ငါ - ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို လက္ခံႏိုင္တာနဲ ့အတူ ေနာက္ထပ္ တစ္ခုရွိေသးတဲ့ အခ်က္ကိုလည္း လက္ခံရလိမ့္ဦးမယ္။ အဲသည္တစ္ခုက လက္ခံႏိုင္ဖို ့ ပိုၿပီးခက္ခဲေသး တယ္။
ငါဆိုတဲ့အေပၚမွာ ၀င္ပူးၿပီး မဟုတ္တဲ့ အရာတစ္ခုက “ငါ”ေယာင္ေဆာင္ၿပီး “ငါ”လုပ္ေနတဲ့ အရာကို လည္း သိရလိမ့္ဦးမယ္။
လို ့ေျပာလိုက္ေတာ့-
ဟာ - ဘုန္းႀကီးကလည္း လူကို ႏွစ္ကိုယ္ခြဲရမလိုေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီ - လို ့ ညည္းၾကတယ္။
ဟုတ္တယ္။
ပဌမ “ငါ” ရွိတယ္။ ေနာက္ ငါမဟုတ္ဘဲနဲ ့ “ငါ” လုပ္ေနတဲ့ ငါ့ကိုယ္မွာ ပူးေနတဲ့ အေကာင္ တစ္ေကာင္ ငါ့ကို မွီေနတဲ့ အေကာင္တစ္ေကာင္ ရွိတယ္ ဆိုတာကိုလည္း ခင္ဗ်ားတို ့ သိရ လိမ့္ဦးမယ္ - လို ့လည္း ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ သည္ အေယာင္ေဆာင္ “ငါ”ကိုလည္း ဘယ္သူမွ မသိဘူး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ငါ့ကိုယ္ငါေတာင္ “ငါ” လို ့ သိေနၾကတာ မဟုတ္ေတာ့ “ငါ့” ကိုမွီၿပီး ငါေယာင္ေဆာင္ ထား တဲ့အေကာင္ ရွိပါေသးတယ္ - လို ့ ဆိုလိုက္တာဟာ ကဲလြန္းသလို ျဖစ္မသြားဘူးလား။ တကယ္လည္း ကဲလြန္းတယ္လို ့ ထင္သြားၾကပါတယ္။
ဒါနဲ ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ေျပာရပါတယ္။
“အေယာင္ေဆာင္ ငါ” ဆိုတာလည္း တကယ္ရွိေနပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက-
“အနတၱ၊ အနတၱ” လို ့ေျပာတာဟာ - “ငါ”ကို “ငါမဟုတ္ဘူး၊ အနတၱ ျဖစ္တယ္” လို ့ေဟာ တာ မဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္း။ ေဟာသည္ “ငါ့” အေပၚမွာပဲ “ငါ”လည္း မဟုတ္ဘဲနဲ ့ငါေယာင္ ေဆာင္ၿပီးေတာ့ ငါလုပ္ေနတဲ့ အေကာင္ကိုသာ “အနတၱ” လို ့ေျပာတာ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း။
ဒါေၾကာင့္အနတၱကို ၿငီးေငြ ့ရမယ္ ဆိုတာ “ငါ”ကို ၿငီးေငြ ့ရမွာ မဟုတ္ဘဲ “ ငါေယာင္ေဆာင္” - ကိုသာ ၿငီးေငြ ့ရမွာ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း - ေျပာျပလိုက္တယ္။
“န အနတၱ” သည္ “နိေရာဓ”
အေယာင္ေဆာင္ ငါကို အားမေပးေတာ့ဘူး။ မတည္ေဆာက္ေတာ့ဘူး ဆိုရင္ အနတၱ မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အတၱခ်ည္း က်န္ပါတယ္။ ငါ ခ်ည္းက်န္ပါတယ္။ အဲဒါ နိေရာဓ ဆိုက္တာပဲ လို ့ ေျပာျပလိုက္တယ္။
တကယ္ေတာ့ အနတၱ နဲ ့စပ္လ်ဥ္းလို ့ အဓိပၸါယ္ေတြက အေတာ့ကို မရွင္းမလင္းဘဲ ျဖစ္ေန ပါတယ္။ အခု အနတၱကို ေကာက္ျပေနတာေနာ္။ ငါ့ အေပၚမွာ မွီးၿပီး ငါ လည္းမဟုတ္ဘဲ၊ ငါအေယာင္ေဆာင္ၿပီး ငါလုပ္ေနတဲ့ အရာက အနတၱ။
ဘုရားက အနတၱရႈ၊ အနတၱရႈ- ဆိုတာ သည္အနတၱ ကို ေျပာတာ။ “ ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာေတြ။ အစိုးမရတာကို အနတၱဆိုၿပီး ရႈခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။
နည္းနည္း ႀကိဳးစားရဦးမယ္
ငါ- တုိ ့အေပၚမွာ ငါ တို ့လည္း မဟုတ္ဘဲနဲ ့၊ ငါ -တို ့ လုပ္ၿပီးသကာလ အေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ အေကာင္တစ္ေကာင္ ရွိတယ္။ တို ့ကို မွီေနတဲ့ တို ့ရဲ့ အျပင္အပႀကီး၊ သူစိမ္း သူရံစာႀကီးေပါ့။ တို ့ မဟုတ္တဲ့ အေကာင္ႀကီးေပါ့။
တို ့မဟုတ္တဲ့ အေကာင္ႀကီးက တို ့- ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ၊ တို ့ကို ပူးကပ္ေနတာ ရွိတယ္။ အပမွီတယ္- လို ့ ေျပာခ်င္လည္း ေျပာေပါ့။ ပေယာက ၀င္တယ္ လို ့ ေျပာခ်င္လည္း ေျပာ ေပါ့။
ဆိုလိုတာက “တို ့” လည္းမဟုတ္ဘူး။ “တို ့” မဟုတ္ဘဲနဲ ့ “တို ့” အေယာင္ေဆာင္ၿပီး၊ “တို ့” အထဲမွာ မွီခိုၿပီးေနတဲ့ အေကာင္တစ္ေကာင္ ရွိတယ္။ ဒါႀကီးကို ဘယ္သူမွ မသိဘူး။ ဘယ္သူမဆို ဒါႀကီးကို ကုိယ့္ကိုယ္လို ့ပဲ ထင္ေနၾကတယ္။ ဒါက ျမင္ဖို ့ရန္ အလြန္ခက္ခဲ ပါတယ္။
ျပည္ၿမိဳ ့က လူေတြလည္း သည္လိုေျပာလိုက္ေတာ့ ျမင္ေအာင္ နည္းနည္း ႀကိဳးစားရဦးမည့္ ပံုပါပဲ။ ဒါကို မျမင္လွ်င္လည္း တရားရဖို ့က ျဖစ္ကို မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါကိုျမင္ေအာင္ တကယ္ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေတာ့လည္း သိႏိုင္ပါတယ္။
အပတစ္ခု မွီေနတာ
က်ဳပ္တုိ ့ တစ္ခုခုနဲ ့ တိုက္မိတယ္ ဆိုပါစုိ ့။
ဥပမာ- အုတ္နံရံနဲ ့ ေခါင္းနဲ ့ ေဆာင့္မိတယ္ ဆိုရင္ က်ဳပ္တို ့ေခါင္းႀကီး ဖူးေယာင္လာမွာ ေနာ္။ လက္သီးဆုပ္ေလာက္ ဖူးေယာင္လာၿပီ ဆိုရင္- အဲသည္ လက္သီးဆုပ္ေလာက္ ဖူးေယာင္ လာတာဟာ က်ဳပ္တို ့လား၊ ဒါမွ မဟုတ္ က်ဳပ္တို ့ မဟုတ္ဘူးလား။
သည္ ဖူးေယာင္လာတာႀကီးက က်ဳပ္တို ့ ဆိုရင္ အၿမဲ ရွိေနရမွာ ေနာ္။ တကယ္ေတာ့ တိုက္မိ၊ ေဆာင့္မိမွ ျဖစ္ေပၚလာတာ မဟုတ္လား။
မတိုက္မိခင္၊ မေဆာင့္မိခင္က မရွိပါဘူး။ တိုက္မိ ေဆာက္မိၿပီး ေတာ္ေတာ္ၾကာသြာေတာ့ လည္း ေပ်ာက္သြားၿပီး မရွိေတာ့ဘူး။ သည္လိုဆိုရင္ အဲသည္ ဖူးေယာင္တာႀကီးက ငါတို ့ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါဟာ စဥ္းစားစရာေပါ့။
ဒါဟာ ဘာတုန္းလို ့ေမးရင္၊ ဒါဟာ ပေယာဂ မဟုတ္ဘူးလား။ အရာတစ္ခုေၾကာင့္ ျဖစ္ပြား တဲ့ ဖုႀကီးဆိုေတာ့ ဒါဟာ ပေယာဂႀကီး လို ့ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္တယ္။ “တုိ ့” ကိုမွီၿပီး ၀င္လာ တဲ့ အရာႀကီး “တို ့” ထဲကို ၀င္လာတဲ့ အရာႀကီး။ ဒါဟာ “တို ့မဟုတ္ဘူး”။
အစားအေသာက္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အေနအထိုင္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္။ မသင့္ မျမတ္ မွီ၀ဲမိတဲ့အခါ မ်က္ႏွာမွ ေရာင္အမ္းလာတယ္ ဆိုပါစို ့။ ေဘးက လူေတြက ေျပာၾကတယ္။
မင္း မ်က္ႏွာကနဂို အတိုင္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ၾကြေနတယ္၊ ေဖာေနတယ္ - စသည္ျဖင့္ ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ဒါဟာ ဘာကို ေျပာတာလဲဆိုရင္ ပကတိ ေသြးတို ့ ေလတို ့ မဟုတ္ဘဲ၊ ပေယာဂက ကိုယ့္ ရဲ့ ကိုယ္ထဲကို ၀င္လာလို ့ မ်က္ႏွာၾကြလာ ေဖာေရာင္လာတာ မဟုတ္လား။
အဲသည္လို ၾကြေနတဲ့ ေဖာေရာင္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာဟာ ကိုယ့္မ်က္ႏွာ မဟုတ္ဘူး လို ့ ေျပာရ မွာပဲ မဟုတ္လား။ သည္လို အပတစ္ခုခု မွီေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အပ၀င္ေနတာေတြ လူေတြမွာ ရွိၾကပါတယ္။ ရွိေနတဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္း အရွည္ႀကီး ေျပာျပပါတယ္။ သည္ေနရာမွာေတာ့ သိပ္အရွည္ႀကီး မေျပာၾကပါစို ့နဲ ့ ။ ပင္မစကား ေပ်ာက္သြားပါ့မယ္။
ႏွစ္ကိုယ္ခြဲ
တဏွာရာဂ ကို အရေကာက္ဖို ့ အတြက္ ဘာကို သိရမလဲ ဆိုရင္-
“ငါရွိတယ္” ဆို ့တဲ့ အခ်က္ကို ပဌမလက္ခံရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ “ငါ ရွိတယ္” ဆိုတာကို လက္ခံရုံေလာက္နဲ ့ တဏွာရာဂကို အရ မေကာက္ႏိုင္ေသးဘူး။ “ငါ” ဆိုတာအျပင္ “ငါ မဟုတ္ဘဲ ငါ” အေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ အရာကိုလည္း ရွိေနေသးတာကို လက္ခံရလိမ့္မယ္ စသည္ျဖင့္ တို ့က ေျပာတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲသည္အေကာင္က ခင္ဗ်ားတို ့ကို ၀င္ပူးေနတဲ့ အတြက္ ခင္ဗ်ားတို ့က အဲသည္ အေကာင္ကို သူစိမ္း သူရံစာလို ့ မထင္ၾကဘူး။ အျပင္ပေယာကလို ့ မထင္ၾကဘူး ခင္ဗ်ားတို ့ပဲ လို ့ထင္ေနၾကတယ္။
တကယ္ေတာ့ အဲသည္အေကာင္ဟာ အနတၱေကာင္ ျဖစ္တယ္။ အနတၱေကာင္ ဟာ အတၱေကာင္ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို ့ ကသာ အတၱေကာင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အနတၱေကာင္က သူ ့ကိုယ္သူ အတၱေကာင္ပါလို ့ အေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ အတြက္ အနတၱေကာင္ကို ခင္ဗ်ားတို ့ မျမင္ၾကဘူး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ သည္လိုမ်ဳိး တို ့က ေျပာေဟာလုိက္တယ္။
တကယ္ေတာ့ ဒါေတြဟာ သိပ္ခက္ခဲတာေတြပါ။ မင္းနဲ ့စၿပီး ေျပာခဲ့တုန္းက စကားလံုး အနက္ေတြဟာ သိဖို ့ ခက္ခဲတယ္ ဆိုတာ ၊ဒါကို ေျပာလိုရင္း ျဖစ္တယ္။
အေယာင္ေဆာင္ ငါ
Labels:
တဏွာ ရွင္းတမ္း