ဝိနည္းမွာ မသတ္ရမယ့္ အသက္ႏွစ္ခု ခြဲျခင္းကို ၾကည့္ၿပီး တစ္ခုသာ တရားနဲ ့ ပတ္သက္တယ္ဆိုတာ သိသာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဓမၼမွာ ဘုရား ရဲ့ မသတ္ေကာင္းတဲ့ အသက္ ေဟာခ်က္ဟာ လူ ့အသက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြေၾကာင့္ ဘုရားေဟာတဲ့ သီလမွာပါတဲ့ မသတ္ရဘူး ဆိုတဲ့ အသက္ဟာ လူ ့အသက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခား အေကာင္ဗေလာင္ေတြရဲ့ အသက္ေတြ အက်ဳးံမဝင္ပါဘူး။ လူမဟုတ္သူေတြရဲ့ အသက္သတ္ျဖတ္မႈဟာ ဓမၼအရာမဝင္တဲ့ အမႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေျပာပေလာက္တဲ့ အမႈေပါ့။ သို ့မဟုတ္ အမႈမေျမာက္တဲ့ အမႈျဖစ္ပါတယ္။
အသက္မသတ္သိကၡာ လူ ့လက္ကမ္းမီ
ဘုရားဟာ ဂရုဓမၼ သီလမွာ ပါတဲ့ အသက္သတ္ေရွာင္ အဓိပၸါယ္ကို အလြန္အခ်က္က်က် ေဟာေျပာသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေဟာေျပာ ခ်က္ဟာ လူလက္လွမ္း မီပါတယ္။ လူမလိုက္ႏိုင္ေအာင္ မက်ယ္ဝန္းပါဘူး။ ပိုးသတ္ေဆး၊ သားစား တိရိစာၦန္ ဒါေတြဟာ လူနဲ ့ မကင္းတာေတြ ပဲ။ ဒါေတြကို လူေရွာင္ရမယ္ဆိုရင္ လူက႑ဟာ က်ဥ္းေျမာင္းလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြဟာ လူလက္လွမ္း မမီတာေတြပဲ။
ဘုရားေဟာတဲ့ မသတ္ရတဲ့ အသက္ဟာ လူလက္လွမ္းမွီေပမယ့္ မနက္နဲတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအသက္ကို သတ္ျခင္းဟာ ကာယကံရွင္ ဘဝကို အနိမ့္အျမင့္ေတြ အမ်ားႀကီးျခားေစလိမ့္မယ္။ သူ ့ဝန္းက်င္က လူ ့ ေလာကႀကီးျခားေစလိမ့္မယ္။ သူ ့ဝန္းက်င္က လူ ့ ေလာကႀကီးထဲ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြ အမ်ားႀကီး ျခားနား ျဖစ္ပြားေစလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအမႈဟာ ဒီေလာက္နက္နဲ ပါတယ္။
ဒီအသက္သတ္ျပခ်က္ဟာ ျပရုပ္လႊာ
ဒီသီလ သိကၡာပုဒ္ရဲ့ ဘုရား ေကာက္ႏုတ္တဲ့ အနက္ဟာ စိတၱဇ ကင္းပါတယ္။ လက္ေတြ ့က်ပါတယ္။ အက်ဳိးမ်ားပါတယ္။ လိုက္နာဖို ့ မခက္ပါဘူး။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားရဲ့ ရုပ္လႊာကို ပီပီျပင္ျပင္ ျမင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ဒီအခ်က္မွာ ဒီထက္ ပီျပင္ေအာင္ ျမင္ခြင့္ ရွိတဲ့ အခ်က္ တခ်ဳိ ့ရွိပါေသးတယ္။ သိပ္က်ယ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္ေလာက္ ေျပာရေအာင္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္ရင္း လူ ့အသက္ ေသသြားေစမႈ၊ ေနာက္တစ္ခု အုပ္စုလိုက္တိုက္ပြဲဝင္ရင္း၊ လူ ့ အသက္ေသသြားေစမႈ၊ ဒါေတြကိုေတာင္ လူ ့အသက္သတ္မႈ၊ စာရင္းထဲ မသြင္းဘဲ ရွိလိမ့္မယ္။ တရားအရ သတ္ေစစီရင္မႈနဲ ့ စီရင္တဲ့ အတိုင္း သတ္မႈဒါေတြေရာေပါ့။ အသက္ သတ္မႈ ေဟာေျပာခ်က္နဲ ့ ဘုရားရဲ့ ရုပ္ပံုလႊာကို ေဖာက္ၾကည့္ခ်က္ဟာ သိပ္ႀကီး ရွည္သြားၿပီ ေတာ္ၾကေတာ့စို ့။
မခိုးရ ဂရုဓမၼ
က်န္တဲ့ ဂရုဓမၼသီလထဲက မေပးဘဲယူမႈ၊ ေရွာင္က်ဥ္ရမယ့္ သိကၡာပုဒ္နဲ ့ စပ္လို ့ ဘုရား ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ယူတယ္လို ့ ဖြင့္ၾကည့္ၿပီး ဘုရား ရုပ္လႊာကို ၾကည့္ၾကမယ္။ ဘုရားရဲ့ အဆိုအမိန္ ့ေတြဟာ ဘုရားရုပ္လႊာကို ထင္ရွားေစတယ္။ မခိုးရနဲ ့ စပ္ၿပီး ဘုရား ဘယ္လို မိန္ ့ၾကားသလဲ။
ခိုးမႈရဲ့ အဓိပၸါယ္ကို မၾကြမ္းဝင္လို ့ ယူတာကလြဲၿပီး နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ ့ ပိုင္ရွႈင္ မေပးဘဲ ပိုင္ရွင္ရဲ့ ဥစၥာကို ရယူတာလို ့ သိရပါမယ္။ ဒီအမႈကို အားလံုး ဒီလိုပဲ သိေနၾကပါတယ္။ အခိုးေျမာက္တဲ့ တန္ဖိုးရိွတဲ့ ပစၥည္းဟုတ္မဟုတ္နဲ ့ ပိုင္ရွင္က လူဟုတ္ မဟုတ္ ဒါေတြပဲ ေျပာစရာ ရွိပါတယ္။
ခုိးတာေရွာင္တိုင္း ဂရုဓမၼလား
ဘုရားက ခုိးတာတိုင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္လို ့ ဂရုဓမၼ သီလ ခိုးမႈ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့ သိကၡာပုဒ္ရဲ့ အရလို ့ မယူပါဘူး။ ခိုးတာတိုင္းကို မလုပ္ရလို ့ မတားဘူးလို ့ ဆိုလိုတာပါ။ တခ်ဳိ ့ခုိးတာေတြကို ဘုရား မတားဘူးေပါ့။ ဒါသိဖို ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဂရုဓမၼရဲ့ အနက္ေတြဟာ အတိအက် သိမွ က်င့္လို ့ ရမွာပါ။ က်င့္လို ့မရတာကို လြဲမွားသိရင္ က်င့္သူ အခက္ႀကံဳမွာေပါ့။ ခက္တယ္ဆိုတာ အက်င့္ၿပီးဆံုး မျဖစ္တာပဲ။ ဒီလို မျဖစ္ရေအာင္ ဒီဓမၼေတြရဲ့ အနက္ ဘုရား ဘယ္လို ေဟာတယ္လို ့ ၾကည့္ရမယ္။
ဒီဂရုဓမၼအဖြင့္နဲ ့ ဘုရားဖူးမယ္
ဘုရားေခတ္က ဒီဓမၼေတြရဲ့ အနက္ဖြင့္ရေလာက္ေအာင္ မကြယ္ဝွက္လို ့ အနက္ အထူးေဖာ္ေပးတာ ရွိခ်င္မွာ ရွိမယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဟာခ်က္ အရပ္ရပ္ေတြကို ိဆက္စပ္လုိက္ရင္ ဓမၼပိုဒ္ေတြရဲ့ အနက္ဟာ အားလံုး ရွင္းသြားတာပဲ။ အဲဒီ အလင္းေရာင္နဲ ့ ဘုရားကို ျပန္ျမင္ရတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ဘုရားရုပ္သြင္ ျမင္ဖူးဖို ့ ဒီဓမၼေတြရဲ့ အဖြင့္ ဘုုရားေဟာခ်က္ေတြလို ၾကည့္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
နည္းနည္းခိုးတာ သီလမပ်က္
ဂရုဓမၼ သီလထဲက မခိုးရ သိကၡာပုဒ္ရဲ့ အနက္မွာ နည္းနည္းပါးပါး ခုိးယူမႈ မပါဝင္ဘူူး။ ဒါသိဖို ့ လိုတယ္။ ဒါကေလးေလာက္ေတာင္ လိုက္နာဖို ့ ျဖစ္လာရင္ ဒီသီလဟာ လူေတြ မလိုက္နာႏိုင္ ျဖစ္လာမယ္။ လူမလိုက္နာ ႏိုင္တဲ့ဟာကို ဘုရားက တရားလို ့ မလုပ္ဘူူး။ ဒါသိသာဖို ့ဆိုရင္ ဝိနည္းမွာ ဘုရားေဟာခ်က္ကို ၾကည့္ရမယ္။
ခုိ္းမႈကို ပါရာဇိက ပုဒ္အျဖစ္ ပညတ္တယ္။ အဲဒီမွာ သတ္ေလာက္တဲ့၊ ဖမ္းဆီးေလာက္တဲ့၊ နယ္ႏွင္ခံရေလာက္တဲ့ ပစၥည္းဟာ အဲဒီေခတ္က တစ္မက္နဲ ့ အထက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ပစၥည္း ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ တမက္မွာ ေရႊ၊ ေငြ တစ္ပဲသားစီ ပါဝင္တယ္။ ကာလ တန္ဖိုးနဲ ့ဆိုရင္ ေရႊတစ္ပဲသား ေက်ာ္ေက်ာ္ တန္ဖိုး ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေလာက္ ခိုးမွ ပါရာဇိက က်မယ္။
တန္ဖိုးကို ဒီေလာက္ရွိရမယ္လို ့ အတိအက် ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ အျပစ္ေပးေလာက္တာ ျဖစ္ရမယ္လို ့ပဲ ေျပာရမယ္။ အျပစ္ေပးေလာက္တာ မဟုတ္တဲ့ ပိုင္ရွင္ မေပးတဲ့ ပစၥည္းယူမႈအတြက္ လူေတြမွာ အမ်ားအျပား ရွိႏိုင္တယ္။ ဒါေတြဟာ ဂရုဓမၼ သီလ မခိုးရသိကၡာ မပ်က္ဘူူး။ ဒါကေလးေတြ ခိုးလို ့ သီလ မပ်က္ဘူးလို ့ ဆိုလိုတာ။ ဒါလည္း သိဖို ့ လိုတယ္။
ဘုရား(၂၈) လူမဟုတ္သူ ့အသက္သတ္မႈဟာ အေဗၺာဟာရိက
Labels:
ဘုရား