ဘုရား(၇) ဒုကၡၿငိမ္းဖို ့ လူဘယ္လိုေတာ္ရမွာလဲ

လြန္က်ဴးခ်က္ေတြကို လြန္က်ဴးခ်က္ေတြလို ့ သိဖို ့၊ ထင္ဖုိ ့၊ ျမင္ဖို ့လိုတယ္။ လြန္က်ဴးခ်က္ရဲ ့ အေၾကာင္းေတြကိုလည္း လြန္က်ဴးရျခင္းရဲ ့ အေၾကာင္းေတြ ဟုတ္ပါလားလုိ ့ သိဖို ့၊ထင္ဖုိ ့၊ ျမင္ဖို ့လိုတယ္။ လြန္က်ဴးမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားတဲ့ အျပစ္ေတြကိုလည္း အျပစ္ေတြပါလားလုိ ့သိဖို ့၊ထင္ဖို ့၊ ျမင္ဖို ့လိုတယ္။ ၿပီးေတာ့ လြန္က်ဴးခ်က္နဲ ့လြန္က်ဴးခ်က္ရဲ ့ အက်ိဳး၊ လြန္က်ဴးခ်က္ရဲ ့အေၾကာင္းေတြဟာ တစ္ခုေၾကာင့္ တစ္ခုျဖစ္ေနမႈႀကီး မရပ္မနား ေျပးသြားေနပါလားလို ့သိဖို ့၊ ထင္ဖို ့၊ ျမင္ဖုိ ့လိုတယ္။

ဒါကိုသိၿပီးေတာ့ လြန္က်ဴးခ်က္ေတြကို မျဖစ္ေအာင္ရပ္တတ္ဖို ့လိုတယ္။ ျဖစ္ၿပီးသမွ် လြန္က်ဴးခ်က္ေတြရဲ ့ အျပစ္ေတြကို စူးစိုက္ ဆင္ျခင္ဖို ့လည္း လိုတယ္။ ျဖစ္ၿပီးသမွ်သာ မဟုတ္ဘဲ မျဖစ္ေသးတဲ့ လြန္က်ဴးမႈလည္း အျပစ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင့္သိဖုိ ့၊ ထင္ဖုိ ့၊ ျမင္ဖို ့လိုတယ္။

လူလက္လွမ္းမမီေတာ့ ဒါသစၥာဟုတ္လို ့လား
လူဟာဒီေလာက္အထိေတာ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုေတာ္ေအာင္ လုပ္တာဟာ ဒုကၡၿငိမ္းေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြငါသိတဲ့ သစၥာတရား သိဖို ့ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား။ ဒီသစၥာတရားဟာ လူေတြရဲ ့မ်က္စိေတြက မႈန္လြန္း ၀ါးလြန္းေနလို ့မျမင္ႏုိင္ဘူးဆုိလည္း လူမျမင္ႏိုင္တဲ့ သစၥာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဒီသစၥာတရားဟာ လူ ့သစၥာတရား မဟုတ္တာ လည္း မဟုတ္ဘူး။

လူဘယ္လို ေခ်ာ္သလဲ
လူေတြဟာ ရန္သူလို သေဘာထားၿပီး ဆက္ဆံတဲ့ လူေတြရွိတယ္။ မိတ္ေဆြလိုထားၿပီး ဆက္ဆံတဲ့လူေတြရွိတယ္။ သူတို ့ဟာ သူတို ့ သတ္မွတ္ခ်င္သလို သတ္မွတ္ၿပီး ၊ လူေတြကို ရန္သူပဲ ၊ မိတ္ေဆြပဲ ခြဲျခားေနၾကတာလား။ ဒါရဲ ့ အေျဖဟာ မဟုတ္ဘူးလို ့ပဲ ျဖစ္မယ္။
လူေတြက ရန္သူလုိ သတ္မွတ္စရာရွိေနလို ့ရန္သူ ၊ မိတ္ေဆြလို ့ သတ္မွတ္စရာရွိေနလို ့ မိတ္ေဆြ၊ ဒီလို ခြဲျခားမွတ္ယူ ထားၾကတာေတြျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္အေပၚမွာျဖစ္ျဖစ္ ၊ တျခားအေပၚမွာျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္၊ ႏႈတ္ ၊ ႏွလံုး တစ္ခုခုနဲ ့လြန္က်ဴးတဲ့သူကို ဒီလြန္က်ဴးမႈနဲ ့မွီၿပီး ရန္သူ ၊ မက်ဴးလြန္တဲ့သူကို ဒီမက်ဴးလြန္္မႈမွီၿပီး မိတ္ေဆြ ဒီလိုသတ္မွတ္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။
ရန္သူအနိမ့္အျမင့္ မိတ္ေဆြအနိမ့္အျမင့္ကိုလည္း ဒါနဲ ့ပဲ မွတ္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေဆြရင္း မ်ိဳးျခာေတြလည္း ရန္သူျဖစ္လုိ ့ျဖစ္ ၊ သူစိမ္း သူရံစာေတြလည္း မိတ္ေဆြျဖစ္လုိ ့ျဖစ္ ဒီလိုျဖစ္ေနၾကတာေတြကို ေတြ ့ႏုိင္တာ ျဖစ္တယ္။

ဒီအျမင္ဘယ္ကရလဲ
ဒီလိုျဖစ္ေအာင္ ဘယ္သူကမွ အာဏာထား၊ အမိန္ ့သတ္္မွတ္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ လူဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ တယ္။ မပ်က္သုဥ္း မက်ဆံုးပဲ ေနႏိုင္သေလာက္ ေနရေအာင္ေပါ့။ လူမဟုတ္တဲ့အရာေတြလည္း ဒီလိုပဲ ျဖစ္္မွာပါ။ လူကတစ္ဦးနဲ ့တစ္ဦး စုစပ္ၿပီး ေနသူေတြထဲမွာပါေနတယ္ဆုိေတာ့ ဒီလိုေနျခင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးနဲ ့အျပစ္ေတြ ရွိလာမွာ မလြဲပဲ။

ေပါင္းစုေနမွအက်ိဳးရ
လူ ့ပတ္၀န္းက်င္က ဖိစီးမႈေတြ ခံရတဲ့အခါ ဒီဖိစီးမႈေတြကို တြန္းလွန္ရမယ္။ တစ္ဦးခ်င္းပဲ တြန္းလွန္ရရင္ ေအာင္ျမင္ဖို ့ အေတာ္ႀကီးႀကိဳးစားရမယ္။ အဖြဲ ့ အစည္းနဲ ့သာ တြန္းလွန္လုိက္ရင္ေတာ့ မေျပာပေလာက္ေအာင္ပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒါကလူ ့ဖြဲ ့စည္း စုစပ္ၿပီး ေနထိုင္လို ့ ရရွိတဲ့ အစဆံုး အက်ိဳးပဲ။
ေနာက္ထပ္ အကိ်ဳးေတြကေတာ့ ေျပာမဆံုးေအာင္ရွိလိမ့္မယ္။ လူတစ္ေယာက္ လူ ့အျဖစ္ရွင္သန္ရပ္တည္ဖို ့ အတြက္ ေဆာင္ရြက္စရာ ကစၥေတြဟာ အလြန္ပဲ မ်ားျပားတယ္။ စားေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ေနေရး၊ က်န္းမေရး၊ ဒီအေရးေတြဟာ လူက မေဆာင္ရြက္မျဖစ္တဲ့ အရာေတြပဲ။ ဒါေတြကလည္း အဆံုးမရွိေအာင္ နယ္ပယ္ေတြက်ယ္တယ္။
ဒီကိစၥေတြအားလံုးကို ၿပီးစီးေအာင္ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲေဆာင္ရြက္ရင္ ခက္ခက္ခဲခဲ ေဆာင္ရြက္မယ္။ ေဆာင္ရြက္ စရာေတြက မ်ားတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေတြေဆာင္ရြက္လုိ ့ရတဲ့ ဆင္းရဲ ဒုကၡနဲ ့ အသက္ရွင္ရဖုိ ့ ၀မ္းသာရတဲ့ ခ်မ္းသာ ဒီႏွစ္ခုဟာ သူမသာ၊ ကိုယ္မသာျဖစ္ၿပီး အသက္ရွင္ေနထုိင္ရဖုိ ့ ရရွိတဲ့ခ်မ္းသာဟာ ေခါင္းမေထာင္ႏိုင္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ အသက္ရွင္ ေနထိုက္ရဖို ့ဟာ အရမေတာ္တဲ့ အသက္ရွင္ ေနထိုင္မႈႀကီး ျဖစ္ေတာ့တာေပါ့။
လူဟာ တစ္ဦးနဲ ့တစ္ဦး ဖြဲ ့စည္းစုစပ္ေနထိုင္တဲ့အခါမွာေတာ့ လူလုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးဟာ ၾကက္ေပ်ာက္ ငွက္ေပ်ာက္ဆုိသလို ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။ ကိစၥေတြ ရာေထာင္ခ်ီၿပီး ရွိခ်င္ရွိပါေစ။ လူရာေထာင္စုၿပီး ကိစၥတစ္ခုအတြက္ တစ္ေယာက္ကပဲ ေဆာင္ရြက္ဖုိ ့ ခြဲေ၀လိုက္မယ္ဆိုရင္ တစ္ေယာက္မွာ ကိစၥတစ္ခုပဲ ရွိေတာ့တာ ေပါ့။ ကိစၥတစ္ခုကို မေဆာင္ရြက္ရေပမယ့္ ကိစၥတစ္ခုကို တခါတစ္ရာပဲ ေဆာင္ရြက္ရတာပဲ မဟုတ္လားလုိ ့ ေမးစရာရွိတယ္။ ဒီႏွစ္ခုဟာ မတူၾကဘူး။ တစ္ခုကို အခါတစ္ရာ ေဆာင္ရြက္တာဟာ အလြန္ကၽြမ္းက်င္ၿပီး ေပါ့ပါးျဖတ္ လတ္ေဆာင္ရြက္ရတာကို ေတြရမယ္။ ကိစၥတစ္ရာကို ေဆာင္ရြက္တာနဲ ့ ကိစၥတစ္ခုကို အႀကိမ္တစ္ရာ ေဆာင္ရြက္တာတုို ့ရဲ ့ျခားနားခ်က္ဟာ မတုိင္းဆႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဖြဲ ့စည္းစုစည္းမႈအက်ိဳးကို လူေတြအားလံုးပဲ သိၾကတယ္။ သိတဲ့အတိုင္းပဲလူဟာ လူ ့အဖြဲ ့ အစည္းနဲ ့ပဲ ေနထိုင္ၾကတယ္။ ေနထိုင္တဲ့အတုိင္းပဲ လူဆုိတဲ့ သတၱ၀ါဟာ တုိတက္မႈ အနႏၱကိုလည္း ရရွိပိုင္ဆိုင္ေနသူမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။

စုေနရတာ ၿငီးေငြ ့စရာ
ဒါေပမယ့္ တစ္ဦးနဲ ့တစ္ဦး ေပါင္းစပ္ေနထိုင္ရတဲ့ အတြက္ အျပစ္မျဖစ္တာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ဒီအျပစ္ဟာ မေသးငယ္တဲ့အတိုင္းအတာ အထိရွိတယ္။ ဒီအျပစ္ေၾကာင့္ လူ ့ တိုးတက္မႈအားလံုး ၿပိဳပ်က္ခံရမေလာက္ရွိတယ္။ ဒီအျပစ္ကို ၿငီးေငြ ့ၿပီး အခ်ိဳ ့လူေတြဟာ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းကို ေထြးၿပီးတဲ့ တံေတြးကို ျပန္လွည့္မၾကည့္သလို လြတ္လြတ္စြန္ ့ၿပီး ေက်ာခိုင္းသြားၾကတဲ့ အထိရွိတယ္။ သူ ့ေလာက္လူ ့ စြမ္း မေကာင္းၾကလုိ ့သူ ့လို မလုပ္ႏိုင္ၾကေပ မယ့္ လူတိုင္းပဲ လူ ့အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ ့ အဲဒီဖိစီးမႈ အျပစ္ကို မၿငီးေငြ ့သူမရွိသေလာက္ပဲ။

အညစ္အေၾကးအရေကာက္မွား
ဒါေၾကာင့္ လူ ့အဖြဲ ့အစည္းရဲ ့အျပစ္ဟာ လူရြံရွာစက္ဆုပ္ခံရတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒီအညစ္အေၾကးေတြ ဟာ လူေတြစက္ဆုပ္ရြံရွာ ႏွလံုးနာခံရတာ အစစ္အမွန္ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီအညစ္အေၾကးကို လူေတြမိမိရရ အရေကာက္ယူ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္အား မရွိၾကဘူး။ ဒီအညစ္အေၾကးဟာ သူ ့ဆီမွာ ရွိသလို ကုိယ့္ဆီမွာလည္း ရွိတယ္။ ကိုယ္လည္းသူ ့လို၊ သူလည္းကိုယ့္လုိ ျဖစ္ေနေတာ့ ဒါဟာ သဘာ၀ပဲ။ လူရွိေနသမွ် ရွိေနမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒါဟာ အညစ္အေၾကးမဟုတ္ဘူး။ အညစ္အေၾကးဟာ လူပဲျဖစ္တယ္လို ့ ျမင္ေတာ့တာေပါ့။

Website counter

Back to TOP