ဘုရား(၄၁) သမထနဲ ့ ဝိပႆနာ အရမ်ား

ဝိပႆနာဆိုတာ အထူးထူးအျပားျပား ရႈၾကည့္မႈလို ့ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ သမထနဲ ့ အဓိပၸါယ္ျခင္းက တျခားစီပဲ။ သမထက စိတ္ေအးေအာင္လုပ္တာ (အမွတ္မဲ့ေအာင္လုပ္တာ) ေပါ့။ ဝိပႆနာက ရုပ္ေအး ေအာင္လုပ္တာ၊ ဒါမွ မဟုတ္ ရုပ္မဲ့ေအာင္ လုပ္တာေပါ့။
သမထက ရူပစ်ာန္သမာဓိရဲ့ နာမည္ပဲ။ ဝိပႆနာက အရူပ စ်ာန္သမာဓိရဲ့ နာမည္ပဲ။ ဒီႏွစ္ခုဟာ စိတ္တည္ၾကည္ မႈျခင္း မတူပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာဝနာဟာ ႏွစ္မ်ဳိး မျပားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ေရာက္တဲ့ ေနရာမူတည္ၿပီး ခြဲေခၚ ေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြဟာ ဘုရားေဟာတဲ့ ဘာဝနာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။


သမထနဲ ့ ဝိပႆနာဟာ ဘုရားေဟာဘာဝနာ အနက္မေဖာ္ႏိုင္

ဘုရားက ဘာဝနာကို သမထလို ့လည္း မေျပာဘူး။ ဝိပႆနာလို ့လည္း မေျပာဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အဲဒီနာမည္ေတြဟာ ဘာဝနာရဲ့ အနက္ကို ျပည့္စံုေအာင္ မေဖာ္ႏိုင္ဘူး။ ဘုရားဘာဝနာက စိတ္လုပ္ငန္းခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဘူး။ ဝိပႆနာကို ပညာလုပ္ငန္းလို ့ အမည္တတ္ရင္ေတာင္ ဘုရားဘာဝနာက ပညာလုပ္ငန္းခ်ည္ပဲ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာဝနာကို သမထ၊ ဝိပႆနာလုပ္ငန္းလို ့ အဓိပၸါယ္ျပန္လို ့ မရဘူး။

ဘုရားဘာဝနာမွာ အပိုင္းသံုးပိုင္းရွိ
ဘုရားက ဘာဝနာမွာ အပိုင္းသံုးပိုင္း ရွိတယ္လို ့ သတ္မွတ္ခဲ့တယ္။ ပထမပိုင္းက သီလပဲ၊ ဒုတိယက သမာဓိ၊ တတိယက ပညာပဲ။ ဘုရားဘာဝနာမွာ ဒီလိုသံုးပိုင္းကြဲေပမယ့္ တစ္ခုနဲ ့တစ္ခု သီးျခားစီပဲ တည္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ သံုးခုေပါင္းမွ ျဖစ္ေနတဲ့ တစ္ခုကို ဘာဝနာလို ့ ေခၚတာျဖစ္တယ္။ သံုးခု ဆက္စပ္ပံုကို ဘုရားမိန္ ့ ၾကားခဲ့တယ္။ သမာဓိဆိုတာ သီလေတြကို အထပ္ထပ္ ျဖစ္ေစတာရဲ့ နာမည္ျဖစ္တယ္။ သမာဓိနဲ ့ ပညာဟာ အရင္းနဲ ့ အဖ်ားႏွစ္ပါး ျဖစ္ေပမယ့္ တစ္သားတည္းထဲ ဆိုတာ သိႏိုင္တယ္။ သမာဓိဆိုတာလည္း သီလေတြ အထပ္ထပ္ ျဖစ္ေစရာက ျဖစ္တဲ့ အရာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ သမာဓိနဲ ့ သီလလည္း အဖ်ားနဲ ့ အရင္းရယ္လို ့ ႏွစ္သြင္ ျပားေပမယ့္ အႏွစ္အသား တစ္ခုတည္း ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ပညာနဲ ့ သီလလည္း ဒီလိုပဲ ႏွစ္သြင္ျပား ေပမယ့္ တစ္သားတည္းရဲ့ အမည္ပဲ။

သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ တစ္ျခားစီဖ်က္တာ ဘာနာပ်က္
ဘုရားဘာဝနာဟာ သီလလည္းပါတယ္။ သမာဓိလည္း ပါတယ္။ ပညာလည္းပါတယ္။ ဒီသံုးခုကလည္း စ၊ လယ္၊ ဆံုး အျဖစ္ သံုးခုျပားေပမယ့္ ဒီသီလထဲမွာပဲ သမာဓိ ပညာဓါတ္ေတြ သြင္းထားတယ္။ သမာဓိမွာလည္း သီလဓါတ္ ပညာဓါတ္ေတြ ဝင္ေနတယ္။ ပညာမွာလည္း သီလဓါတ္၊ သမာဓိဓါတ္ေတြနဲ ့ တည္ေဆာက္ထားတာပဲ။ ဒီသံုးခုကို ခြဲလို ့ မရဘူး။ ခြဲရင္ ဘုရားဘာဝနာ အျဖစ္ကပ်က္တာပဲ။ ဘုရား ဘာဝနာဟာ ဒီသံုးခုေပါင္းရဲ့ အမည္ပဲ။

သီလ၊ သမာဓိကဟာ ဘယ္လို ့အခ်င္းခ်င္းဝင္ၾကသလဲ

သီလထဲ သမာဓိ၊ ပညာဝင္ပံုေျပာမယ္။ သီလပ်က္လို ့ အက်ဳိးနည္းမွာ ျမင္ေအာင္လုပ္တာက သမာဓိ။ ကာလ၊ ေဒသ၊ ပုဂၢလမေရြး အက်ဳိးနည္းတာေတြကို လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ သိျမင္တာက ပညာ။ အဲဒီလို အေလ်ာ္သိ ျဖစ္ေစ၊ ထိုးထြင္းသိျဖစ္ေစသိလို ့ သီလ ဖ်က္ခ်င္စိတ္ေတြ ဖယ္ရွားၿပီး သီလၿမဲေနတာ ျဖစ္တယ္။
ဒီလို သီလမ်ဳိးမဟုတ္ရင္ သီလထဲ သမာဓိ ပညာ မဝင္ရင္ သီလကို ဘယ္ေလာက္ေစာင့္ေစာင့္ အဲဒီသီလဟာ ဘုရားေဟာတဲ့ ဘာဝနာ မဟုတ္ဘူး။
သမာဓိထဲ သီလ၊ ပညာဝင္ပံု ၾကည့္ၾကမယ္။ သမာဓိမွာ အစိတ္အပိုင္းသံုးခု ရွိတယ္။ သီလရွိဖို ့ လံု ့လထားမႈ၊ သီလရွိေအာင္ ႀကိဳတင္ သတိထားမႈႏွင့္ သီလၿမဲေအာင္ သီလဖ်က္ရဲ့ အက်ဳိးနည္းပံု ေလ့လာမႈ ဒီသံုးပါး ျဖစ္တယ္။ ႀကိဳးစားမႈ၊ သတိထားမႈႏွင့္ ေလ့လာမႈေပါ့။
သီလကိုပဲ မူတည္ထားတဲ့ အခ်က္သံုးခ်က္ပဲ။ ဒီအခ်က္ သံုးခ်က္ကို ပြားလိုက္ေတာ့ သီလပ်က္လို ့ မျဖစ္ပံု အသိပညာ ဝင္လာတာပဲ။ သီလနဲ ့ ပညာဟာ သမာဓိထဲမွာ ဒီလို ဝင္ေနတယ္။ ပညာထဲမွာ သီလနဲ ့ သမာဓိ ဝင္ပံုလည္း ထင္ရွားတယ္။ ပညာဆိုေပမယ့္ သီလနဲ ့ မစပ္တဲ့ သိစရာေတြကို သိတာ မဟုတ္ဘူး။ သီလဖ်က္ရဲ့ အက်ဳိးနည္းပံုကို ေလ့လာလို ့ သိတဲ့အသိျဖစ္တယ္။

သီလခံယူၿပီးပြားေပမယ့္ ပြားတာမွာ သီလမပါ ဘာဝနာ မျဖစ္

သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဟာ သံုးခုျပားေပမယ့္ တျခားစီ မဟုတ္ဘူး။ တစ္သားတည္းပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအရာဟာ ဘုရားေဟာတဲ့ ဘာဝနာပဲ။ ဒါကို ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဘုရားေဟာတယ္။ ပြားရမယ့္ အရာဟာ ဒီသိကၡာ သံုးပါးပဲ ရွိတယ္။ တျခားပြားစရာေတြဟာ ဘုရားညြန္ျပတဲ့ ပြားစရာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေတြဟာ သီလမဝင္ၾကဘူး။ ဒါေတြ မပြားခင္ သီလ ေဆာက္တည္ထားတာပဲ ေျပာေကာင္း ေျပာမယ္။ ေဆာက္တည္ၿပီး ပြားေပမယ့္ ပြားတဲ့ လုပ္ငန္းက သီလနဲ ့ မစပ္ဘဲ ျဖစ္ေနတာ ေတြ ့ရမယ္။

ပြားတာထဲ သီလမပါပဲပြားပံု
သီလနဲ ့ မစပ္ပံုက သီလပ်က္ရင္ ျပင္ဆင္ဖို ့ ေကာင္းရင္ ဒီထက္ေကာင္းဖို ့ လံုးလထုတ္ခ်က္ေတြ မပါဘူး။ သီလပ်က္ဖို ့ အေၾကာင္း ဟိတ္ေတြ ႀကိဳတင္သတိထားၿပီး ေဖ်ာက္ဖ်က္တာလည္း မပါဘူး။ သီလပ်က္လို ့ အက်ဳိးနည္းပံု ေလ့လာတာလည္း မပါဘူး။ ဒါေတြ မပါဘဲ ေဆာက္တည္ခဲ့တဲ့ သီလကို ေဆာက္တည္ရာမွာ ထားၿပီး စိတ္ကို ကိုယ္ထားခ်င္တဲ့ အာရုံတစ္ခုမွာ ထားတာဟာ သီလနဲ ့ ဘယ္စပ္မလဲ။

Website counter

Back to TOP