ဟာ - သည္အနတၱႀကီး ငါ့နား လာမေျပာနဲ ့စမ္းကြာ- လို ့တုိ ့ကလည္း သည္လိုပဲ ခါခ်ပစ္ လိုက္တယ္။ သူနဲ ့ကလည္း တရားစကားက မေျပာခ်င္ဘဲကိုး။ မေျပာခ်င္တဲ့ၾကားက ေျပာ လာေတာ့ ခါခ်ပစ္လိုက္တာေပါ့။
အဲသည္မွာ သူက ဘာထပ္ေျပာသလဲဆိုေတာ့၊ အနတၱကို ဘုရားမေဟာဘူးလား ဘုန္းႀကီး တဲ့။ မေက်နပ္တဲ့ ေလသံနဲ ့ ေျပာတယ္။
မင္းနဲ ့ငါ မင္းက ဘုန္းႀကီးလား၊ ငါက ဘုန္းႀကီးလား- လို ့သူ ့ကိုျပန္ေမးရတယ္။ သည္ေတာ့လည္း တပည့္ေတာ္က ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ပါဘူး၊ အရွင္ဘုရားက ဘုန္းႀကီးပါ -လို ့ ျပန္ေျဖတယ္။
ငါကဘုန္းႀကီးဆိုရင္ အနတၱကို ဘုရားေဟာတယ္။ မေဟာဘူးဆိုတာကို မင္းကပိုသိသင့္ သလား၊ ငါက ပိုသိသင့္သလား- လို ့ျပန္ေမးလိုက္တယ္။ အရွင္ဘုရားက ဘုန္းႀကီးဆိုေတာ့ အရွင္ဘုရားပဲ ပိုသိသင့္တာေပါ့- လို ့ျပန္ေျဖတယ္။
ေအး- သည္လုိဆိုရင္ အနတၱကို ဘုရားမေဟာဘူးလား- ဆုိတဲ့ ေမးခြန္း ငါ့ကိုမေမးနဲ ့။ ဘုရားေဟာတယ္ မေဟာဘူး ငါက ပိုသိတယ္ လုိ ့ မင္းစိတ္ထဲမွာ ထားလုိက္။ ေဟာတယ္ လည္း မေျပာဘူး၊ မေဟာဘူးလည္း မေျပာဘူးေပါ့ကြာ။ ဒါက ရွင္းရမွာ အရွည္ႀကီးကြ- လို ့ေျပာလိုက္တယ္။
အဲသည္မွာ သူက ေနာက္တစ္မ်ိဳး ေျပာလာျပန္တယ္။ အနတၱမွန္တယ္ မဟုတ္လား ဘုရား- တဲ့။
ပဌမက အနတၱကို ဘုရားမေဟာဘူးလား။ အခု ေနာက္တခါ အနတၱဟာ မွန္တယ္မဟုတ္ ဘူးလား။
တရားလည္းမူး အရက္လည္းမူး
ဒါနဲ ့ သူ ့ကို ျပန္ေမးခြန္းထုတ္လိုက္တယ္။
မင္းကို ဘယ္သူလႊတ္လိုက္တာတုန္း- ဆိုေတာ့ သူလည္း တျခားစကားေျပာၿပီမွတ္ၿပီး-
တပည့္ေတာ္ကို ဘယ္သူကမွ လႊတ္လိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ လာခ်င္စိတ္ရွိလို ့ လာတာပါ- လုိ ့ ျပန္ေျဖတယ္။
သည္လို လာခ်င္စိတ္ရွိိလုိ ့ လာၿပီဆုိကတည္းက မင္းကို္ယ္ကိုမင္း၊ ထိုက္သေလာက္ အစိုးရေနၿပီ- လို ့ ဆိုရမွာေပါ့။ မင္းသာ အစိုးမရတဲ့ အနတၱေကာင္ႀကီး ျဖစ္ေနခဲ့လ်င္ ငါ့ဆီ ကို လာခ်င္စိတ္ရွိေတာင္မွ မင္းလာႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ မင္းလာခ်င္စိ္တ္ရွိတဲ့ အတိုင္း ငါ့ဆီ ကိုအေရာက္လာႏိုင္ခဲ့လွ်င္ မင္းကိုယ္မင္း အစိုးရတဲ့သူ ျဖစ္လို ့ေပါ့ကြာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အစိုးမရတာ အနတၱ - ကြ။
မင္းကို တစ္ခု ထပ္ေျပာရဦးမယ္။ မင္းအခု အရက္မူးလာတယ္ ္မဟုတ္လား၊ ေနာက္ၿပီး မင္းက တရားလည္း မူးလာတယ္။ တရားမူးေပမဲ့ အရက္မမူးဘူးဆိုရင္လည္း မင္းကို စကားေျပာလို ့ေကာင္းမွာပဲ။ အရက္မူးၿပီး တရားမမူးဘူးဆိုရင္လည္း စကားေျပာလို ့ ေကာင္းမွာပဲ။ မင္းက အခုေတာ့ တရားလည္းမူး၊ အရက္လည္းမူး ႏွစ္မူးျဖစ္ေနတယ္။ ကဲ - သည္ေတာ့ ျပန္ေပေတာ့ - လို ့ ႏွင္လႊတ္လိုက္တယ္။
ငါရွိတယ္
ဆုိလိုတာက ပရမတၳသစၥက ႀကီးငယ္မဟူ ေပါက္ေနၾကတယ္။ ပရမတၳသစၥာကို သည္ေလာက္ေပါက္ေနေတာ့ ပရမတၳသစၥာတိုင္းက သိေနရတဲ့ ပရမတ္ေတြကလည္း တိုး လို ့လည္းမရ၊ ေလွ်ာ့လို ့လည္း မရ မဟုတ္လား။ သည္ေတာ့ “အစိုးမရ” တာေတြ သိျမင္ၿပီး “အနတၱ” - ကလည္း တကယ့္ကို ေနရာ ရေနေတာ့တာေပါ့။
တို ့ဆရာသမားေတြဟာ “ အနတၱ” ကို တအားႀကိဳက္ေနၾကတယ္။
“ငါမဟုတ္ဘူး၊ ငါမရွိဘူး” နဲ ့လုပ္ေနၾကတယ္။
ခုနက တဏွာရာကကို အေရေကာက္ျပမယ့္ သူေတြဟာလည္း “အနတၱသမား” ေတြပဲ။ အနတၱသမားေတြဆိုေတာ့-
“တဏွာ” - ကို အရေကာက္ျပတာ နားလည္ခ်င္လ်င္ နားလည္ႏိုင္ဖို ့အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခု ရွိတယ္။ ဒါကေတာ့ “ငါ-ရွိတယ္၊” “ငါ-ဟုတ္တယ္” ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို လက္ခံေပးဖို ့ ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ တကယ့္ကို လိုအပ္ခ်က္ပဲ- လို ့ေျပာလိုက္တယ္။
ပဌမတုန္းက “ငါမရွိဘူး” လို ့လုပ္ေနရာကေန အခုက်ေတာ့ “ငါရွိတယ္” လို ့လုပ္ရမယ္ဆို ေတာ့ ဒါကို တရက္မက ႏွစ္ရက္မက ရက္ေတြ အမ်ားႀကီး၊ ထစ္ေင့ါေနတဲ့ အရာႀကီးကို ေက်ာ္လႊားသြားမွာ မဟုတ္လား။
သမုတိသစၥာဟာ အမွန္တရားပဲ
ဒါေၾကာင့္ တဏွာကုိ အရေကာက္ျပရမယ္ဆိုရင္ ဒက္ခနဲ ေကာက္ျပလို ့ မရဘူး။ အရွည္အေ၀းႀကီးကို ေကာက္ျပရမွာ လို ့ သူတို ့ကို ေျပာရတယ္။
တဏွာရာဂ ေကာက္ျပရမယ္ဆိုရင္ ေကာက္ျပႏိုင္ဖို ့အတြက္ ငါ-ရွိတယ္ ဆိုတာကို အရင္ လုပ္ရမယ္။ ငါရွိတယ္ ဆီကမွ အဲသည္ ငါကေနၿပီး မက္ေမာတယ္ တပ္မက္တယ္ ဆိုတာ ေတြနဲ ့ ငါတဏွာျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို လုပ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ငါမရွိဘူး ဆိုရင္ တဏွာခ်ည္း သက္သက္ မရွိႏိုင္ဘူး - လို ့ထပ္ေျပာရပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ တရားသမားမွန္လွ်င္ သမုတိသစၥာကို ျငင္းၾကတာပဲ။ ေယာက်္ားဆိုတာ မရွိ။ မိန္းမဆိုတာ မရွိ။ ပုဂၢိဳလ္ ၊ သတၱ၀ါဆုိတာ မရွိ။ ငါမရွိ။ ငါဟာမရွိ။ သူတပါးဟာ မရွိ။ သည္လို လုပ္တတ္ၾကတယ္။ လံုး၀ ဟာတိဟာတာႀကီး။
ျပဳသူ ကတၱားကို အကုန္ျငင္းၿပီး၊ ျပဳလုပ္ျခင္း ႀကိယာေလာက္ ကိုသာ လက္ခံေနတတ္ၾကတယ္။
ပရမတၳသစၥာအျမင္နဲ ့လူကို ေပ်ာက္ေအာင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ေန ၾကတာကေနၿပီး၊ လူကို ေရာက္ေအာင္ တည္ေဆာက္ျပရမွာ- ဆိုေတာ့ ငါ-ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းဟာ လုိအပ္တယ္ဆိုၿပီး၊ ငါ- ရွိတယ္- ဆိုတာကို လက္ခံဖို ့ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
ငါ-ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေျပာတဲ့အခါမွာေတာ့ သမုတိသစၥာ အျမင္နဲ ့ ေျပာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သမုတိ သစၥာဟာ အမွန္တရားပဲ။ ႏႈတ္ခမ္းႏွစ္လႊာၾကားက ထြက္လာၿပီး၊ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတတ္တဲ့ အရာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။
တကယ္ရွိေနတဲ့ အျဖစ္ေတြ
ဥပမာ - ေမာင္ျဖဴဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ေမာင္ျဖဴ-လို ့ ကိုယ္က သိေနရတာမွာ ေမာင္ျဖဴဆုိတဲ့ အရာကေလးဟာ ပါးစပ္ဖ်ားတင္ ေပ်ာက္ပ်က္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္ ေမာင္ျဖဴႀကီး တန္းလန္း ရွိေနတာပါ။
အုိး၊ခြက္၊ပန္းကန္ဆုိလွ်င္လည္း အိုး၊ခြက္၊ပန္းကန္လို ့ ပါးစပ္ဖ်ားတင္ ျဖစ္ၿပီး-ပ်က္သြားတာ မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္ အိုးေတြ၊ ခြက္ေတြ၊ ပန္းကန္ေတြ ရွိေနတာပါ။
သည္လိုပဲ ငါ-ဆုိတာလည္း တကယ္ရွိေနတာပါ- ဆုိၿပီး၊ ငါ တကယ္ရွိပံုကို ရွင္းျပလိုက္ပါ တယ္။
ငါ -ဆိုတာ အေသြးကို ေခၚတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အသားကို ေခၚတာလည္းမဟုတ္ဘူး။ အရုိးကို ေခၚတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အေရကို ေခၚတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ပထ၀ီ ၊အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာ တစ္ခုခ်င္းကိုလည္း ငါ - ေခၚတာ မဟုတ္ဘူး။
ဒါေတြ စုေပါင္းဖြဲ ့စည္းလုိ ့ ျဖစ္လာတဲ့ ႀကိယာ၀ိေသသန ဆိုတဲ့ အမူအရာ ထူးေလးတစ္ခုကို ငါ - လုိ ့ေခၚတာ ျဖစ္တယ္ လို ့ ဆိုၿပီး ရွင္းျပလုိက္ပါတယ္။
ဥပမာ - ေဆးလိပ္ဆိုလွ်င္ ေဆးရုးကို ေဆးလိပ္လို ့ေခၚတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သနပ္ဖက္ ကို ေဆးလိပ္လို ့ ေခၚတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အစီခံကို ေဆးလိပ္လို ့ေခၚတာလည္း မဟုတ္ဘူး။
ေဆးရိုးေတြ ၊ သနပ္ဖက္ေတြ၊ အစီခံေတြကို စနစ္တက် စုစည္းၿပီး ထူးထူးျခားျခား သည္ပံုသဏၭာန္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ႀကိယာ (သည္ႀကိယာက ဘာ၀ကေလး) သဘာ၀ကေလး ကိုမွ ေဆးလိပ္ - လုိ ့ေခၚတာ ျဖစ္တယ္။ သဘာ၀ကိုက်ေတာ့ အျမင္နည္းၾကတယ္။
သစ္ပင္ဆိုတာ အစိတ္၊ ေတာ ဆုိတာ အေပါင္း
ေတာ - ကို ရွာပါဆုိရင္ သစ္ပင္ - ကိုပဲ ေတြ ့ေတြ ့ေနတယ္ မဟုတ္လား။ ေတာ ကိုျပပါဆိုရင္ သစ္ပင္ကိုပဲ ျပျပေနမိတတ္ၾကတာပဲ။ တကယ္ဆုိေတာ့ ေတာ ဆုိတာ သစ္ပင္ေတြရဲ ့အစုအေ၀း မဟုတ္လား။
သစ္ပင္နဲ ့ ကင္းၿပီး ေတာ ဆုိတာ မရွိႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သစ္ပင္ဟာ ေတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သစ္ပင္တစ္ပင္တည္းသာ ရွိလွ်င္ ေတာ လို ့ ေခၚႏုိင္ဦးမလား၊ သစ္ပင္နဲ ့ကင္းၿပီး ေတာ မျဖစ္ေပမဲ့ သစ္ပင္ ကို ေတာ လုိ ့ ေျပာလုိ ့မရျပန္ဘူး။
သည္လုိဆိုရင္ ေတာ ဆုိတာ တကယ္မရွိဘူးလား၊ တကယ္ရွိေနတာပဲ။
ဒါဆို ေတာ ဆိုတာ ဘာလဲ - ဆိုရင္ သစ္ပင္ေတြစုၿပီး တည္ေဆာက္ထားလို ့ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ၀ိေသသေပါ့။ ေတာ ဆိုတာ ႀကိယာ၀ိေသသ တစ္ခုေပါ့။
ဒါကို နက္နက္နဲနဲ မေတြးတတ္ေတာ့ တကယ္အရွိလို ့ မမွတ္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတာ ပါပဲ။
ေတာ- ဆိုတာ မရွိဘူး။ သစ္ပင္ပဲရွိတယ္လုိ ့ လုပ္တတ္ၾကတယ္။ အေပါင္း-ကို အစိတ္ နဲ ့ ျပန္ဖ်က္ၾကတာေပါ့။ ေတာက အေပါင္း၊ သစ္ပင္က အစိတ္။ သစ္ပင္ ဆိုတဲ့ အစိတ္ကိုပဲ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေတာဆိုတဲ့ အေပါင္းဟာ မျမင္ရေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတာေပါ့။ သည္လုိနဲ ့ ေတာ ဆိုတာ မရွိဘူး လုပ္ပစ္လိုက္ၾကတာပါပဲ။
ငါရွိတယ္ဆုိတဲ့ ေနာက္မွာ
ဆိုလုိတာက သမုတိသစၥာ - ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း။ သမုတိသစၥာ အရွိကို လက္ခံဖို ့အေၾကာင္း သူတို ့ကို ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ သူတို ့ကလည္း ေရွးက သူတို ့ေကာက္ျပတဲ့ တဏွာကို တို ့က ျငင္းပယ္ထားတာလည္း လက္ခံထားတာဆုိေတာ့ အခု ငါ - ရွိတယ္ ဆိုတာကိုလည္း သိပ္မျငင္းဘဲ လက္ခံေပးၾကပါတယ္။
အခု ငါ-ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ သမုတိသစၥာအသိ ကို သည္ေလာက္ခက္ခက္ခဲခဲ ေျပာျပရေပမယ့္ ပရမတၳသစၥာအသိ ကိုေတာ့ ဘာမွသင္ေပးစရာ မလိုဘူး လို ့လည္း ေျပာရေသးတယ္။ သာမန္ေမြးကင္းစ ကေလးေတြေတာင္ ပူလွ်င္ ပူတယ္ လို ့ သိတယ္။ ေအးလွ်င္ ေအးတယ္ - လုိ ့သိတယ္။ စိတ္သေဘာေတြကို အလုိလို သိတတ္ၾကတယ္ လုိ ့ေျပာရပါ ေသးတယ္။
ေနာက္- ဆက္ေျပာတာကေတာ့
တဏွာကို ေကာက္ျပႏိုင္ဖို ့အတြက္ ငါရွိတယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္းကို ေကာက္ျပရံုနဲ ့ မၿပီးေသးဘူး။ ငါရွိတယ္ ဆိုတဲ့ေနာက္မွာ ေနာက္တစ္ခ်က္ ေကာက္ျပတာကိုလည္း လက္ခံႏိုင္ဦးမွ တဏွာကို ခင္ဗ်ားတို ့ ေကာက္ႏုိင္ၾကလိမ့္မယ္ လို ့ေျပာျပလိုက္ေတာ့ -
သိပ္ကို ေျပာႏုိင္တဲ့ ဘုန္းႀကီးပဲ ဆိုၿပီး မ်က္ႏွာထားေတြနဲ ့ သူတို ့က ေျပာၾကျပန္တယ္။ တို ့ကလည္း ခပ္ေျပာင္ေျပာင္ပါပဲ။ ဆက္ၿပီး ေျပာရတယ္။
အနတၱဟာ အမွန္မဟုတ္ဘူးလား
Labels:
တဏွာ ရွင္းတမ္း