ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ၿပီး လိုခ်င္တာ တဏွာလား

ကဲ- ၾကည့္။ စကားနက္ဆိုတာ အသိရခက္ေနၿပီ မဟုတ္လား။ တဏွာရာက ဆိုတာ လူတိုင္း ျဖစ္ဖူးေနက် အရာပဲ။ သူလည္းျဖစ္၊ ကိုယ္လည္းျဖစ္၊ လူတိုင္းျဖစ္ဖူးေနတဲ့ အရာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲသည္ လူတိုင္းျဖစ္ဖူးေနတဲ့ တဏွာရာဂကို အရေကာက္ျပပါဆိုေတာ့ မွန္မွန္ ကန္ကန္ မေကာက္ျပႏိုင္ဘူး။

လိုခ်င္တာ တဏွာ လို ့ ေကာက္လိုက္ေတာ့ ပယ္ရမယ္ဆိုရင္ လိုခ်င္တာေတြကို အကုန္ ပယ္ရမလို ျဖစ္သြားတယ္။ လိုခ်င္တာေတြကို အကုန္ပယ္လိုက္တဲ့ အခါေတာ့လည္း ျမင္တဲ့ အတိုင္းပဲ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာ ေ၀းလို ့၊ အက်ဳိးနည္းတာပဲ ျဖစ္လာတာပဲ မဟုတ္လား။
ဒါနဲ ့ လူတစ္ေယာက္က ထၿပီး ျဖည့္စြက္ေျပာျပန္တယ္။
အလြန္အမင္း လိုခ်င္တာ၊ ဆာေလာင္မြန္သိပ္ၿပီး လိုခ်င္တာ တဏွာ- ျဖစ္တယ္တဲ့။

သည္လိုဆိုေတာ့လည္း သူ ့ကို ျပန္ေမးရတယ္။
အင္မတန္ ေနပူေနတဲ့ အခါ ခရီးသြားရရင္ ေရကို အင္မတန္ ဆာေလာင္ပါတယ္။ အင္မတန္ကို မြတ္သိပ္ပါတယ္။ ေရကို အလြန္အမင္း ေသာက္ခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါ တဏွာ လား- ေမးလိုက္ေတာ့ ဟုတ္တယ္၊ အဲဒါ တဏွာပဲလို ့ သူက ျပန္ေျဖတယ္။

ေကာင္းၿပီ အဲဒါ တဏွာဆိုရင္ က်ဳပ္တို ့ ဘုရားကို ဘုရားမဟုတ္ဘူး- လို ့ မွတ္ၾကရမလို ျဖစ္သြားၿပီ။ ဘာျဖစ္လို ့လည္းဆိုေတာ့ ဘုရားဆိုတာ တဏွာကို အၿပီးပယ္ထားလို ့ ဘုရား ျဖစ္တာ မဟုတ္လား။ဘုရားျဖစ္ခါစ ရင့္က်ဴးတဲ့ အေနကဇာတိ သံသာရံ အစရွိတဲ့ ဥဒါန္း စကားမွာ တဏွာကို အၿပီးအပိုင္ ပယ္သတ္ၿပီးေၾကာင္းလည္း သူကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ဟ ထားတာမဟုတ္လား။

အဲသည္ က်ဳပ္တုိ ့ဘုရားဟာ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္တဲ့ လမွာ ၀မ္းေတာ္လားပါတယ္။ ၀မ္းေတာ္ လားတဲ့ ေရာဂါနဲ ့ပဲ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူတာ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားသွ်င္ဟာ ၀မ္းေတာ္လား လ်က္က ခရီးထြက္ခဲ့တယ္။ ၀မ္းေလွ်ာသူ ေရဆာတတ္တာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လည္း သူခရီးထြက္တဲ့လက ေႏြရာသီမွာ ကဆုန္လ မဟုတ္လား။ ေရကို တအားဆာတာ ေပါ့။
အာနႏၵာ- ေဟာသည္ သရက္ပင္ေအာက္မွာ ဒုကုဋ္ကို ေလးထပ္ခင္း ေျပာလုိက္တယ္။ လမ္းေဘး သရက္ၿခံထဲမွာထိုင္တယ္။ လဲေလ်ာင္းတယ္။နားမယ္ေပါ့ေလ။ ေနာက္ၿပီး အာနႏၵာ ကို ဆက္ေျပာတယ္။ ေရခပ္ေပးစမ္း - တဲ့။
အဲသည္ အခ်ိန္မွာ အနားကေခ်ာင္းကေလးကလည္း ကုန္သည္လွည္းေတြ အမ်ားႀကီး ျဖတ္ေမာင္းထားတဲ့ အတြက္ ေရက ေနာက္က်ိေနတယ္။ သည္ေတာ့ အာနႏၵာက ျပန္ ေလွ်ာက္တယ္။ အသွ်င္ဘုရား- လွည္းေတြ ျဖတ္ေမာင္းသြားလို ့ ေခ်ာင္းေရေနာက္ေနပါ တယ္။ ေရွ ့နားေရာက္မည့္ ေခ်ာင္းကေလးဟာျဖင့္ ေရၾကည္လည္း ၾကည္တယ္၊ ေအး လည္း ေအးပါတယ္ ဘုရား။ အဲသည္ေရာက္မွ ျမတ္စြာဘုရားကို တပည့္ေတာ္ ေရ တိုက္ပါ ရေစ- လို ့ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဘုရားကေတာ့ မရဘူး။ အာနႏၵာ - ေရေပးပါ လို ့ ထပ္ခါထပ္ခါ ေတာင္းတယ္။ ဒါ လူတိုင္း သိတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါ။ ဘုရားသွ်င္ဟာ ေရကို မြတ္မြတ္သိပ္သိပ္ ဆာေလာင္ေနပါတယ္။ တရစပ္ ဆာေလာင္ေနပါတယ္။

ခင္ဗ်ားတို ့ရဲ့ တဏွာအရေကာက္ အရဆိုရင္ေတာ့ ဘုရား တဏွာကို အကုန္မပယ္ရေသး တဲ့ အတြက္ ဘုရား မဟုတ္ဘူး- လို ့ ေျပာရေပလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ားတို ့ ေျပာႏိုင္မလား၊ မေျပာႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ မြတ္မြတ္သိပ္သိပ္ ဆာေလာင္တာ တဏွာဆိုတဲ့ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ျပန္ၿပီး ရုပ္သိမ္းေပးရလိမ့္မယ္။
သည္လို ျပန္ၿပီး ကန္ ့ကြက္ရပါတယ္။
သည္ေတာ့ မြတ္မြတ္သိပ္သိပ္ဆာေလာင္တာ တဏွာ ဆိုတဲ့အရေကာက္ကို လက္လႊတ္ ၾကရျပန္ပါတယ္။ သူတို ့အခိုင္အမာ ရပ္မျပႏိုင္ၾကပဲကိုး။
ဖိုမစိတ္ျဖစ္ပြားတာ တဏွာလား
ေနာက္တစ္ခါ သူတို ့က ထပ္ေျပာၾကျပန္ပါတယ္။
ကိုယ့္မယား ကိုယ္ခ်စ္တာ၊ ကိုယ့္မိန္းမ ကိုယ္ခ်စ္တာ တဏွာ- လုိ ့ ဆိုၾကျပန္တယ္။
သည္ေတာ့လည္း အဲသည္ တဏွာအရေကာက္ ပစၥည္းကို ပယ္လိုက္ရင္ ျဖစ္လာမယ့္ အေျခအေနကို တြက္ဆၾကည့္ျပလိုက္ျပန္တယ္။

လူတိုင္းတဏွာပယ္လာႏိုင္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္မယား ကိုယ္ခ်စ္တဲ့စိတ္ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ သည္ေလာကႀကီး ဘာျဖစ္လာမလဲ- လို ့ၾကည့္ခိုင္းလိုက္ျပန္တယ္။
တေလာကလံုး ဖိုမ စိတ္မရွိေတာ့ဘူးဆုိရင္ လူေတြ မ်ဳိးျပဳန္းသြားမွာ အမွန္ပဲ မဟုတ္လား။ သည္ေတာ့ တို ့ဘုရားဟာ လူေတြ မ်ဳိးျပဳတ္ေအာင္ေဟာတဲ့ ဘုရား ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ဟုတ္ပါ့ မလား- လို ့ေမးတဲ့အခါ သည္လိုလည္း ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ - လို ့ျပန္ေျဖၾကပါတယ္။
သည္လိုဆိုရင္ ဖိုမစိတ္ကို တဏွာလို ့ အရေကာက္တာလည္း မမွန္ေသးဘူးေပါ့။

သည္လိုနဲ ့ သူတို ့တေတြ တဏွာကို အရေကာက္လိုက္ၾကတာ တနံနက္ခင္းလံုး ကုန္ပါ ေလေရာ။ သူတို ့ေကာက္ျပတဲ့ တဏွာကို တို ့ကလည္း ကန္ ့ကြက္ျငင္းဆန္လိုက္တာ ဘယ္သူမွ တဏွာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေကာက္မျပႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတယ္။
သူတို ့ဟာ တရားသမား ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ႀကီးေတြပါ။ ဘယ္ေလာက္ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ေပမယ့္ လည္း တဏွာကို ပီပီျပင္ျပင္ အရေကာက္မျပႏိုင္ဘူး။
တို ့ေျပာခ်င္တာက-
ဗုဒၶဒႆနမွာပါတဲ့ စကားလံုးေတြရဲ့ အနက္ကို ပီသေအာင္ မေကာက္ႏိုင္တတ္ၾကဘူး- လို ့ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

စကားလံုးေတြရဲ့ အနက္ကို ပီသေအာင္ မေကာက္ျပႏိုင္ၾကဘူး ဆိုရင္ ဘာလုပ္လို ့ ရမွာလဲ ကြာ။
မသိတဲ့အရာကို ဘယ္လိုပယ္သတ္ႏိုင္မွာလဲ
ေျမြေပြးဟာ တို ့အတြက္ ရန္သူဆိုရင္၊ ေျမြေပြးဆိုတာကို အပီအသ သိထားရမယ္ မဟုတ္ လား။ စာထဲေပထဲကအတုိင္း သိဖို ့ထက္ လက္ေတြ ့ဒိဌသိဖို ့ မေကာင္းေပဘူးလား။ ကိုယ့္ ရန္သူျဖစ္တဲ့ ေျမြေပြးဆိုတာကို ဘယ္လိုအရာျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ပီပီျပင္ျပင္ သိမထားဘူး ဆိုရင ေျမြေပြးရန္ကလြတ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲဆိုတာေကာ ဘယ္လိုသိႏိုင္မလဲ။

တဏွာဟာ တို ့အတြက္ ေျမြေပြးလို ပစၥည္းမဟုတ္လား။ ပယ္သတ္ရမယ့္ ပစၥည္း မဟုတ္ လား။ အဲသည္ တဏွာကို မသိဘူးဆိုရင္ မသိတဲ့အရာကို ဘယ္လိုပယ္သတ္လို ့ ရႏိုင္မွာ လဲ။ ဘယ္လိုလြတ္ကင္းေအာင္ လုပ္လို ့ရမွာလဲ။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး တဏွာကင္းတဲ့ နိဗၺာန္ကို ရႏိုင္မလဲ။ ဒီစကားနက္ေတြက အဲသည္ေလာက္ အေရးႀကီးတဲ့ အရာေတြပါ။

စကားနက္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ သိျမင္ၿပီး ေကာက္ျပႏိုင္ဖို ့
မင္းကလည္း အေရွ ့တိုင္း ပညာရပ္ကို ေလ့လာဆည္းပူးေနသူဆိုေတာ့ အေရွ ့တိုင္း ပညာ ရပ္ထဲမွာ ဗုဒၶဒႆန ျဖစ္တဲ့ သစၥာရဲ့ အနက္ကို ရင္ဆိုင္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ တကယ့္ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ အႏွစ္အသားျဖစ္တဲ့ သစၥာေတြကို ေတြ ့ႀကံဳရမွာ ျဖစ္တယ္။

အဲသည္လို ေတြ ့ႀကံဳရတဲ့ အခါမွာ ေရွ ့ဆရာ ေရွ ့ဆရာေတြလို ဟုိက်မ္းညႊန္းလိုက္၊ သည္ က်မ္းညြန္းလိုက္။ ဟိုစာအုပ္ထဲပါတာ ေျပာလိုက္၊ သည္စာအုပ္ထဲ ပါတာကို ေကာက္ရိုက္ လိုက္နဲ ့ က်မ္းကိုးအလုပ္ လုပ္ရတဲ့ ဘ၀မ်ဳးိကို ေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ မွားလည္း စာအုပ္က မွားတာ။ မွန္လည္း စာအုပ္က မွန္တာ။ ကိုယ့္မွာ ဘာတာ၀န္မွ မရွိဘူး။

သည္လိုဆုိရင္ ဗုဒၶဒႆန ကို ေလ့လာတဲ့ အတြက္ ဘာအက်ဳိးမ်ားဦးမွာလဲ၊ တကယ့္ကို စမ္းတ၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနၾကရမွာ မဟုတ္လား။

ဒါေၾကာင့္ တို ့ ဗုဒၶဘာသာမွာ စကားနက္ေတြကို ကိုယ္တိုင္သိျမင္ၿပီး ေကာက္ျပႏိုင္ဖို ့ အလြန္ အေရးႀကီးတဲ့ အေၾကာင္း တဏွာအရေကာက္ မပီျပင္ပံုနဲ ့ ဥပမာေဆာင္ျပခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။

သည္လိုနဲ ့ သူတို ့လည္း တဏွာကို ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ အရေကာက္မျပႏိုင္ဘဲ ရွိေန ၾကတယ္။ တနံနက္လံုး ေျပာလာလိုက္ၾကတာ ဆယ္နာရီခြဲတဲ့ အထိပါပဲ။
ဆြမ္းစားခ်ိန္က်ၿပီမို ့ ဆြမ္းစားၾကဦးစို ့။ ဆြမ္းစားၿပီးမွ ဆက္ၾကတာေပါ့- လို ့ဆိုၿပီး ရပ္ထား လိုက္တယ္။ သူတို ့ကလည္း ေစာင့္ေနၾကပါတယ္။

Website counter

Back to TOP