စိတ္ဟာ အာရုံတစ္ခုမွာ တည္ေနရင္ မေတြးတတ္ဘူး။ မေတြးတတ္ရင္ ေရွာင္စရာနဲ ့ ေဆာင္စရာကို မသိဘူး။ ဒီေတာ့ ေရွာင္ေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ေဆာင္ေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သီလဟာ ေရွာင္စရာကို ေရွာင္ၿပီး ေဆာင္စရာကို ေဆာင္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ကို ႀကိဳက္ရာ အာရုံတစ္ခုမွာ တည္ေနေအာင္ လုပ္တဲ့ ဘာဝနာဟာ သီလနဲ ့ မပတ္သက္ဘူး။ သီလေဆာက္တည္ၿပီး အိပ္ေနတဲ့ သူလိုပဲ ျဖစ္တယ္။ အိပ္ေနသူ ဟာ သီလပ်က္ေနတာ မဟုတ္သလုိ သီလပြားေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ႀကိဳက္ရာ အာရုံမွာ စိတ္တည္ေအာင္ ထားၿပီးတဲ့ ဘာဝနာ လုပ္ငန္းဟာ သီလအတြက္ အိပ္ေနသူနဲ ့ တူတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီဘာဝနာဟာ ဘယ္အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားဘာဝနာ မဟုတ္ဘူး။
ပုတီးလံုးေလးေတြ တစ္လံုးခ်င္းခ်ၿပီး ဘာဝနာပြားတာ၊ စကၠဴစာလိပ္ကို အထပ္ထပ္လွည့္ၿပီး ဘာဝနာပြားတာ အစရွိတာေတြဟာ ဘုရားမရွိတဲ့ ေနာက္မွ ေပၚတဲ့ ဗုဒၶဘာသာထဲက ဘာဝနာေတြပဲ။ ဘုရားေဟာတဲ့ ဘာဝနာနဲ ့ သေဘာ ျခားနားတာသာမက လက္ေတြ ့ ျခားနားခ်က္ပါ ထင္းရွားခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္။
ဂုဏ္ေတာ္ပြားပံုမွား ဘုရားဘာဝနာမဟုတ္
ဘုရားကစိတ္ပ်က္ေနတဲ့သာသနာ့ဝန္ထမ္းသူရဟန္းေတြကိုစိတ္ပ်က္လို ့ျဖစ္တဲ့ေၾကာက္ရြံ ့တြန္ ့ဆုတ္မႈမ်ား မျဖစ္ပြားေအာင္ နည္းေပးခဲ့တယ္။ အဲဒါက သူ ့ကို ေအာက္ေမ့ဖို ့ ဒါမွမဟုတ္ တရားနဲ ့ သံဃာကို ေအာက္ေမ့ဖို ့ပဲ။ ဒီလို ေအာက္ေမ့တာကိုလည္း ဒီေခတ္မွာ ဘာဝနာဆိုၿပီး အေတာ္မ်ားမ်ား ပြားၾကတယ္။ ဒါလည္း ဘုရားက ဘာဝနာအျဖစ္ ေဟာခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒါပြားတာလည္း ဘုရားရဲ့ ဘာဝနာပြားတာ မဟုတ္ဘူး။
ေမတၱာပြားပံုမွား ဘုရားဘာဝနာမဟုတ္
ေနာက္တစ္ေနရာလည္း စိတ္ဓါတ္ေျခာက္ျခားၾကတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို ေမတၱာပြားဖို ့ ေဟာခဲ့ဘူးတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီေခတ္မွာလည္း ဒီဘာဝနာ ေခတ္စားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပြားတာမွာေတာ့ ဘုရားေဟာတဲ့ ဘာဝနာ မျဖစ္ဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ သီလနဲ ့ အဆက္ျပတ္လို ့ပဲ။ ကမၻာေပၚရွိ သက္ရွိသတၱဝါအားလံုး က်န္းမာၾကပါေစ၊ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။ ဒီလိုပဲ ရြတ္ဖတ္မွန္းတမ္းေနၾကတာ လုပ္ၾကလို ့ပဲ။ ေမတၱာက ဒီလို မွန္းတမ္းရြတ္အံေနဖို ့ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေဟာခ်က္မွာပဲ ေမတၱာထားပံု အခ်က္ေတြ ဘုရားေဟာထားတယ္။
ေမတၱာမွန္ပြား ဘုရားဘာဝနာ
အဲဒါေတြက လူေတြအေပၚ စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္မႈ၊ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ျဖဴျဖဴး ဆက္ဆံမႈ၊ ေျပာဆိုလြယ္ေအာင္ ေနထိုင္မႈ၊ မာန္မေထာင္မႈ၊ ေရာင့္ရဲမႈ၊ ဆက္ဆံေရး ေျပျပစ္မႈ၊ ေအးေဆးမႈ၊ ႏူးႏူးညံ့ညံ့ေနမႈ၊ ေပါ့ပါးမႈ၊ ဣေျႏၵရမႈ၊ ရင့္က်က္မႈ၊ မၾကမ္းၾကဳတ္မႈ၊ တဏွာမစြဲမႈ၊ သာမန္အသိရွိသူေတြကပင္ အကဲ့ရဲ့ မခံရေအာင္ ေနမႈ၊ ဒီဆယ့္ငါးမ်ဳိးနဲ ့ လူေတြကို ဆက္ဆံတာဟာ ေမတၱာထားတာပဲ။ ေမတၱာဘာဝနာကို ပြားတယ္ဆိုတာႏူတ္နဲ ့ ရြတ္ပြားရမွာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္နဲ ့ မွတ္ပြားရမွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒီဆယ့္ငါးမ်ဳိးထဲက က်သင့္ရာနဲ ့ ပြားရမွာ။
ဒီဆယ့္ငါးမ်ဳိးဟာ သီလသေဘာသက္ဝင္မႈနဲ ့ မကင္းတဲ့ အခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုပြားမွ ေမတၱာဘာဝနာဟာလည္း ဘုရားေဟာတဲ့ ဘာဝနာ ျဖစ္တယ္။ မႊန္းေန ရြတ္ေနတာေတြ လုပ္ၿပီး ေမတၱာပြားရင္ ဒါလည္း ဘုရားမေဟာတဲ့ ဘာဝနာပဲ ျဖစ္တယ္။
ဘာဝနာေဟာခ်က္နဲ ့ ဘုရားရုပ္ပံုလႊာကိုၾကည့္ခဲ့ရၿပီ။ ဘုရားေဟာတဲ့ဘာဝနာဟာ တျခားဘယ္ဘာဝနာနဲ ့မွ မတူဘဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ သူ ့ဘာဝနာက လူသားေတြ တစ္ဦးနဲ ့ တစ္ဦး ေခ်ာေခ်ာေျပေျပ စုစည္းႏိုင္ဖို ့ ဆိုင္ရာ အခ်က္ေတြ ျဖစ္ေနတာ ထင္ရွားတယ္။ သီလဟာ လူအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရးရဲ့ စည္းကမ္းပဲ။ ဒီစည္းကမ္းကို ပ်က္ၾကရင္ လူေတြ စိတ္ဝမ္းကြဲၿပီး ျပန္ ့က်ဲၾကမွာပဲ။ ဒီလိုျဖစ္ရင္ ဒီလူေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း အေပ်ာက္ခံရမယ္။ ဒီလို မျဖစ္ေအာင္ သီလပြားဘို ့ သီလကို ဘာဝနာတရားအျဖစ္ ေဟာခဲ့တယ္။ သီလမဟုတ္တဲ့ ဘာဝနာေတြကလည္း သီလနဲ ့ စပ္တာေတြခ်ည္း ျဖစ္တာ ေတြ ့ရတယ္။
ဘာဝနာျပခ်က္ကေပၚတဲ့ ဘုရားရုပ္သြင္
ဘုရားရဲ့ ဘာဝနာဟာ လူသားေတြအတြက္ ရွင္းလင္း ပီျပင္လြန္းတယ္။ တျခား ဘာဝနာေတြလို ေမွာ္ဆရာရဲ့ ေသတၱာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ဒီဘာဝနာကို ေဟာတဲ့ ဘုရားရဲ့ ရုပ္သြင္ကလည္း ဒီဘာဝနာလိုပဲ လူတိုင္းနားလည္ ႏိုင္ေအာင္ ရွင္းလင္းပီျပင္လြန္းတဲ့ ရုပ္သြင္ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ဘာဝနာမွာေပၚေနတဲ့ ဘုရားရဲ့ ရုပ္သြင္ပဲ ျဖစ္တယ္။
ရွိခိုးျခင္းႏွင့္ ဘုရား
ဘုုရားရဲ့ ရုပ္လႊာကို ဘုရားကို ရွိခိုးျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ေလ့လာ ရႈၾကည့္ရေအာင္။ ဗုဒၶဘာသာေတြဟာ ဘုရား ရွိခိုးတယ္ ဆိုတာကို ျပဳလုပ္ၾကတယ္။ ဘာသာတိုင္းလည္း ဘုရားရွိခိုးတာဟာ ေရွ ့တန္းက်တဲ့ ဘာသာေရး အလုပ္ျဖစ္တယ္။ ဒီလုပ္ငန္းမွာ ဗုဒၶဘာသာေတြလည္း တျခား ဘာသာေတြေအာက္ မေလွ်ာ့ေအာင္ ရွိၾကတယ္။
ဘာသာျခားေတြ ဘာေၾကာင့္ဘုရားရွိခိုး
ဘုရားရွိခိုးမႈနဲ ့ စပ္လို ့ လူေတြကို ဘုရားက ဘယ္လိုေတြမ်ား ေျပာထားခဲ့တာ ရွိလို ့လဲ။ တျခား ဘာသာေတြမွာ ရွိခိုးၾကတာက သူ ့ အဓိပၸါယ္နဲ ့ သူ ရွိတယ္။ အဓိပၸါယ္က တျခားဘာသာေတြရဲ့ ဘုရားေတြဟာ ဖန္ဆင္းရွင္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ေလာကႀကီးကိုေရာ ေလာကႀကီးမွာ ရွိရွိသမွ်ေတြ အားလံုးကိုပါ အဲဒီဘုရားေတြက ဖန္ဆင္းထားတယ္ လို ့ ဆိုတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီဘုရားေတြဟာ လူေတြအတြက္ ဘုရားအျဖစ္တင္မက အရွင္သခင္ အျဖစ္ပါ ျဖစ္ၾကတယ္။ ကိုယ့္ကို ဘုရားက ဖန္ဆင္းတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာကိုလည္း ဘုရားအလိုက်ဘဲ ျဖစ္ရတယ္ ဆိုေတာ့ ဘုရားဟာ ကိုယ့္အတြက္ ေၾကာက္စရာ အေကာင္းဆံုးဘဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ခ်စ္စရာ အေကာင္းဆံုးသူေပါ့။ ေၾကာက္ျခင္းနဲ ့ ခ်စ္ျခင္းဟာ ႏွစ္ခုကြဲေပမယ့္ အပူနဲ ့ အေအးလို တစ္ခုတည္းရဲ့ နာမည္ပါ။ ေၾကာက္တာ ခ်စ္တာ ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ေၾကာက္စရာနဲ ့ ခ်စ္စရာကို လူေတြ ရွိခိုးၾကရမွာဘဲ။ တျခား ဘာသာဝင္ေတြ ရွိခုိးတယ္ ဆိုတာ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။
ဘုရား(၄၂) ေရွာင္ဖြယ္၊ ေဆာင္ဖြယ္ မဟုတ္တဲ့အာရုံမွာ စိတ္ထား၊ ဘုရားဘာဝနာမဟုတ္
Labels:
ဘုရား