတယ္။
ေနာက္ဝါဒတစ္ခုက ဗကဝါဒပဲ။ ဒီဝါဒဟာ ဘုရားမရွိခင္ ကတည္းက ေလာကာယတဝါဒ အျဖစ္ ရွိခဲ့တယ္။ ဒီဝါဒကို စာရဝါက ဆိုသူ ထြြင္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီဝါဒကို ဘုရားက ဗကဝါဒလို ့ ေခၚတယ္။ ဗကဝါဒဟာ ရုပ္ဝါဒပဲ။ သူ ့ဝါဒကို လက္ခံသူလည္း အမ်ားအျပားပဲ။ ဒီဝါဒေတြဟာ ကိုယ္ေတြ ့ကို အေျခခံသူေတြ ဆိုေတာ့ အယူသန္ၾကတယ္။ ဘယ္သူ ့ ကိုမွ အေရးမထားဘူး။ ျငင္းခုန္တိုက္ခိုက္ၾကတယ္။
စာရဝါက ဗကရုပ္ဝါဒီမ်ား ေၾကပ်က္
ဘုရားကို အခါမ်ားစြာပဲ သူတို ့တိုက္ခိုက္ ျငင္းခုန္ၾကတယ္။ လူေတြရဲ့ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ ေတြဟာ ရုပ္အေျခ အေန အရ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာေတြ အတြက္ ဘာမွကိုးကြယ္စရာ မလိုဘူး။ ဒီလူ ဘဝေတြက ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာကို အတိုးအေလ်ာ့ ဘာမွ လုပ္လို ့ မရဘူး။ ရုပ္နိယာမအရ ျဖစ္စရာ ရွိတာ ျဖစ္မွာပဲလို ့ ခံယူၾကတယ္။ ဒီအမွန္ကို ေဟာေျပာတဲ့ ဗကျဗဟၼႀကီးကိုပဲ သူတို ့ ကိုးကြယ္ၾကတယ္။
ဘုရားရဲ့ ကမၼဝါဒ လမ္းစဥ္ျဖစ္တဲ့ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ တရားဟာ ဗကဝါဒကို ေၾကပ်က္ေစခဲ့တယ္။ ဒီဝါဒဟာ သူတို ့ ဆန္ ့ က်င့္တဲ့ ရုပ္မဲ့ ဝါဒလည္း မဟုတ္တဲ့ အတြက္ သူတို ့မတိုက္ခိုက္ႏုိင္ ျဖစ္ၾကတာပဲ။
မ်က္ေစ့ေစာင့္စည္းတဲ့ ျဗဟၼဏ ဘုရားဆံုးမပံု
ဘုရားေခတ္က တစ္ခ်ဳိ ့လူေတြကလည္း ဝါဒေတြ ရွိၾကတယ္။ တစ္ခါမွာ ပညာသင္ေက်ာင္းသား တစ္ဦးကို ဘုရားက ေမးတယ္။ မင္းတို ့ ဆရာက ေစာင့္စည္း စရာေတြကို ဘာေတြလို ့ ညႊန္ျပ သလဲလို ့ပဲ။ မ်က္ေစ့ စတဲ့ အာရုံခံ အဂၤါေတြကို ေစာင့္ဖို ့ ညႊန္းေၾကာင္း ေျဖတယ္။ ဘယ္လို ေစာင့္ရမွာတဲ့လဲလို ့ ေမးတယ္၊ မ်က္လႊာခ် ထိမ္းသိမ္းဖို ့ လို ့ ေျဖေတာ့ ဒီလိုဆိုရင္ မ်က္မျမင္ဟာ ေစာင့္ၿပီးသား ျဖစ္ၿပီေပါ့လို ့ ဘုရားကေျပာတယ္။
ဘုရားဝါဒဟာ သိပၸံအေပၚမွီကာ သိပၸံဝါဒျဖစ္
ဘုရားရဲ့ ဝါဒက အလယ္အလတ္ဝါ ဆိုေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ တည္ရွိေနတာေတြနဲ ့မတူညီဘူး။ ေလာက လြန္သူက လြန္ၿပီး နစ္သူက နစ္ေနတယ္။ ရုပ္ကိုးကြယ္သူနဲ ့ နတ္ကိုးကြယ္သူ ဒီလိုေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဘုရားရဲ့ လမ္းက လက္ေတြ ့ လူေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းဖို ့ပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ကလည္း လက္ေတြ ့ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြကို အၿငိမ္းစား ယူေစတာပဲ။ ဒီေတာ့ လူမသိႏိုင္တာ မပါဘူး။ လူလုပ္လို ့ မျဖစ္တာလည္း မပါဘူး။ ဒီေန ့ေခတ္ သိပၸံပညာရပ္ ေတြလို ျဖစ္တယ္။
ဘုရား(၄၉) နိဂႏၱရဲ့ သဗၺညဳဘြဲ ့ကို ေဝဖန္
Labels:
ဘုရား