ေအး- မင္းတို ့မိုက္တယ္။ မိုက္ပံုကို ငါေျပာျပမယ္။ မင္းတို ့က လူထဲမွာ လူကိုရွာတယ္။ ဒါမိုက္တာပဲကြ။ တကယ္ေတာ့ လူဆိုတာ လူထဲမွာရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာရမယ္ဆိုလ်င္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိန္းမရဲ ့ ဗိုက္ထဲမွာသာ လူကို ရွာလို ့ေတြ ့ခ်င္ေတြ ့မယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ မဟုတ္တဲ့ လူေတြအထဲမွာ လူကိုလိုက္ရွာေနလုိ ့ ဘယ္ေတာ့မွ လူကိုမေတြ ့ဘူးမွတ္။
လူထဲမွာ ရွိတာ အရိုးတို ့၊ အသားတို ့၊ အေရတို ့၊အေၾကာတို ့ပဲ ျဖစ္တယ္။ ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာ ဒါေတြပဲရွိမွာ မဟုတ္လား။ လူထဲမွာ ဘယ္လူေကာင္ႀကီး ရွိလိမ့္မလဲ
မင္းတို ့က လူထဲမွာ လူကိုရွာတယ္။ လူမရွိတဲ့ေနရာမွာ လူကို ရွာေတာ့ လူကို မေတြ ့ဘူး။ မရွိတဲ့ေနရာမွာ လုိက္ရွာလို ့မေတြ ့တာကို အရွာမွားလို ့မေတြ ့တာပဲလို ့ မေတြးဘူး။ မရွိလို ့မေတြ ့တာ - လို ့ေကာက္ခ်က္ခ်ပစ္လုိက္တာ မိုက္တာေပါ့ကြ။
မင္း ဟိုဖက္လွည့္ၾကည့္လိုက္စမ္း။ ဟိုဖက္မွာ ငါ့ကို လိုက္ရွာစမ္း။ သည္က္ မလွည့္္နဲ ့။ ငါ့ကို ေတြ ့မလား၊ ဘယ္ေတြ ့လိမ့္မလဲ၊ မရွိတဲ့ေနရာမွာ လိုက္ရွာေနတာကိုး။ သည္လို ေနရာမွားၿပီး ရွာလို ့မေတြ ့တာနဲ ့ငါမရွိဘူး- လို ့မေၾကျငာလိုက္နဲ ့၊ မင္းမွားသြားလိမ့္မယ္။
တကယ္ေတာ့ မင္းတို ့မိုက္တာ အဲသည္လို မိုက္တာပဲ။ မင္းတို ့က လက္ထဲမွာ လက္ကို လိုက္ရွာတယ္။ လက္ထဲမွာ လက္ကိုလုိက္ရွာလို ့ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွာ လက္ကိုေတြ ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ လက္ထဲမွာ လက္ကိုရွာရင္-
အရိုးက လက္လား၊
အေၾကာက လက္လား - ဆိုၿပီး မင္းတို ့က လုပ္တယ္။
ကဲ - မင္းလက္မွာ နာရီရွိတယ္။ သည္နားမွာ နာရီရွာစမ္း ဆိုရင္ မင္းလက္ေပၚက နာရီကို ရွာမွာပဲ။ သည္လိုမဟုတ္ဘဲ နာရီထဲမွာ နာရီရွာလို ့ကေတာ့ မေတြ ့ေရးခ် မေတြ ့ေပါ့ကြာ။
နာရီထဲမွာ နာရီကို ရွာလို ့ကေတာ့၊ နာရီကိုေတြ ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ၀န္ရိုးေတြ၊ လက္တံေတြ၊ ဇယားကြက္ေတြပဲ ေတြ ့မွာေပါ့။ ဘီးကလည္း နာရီ မဟုတ္ဘူး။ ၀န္ရိုးကလည္း နာရီမဟုတ္ဘူး။ လက္တံကလည္း နာရီမဟုတ္ဘူး။ ဇယားကြက္ကလည္း နာရီမဟုတ္ဘူး။
တကယ္က နာရီက မရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ မရွိတဲ့ေနရာမွာ လိုက္ရွာေနလုိ ့ မေတြ ့တာကိုး။ ဒါကို မရွိတဲ့ေနရာမွာ လိုက္ရွာလို ့ မေတြ ့တာပဲလို ့ မေအာက္ေမ့ဘူး။ မေတြ ့တာနဲ ့မရွိဘူး လုပ္ပစ္တတ္ၾကတယ္။ မ်က္စိေအာက္မွာထားၿပီး နာရီမရွိဘူး- လို ့ လုပ္တတ္ၾကတယ္။ မင္းတို ့လုပ္တာ ဟန္မက်ဘူး - လုိ ့တို ့က ေျပာတဲ့အခါ -
မင္းကိုယ္ေလး မင္းျပန္ေတြ ့ေအာင္
တပည့္ေတာ္ စဥ္းစားပါဦးမယ္ဘုရား - လို ့သူက ျပန္ေျပာတယ္။
စဥ္းစားစရာ ဘာရွိသလဲ၊ မင္းစဥ္းစားစရာ ငါက ဘာေျပာသလဲ လုိ ့ တို ့ကလည္း ျပန္ေျပာ ရပါတယ္။
တကယ္လည္း ဒါဟာျဖင့္ စဥ္းစားစရာ လို ့တို ့မထင္ပါဘူး။ တုိ ့ေနရာ မွားရွာေနတာပါလား လို ့သိလိုက္ရံုပဲ- လို ့ေျပာခ်င္တယ္။
သူ ့ကို သည္လိုေျပာရင္း တို ့ဆရာသမား ခ်ေပးတဲ့ သံေပါက္ လကၤာႀကီး သြားၿပီး သတိရမိ တယ္။
ကိုယ့္လက္ထဲမွာ၊ လက္ကိုရွာ၊ ရွာသာရွာရ လက္္မရ။
လူ ့ကိုယ္ထဲမွာ၊ လူကိုရွာ၊ ရွာသာရွာရ လူမရ။
သည္သံေပါက္ကေလးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
လူ ့ကိုယ္ထဲမွာ လူကို ေတြ ့ေအာင္ရွာခ်င္တယ္ ဆုိလ်င္ေတာ့ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိန္းမရဲ ့ဗိုက္ ထဲမွာ ရွာမွ ေတြ ့ရမွာပဲ။ လူေတြကျဖင့္ သည္လူငယ္ကေလးလိုပဲ မိုက္ၾကတယ္။ အနတၱက လည္း အဲသည္ေလာက္ႀကိဳက္ၾကတာ။ ဒါကိုလည္း သူက စဥ္းစားဦးမယ္ လို ့ေျပာေသး တယ္။
တို ့ေျပာလိုက္တာနဲ ့ ဒိုင္းကနဲ သိလိုက္ဖို ့ မေကာင္းဘူးလား။
ဒါနဲ ့သူ ့ကို ေနာက္ဆံုး ေျပာလိုက္တယ္။
ငါက မင္းရဲ ့ ကိုယ္ကေလးကို မင္းျပန္ေတြ ့ေအာင္ ေျပာေနတာ။ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အထိ မင္းရဲ ့ကိုယ္ကို မင္းျပန္မေတြ ့ေသးဘူးဆိုရင္၊ မင္းကိုယ္ကို မင္းျပန္မရေသးဘူး ဆိုရင္ မလာနဲ ့ေတာ့။ မင္းကိုယ္ကို မင္းျပန္ေတြ ့မွ ျပန္လာခဲ့- လို ့မွာလိုက္တယ္။
ဘုန္းႀကီးကေတာ့ ဘုေတာတဲ့ ဘုန္းႀကီး - လို ့ ထင္သြားမလားပဲ မေျပာတတ္ဘူး။ သူ ့ကိုယ္ကေလးေတာင္မွ သူမရတဲ့သူကို တုိ ့ကလည္း ေနာက္ထပ္ မေတြ ့ခ်င္ေတာ့ဘူး။ သူလည္း မလာေတာ့ပါဘူး။
မွန္တာသိတိုင္း တရားမရႏိုင္
အဲသည္ေလာက္ အနတၱကို ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ ပရမတၳသစၥာနဲ ့ အတင္းရိုက္သြင္းထားတာ ဆိုေတာ့ မွန္ကလည္း မွန္ေစတာ မဟုတ္လား။
ဒါေပမဲ့ မွန္ရံုနဲ ့တရား မဟုတ္ဘူး။
မွန္ရံုနဲ ့ တရားမဟုတ္ဘူးကြ။
္အေရွ ့ကေနထြက္တယ္ - ဆိုတာ မမွန္ဘူးလား၊ ထံုးျဖဴတယ္ ဆုိတာ မမွန္ဘူးလား၊ အဲသည္ အမွန္ကို သိရံုနဲ ့တရားက ဘယ္လို ့ရမွာလဲ။ သည္ေတာ့ -
မွန္တာသိရံုနဲ ့တရားမရဘူး - ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့-
အရိယသစၥာထိုက္တဲ့ အမွန္မ်ိဳးကို သိမွသာ တရားရႏုိင္တာပါ။
အနတၱသိခ်င္သတဲ့
အနတၱနဲ ့ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ေနာက္တစ္ခု သတိရလုိ ့ေျပာရဦးမယ္။
မင္းလြင္ၿခံမွာ ေနတုန္းက လူငယ္တစ္ေယာက္ တို ့ဆီကိုလာတယ္။ လာတဲ့အခ်ိန္က ေန ့လည္ ဆယ့္ႏွစ္နာရီ ပိုပိုေလာက္ရွိမယ္။ လာပံုက ယိမ္းထိုး ယိမ္းထိုးနဲ ့။ ၿခံတံခါး၀ကေန ေက်ာင္းအထိ လမ္းကလည္း တေျဖာင့္တည္း ေဖာက္ထားလုိ ့ သူ၀င္လာတာကို လွမ္းျမင္ ေနရတယ္။ သူလာတာ တစ္လမ္းလံုးအျပည့္ပဲ။ ေနပဲ မေကာင္းလို ့လား၊ အရူးမ်ားလား- လို ့တုိ ့က ထင္ေနမိတယ္။ အသက္က အစိတ္ေလာက္ပဲ ရွိမယ္။
တို ့နားကို ေရာက္ေတာ့ ဘာကိစၥလဲ - လို ့ေမးလုိက္တဲ့အခါ ဘုန္းႀကီးနဲ ့ေတြ ့ခ်င္လို ့လာပါတယ္- လို ့ေျဖပါတယ္။ ဘယ္နယ္ကတုန္း ဆိုေတာ့ ပုလဲနယ္က - လို ့ေျပာတယ္။ ဘုန္းႀကီးတို ့ရဲ ့စာရြက္စာတမ္းကေလးေတြ၊ တရားႀကိဳးေခြေလးေတြ အနည္းအပါး နာၾကား ဖူးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအသင္းေတြနဲ ့ ရြာျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဘယ္လို ေတြ ့ခဲ့ရတယ္ဆိုတာကို ျပန္ေျပာခ်င္လို ့ ေတြ ့ရေအာင္ လာခဲ့တာပါ- လို ့ေျပာတယ္။
ဒါနဲ ့ အနားက ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္ရေအာင္လို ့ ေနရာေပးလိုက္တယ္။ သည္ေတာ့မွ သူ ့ပါးစပ္က အရက္နံ ့နံေနတာ သိရတယ္။ သူက အရက္ေသာက္လာခဲ့တာကိုး။
အမွန္ကေတာ့ လာခ်င္စိတ္ရွိလုိ ့ လာတာနဲ ့ တူပါရဲ ့။ မူးလ်က္နဲ ့လည္း လာခ်င္စိတ္ေပါက္ တာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္္မွာေပါ့။ ဒါနဲ ့ သူက တရားစကား ေျပာေစခ်င္တာေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ အရက္ ေသာက္ထားတဲ့သူကို တရားစကားေျပာလို ့မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး မင္းတုိ ့ဆီမွာ မိုးရြာရဲ ့လား၊ ဘာအလုပ္လုပ္သလဲ၊ ေမြးခ်င္းဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရွိသလဲ - စသည္ျဖင့္ လူမႈေရး အလႅာပ သလႅာပေတြပဲ ေျပာေနခဲ့တယ္။ သူနဲ ့တို ့နဲ ့ အေပးအယူ မတည့္ဘူး- လို ့ေျပာရမွာေပါ့။
သူက တို ့ဆီက တရားစကားကို ၾကားခ်င္တယ္။ တရားေဟာပါ ဘုန္းႀကီး။ တျခားစကား ေတြ ေလွ်ာက္မေျပာပါနဲ ့- လို ့ေျပာတယ္။
ဒါနဲ ့ မင္းက သည္ေလာက္ တရားေဟာေစခ်င္ေတာ့လည္း ေဟာရတာေပါ့ကြာ။ မင္း ဘာ သိခ်င္သလဲ- ေျပာစမ္း- ဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ အနတၱသိခ်င္တယ္ လို ့ ျပန္ေျဖတယ္။ ေဟာကြာ!။ သူက ေျပာလုိက္တာ အနတၱ သိခ်င္သတဲ့။
မင္းတို ့က လက္ထဲမွာ လက္ကိုရွာတယ္
Labels:
တဏွာ ရွင္းတမ္း