ဘုရား(၄၀) ဝိသုကျဖစ္က မသံုးသင့္

ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြကို သုံးသင့္ မသံုးသင့္ကို ဘုရားပညတ္ခဲ့နဲ ့ မပညတ္ခဲ့ကို မဆံုးျဖတ္သင့္ဘူး။ ဝိသုက (ေျငာင့္ တံက်င္) ျဖစ္မႈ မျဖစ္မႈနဲ ့ပဲ ဆံုးျဖတ္သင့္တယ္။ ဝတၳဳ၊ ကာတြန္း၊ စာနယ္ဇင္း၊ ေရဒီယို၊ တီဗီေတြက လူ ့ေလာကကို (ေျငာင့္ တံက်င္) ျဖစ္တာေတြ ေပးေနရင္ အဲဒါေတြ မသံုးသင့္ဘူး။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ အဲဒါေတြ သံုးသင့္တယ္။

ဘုရားဟာ ဒါေတြအားလံုးေပါင္းကို ေခၚတဲ့ အႏုပညာဆိုတာကို ဒီလို သေဘာထားခဲ့တယ္။ ဒီသိကၡာပုဒ္ရဲ့ အဖြင့္ဟာ ဒီသေဘာထားျပမႈကို အလြန္ထင္ရွားေစတယ္။ ဘုရားရဲ့ အႏုပညာ သေဘာထားဟာ ေခတ္ကာကရဲ့ တိုက္စားမႈကို မခံရမယ့္ သေဘာထားျဖစ္တယ္။ အလြန္ပဲ ေလးနက္တယ္။ လူသားအက်ဳိးနဲ ့ တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ဒါကို ဥေပါသထသီလက သီဆို၊ ကခုန္မလုပ္ရ၊ ဒီသိကၡာပုဒ္က ျပေနတယ္။ ဒီျပခ်က္ဟာ ဘုရားရုပ္လႊာရဲ့ ျမင္သာတဲ့ ေရာင္ျခည္တစ္မွ်င္ပဲ။

သီလဟာ လူ ့အတြက္

ဘုရားရဲ့ သီလနဲ ့ စပ္လ်င္းလို ့ အနက္အဓိပၸါယ္ေဖာ္ခ်က္ေတြ ေလ့လာၾကည့္တာ သိပ္ရွည္လ်ားသြားၿပီ။ ဘုရားရဲ့ ရုပ္သြင္ဟာ သီလအျမင္နဲ ့ ၾကည့္လို ့ သိမ္ငယ္က်ဥ္းေျမာင္းသြားတာ မေတြ ့ရပဲ၊ လႈပ္သာ ရွားသာ ေခ်ာင္ခ်ိစြာနဲ ့ ရပ္တည္ေနတာေတြ ေကာင္းေကာင္းေတြ ့ရတယ္။ အမွန္အကန္ မျမင္လို ့ ထင္တာပဲျဖစ္တယ္။ သီလဟာ လူေတြ က်ပ္ဖို ့မဟုတ္ဘူး။ လူေတြ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ေနလို ့ရေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းပဲ။

သီလမႏိုင္လို ့ လူခၽြတ္ မျဖစ္ထိုက္
ဝိနည္းမွာ ပညတ္ရျခင္းရဲ့ အေၾကာင္း ဆယ္ခ်က္ထဲမွာ သံဃ ဖာသု သံဃာခ်မ္းသာဖို ့လို ့ အတိအလင္းေျပာ ထားတယ္။ ဒါေတာင္ တခ်ဳိ ့ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ေတြက သီလေတြမ်ားၿပီး ေလးလြန္းလို ့ မႏိုင္တာနဲ ့ လူထြက္ရ တယ္ ေျပာၾကတယ္။
သီလဟာ လူေတြကို တစ္ေယာက္နဲ ့ တစ္ေယာက္ ထိခိုက္ၿပီး ခ်ဳိးဖဲ့ခ်ဖြ မကုန္ေအာင္ ထည့္ေပးရတဲ့ ေခ်ာဆီ တစ္မ်ဳိးပဲ။ သီလဟာ လူ ့ဆက္ဆံေရးရဲ့ ေခ်ာဆီေပါ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ သီလေၾကာင့္ လူ ဝန္မေလးရဘူး။ လူကို ဝန္ေလးေစမယ့္ဟာ သီလမဟုတ္ဘူး။
ဘုရားရဲ့ သီလအဖြင့္ဟာ လူကို ဝန္ေလးေစတာေတြ မပါတာ ေတြ ့ရမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားဟာ လူေတြကို ဝန္ေပးဖို ့ လာတာမဟုတ္ပဲ ဝန္ေပါ့ေအာင္ ေဖာ့ေပးဖို ့ လာတာျဖစ္ေၾကာင္း သူ ့ရုပ္သြင္မွာ အထင္အရွား ျမင္ရ လိမ့္မယ္။

ဘုရားရဲ့ ဘာဝနာ ေဖာ္ျပခ်က္
ဘုရားရဲ့ ပံုရိပ္ကို ဘာဝနာမွာ အနက္ေဖာ္ခ်က္နဲ ့ ၾကည့္ၾကမယ္။ ဘာဝနာကို ဘုရား ဘယ္လို အနက္ေဖာ္သလဲ ဘုရားရဲ့ ေဟာေျပာခ်က္ေတြနဲ ့ ဒါကို ေလ့လာရမယ္။ ပထမဆံုး ဘာဝနာ ဆိုတာရဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ၾကည့္မယ္။

ဘာဝနာ အနက္
ဘာဝနာဟာ ျမန္မာလိုဆိုရင္ ပြားမ်ားစရာလို ့ ရမယ္။ သဒၵါအနက္မကေတာ့ ျဖစ္ေစခ်က္လို ့ ရလိမ့္္မယ္။ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ယူတာကို ပြားမ်ားတယ္လို ့ ေခၚတယ္။ ပြားမ်ားရမယ့္ အရာေတြဟာ ပြားမ်ားစရာပဲေပါ့။ ပြားမ်ားစရာ ဆိုေတာ့ ဘာဝနာဟာ တရားဆိုတာ ထိေရာက္လိမ့္မယ္။
တရားဟာ ပြားမ်ားရမယ့္ အေၾကာင္းအရာျဖစ္တယ္။ ပြားမ်ားတယ္ ဆိုတာ တရားေတြကို ပြားလာ မ်ားလာေအာင္ လုပ္တာပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ပြားမ်ားစရာနဲ ့ တရားဟာ အတူတူူပဲ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဘာဝနာဟာ ဘာလဲလို ့ ေပၚေရာေပါ့။

ဘာဝနာအက်ဳိး ကြဲျပားၾက
ဘာဝနာဟာ တရားဓမၼတိုင္းမွာ ရွိတယ္။ ဒါကို ဘာဝနာလို ့ ေခၚခ်င္မွ ေခၚမယ္။ မေခၚလည္း အတူတူပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘာဝနာခ်င္းေတာ့ တူၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာဝနာတိုင္းဟာ စိတ္လုပ္ငန္းေတြခ်ည္း ျဖစ္တယ္။ စိတ္လုပ္ငန္းေတြဆိုတာ အမ်ဳိးမ်ဳိးမ်ားေပမယ့္ စိတ္ကို အာရုံတစ္ခုတည္းမွာခ်ည္း အတူတူျဖစ္တယ္။ အက်ဳိး သက္ေရာက္ေတာ့လည္း အဲဒီ စိတ္မလြင့္တာေၾကာင့္ခ်ည္း ျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္စိတ္ထားရာအာရုံေၾကာင့္လို ့ ေတာ့ ထင္ၾကတာေပါ ့။
ေနာက္ဆံုးပိတ္ အေထြေထြစိတ္မွတ္ေတြ မရႈပ္ေထြးတာ ျဖစ္တာပဲ။ ဒီေတာ့လည္း စိတ္ထက္မ်က္တယ္ ေျပာရမွာေပါ့။ အေသးဆံုး စုေနေအာင္ လုပ္ရတာကို ထက္တယ္ေျပာရတယ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ထက္ေတာ့ ထိေရာက္တယ္။ ထိေရာက္တာကို စြမ္းတယ္ေျပာရတာပဲ။ စြမ္းေတာ့ ေအာင္ျမင္တာေပါ့။ ဒါဟာ ဘာဝနာရဲ့ အက်ဳိးပဲ။ ဘာဝနာကို လူေတြ ဒီလိုပဲ သိၾကတယ္။

ဘာဝနာကို ႏွစ္မ်ဳိးခြဲၾက

ဘာဝနာကို သမထဘာဝနာ၊ ဝိပႆနာဘာဝနာလို ့ ႏွစ္မ်ဳိး ခြဲၾကတယ္။ ဒါထူးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဘာဝနာကို သူမ်ား ဘာဝနာနဲ ့ ကြဲခ်င္လို ့ ခြဲေခၚတာပါပဲ။
ဘာဝနာတိုင္းဟာ သမထေတြျဖစ္တယ္။ သမထဆိုတာ စိတ္ေအးေအာင္ လုပ္တာရဲ့ နာမည္ပဲ။ ကိုယ့္ဘာဝနာၾက ေတာ့ စိတ္ေအးေအာင္ လုပ္တာတင္ မကဘူးဆိုၿပီး ဂုဏ္တင္တဲ့ အေနနဲ ့ ဝိပႆနာလုိ ့ နာမည္တပ္လိုက္တာပါ။

Website counter

Back to TOP