ဘုရားက ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို တစ္ခ်က္မွ မလိုက္ေလ်ာ။ အသားမစားေအာင္ ပညတ္ေပးဖို ့လည္း မလိုက္ေလ်ာဘူး။ ေဒဝဒတ္က ဒီေလာက္ ေကာင္းတာေတြကို ဘုရား လုပ္ႏိုင္အားမရွိဘူး။ သူလုပ္ျပမယ္။ သူ ့မွာ လုပ္ႏိုင္အား ရွိတယ္။ ဒီလိုဟန္ေရးျပၿပီး သူက ဘုရားနဲ ့ သီးျခား စင္ၿပိဳင္ေထာင္ၿပီး ခြဲလိုက္တယ္။ ဘုရားဟာ သူ ့လုပ္ငန္းမွာ အထိခိုက္ဆံုး ထဲက အရာဟာ သံဃာခြဲခံရတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလုပ္ငန္း လုပ္ဖို ့ အစပ်ဳိးတဲ့ ျပႆနာဟာ အေရးမပါရင္ မလိုက္ေလ်ာစရာ မရွိဘူး။ သူ ့ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြက လိုက္ေလ်ာရင္ သံဃာဒုကၡေရာက္မွာ ျဖစ္တယ္။ သံဃာအတြက္ ပညတ္ခ်က္ဟာ သံဃာခ်မ္းသာဖို ့ပဲ။ ဒါကို ပ်က္ေအာင္ ေတာင္းဆိုခ်က္ဟာ ႀကီးေလးတဲ့ အေရးပါတယ္။ ဒီလို အေရးပါတာေတာင္ ဘုရား မလိုက္ေလ်ာဘူး။
သူ ့ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြက သံဃာကို မထိခိုက္ဘူးဆိုရင္ အေရးမပါဘူး။ ဒီလိုဆိုရင္ ျပႆနာ မလုပ္ေအာင္ အေရးမပါတဲ့ ေတာင္းဆုိခ်က္ကို လက္ခံထိုက္မွာေပါ့။
ဘုရားဟာ သံဃာကြဲ ျပႆနာႀကီးကို ရင္ဆိုင္ခံၿပီး မလုပ္သင့္တဲ့ ပညတ္ခ်က္ကို မလုပ္ဘဲ တင္းေနခဲ့တယ္။ ဒီလို မလုပ္ဘဲ ေနတာရယူဖို ့ တန္ဖိုးက သံဃာကြဲတာပဲ။
ဒီကေန ့ ဗုဒၶဘာသာေတြလို ဘုရား မေတြး
တန္ဖိုး ႀကီးႀကီးေပးၿပီး ရယူခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြထဲမွာ အသားစား၊ ေရွာင္က်င္မႈ မပညတ္တာပါတယ္။ ဘုရားဟာ အသားစားမႈနဲ ့ စပ္ၿပီး အမွတ္ တမဲ့ ရပ္တည္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါကို ဒီအခ်က္ေတြက သက္ေသခံတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာေတြဟာ ဘုရားက အသက္အားလံုး မသတ္ရဘူးလို ့ ပညတ္တယ္ ယူၾကတယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြဟာ ေတြးၾကတယ္။ မသတ္ေကာင္းရင္ေတာ့ စားဖို ့လည္း မေကာင္းေလာက္ဘူး။ စားတာဟာ သတ္တာကို အားေပးတယ္။ စားသူရွိလို ့ သတ္သူရွိတာ။ သတ္သူမွာ အျပစ္မရွိရင္ စားသူလည္း အျပစ္ရွိတယ္။ စားသူဟာ သတ္သူရတဲ့ အျပစ္ရဲ့ တစ္ဝက္ရသူ ျဖစ္မယ္။ ဒါဟာ သဘာဝပဲ။ လြဲဖယ္ေတြးစရာ မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ အသားစားမွ ေရွာင္ရမယ္ ဒီလိုေတြးၿပီး လူေတြ အသားစားတာ ေရွာင္ၾကတယ္။ လူေတြက ဘုန္းႀကီးေတြရဲ့ လမ္းညႊန္မႈေအာက္က လူေတြပဲ။ ဘုန္းႀကီး ေတြက အသားစားတယ္။ လက္ေအာက္ခံလူေတြက အသားေရွာင္တယ္။ သူတို ့ေတြက ဘာေတြလဲ။ လမ္းညႊန္ကို ေက်ာ္တတ္တာလား။ တစ္ခ်ဳိ ့ဘုန္းႀကီးေတြ အသားစားေရွာင္ၾကလို ့ ဆိုၿပီး ေျပာရေအာင္လည္း ဘုန္းႀကီး ဆိုတာ သံဃာဝင္ျဖစ္တယ္။ သံဃာဟာ စည္းကမ္းရွိတယ္။ ဒီစည္းကမ္းကို ဘုရားထားခဲ့တာ။ သံဃာက မျပင္ရေသးရင္ ဘုရားထားတဲ့ စည္းကမ္းကို ဘယ္သူမွ မႏုတ္ရဘူး။ စည္းကမ္းကိုလည္း ဘယ္သူမွ စည္းကမ္းလို ့ မလုပ္ရဘူး။
ဒီဘုန္းႀကီးေတြဟာ ဘုရားမထားတဲ့ သံဃာစည္းကမ္းကို သူတို ့ ထားၾကတာလား။ ဒါဆိုရင္ ဘုရားမထားတဲ့ သံဃာစည္းကမ္းကို ထားခ်င္တဲ့ ေဒဝဒတ္နဲ ့ တူသြားၾကလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ဒါဟာ မသင့္ျမတ္တဲ့ ဟာပဲ။ မသင့္ျမတ္ေပမယ့္ ဘုရားက အသက္တိုင္းကို မသတ္ရဘူး။ ပညတ္ရင္ ဒီလို လုပ္မိရမွာပဲ။ ဒီလိုုလုပ္တာ မွားယြင္းေၾကာင္း သိရခ်က္ရဲ့ အေျဖကို ရွာရင္ အသက္အားလံုး မသတ္ရလို ့ ဘုရားေဟာေၾကာင္း ဟိႏၵဴ ႏြယ္ဆက္မိတာကို တရားခံ အျဖစ္ ေတြ ့ရမယ္။
ေႏွာင္းေခတ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အသားစား ေရွာင္က်ဥ္ၾကတာဟာ ဟိႏၵဴရဲ့ အသက္အရေကာက္လို ဗုဒၶဘာသာေတြ ကူးယူၿပီး ေနာက္မွာ ျဖစ္ပြားလာခ်က္ပဲ။ ဘုရားဟာ အသားစား ေရွာင္ဖို ့ မပညတ္ခဲ့ဘူး။ သိသိထင္ထင္ မပညတ္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားမပညတ္ဘဲ ရဟန္းေတြ လိုက္နာၾကတာဟာ ဘုရားကို လြန္ၿပီး က်င့္တာပဲ။ ဘုရားက သူမပညတ္ပဲ ဘယ္သူမွ မပညတ္ရဘူးလို ့ ေျပာထားတာ အထင္အရွားရွိတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြက လူေတြကို အသားမစားဖို ့ လမ္းညႊန္တယ္ဆိုရင္ ဘုရားကို လြန္ရာ တကယ္ေရာက္တယ္။
မသက္ရတဲ့ အသက္ဟာ လူ ့အသက္ပဲ
ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန ့ ဗုဒၶဘာသာေတြ အသားစားေရွာင္မႈဟာ ဘုရားနဲ ့ လားလားမွ် မဆိုင္ဘူး။ ဘုရားက အသားစားတာကို ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္။ ဒါကို ေထာက္ရင္ ေရွာင္ရမယ့္ အသက္ဟာ အသက္အားလံုး မဟုတ္ဘူးလို ့ ေပၚလြင္တယ္။ စားတာဟာ သတ္တာ မဟုတ္ေပမယ့္ သတ္တာကို သြယ္ဝိုက္အားေပးတာပဲ။ မသတ္သင့္ဘူး ဆိုရင္ မစားသင့္ဘူးလို ့ ပညတ္တန္ရာတယ္။ မပညတ္တာကို ေထာက္ရင္ မသတ္ရမယ့္ အသက္ဟာ အားလံုးမဟုတ္လို ့ဘဲ။
ဒီအခ်က္ေတြ အရ ဘုရားရဲ့ သတ္မႈက ေရွာင္ရမယ့္ အသက္ဟာ လူ ့အသက္ပဲ ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။
ဝိနယကေျပာတဲ့ သက္သတ္ေရွာင္
ဒီအေၾကာင္းကို အျခားအခ်က္တစ္ခ်က္နဲ ့လည္း ၾကည့္ႏိုင္ေသးတယ္။ အဲဒါက ရဟန္းေတြအတြက္ ဝိနည္း ပညတ္ခ်က္ပဲ။ ဝိနည္းဟာ ဓမၼ မဟုတ္ေပမယ့္ ဓမၼနဲ ့ ဆက္စပ္တာေတြလည္း ရွိတယ္။ မဆက္စပ္တာေတြလည္း ရွိတယ္။ ဝိနည္းက ဓမၼသယ္ယူသူတို ့ရဲ့ အဖြဲ ့စည္းကမ္းပဲ။ အဖြဲ ့စည္းကမ္းဟာ လူတိုင္းေဆာင္ရမယ့္ ဓမၼသေဘာကေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဓမၼသေဘာကို ေလ်ာ့ေပါ့ေစတာ မ်ဳိးလည္း မဟုတ္ ရဘူးေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ ဝိနည္းဟာ ဓမၼနဲ ့ ဆက္စပ္တာေတြလည္း ရွိတယ္။ အခုၾကည့္မယ့္ ဝိနည္းလည္း ဓမၼနဲ ့ ဆက္စပ္တာပဲ ျဖစ္မယ္။ ဝိနည္း စည္းကမ္း သက္သက္ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါက အသက္မသတ္ရ သိကၡာ ဝိနည္းမ်ားပဲ။
ဝိနည္းမွာ မသတ္ရ အသက္ႏွစ္မ်ဳိး
ဝိနည္းမွာ အသက္သတ္ေရွာင္ သိကၡာပုဒ္ႏွစ္ခု အထင္အရွား ရွိတယ္။ သစ္ပင္နဲ ့ ပိုးမႊားေတြရဲ့ အသက္မ်ဳိး မပါဘဲ မသတ္ရသိကၡာပုဒ္ႏွင့္ ပါတဲ့ မသတ္ရ သိကၡာပုဒ္မ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီလို သိကၡာပုဒ္ ႏွစ္ခု ရွိတယ္။ ပါရာဇိက အာပတ္မွာ တစ္ခု၊ ပါစိတ္ အာပတ္မွာ တစ္ခု ျဖစ္တယ္။
ႏွစ္ခုလံုးဟာ အသက္မသတ္ရလို ့တားျမစ္ခ်က္ခ်ည္း ျဖစ္တယ္။ အာပတ္ တန္ဖိုး ႏွစ္ခုမွာ အနိမ့္အျမင့္ အလြန္ကြဲျပားပါတယ္။ ပါရာဇိက အာပတ္သင့္ရင္ ဘုန္းႀကီး ေဘာင္မွာ ေနခြင့္ပ်က္တယ္။ ပါစိတ္ အာပတ္သင့္ရင္ ဝန္ခံရုံပဲ ရွိတယ္။ အျပစ္အႀကီး အေသး သိပ္ျခားနားတယ္။ အသက္သတ္လို ့ ရတဲ့ အျပစ္ႏွစ္မ်ဳိးဟာ အႀကီးအငယ္ ျခားေနတယ္။
သိကၡာႏွစ္ခုျဖစ္တာက မသတ္ရတဲ့ အသက္ ႏွစ္မ်ဳိး ကြဲျပားလို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒီဝိနည္းမွာ ဘုရားဟာ မသတ္ရတဲ့ အသက္ကို ႏွစ္မ်ဳိးခြဲထားတယ္။ မသတ္ရလို ့ ပါရာဇိကမွာ ပညတ္တယ္။ လူကလြဲတဲ့ အေကာင္ဇေလာင္ေတြရဲ့ အသက္မသတ္ရလို ့ ပါစိတ္အာပတ္မွာ ပညတ္တယ္။ ေရပိုး ေရမႊားနဲ ့ သစ္ပင္ ေျမႀကီး ဒါေတြကို ထိခိုက္ပ်က္စီေအာင္ လုပ္ရင္လည္း ပါစိတ္အာပတ္သင့္တယ္။
သတ္ျပစ္လည္း ႏွစ္မ်ဳိး
လူႏွင့္ တိရိစာၦန္ဟာ သက္ရွိျခင္း အတူတူျူဖစ္တယ္။ သတ္တဲ့ အျပစ္ျခင္းလည္း တူရမလို ျဖစ္တယ္။ သတ္တဲ့ အျပစ္ဟာ အသက္ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ သာ သတ္မွတ္ရင္ လူနဲ ့ တိရိစာၦန္ သတ္မႈအတြက္ အျပစ္တူ ျဖစ္ရမယ္။ ဒီလို သတ္မွတ္လို ့ ဟိႏၵဴဘာသာမွာ အျပစ္တူလို ့ ယူတယ္။ ဘုရား ကေတာ့ ဒီလို မယူဘူး။ ဒီေတာ့ ဘုရားရဲ့ အျပစ္သတ္မွတ္မႈဟာ အသက္နဲ ့ သတ္မွတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈနဲ ့ သတ္မွတ္ တာသာ ျဖစ္တယ္။
အျပစ္ႏွစ္မ်ဳိး တန္ဖိုး
ဒါေၾကာင့္ လူသတ္ရင္ အျပစ္တစ္မ်ဳိး၊ လူမဟုတ္တာကို သတ္ရင္ အျပစ္တစ္မ်ဳိး၊ ဒီလို ဘုရား ပညတ္တယ္။ လူသတ္တာကို ပါရာဇိကလို ့ ေရေရရာရာ အျပစ္သတ္မွတ္တယ္။
လူမဟုတ္တဲ့ အသက္သတ္တာကို မေရာမရာအျပစ္။ ပါစိတ္အာပတ္လို ့ သတ္မွတ္တယ္။ ပါစိတ္အာပတ္အျပစ္ဟာ သစ္ရြက္ခူးရင္လည္း သင့္တယ္။ ေျမႀကီးတူရင္လည္း သင့္တယ္။ ဒီအလုပ္ေတြဟာ လူအားလံုး အျပစ္လို ့ အျမင္ခံရတာေတြ မဟုတ္ဘူး။ လူတစ္ခ်ဳိ ့က အျပစ္လို ့ အျမင္ခံရတာေတြ ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီအျပစ္မ်ဳိးကို မေရရာတဲ့ အျပစ္လို ့ ေျပာရမယ္။ လူမဟုတ္သူရဲ့ အသက္သတ္တဲ့ အျပစ္လည္း ဒီအျပစ္နဲ ့ တန္းတူရည္တူ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေရမရာ အျပစ္လို ့ ဒီအျပစ္ကို ေျပာခဲ့တာ။
ဘုရားက မသတ္ရမယ့္ အသက္ကို ႏွစ္မ်ုိးခြဲတာဟာ အဓိပၸါယ္ ရွိပါတယ္။ အတူတူဆိုရင္ တစ္မ်ဳိးတည္း ပညတ္မွာပါ။ ဓမၼထဲက မသတ္ေကာင္းတဲ့ အသက္ဟာ အသက္အားလံုးဆိုရင္ ပါရာဇိကမွာပါတဲ့ မသတ္ရတဲ့ အသက္အျဖစ္ အသက္အားလံုးကို ယူေစမွာပါ။ လူ မဟုတ္သူေတြရဲ့ အသက္သတ္မႈကို ပါစိတ္အာပတ္လို ့ ပညတ္တာဟာ လူမဟုတ္သူေတြရဲ့ အသက္ဟာ ဂရုဓမၼမွာ မသတ္ရ အနက္ထဲ မပါ ဝင္လို ့ပါဘဲ။
ဘုရား(၂၇) မလိုက္ေလ်ာလို ့ ေပးရတဲ့တန္ဖိုး
Labels:
ဘုရား