ဘုရား(၈) ေျပးႏုိင္သူေျပး မေျပးႏိုင္သူပုန္း

ဒီေတာ့ တခ်ိဳ ့ အစြမ္းေကာင္းၾကတဲ့ လူေတြဟာ ဒီအညစ္အေၾကးေတြက လြတ္ေအာင္ သစ္ပင္ရင္း၊ ၀ါးပင္ေအာက္ လူနဲ ့လြတ္ရာ တစ္ေယာက္တည္းသြားေနတာကို လုပ္တာပဲ။ ဒီေလာက္ အစြမ္းမေကာင္းႏုိင္ၾကတဲ့ သူေတြက်ေတာ့ လည္း ဒီအညစ္အေၾကးကေတာ့ လူပဲ။ ဒီအညစ္အေၾကး ေၾကာက္ရင္ ဒီလူကို ေက်ာခိုင္းရမွာပဲ ဆိုၿပီး အဲဒီလူကို ေက်ာခိုင္းတယ္။ ေလာကႀကီးကလည္း အဲဒီလိုလူခ်ည္း ျဖစ္ေတာ့ သူမ်က္ႏွာမူရတဲ့လူဟာ မရွိသေလာက္ရွားတယ္။ မလႊဲသူလို မ်က္ႏွာမူၿပီး မိတ္ေဆြဖြဲ ့ ေနရသူဆိုတာကိုေတာင္ သူႏွင့္ ကိုယ့္အၾကား အကန္ ့အသတ္ ထားၿပီး ဆက္ဆံေနရတာ ျဖစ္တယ္။


အနာဂတ္မဲ့လူ
ဒါေၾကာင့္လူဟာ ေလာကအလယ္မွာ မေနမျဖစ္လို ့ ေနရေပမယ့္ အသည္းငယ္ငယ္နဲ ့ပဲ ေနေနရတယ္။ မုန္တိုင္းႀကီး က်လုလုပင္ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲက ေလွငယ္တစ္စင္းေပၚမွာရွိေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္လိုပဲ။ ဒီေတာ့ ခံစရာရွိသမွ် ခံရံုပဲလို ့ စိတ္ဒံုးဒံုးခ်ေနဖို ့ကလြဲလို ့တျခားဘာရွိေသးသလဲ။ ကိုယ့္အနာဂတ္ မျမင္ရတဲ့ အျဖစ္ေရာက္ေအာင္ေပ်ာက္ လုလု ျဖစ္ေနၿပီ မဟုတ္လား။
ဒီလိုျဖစ္ေတာ့ လူမွာ အသိဉာဏ္ဆိုတာ ကုန္ခဲ့ၿပီ။ စိတ္ဓာတ္ေတြလည္း က်ခဲ့ၿပီ။ ဘာဆႏၵမွလည္းမရွိေတာ့ဘူး။ လံု ့လ ၀ိရိယ ဆိုတာကေတာ့ ေ၀လာေ၀း ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ဒါေတြဟာ လူ ့ဦးေဆာင္ သဘာ၀ေတြပဲ။ ဒါေတြမရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ သူဟာ မေသေသးဘူး ေျပာရတဲ့ အသက္ ရွင္စဥ္အတြင္းမွာပဲ ေသေနၿပီ မဟုတ္လား။

ၾကည့္တတ္သူျမင္ရ သံေ၀ဂ
ဒီလူဟာ ေသၿပီျဖစ္ေပမယ့္ အသက္ရွင္ေနေသးေတာ့ ဂေယာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ ေယာင္ရတယ္။ ဖုတ္၀င္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ပဲ။ ဒါဟာ အထိန္းအခ်ဳပ္မဲ့ အလုပ္လုပ္တာရဲ ့နာမည္ပဲ။ လူဟာ အသက္မေသေသးလဲ ေသရင္ဒီလုိျဖစ္တာပဲ။ လူ ့ေလာက ဒီလုိျဖစ္တာကို လူ ့ေလာက အေၾကာင္း ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ၾကည့္မိသူတိုင္း ျမင္ၾကတယ္။ နည္းနည္းၾကည့္သူက နည္းနည္းျမင္ၿပီး၊ မ်ားမ်ားၾကည့္သူက မ်ားမ်ားျမင္ၾကတာပဲ။ နည္းနည္းမွ မၾကည့္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းမွ မျမင္တာေတြလည္း ရွိတာေပါ့။
ဒီလုိျမင္သြားၾကတဲ့ လူေတြထဲမွာ ဘုရားမျဖစ္ခင္က သူလည္းပါ၀င္တယ္။ ျမင္ၾကသူေတြဟာ လူ ့ေလာကကို စိတ္ပ်က္ၾကတယ္။ ဒီလူေလာကက လြတ္ရာကို ထြက္ေျပးၾကတယ္။ ဒီလူ ့ေလာကကို ဒီလို အျဖစ္က လြတ္ေအာင္ ကုစားေပးဖို ့ေတာ့ စိတ္မကူးၾကဘူး။ ဒီအထဲမွာ သူကေတာ့ ဒါပဲ စိတ္ကူးေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေလာကရဲ ့ ျဖစ္ရပ္ကို ကုန္စင္ေအာင္ပဲ ၾကည့္ခဲ့တယ္။
လူ ့ေလာကဟာ အသိဉာဏ္ အစရွိတဲ့ လူဦးေဆာင္ ႏုိင္တာေတြ က်ေပ်ာက္ခံရတဲ့ အခါမွာ ဦးေဆာင္မဲ့ အေတြးျဖစ္တဲ့ အစြဲအေတြးေတြ လႊမ္းမိုးလာတာ ခံရတယ္။ အစြဲအေတြးဆိုတာ မရွိမဟုတ္တာေတြကို အရွိလုပ္ေတြးတာေတြပဲေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအေတြးအျမင္ ခံရတဲ့ သူဟာ လူ ့ေလာကနဲ ့ လြတ္သြားသူပဲ ျဖစ္တယ္။
သူျပဳသမွ်ေတြဟာ လူေတြမခံသာစရာေတြပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ သူေျပာသမွ်ေတြဟာလည္း ဒီလုိပဲ လူေတြ လက္မခံစရာ ေတြပဲျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဘာမွအလုပ္မျဖစ္တဲ့ အျပဳအမူနဲ ့ အေျပာအဆို ေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတယ္ေပါ့။ ဒီေတာ့ ဒီသူဟာ ပတ္၀န္းက်င္နဲ ့ အဆက္မျပတ္လာတယ္။ ကိုယ့္သူနားမလည္၊ သူ ့ ကိုယ္နားမလည္ ေတြျဖစ္ၿပီ။
နားမလည္သူေတြအခ်င္းခ်င္း အုပ္စုဖြဲ ့ ေနတာထက္ အုပ္စုအျပင္အပမွာ တစ္ေယာက္တည္းေနရတာက ပိုမုိသာလြန္ တယ္လို ့ လူေတြသိၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အုပ္စုအတြင္းမွာ ေမြးဖြား ႀကီးျပင္းလာၾကတာဆုိေတာ့ အုပ္စုျပင္ဘက္ကို တစ္ေယာက္တည္း ခဲြခြာမသြား ၀ံ့ၾကဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ အုပ္စုထဲက လည္၀ယ္တဲ့ သူေတြရဲ ့ ခ်ယ္လွယ္ခ်င္သ လိုခ်ယ္လွယ္တာကို မေက်နပ္ေပမယ့္ အေနတတ္တာေၾကာင့္ ခါးစည္းခံေနၾကရတယ္။

ေဖာက္ထြက္ဆင္ျခင္ျခင္း
လူ ့ေလာကရဲ ့အိုစာေနတဲ့အျဖစ္၊ နာမက်န္းသူလို ျဖစ္ေနတဲ့အျဖစ္၊ အသက္မ၀င္ မရွင္မသန္ ျဖစ္ေနရတဲ့ အျဖစ္၊ ဒီအျဖစ္ေတြဟာ လူ ့အညစ္အေၾကးေတြပဲ ၊ ဒီအညစ္အေၾကးေတြရဲ ့ အရင္းအက်ဆံုး အရာကို အရေကာက္ရင္ လူ ့အျဖစ္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ လူမဟုတ္ဘူးလို ့ရတယ္။ ေလာကလို ့ေခၚတဲ့လူတစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး ေပါင္းစည္း ဆက္ဆံမႈရဲ ့ အခ်ိဳးမက်မႈပဲ ျဖစ္တယ္။ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦးက က်ဴးလြန္တဲ့ ဆက္ဆံမႈ ျဖစ္တာဟာ အရင္းအက်ဆံုး အညစ္အေၾကး ျဖစ္တယ္ေပါ့။

လူနဲ ့အညစ္အေၾကးခြဲၾကည့္
လူဟာအညစ္အေၾကးမဟုတ္ဘူး။ လူ ့ရဲ ့က်ဴးလြန္မႈသာ အညစ္အေၾကး ျဖစ္တယ္လုိ ့အေျဖထြက္တယ္။ ဒီအေျဖဟာ ရွင္းလင္းတဲ့ အေျဖျဖစ္တယ္။ ဦးေခါင္းမူးေနာက္တာနဲ ့ ဦးေခါင္း၊ ၀မ္းဗိုက္နာက်င္တာနဲ ့ ၀မ္းဗိုက္၊ ဒါေတြဟာ ဦးေခါင္း နဲ ့၀မ္းဗိုက္နာက်င္တာေတြ မဟုတ္ဘူး။ မူးေနာက္နာက်င္ ခံရတာေတြပဲ ဟုတ္ၾကတယ္။ မူးေနာက္ နာက်င္မႈ ေရာဂါ ေ၀ဒနာ ေတြကသာ မူးေနာက္နာက်င္မႈ အစစ္အမွန္ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္မူးေနာက္ နာက်င္မႈကို ေပ်ာက္ေအာင္ ဗိုက္နာေပ်ာက္ေအာင္ မူးေနာက္နဲ ့ဗိုက္နာ ေရာဂါေတြက္ိုပဲ ေဖ်ာက္ဖ်က္တဲ့ အကုအသ ခံၾကတာ အထင္အရွားျဖစ္တယ္။
မူးေနာက္တာဟာ ဦးေခါင္းမဟုတ္ဘူး။ ဦးေခါင္းဟာ မူးေနာက္တာကို ေဆာင္ထားသူသာ ျဖစ္တယ္။ နာတာဟာ ဗုိက္မဟုတ္ဘူး။ ဗိုက္ဟာ နာတာကို ေဆာင္ထားတဲ့အရာသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုပဲ အညစ္အေၾကးဟာ လူမဟုတ္ဘူး။ လူဟာ အညစ္အေၾကးကို ေဆာင္ထားတဲ့ သူသာျဖစ္တယ္ေပါ့။
ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာေတာ့ ရွိတယ္။ ေခါင္းနဲ ့ေခါင္းမူးေနာက္တာကို ခြဲလိုက္ရင္ ဗုိက္နဲ ့ဗိုက္နာတာကို ခြဲလိုက္ရင္ မူးေနာက္တယ္ နာက်င္တယ္ဆုိတဲ့ ေရာဂါဟာ ဘယ္လုိဟာလဲလို ့ပဲ။ ဒီေမးခြန္းအတြက္ ေျဖဟာ မငုပ္မက်ည္းဘူး။ ဒါကိုယွဥ္ၾကည့္ရမယ္။ ေခါင္းဟာသဘာ၀ဓာတ္ေငြ ့နဲ ့ဖြဲ ့ စပ္တည္ရွိေနတဲ့အရာျဖစ္တယ္။ ဗိုက္လည္းဒီလိုပဲ၊ တစ္ခုတည္းရွိတဲ့ အမာခံပစၥည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ဖြဲ ့စပ္ထားတဲ့ သဘာ၀ဓာတ္ေတြထဲက တစ္ခုခု အခ်ိဳးမက်ျဖစ္ၿပီး ေဖာက္ျပန္သြားမယ္ ဆိုရင္ ဒီလိုျဖစ္တာဟာ ေရာဂါပဲေပါ့။ မူးတယ္ နာတယ္ဆိုတဲ့ ေရာဂါဟာ အဲဒီေရာဂါကို ေဆာင္သူျဖစ္တဲ့ေခါင္း၊ ဗုိက္တုိ ့ရဲ ့ ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခု ခၽြတ္ယြင္း ေဖာက္ျပန္တာရဲ ့နာမည္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီအစိတ္အပိုင္းဟာေခါင္းနဲ ့ ဗိုက္အျဖစ္ ေရာက္တဲ့အထိအဆင့္မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ေခါင္းနဲ ့ဗိုက္မွာ ျဖစ္တဲ့ေရာဂါဟာ ေခါင္းနဲ ့ဗိုက္ မဟုတ္ဘူး။ ေခါင္းနဲ ့ဗိုက္မွာျဖစ္တဲ့ ေရာဂါပဲ ဟုတ္တယ္လို ့ဆိုခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။
လူနဲ ့ လူအညစ္အေၾကးလည္း ဒီလိုပဲ။ လူဟာ အညစ္အေၾကး မဟုတ္ဘူး။ လူဟာ အညစ္အေၾကးကို ေဆာင္သူပဲ ျဖစ္တယ္။ အညစ္အေၾကးဟာ လူရဲ့ အေဆာင္ခံသာ ျဖစ္တယ္ေပါ့။ လူနဲ ့ လူ ့အညစ္အေၾကးကို ခြဲလိုက္ေတာ့ အညစ္ အေၾကးကို အရေကာက္ဖို ့မွာ စဥ္းစားစရာ ရွိလာတာေပါ့။ ဒီစဥ္းစား စရာလည္း မငုပ္မက်ည္းဘူး။


လူနဲ ့ အညစ္အေၾကးကြဲျပား
လူဟာလည္း ဓါတ္သဘာဝ ပစၥည္းေတြနဲ ့ စပ္ဟပ္ဖြဲ ့စည္း တည္ေဆာက္ခံထားရတဲ့ အရာပဲ ျဖစ္တယ္။ တစ္ခုတည္း ျဖစ္တဲ့ အမာခံ သဘာဝ ပစၥည္း မဟုတ္ဘူး။ အစိတ္အပိုင္း ပစၥည္းေပါင္း အေျမာက္အျမားပဲ အဲဒီထဲမွာ ကိုယ္ဆိုတဲ့ အစိတ္အပိုင္း၊ စိတ္ဆုိတဲ့ အစိတ္အပိုင္း၊ ဒီႏွစ္ပိုင္းဟာ အေတာ္ ထင္ရွားတာေတြပဲ။ ဒီအစိတ္အပိုင္း ပစၥည္ေတြထဲက တစ္ခုခု ခၽြတ္ယြင္း ေဖာက္ျပန္တဲ့ လူ ့အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခုရဲ့ နာမည္ပဲေပါ့။
အဲဒီ အစိတ္အပိုင္းဟာ လူဆိုတဲ့ နာမည္မရဘူး။ လူဟာအဲဒီ အစိတ္အပိုင္းေတြ ေပါင္းစပ္ၿပီးမွ ျဖစ္တည္ေနတာရဲ့ နာမည္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ခၽြတ္ယြင္း ေဖာက္ျပန္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းဟာ လူမဟုတ္ဘူး။ လူမွာ ျဖစ္တဲ့ အညစ္အေၾကး စုေတြပဲ ျဖစ္တယ္ေပါ့။
အဲဒီ ခၽြတ္ယြင္းေဖာက္ျပန္တဲ့ လူရဲ့ အစိတ္အပိုင္း ပစၥည္းဟာ ဘာလဲ။ လူ ့အမႈေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ လူရဲ့ကိုယ္နဲ ့ က်ဴးလြန္တဲ့ အမႈ၊ ႏႈတ္ႏွင့္ က်ဴးလြန္တဲ့ အမႈ ႏွင့္ စိတ္ႏွင့္ က်ဴးလြန္တဲ့ အမႈေတြပဲေပါ့။ ဒီအမႈေတြဟာ လူဆိုတဲ့ အေပါင္းအရာ ဝတၳဳႀကီးရဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္တဲ့ ဒီအမႈေတြဟာ လူေတြ မဟုတ္ ၾကဘူး။

လြန္က်ဴးမႈေတြဟာ အနတၱေတြ

လူ ့အစိတ္အပိုင္းပစၥည္း ျဖစ္တဲ့ ဒီလြန္က်ဴးမႈေတြဟာ အျပစ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ လူက စြန္ ့ပစ္ရမယ့္ အရာျဖစ္လို ့ ေခၚရတဲ့ နာမည္ေပါ့။ အနာအဆာလို ့ ေခၚရတဲ့ အာဗာဓေတြ ျဖစ္တယ္။ ေရာဂါဘယ ေတြျဖစ္တယ္။ ပရလို ့ ေခၚရတဲ့ သူစိမ္းျပင္ပ ရန္သူေတြျဖစ္တယ္။ ကိုယ္မဟုတ္တဲ့ အနတၱ ျဖစ္တယ္။ အညစ္အေၾကးေတြ ပဲေပါ့။
ဒါေတြဟာ လူေတြရဲ့ လြန္က်ဴးမႈ ျဖစ္တဲ့ အမႈလို ့ ေခၚရတဲ့ ကမၼေတြပဲ။ ဒီကမၼေတြဟာ လူကို ခ်ယ္လွယ္တဲ့ တစ္ခုတည္း ပစၥည္းလို ့ ေျပာရေလာက္ေအာင္ ရွိတယ္။ လူေတြကို တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး ကြဲျပားျခားနားေစတဲ့ အနိမ့္၊ အျမင့္၊ အေကာင္း၊ အဆိုး၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ဖန္တည္းေပးတဲ့ အရာပဲ။ ဒီကမၼဟာ တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး အၿငိအစြန္းေတြေတြကို ျဖစ္ေစတယ္။ မက္ေမာမႈကိုလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေၾကာက္ရြံ ့မႈကိုလား။ တစ္မ်ဳိး တစ္မ်ဳိး အားျဖင့္ လူကို ဆြဲေဆာင္ ညွိဳ ့ငင္ ႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၼဟာ လူေတြကို တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး စြဲၿငိေစတဲ့ အရာ ျဖစ္တယ္။ ခ်စ္လို ့လည္း စြဲၿငိေနတာပဲ၊ မုန္းလို ့လည္း စြဲၿငိေနတာပဲ။ ဒီလုိ တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး စြဲၿငိေနတဲ့ လူ ့အေပါင္း အဖဲြ ့ႀကီးကိုပဲ ေလာကလို ့ ေခၚရတာ ျဖစ္တယ္။
ဒီကမၼေတြဟာ လူေတြကို မွီခိုသူနဲ ့ အမွီခိုခံသူ အျဖစ္ေတြကို ျဖစ္ေစတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္က ကံျပဳတဲ့ အခါ ကိုယ့္ကို သူမ်ားက မွီခိုတယ္။ ကိုယ္ကလည္း ကိုယ့္အေပၚ ကံျပဳသူကို မွီခိုျပန္တယ္။ ဒီလိုပဲ လူေတြဟာ တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး အျပန္အလွန္ မွီခိုေနၾကတာပဲ။ ဒီလုိ တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး ေပါင္းစပ္ဖြဲ ့စည္း ေနတာဟာ အညစ္အေၾကး ေတြရဲ့ ျဖစ္တည္မႈ ႀကီးပဲေပါ့။ ဒီလို ျဖစ္တည္မႈ ႀကီးဟာ လႊမ္းမိုး ေနတဲ့ လူေတြရဲ့ ေပါင္းစပ္ဖြဲ ့စည္းမႈကို ေလာကလို ့ ေခၚရတာပဲ။

Website counter

Back to TOP