သီလမပ်က္ဘဲ သီလပ်က္တယ္လို ့ သံသယကုကၠဳစၥ မျဖစ္ဖို ့ လိုတယ္။ ဒါျဖစ္ရင္ အက်ဳိးနည္းႏိုင္တယ္။ မထူးဇာတ္ခင္း ႏိုင္တယ္။ ဗမာေတြ အေနနဲ ့ ဒါမ်ဳိးနဲ ့ အက်ဳိးနည္းပံုေတြဟာ ထင္ရွားတယ္။
ဘုရားဟာ မဂၢင္ထဲမွာ ပါတဲ့ ဒီဂရုဓမၼရဲ့ သီလအနက္ကို ဒီအတိုင္း ဆိုလိုတယ္။ ဒါကို ဒီမွာ မဖြင့္ေပမယ့္ အျခားေနရာ ေဟာခ်က္နဲ ့ ဖြင့္ယူရင္ ဒီအတိုင္း ရတာသိရတယ္။ ဓမၼကို ဝိနယနဲ ့ မဖြင့္တန္ရာလို ့ မထင္ဖို ့ လိုတယ္။ ဒါစဥ္းစားရေအာင္ မဂၢသစၥာရဲ့ သီလကၡႏၶမွာ ဂရုဓမၼ သိကၡာ ပါဝင္တယ္။ ဒီလိုပါဝင္တဲ့ သီလကို က်ဴးလြန္ရင္ သမာဓိနဲ ့ ပညာ မရႏိုင္ဘူး။ မဂ္မရႏိုင္ဘူး ဆိုရမွာေပါ့။ မဂ္မရႏိုင္တဲ့ တရား ပ်က္ကြက္မႈကို ဝိနယမွာ တားရမွာဘဲ။
ဝိနယမွာ အေသးအမႊား ခိုးမႈကို မတားဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီအသးအမႊားခိုးမႈဟာ မဂ္ကို မတားဘူး။ ဘာဆိုင္သလဲ ၾကည့္ရေအာင္။ ဝိနယကို ပညတ္တာ သံဃာေကာင္းဖို ့ ျဖစ္တယ္။ အေသးအမႊား ခုိးတာဟာ သံဃာ မေကာင္းတာဘဲ။ အေသးအမႊားခိုးတာဟာ မဂ္ကို မတားလို ့သာ သံဃာ မေကာင္းတာ မျဖစ္တာဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဝိနယမွာ အေသးအမႊားခုိးမႈကို ဘုရားမတားတာဘဲ။
ဒါေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ဝိနည္းဟာ သံဃာေကာင္းဖို ့ အေသးအမႊား ခိုးမႈဟာ ဝိနည္း မပ်က္ ဒီလို ဆိုလိုတယ္။
ဓမၼကို ဝိနယနဲ ့ တို္င္းထြာ
မဂ္သီလကို ထိခိုက္ေစႏိုင္တဲ့ ဓမၼကို ဝိနယက ခြင့္မျပဳႏိုင္ရဘူး။ ဝိနယဟာ ဓမၼထက္ပိုရမွာသာ ရိွတယ္။ ဓမၼေအာက္ ေလ်ာ့လို ့ မရဘူူး။ ဒါသဘာဝဘဲ။ ဝိနယဟာ သံဃာစည္း ျဖစ္တယ္။ သံဃာဟာ ဓမၼကို ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးဖို ့နဲ ့ ဓမၼဝန္ကို ေဆာင္ဖို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝိနယ စည္းက ဓမၼစည္းထက္ ေလ်ာ့လို ့ မရဘူး။
ဒါေတြကို ေထာက္ၿပီး အေသးအမႊား ခိုးမႈဟာ မဂ္သီလျဖစ္တဲ့ ဂရုဓမၼသီလ မပ်က္ဘူူး။ ဒါဟာ ဘုရားဖြင့္တဲ့ ဂရုဓမၼသီလ မခုိ္းရ၊ သိကၡာရဲ့ အနက္ဘဲ။ ဒါရဲ့ အနက္ကို ဘုရားဖြင့္တာ က်န္ပါေသးတယ္။ ဆက္ဖြင့္ရေအာင္။
ပစၥည္းပိုင္ရွင္ဟာ လူပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ရင္ အဲဒီပစၥည္း ယူတဲ့ အတြက္ မခိုးရသီလ မပ်က္ဘူး။ ဒါကိုလဲ ဝိနယကို ၾကည့္ၿပီး သိခြင့္ ရတယ္။ ဝိနယ ပါရာဇိကမွာ ခိုးယူခံရတဲ့ ပစၥည္းရွင္ဟာ လူမဟုတ္ရင္ ပါရာဇိက အာပတ္ မသင့္ဘူးလို ့ ေဟာခ်က္ ရွိတယ္။ ဒီေဟာခ်က္ဟာ ဂရုဓမၼသီလရဲ့ အနက္ဖြင့္လည္း ျဖစ္တယ္။ အဖြင့္နဲ ့ အဖြင့္ခံ ဆက္စပ္ပံုကို အေသးအမႊားခိုးမႈ ေျပာစဥ္ကအတိုင္း ျဖစ္တယ္။
လူပိုင္ မဟုတ္တာ ခိုးတာ သီလမပ်က္
မဂ္သီလျဖစ္တဲ့ ဂရုဓမၼသီလ မခိုးရ၊ သိကၡာပုဒ္အရမွာ လူပိုင္ မဟုတ္တဲ့ ပစၥည္းအမ်ုားအျပား ခိုးယူျခင္း မပါဝင္ဘူး။ လူပိုင္မဟုတ္တဲ့ ပစၥည္း အမ်ားအျပားကို ခိုးယူေပမယ့္ ခုိးရင္ သီလ မပ်က္ဘူးလို ့ ဆိုလုိတယ္။ ဒါကို ေတာ္ေတာ္ႀကီး သိဖို ့ေကာင္းတယ္။ လူမဟုတ္ သူပိုင္တဲ့ ပစၥည္း ခိုးမိၿပီး စိတ္ပ်က္ေနၾကသူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ဒါဆုတ္ယုတ္ဖို ့ဘဲ။
ကိုယ့္ခ်စ္သူ မေဖာက္ျပန္ဘဲ ေဖာက္ျပန္တယ္ ထင္တာဟာ အခ်စ္ပ်က္ ဆံုးရႈံး ရတာမ်ဳိးလို ဆံုးရႈံးရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါကိုသိေအာင္ ေလ့လာရမယ္။ ခုိးယူခံ ရတဲ့ ပစၥည္း ပိုင္ရွင္ဟာ လူျဖစ္သလား၊ မျဖစ္ဘူးလား၊ ခြဲျခားရမယ္။ ဘယ္လို ခြဲျခားမလဲ။ ပစၥည္းကို ပိုင္သူူူဟာ လူဘဲ ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ ပစၥည္းဆိုေတာ့ သူ ့အေၾကာင္းအေလ်ာက္ ျဖစ္ေနတဲ့ အရာေတြဘဲ။ ဒါကို ဘယ္သူပိုင္တယ္လို ့ သတ္မွတ္သူဟာ လူပဲ ရွိတယ္။ တျခား တိရိစာၦန္ ပိုးမႊားေတြဟာ မသတ္မွတ္တတ္ၾကဘူး။ ဒီလိုဘဲ ေျပာရမယ္။ ေခြး၊ ႏြား၊ ဝက္၊ ၾကက္၊ ငွက္ေတြဟာ လူနဲ ့ နီးတဲ့သူ ေတြဘဲ။ သူတို ့လည္း သတ္မွတ္မယ္ မဟုတ္ဘူး။ ေခြး၊ ႏြား ကို ခ်ည္တဲ့ႀကိဳးကို သူတို ့ပစၥည္းလို ့ သတ္မွတ္မလား။ သတ္မွတ္ဦးေတာင္မွ တန္ဖိုးကို ဘာနဲ ့ သတ္မွတ္မလဲ။ တန္ဖိုးဟာ သတ္မွတ္ မခံရဘဲ သူ ့ ဘာသာ သူရွိတာ မဟုတ္ဘူး။
လူပိုင္မဟုတ္တဲ့ ပစၥည္းဟာ ဘာလဲ
ဒါေတြေၾကာင့္ အခိုးခံရတဲ့ ပစၥည္းပိုင္ရွင္ဟာ လူကလြဲၿပီး မရွိဘူးလို ့ ေျပာရမယ္။ ဒီလိုျဖစ္လ်က္နဲ ့ လူပိုင္ရွင္ လူမဟုတ္တဲ့ ပိုင္ရွင္ႏွစ္ပိုင္း ခြဲတာဟာ အထူူးစဥ္းစား ရမယ့္ အရာ ျဖစ္တယ္။ လူမဟုတ္တဲ့ ပိုင္ရွင္ဟာ ဘယ္သူလဲ။
နတ္အရသိမွ နတ္ပိုင္ပစၥည္းသိ
နတ္ပိုင္တဲ့ ပစၥည္းဟာ လူမဟုတ္သူပိုင္တဲ့ ပစၥည္း၊ ဒီလို ဘုရားေဟာတယ္။ နတ္ဟာ ဘယ္သူလဲ။ ဒါကို ဆက္ေလ့လာရမယ္။ ဒီစာ ၿပီးခဲ့တဲ့အပိုင္းမွာ နတ္ကို ဘုရား အရေကာက္ျပထားတာ သိခဲ့ရၿပီ။ ဒီေတာ့ နတ္ဆိုတာလည္း လူျဖစ္လ်က္ လူလို ့ မေျပာဘဲ နတ္လို ့ ဘာေၾကာင့္ ေျပာရတာလဲ။ သူ ့ဂုဏ္ရည္ဟာ လူထက္ထူးကဲ ေတာက္ပၿပီး ျမင့္ျမတ္လို ့ေပါ့။
နတ္ဟာ ဘယ္လိုလူလဲ
ဘုရားဟာ နတ္ဘဲ။ ဝိသုဒၶိနတ္လို ့ တစ္မ်ဳိး။ ေလာကနတ္လို ့ တစ္ဖံု မ်ဳိးစံု ေခၚရတဲ့ အထိဘဲ။ ေရွးက “ဝရုဏ” စသူေတြလည္း နတ္ေတြေပါ့။ ႏိုင္ငံျခားက ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူေတြ အားလံုးလဲ နတ္ေတြဘဲ။
ျမန္မာ့ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း စသူတို ့ႏွင့္ ေရွးေခတ္က ဦးတင့္တယ္။ ဦးမင္းေက်ာ္။ ကိုဖ်င္းညီေနာင္ အစရွိတာေတြလည္း နတ္ေတြေပါ့။ ဒါက သိသာတာေတြကို ေျပာတာ။ ဒီထက္ နက္နဲတဲ့ နတ္ေတြ အမ်ားအျပား ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတာ နတ္ႀကီး တစ္ပါးဘဲ။ ၿမိဳ ့ရြာ ဆိုတာေတြလည္း နတ္ေတြဘဲ။ သမဝါယမ အဖြဲ ့၊ ရဲအဖြဲ ့၊ မီးသတ္အဖြဲ ့၊ စစ္တပ္အဖြဲ ့၊ သယ္သူပို ့ေဆာင္ေရး အဖြဲ ့၊ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး အဖြဲ ့၊ ဒါေတြလည္း နတ္ေတြဘဲ။ ဒါေတြ နတ္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းရင္ သိပ္ရွည္သြားမယ္။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ လူတစ္ဦးခ်င္း ပုဂၢလိကပိုင္ မဟုတ္တဲ့ ပစၥည္းေတြဟာ နတ္ပိုင္ ပစၥည္းေတြဘဲ။
လူနဲ ့နတ္ကို ဒီလို ခြဲျခားမွာ ျဖစ္တယ္။ လူအစုအမက္ေတြဟာ လူဆိုတဲ့ ဂုဏ္ရည္က ေက်ာ္သြားၿပီး၊ အဲဒီသူေတြ ပိုင္တဲ့ ပစၥည္းဟာ လူပိုင္ ပစၥည္း အျဖစ္ကို ေက်ာ္ၿပီး နတ္ပိုင္ ပစၥည္း ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီ ပစၥည္းကို ခိုးယူျခင္းဟာ ဒီသီလ သိကၡာမွာ အခိုး မေျမာက္ဘူး။ သီလ မပ်က္ ဘူးေပါ့။
ဒီစကားကို အေတာ္ႀကီး မေက်နပ္ၾကမလားဘဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္ ပစၥည္းဟာ နတ္ပိုင္ ပစၥည္းဘဲ။ အခိုးမေျမာက္ဘူး ဆိုၿပီး ႏို္င္ငံေတာ္က ၆/၁ နဲ ့ (သို ့) အ.ပ.က နဲ ့ အျပစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ေပးတာ ဘယ္လို လုပ္မလဲ။ ေမးခ်င္ၾကမယ္။
ဓမၼျပစ္နဲ ့ နတ္ျပစ္ခြဲ
ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးတဲ့ အျပစ္ဟာ ဓမၼပ်က္လို ့ ရတဲ့ အျပစ္ မဟုတ္ဘူး။ ဓမၼျပစ္က ဒီလိုလည္း မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံ ျပစ္မႈနဲ ့ ဓမၼျပစ္မႈ ခြဲၾကည့္ ရမယ္။ ႏိုင္ငံျပစ္မႈ က်ဴးလြန္လို ့ လူေတြက ေက်ာမခိုင္းဘူး။ ဓမၼျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ရင္ လူေတြရဲ့ ရြံ ရွာစရာ စက္ဆုပ္ခံရတယ္။ ဒါေပၚလြင္တာ ကေလးပဲ။
ႏိုင္ငံျပစ္မႈ က်ဴးလြန္လို ့ ႏိုင္ငံေတာ္က အျပစ္ေပးတာဟာ ဓမၼေဘာင္နဲ ့ မပတ္သက္ဘူူး။ သူ ့ထိလို ့ သူက ျပန္ကိုက္တာမွ်ဘဲ။ ေျမြထိလို ့ ေျမြ ကိုက္ခံရတာ။ ေသတဲ့အထိ ခံရတတ္တယ္။ ေျမြကို ထိတာဟာ အျပစ္လား။ ဒါေပမယ့္ သူက အထိမခံခ်င္ေတာ့ ျပန္ကိုက္တာေပါ့။ ေသတဲ့ အထိိ ျဖစ္ရင္ ခံရတာ သိပ္မ်ားတာေပါ့။ ခံရတာ မ်ားတာနဲ ့ အျပစ္ႀကီးတယ္ မေျပာရဘူး။
ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးတဲ့ အျပစ္ဟာလည္း ဒီလိုပဲ။ အျပစ္ႀကီးခ်င္ ႀကီးမယ္။ ဒါ အျပစ္ႀကီးတာနဲ ့ ဓမၼျပစ္လို ့ မေျပာရဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္ကလည္း သူ ့ ထိတာ မခံခ်င္လို ့ ျပန္ကိုက္တာေပါ့။ ပန္းၿခံထဲက ပန္းခူးမိလို ့ အျပစ္ရတာ။ ဧည့္စာရင္း မတိုင္လို ့ အျပစ္ရတာ စတာေတြ ၾကည့္ရင္ ႏိုင္ငံ ျပစ္ဟာ ဓမၼျပစ္နဲ ့ ျခားတာ ထင္ရွားတယ္။
ဘုရား(၂၉) သီလမပ်က္ပဲ ပ်က္တယ္ထင္တာ နစ္နာ
Labels:
ဘုရား