လူေတြဆႏၵနဲ ့ကင္းတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ပညတ္ခ်က္ ဓမၼဟာ လူေတြျငင္းဆန္တာ ခံရမွာေပါ့။ မျငင္းဆန္ႏိုင္ေအာင္ အလွည့္စား ေကာင္းရင္ေတာင္မွ လူေတြမတိုးတက္တာျဖစ္ရမယ္။ ကိုယ္ပိုင္ပညတ္ခ်က္ ဓမၼေၾကာင့္ လူေတြစိတၱဇ၀င္ၿပီး က်ဆံုး သိမ္ငယ္ၾကမွာေပါ့။ ဟိႏၵဴသေဘာတရားဟာဂရုဓမၼကိုတည္ေဆာက္ဖို ့ ျဖစ္ေပမယ့္ ဂရုဓမၼကို သူကေဘာဓမၼက ခ်ယ္လွယ္လႊမ္းမိုးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဟိႏၵဴေတြရဲ ့ ဘ၀ဟာ က်င္းေျမာင္း က်ပ္တည္း လွပါတယ္။ ဟိႏၵဴဘာသာတရားဟာ ပ်ံ ့ပြားလို ့လည္း မရျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကေန ့ဟိႏၵဴလူေတြ မ်ားေနျခင္းဟာ တရားပ်ံ ့ပြားလို ့ မဟုတ္ပါဘူး။ လူမ်ိဳး ပံ် ့ပြားလို ့ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာသာတရားမ်ားႏွင့္ ဂရုဓမၼ
ဘယ္ဘာသာတရားမဆို လူေတြလိုလားတဲ့ ဂရုဓမၼကို တည္ေဆာက္တဲ့ သေဘာတရားခ်ည့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာတရားတစ္ခုခု ဟာ အတည္ေဆာက္ခံ ဂရုဓမၼကို ပံုပ်က္ေအာင္ မလႊမ္းမိုးေကာင္းပါဘူး။ လႊမ္းမိုးရင္ အဲဒီ ဘာသာတရားဟာ လူနဲ ့ ကင္းကြားတဲ့ ဘာသာတရားျဖစ္မွာပါဘဲ။ ၿပီးေတာ့လည္း ဘာသာတရားတစ္ခုခုရဲ ့ သေဘာတရားေတြဟာ ဂရုဓမၼကို ေက်ာ္ၿပီး သေဘာတရားက တစ္ ၊ ဂရုဓမၼက ႏွစ္ ဆိုၿပီး အေပၚစီးက မယူသင့္ပါဘူး။
ဂရုဓမၼေက်ာ္ၾကတဲ့ ဘာသာတရားမ်ား
မ်ားေသာအားျဖင့္ လက္ရွိတည္ေနတဲ့ ဘာသာႀကီးေလးခုဟာ ဒီစည္းကိုမေက်ာ္သူ မရွိၾကပါဘူး။ သူတို ့ ေအာက္မွာ ဂရုဓမၼဟာ ေအာက္တန္း ေနာက္တန္းက အႀကိဳအေၾကားမွာ ထိုးသိပ္ခံထားရတဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို ့ သေဘာတရားေတြကသာ အလြန္ျမင့္ျမတ္နက္နဲတဲ့ အရာေတြ ဆိုၿပီး ေရွးတန္းေနရာ အားလံုးကို ယူထားၾကတာခ်ည္း ျဖစ္တယ္။
ဘာသာတရားမ်ားအေပၚ လူ ့သေဘာထား
ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာသာတရားေတြဟာ လူေတြရဲ့ အစြန္ ့အခြာကို ခံၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီကေန ့ လူေတြရဲ့ ေခါင္းထဲမွာ ဘာသာတရားေတြကို သူတို ့ ကို အလင္းေရာင္ ေပးေနတဲ့ အရာေတြလို ့ မမွတ္ယူၾကေတာ့ဘူး။ လံုးလံုးေက်ာခိုင္းသြားတာက ဘုရားေက်ာင္းတတ္ၾကတဲ့ လူအစု အမက္ကို ခင္ေနၾကလို ့ ျဖစ္တယ္။ လူဟာ လူစုအမက္နဲ ့ ခြဲၿပီး တစ္ေယာက္ထဲ မေနဝံ့ၾကဘူး။ ေနသူဆိုရင္လည္း သင္းကြဲဆိုၿပီး ဆင္းရဲေပး တာ ခံရတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာသာတရားေတြ ေအာက္စုေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။
လူူေတြ ဂရုဓမၼလိုခ်င္
ဒီလို ျဖစ္ရတာဟာ ဘာသာတရားေတြက သူတို ့သေဘာ တရားကို အသားေပးၿပီး သူတို ့ သေဘာတရားနဲ ့ တည္ေဆာက္ရမယ့္ လူေတြရဲ့ ဂရုဓမၼကို ေခ်ာင္ထိုးထားၾကလို ့ပဲ ျဖစ္တယ္။ သူတို ့ဆီ လူေတြ လိုခ်င္တာဟာ သူတို ့ သေဘာတရားေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဂရုဓမၼေတြျဖစ္တယ္။ ဒီလို ျဖစ္ပါလ်က္ ဘာသာတရားေတြက လူေတြကို သူတို ့ သေဘာတရားခ်ည္း ရိုက္သြင္း ေပးေနၾကတယ္။ မဝယ္ခ်င္သူကို မေလ်ာ့ႏိုင္ဘူူး ေျပာတဲ့ ေစ်းသည္လို ျဖစ္ေနတာေပါ့။
ဒီအေၾကာင္း နည္းနည္း ရွည္သြားၿပီ။ ေတြးႏိုင္ဖို ့ ဆန္ ့လိုက္တာ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဂရုဓမၼကို သာသာတရားက မလႊမ္းမိုးသင့္ပံု ေပၚလြင္တယ္။ က်န္တဲ့ ဘာသာတရားႀကီး ႏွစ္ခုဟာ ဒီအခ်က္မွာေတာ့ ဂရုဓမၼအေပၚ သူတို ့ ဓမၼက ခ်ယ္လွယ္မထားတာ ေတြ ့ႏိုင္တယ္။ ဟိႏၵဴလြန္တာကို ေျပာရမယ္။ ဘုရားတရားဟာ ဟိႏၵဴနဲ ့ ျခားတာေၾကာင့္ ဟိႏၵဴရဲ့ ဂရုဓမၼအဖြင့္နဲ ့ ကြဲျပားရမွာပါ။ က်န္တဲ့ ဘာသာႀကီး ႏွစ္ခုပဲ ဒီအခ်က္မွာ တစ္သားထဲ တူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြေၾကာင့္ ဘုရားရဲ့ မသတ္ရမယ့္ အခ်က္ရဲ့ အနက္ဟာ လူ ့အသက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခား အေကာင္ဇေလာင္ေတြရဲ့ အသက္ မဟုတ္ဘူူး။
ဇီဝကနဲ ့ ဘုရား
ဒါကို ဒီထက္ထင္ရွားေအာင္ ဘုရား လႈပ္ရွားခ်က္ကေလးေတြ နည္းနည္း ေမႊၾကည့္မယ္။ တစ္ခါက ဘုရားလက္ထက္မွာ ေဆးဆရာႀကီး အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ “မဂဓ” ျပည့့္ရွင္မင္းႀကီးရဲ့ အမတ္ႀကီး “ဇီဝက” ဆိုတာ ရွိတယ္။ သူဟာ ဘုရားရဲ့ ေက်ာင္းတကာ တစ္ဦး ျဖစ္တယ္။ တစ္ေန ့မွာ ဘုရားကို အသားစားမႈနဲ ့ စပ္ၿပီးေလွ်ာက္ေနတယ္။ ဘုရားက အသားစားမႈနဲ ့ စပ္ၿပီး သူအသိေပး ပညတ္ၿပီးသား ရွိတယ္။ လူသား၊ ဆင္သား၊ ျမင္းသား၊ ၾကားသား၊ ရည္ရြယ္သားေတြ မစားၾကဖို ့ ျဖစ္တယ္။
သတတာကို ျမင္ရ ၾကားရတဲ့ အသားနဲ ့ ကိုယ့္အတြက္ ရည္ရြယ္ သတ္မွန္းသိတဲ့ အသား၊ အသားႀကီး ဆယ္ပါး ဒါကလြဲရင္ အသားေတြကို သံဃာဟာ စားခြင့္ ရွိတယ္။ ဒါကို ဇီဝက ကဘုရား အသားစားတာ လူေတြက ေျပာေနၾကတယ္လို ့ ဘုရားကို ျပန္ေလွ်ာက္တယ္။ အေၾကာင္း မသိလို ့ လူေတြ ေျပာၾကတာပါ ဆိုတာမ်ဳိးပဲ ဘုရား ျပန္ေျပာတယ္။ အသားစားမႈနဲ ့ စပ္ၿပီး လိုအပ္တာကို ပညတ္ၿပီးၿပီ၊ ဒါကို လူေတြ မသိၾက ဘူး။ ဒီလို ျပန္ေျပာတယ္။ က်န္တဲ့ အသားကို မစားသင့္ဘူးလို ့ မပညတ္သင့္ပံု အဓိပၸါယ္မ်ဳိးလည္း ဇီဝကကို ရွင္းျပတယ္။ ဇီဝကကလည္း နားလည္ၿပီး ျပန္သြားရတာပဲ။
ေဒဝဒတ္ရဲ့ အသားစားေရွာင္ ေတာင္းဆိုမႈနဲ ့ဘုရား
ဘုရားဟာ အသားစားမႈနဲ ့ စပ္တဲ့ သူ ့ရဲ့ သေဘာထားကို ဒီမွာ ထင္ရွားေစတာပဲ။ အဲဒါက ေဒဝဒတ္ဟာ ဘုရားကို ပုန္ကန္ျခားနားဖို ့ လက္စ ေဖာ္တဲ့ အခါက ျဖစ္တယ္။ ေဒဝဒတ္ဟာ ဘုရားက သံဃာအတြက္ ပညတ္ခ်က္ေတြ ထုတ္ေပးဖို ့ ေတာင္းဆုိမႈ လုပ္တယ္။ တကာလွဴတဲ့ ေက်ာင္းေတြ သကၤန္းေတြမသံုးဘဲ သစ္ပင္နဲ ့ စြန္ ့ပစ္အဝတ္ေတြ သံုးၾကဖို ့ လည္း ပါတယ္။ အသားမစားၾကဖို ့လည္း ပါတယ္။ အစရွိတဲ့ အခ်က္ေတြကို သံဃာအတြက္ ပညတ္ေပးဖို ့ ေတာင္းဆိုလိုက္တယ္။
ဘုရား(၂၆) သက္သတ္အျမင္မွား တရားမရ
Labels:
ဘုရား