ဘုရား(၁၇) ကႆပတို ့ ေရွးက ဘာသာေရးအေဆာင္ေတြစြန္ ့ၾက

ကႆပ ဆရာတပည့္အားလံုး ညွိႏႈိင္း ညီညႊတ္ၿပီးသြားရင္ပဲ သူတို ့ စခန္းမွာ ရွိၾကတဲ့ တစ္ခိ်န္က ဘာသာေရး အသံုး အေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကို ေနဥၥရာျမစ္ထဲ လႊင့္ေမွ်ာပစ္ၾကတယ္။ ဒါကို ေအာက္စခန္းႏွစ္ခုမွာ ရိွၾကတဲ့ ကႆညီႏွင့္ တပည့္ေတြက ေတြ ့ၾကတယ္။ ဘယ္လိုလဲ၊ ဒါဘာျဖစ္တာလဲ အစရွိတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးၿပီး တပည့္ေတြကို စုရုံးေစကာ အျဖစ္မွန္ သိရွိေရး အတြက္ ေနာ္ေတာ္ႀကီး ကႆပ စခန္းရွိရာကို တက္လာခဲ့တယ္။


ညီကႆပေတြလဲ ရဟန္းျပဳ

ေနာင္ေတာင္ႀကီး ကႆပဟာ သူ ့ညီကႆပေတြနဲ ့ သူ ့ညီေတြရဲ့ တပည့္ေတြကို ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ရွင္းျပတယ္။ သူနဲ ့ တပည့္ေတြ အားလံုး ရဟန္းေဂါတမထံမွာပဲ တပည့္ရဟန္း အျဖစ္ယူၾကေတာ့ဖို ့ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စြန္ ့ပစ္ ၾကတာပဲ။ ညီတို ့နဲ ့ တပည့္ေတြကေတာ့ ေနာ္ေတာ္လိုပဲ လုပ္ခ်င္လုပ္ခြင့္ရွိတယ္။ မလုပ္ပဲလည္း ကိုယ္ႀကိဳက္သလိုလည္း ေနႏိုင္ၾကတယ္။ ေနာင္ေတာ္ႀကီး ကႆပရဲ့ စကားၾကားၾကရတဲ့ ညီကႆေတြနဲ ့ တပည့္ေတြဟာ ေနာင္ေတာ္ႀကီးကို ျပန္ေျပာၾကတယ္။
ညီကႆပေတြနဲ ့ တပည့္ေတြဟာ ေနာင္ေတာ္ႀကီး ကႆပကို ယံုစားသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေနာင္ေတာ္ႀကီးဟာ အသစ္ေကာင္းလို ့ အေဟာင္းစြန္ ့တာ အမွန္ျဖစ္ရမယ္။ ဒီေတာ့ ညီတို ့နဲ ့ တပည့္ေတြလည္း ရဟန္းေဂါတမရဲ့ တပည့္ ရဟန္းအျဖစ္ ခံယူၾကမယ္လို ့ပဲ။

ဘုရား ရာဇၿဂိဳလ္ၾကြၿပီ

ဘုရားရွင္ဟာ ကႆပညီေနာင္ ရဟန္းတစ္ေထာင္ၿခံရံၿပီး ဂယာမွ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ ့ကို ၾကြတယ္။ ဘုရင္ဗိမၺိိသာရဟာ ဘုရားကို ဘုရားမျဖစ္မီက ေတြ ့ဆံုစကား ေျပာခဲ့ဖူးသူျဖစ္တယ္။ ရဟန္းကေလးက ဘယ္ကလဲ။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ ့ ဘာ့ေၾကာင့္ ရဟန္းလုပ္ေနသလဲ။ သူ ့တိုင္းျပည္ရဲ့ အာဏာတစ္ဝက္ကို သူေပးမယ္လို ့ အထိ ကမ္းလွမ္းခဲ့ဖူးတယ္။
ဘုရားေလာင္းလ်ာ သိဒၶိတၳဟာ သူ ့ကမ္းလွမ္းတာကို ျငင္းဆိုခဲ့တယ္။ တရားပဲရွာမယ္ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒီလိုဆိုလည္း ေကာင္းပါၿပီ၊ တရားရၿပီဆိုရင္ေတာ့ သူ ့ၿမိဳ ့ေတာ္ကို အလ်ဥ္အဦး ေဟာေျပာေပးပါလို ့ ဖိတ္ၾကားတယ္။ ဘုရားဟာ တရားရလုိ ့ အေတာ္အတန္ ျဖန္ ့က်က္ၿပီးတဲ့ အခါမွာ ရာဇၿဂိဳလ္ကို ၾကြခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္။

ဗိမိၺသာရ ဥပသကာျဖစ္

ဘုရင္ ဗိမိၺသာရ အားရဝမ္းသာ ႀကိဳဆိုၿပီး သူပိုင္ ဝါးဥယ်ာဥ္ထဲမွာ လံုေလာက္တဲ့ အထိ ေက်ာင္းေတြေဆာက္ေစၿပီး သူ ့ၿမိဳ့သူၿမိဳ့သားေတြ ဖူးေမွ်ာ္ေတြ ့ဆံု နာၾကားလိုသူတိုင္း နာၾကားႏိုင္ေအာင္ ဘုရားကို သီတင္းသံုး ေနထိုင္ေစတယ္။ ဘုရင္ ဗိမိၺသာရလည္း တရားသိၿပီး ခ်ဥ္းကပ္သူ ဥပသကာတစ္ဦး အျဖစ္ ခံယူလိုက္တယ္။

ၿမိဳ ့သားေတြ သံသယ ကႆပေဖ်ာက္

ၿမိဳ ့သူၿမိဳ့သားေတြက ကႆပညီေနာင္တို ့ကိုသိၾကၿပီးေတြ မ်ားၾကတယ္။ ဝါးဥယ်ာဥ္မွာ ကႆညီေနာင္တို ့ နဲ ့ ရဟန္း ေဂါတမတို ့ ေရာက္ေနၾကတာကို ဘာေရာက္ေတြ ့ဆံုၾကတယ္။ သူတို ့ စိတ္မွာ မရွင္းမရွင္းလည္း ျဖစ္ၾကတယ္။ ရဟန္းေဂါတမဟာ ကႆညီေနာင္တို ့ရဲ့ တပည့္လား။ ကႆပညီေနာင္တို ့က ရဟန္းေဂါတမရဲ့ တပည့္လားလို ့ပဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးႀကိဳက္သလို ေျပာေနၾကတာေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ဒီယံုမွားျဖစ္ပြားမႈကို ကႆပညီေနာင္တို ့ သိၾကရတဲ့ အျဖစ္ေရာက္တဲ့ အခါ ေနာင္ေတာ္ႀကီး ကႆပဟာ ရွင္းလိုုက္တယ္။ တစ္ေန ့မွာ လာေရာက္ေတြ ့ဆံုသူ လူအမ်ားေရာက္လာခိုက္ျဖစ္တယ္။ ေနာင္ေတာ္ႀကီး ကႆဟာ ဘုရားေရွ ့ေမွာက္ အေရာက္သြားၿပီး အရိုအေသျပဳမႈအျပည့္ႏွင့္ ဘုရားကို ေလွ်ာက္ထားလိုက္တယ္။ အရွင္ဟာ တပည့္ေတာ္တို ့ရဲ့ ဆရာအရွင္ျဖစ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တို ့ဟာ ဆရာအရွင္ရဲ့ တပည့္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အစရွိ တဲ့ အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္တယ္။ ၿမိဳ ့သူၿမိ့ဳသား ပရိတ္သတ္လည္း မီးကို ေရနဲ ့ၿငိမ္းလိုက္သလို ၿငိမ္းၿပီး သံသယေတြ ေပ်ာက္ၾကရတယ္။
သူတို ့ ပူေဇာ္ရမယ့္ သူဟာ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း သိၿပီး ဘုရားကို ပူေဇာ္ၾကတယ္။ ဘုရားကလည္း ပရိတ္သတ္ကို တရားေဟာတယ္။ ပရိတ္သတ္ထဲက အေတာ္မ်ားမ်ား ဘုရားကို သိသြားၾကတယ္။ ရသူလည္း ရသြားၾကတယ္။ တခ်ဳိ ့က တပည့္ရဟန္းလုပ္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ ့က တကာဥပါသ္ခံသြားၾကတယ္။ ဒီအလုပ္ေတြကို သူ ့တစ္သက္တာရဲ့ က်န္တဲ့ (၄၅)ႏွစ္ၾကာေအာင္ လုပ္သြားတယ္။

ဘုရားရဲ့ ေအာင္ပြဲ
ဘုရားရဲ့ ဒီအျဖစ္ေတြဟာ ဆက္တိုက္ေအာင္ပြဲႀကီး ေတြလို ့ ေျပာရမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေလာကအားနဲ ့ စာရင္ မေျပာပေလာက္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈေပါ့။ သူ ့တရား ဓမၼဟာ တျခားတရားဓမၼ ေခါင္းေဆာင္ေတြရတဲ့ ရလဒ္ထက္ပိုမိုတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေလာကရဲ့ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္ အျဖစ္အထိေတာ့ မေရာက္ခဲ့ဘူး။

ဘုရားရဲ့ ေအာင္ပြဲ အျမဳေတ ေအာင္ပြဲမွ်ျဖစ္
သူ ့တရားေၾကာင့္ ေလာကႀကီးရဲ့ အခ်ဳပ္အေႏွာင္အတုတ္ အဖြဲ ့စနစ္ေတြ ဘာတစ္ခုမွ ေျပာင္းလဲမသြားၾကဘူး။ ကၽြန္ကလည္း ကၽြန္အျဖစ္က မပ်က္ဘူး။ သခင္ကလည္း သခင္ပဲ၊ ဘုရင္ကလည္း ဘုရင္ပဲ။ သူ ့တရားသိသူ အေရအတြက္ဟာ ေလာကရဲ့ အတုတ္အဖြဲ ့ကို နဲ ့ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ အထိ အားမရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူ ့တရားဟာ လူေတြရဲ့ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္ သေဘာတရားအျဖစ္ ေအာင္ပြဲမခံႏိုင္ဘူး။ ဘုရားရွင္ဟာ ၿမိဳ့ျပရြာနယ္ မေရြး အလွ်င္းသင့္ သလို မရပ္မနား သြားလာေနခဲ့တယ္။ တရားဓမၼေတြကိုလည္း ေဟာေျပာျပသခဲ့တယ္။ တပည့္ခံသူ ဥပသမၸႏၷနဲ ့ ဥပသကာေတြလည္း အမ်ားအျပားပဲ ရရွိခဲ့တယ္။ ဒါေတြကို ဆံုးမသြန္သင္မႈလည္း လုပ္ေနခဲ့တယ္။ မေနမနား လုပ္သေလာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္တာက အျမဳေတက်တာေပၚတဲ့အထိပါပဲ။ ဒါဟာလည္း ဘုရားရဲ့ ရုပ္ပံုလႊာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီရုပ္ပံုလႊာဟာ ဘုရားကို ေလ့လာသူေတြ မလြဲမေသြသိရမယ့္ အခ်က္ျဖစ္တယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ့ ဘဝရုပ္လႊာကို ေလ့လာခဲ့ၾကရာမွာ ေတြ ့သေလာက္ဆိုရင္ အေတာ္ပီျပင္ခဲ့ၿပီ။ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားကို ေလ့လာရာမွာ ငံုးတိတိအျဖစ္က လြန္ႏိုင္ေလာက္ပါၿပီ။ ဒီမွာ ဒီေလာက္ဆုိရင္ ဘုရားေလ့လာမႈ ၿပီးသင့္ပါၿပီ။

Website counter

Back to TOP