တဏွာ အရေကာက္

တခ်ိန္က တဏွာဆိုတာ ေျပာဖို ့ဆိုဖို ့ မေကာင္းတဲ့အရာ၊ အယုတၱ အနတၱ ပစၥည္းလို ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အခုေတာ့ တဏွာသိတာဟာ နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ အက်ဳိးျဖစ္ႏိုင္တယ္ - လို ့လည္း ေျပာလိုက္ေရာ စိတ္၀င္စားပံု ျပလာၾကပါတယ္။

ကဲ - တဏွာဆိုတာ ဘာလဲ ၊ အရေကာက္ျပစမ္း - လုိ ့ သူတုိ ့ကို ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ သည္ လိုခိုင္းလိုက္ေတာ့ အရေကာက္ျပလိုက္ၾကတာ အေျပးအလႊားပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ရဲ့ အရ ေကာက္ေတြကို အခိုင္အမာ ရပ္မျပႏိုင္ၾကဘူး။

တို ့ကလည္း သူတို ့ကို ေျပာလိုက္တယ္။
ခင္ဗ်ားတို ့ရဲ့ တဏွာ အရေကာက္ မမွန္ရင္ က်ဳပ္က ကန္ ့ကြက္မွာျဖစ္တယ္။ ကန္ ့ကြက္ တဲ့ အခါမွာ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ ကန္ ့ကြက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ စည္းနဲ ့ ကမ္းနဲ ့စနစ္နဲ ့ ကန္ ့ကြက္ မွာ ျဖစ္တယ္ - လို ့ ေျပာလိုက္တယ္။
ဘယ္လိုစည္းနဲ ့ ကမ္းနဲ ့ ကန္ ့ကြက္မွာလဲဆိုရင္-
တဏွာဆိုတာ သစၥာအရ ဘာတုန္းဆိုေတာ့ သမုဒယသစၥာျဖစ္တယ္။ သမုဒယသစၥာမွာ ဘာကိစၥ ရွိတုန္းဆုိရင္ ပယ္အပ္တဲ့ကိစၥ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တဏွာအရေကာက္ျပခ်က္ဟာ ပယ္ရမယ့္ ပစၥည္း ျဖစ္ရေပလိမ့္မယ္။

ပယ္ရမည့္ပစၥည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပယ္လို ့သင့္-မသင့္ -ရယ္ ပယ္လို ့ျဖစ္- မျဖစ္ ရယ္ ဆန္း စစ္ရလိမ့္မယ္။ ပယ္လို ့မရတဲ့ အရာ၊ ပယ္လို ့မျဖစ္တဲ့အရာကို ပယ္ရမည့္ပစၥည္း အျဖစ္ အရေကာက္ေနရင္ ဒါကို တဏွာမဟုတ္ဘူး လုိ ့ က်ဳပ္က ကန္ ့ကြက္မွာ ျဖစ္တယ္။

ပယ္လိုက္လို ့ ေကာင္းစားလာမွာ မဟုတ္ဘဲ၊ ပယ္လိုက္တဲ့အခါမွ မဟုတ္တရုပ္ေတြျဖစ္ၿပီး အက်ဳိးနည္းမယ္ ဆိုရင္ အဲဒါ တဏွာသမုဒယ မဟုတ္ဘူးလို ့ ကန္ ့ကြက္မွာျဖစ္တယ္။ ဒါ ဟာ က်ဳပ္ကန္ ့ကြက္မယ့္ နည္းစနစ္ပဲ - လို ့ေျပာၿပီး တဏွာအရကို ေကာက္ခိုင္းလိုက္ တယ္။
လိုခ်င္တာ တဏွာလား
အဲသည္မွာ တဏွာကို မထိတရိေကာက္ျပတာေတြ ေတြ ့ရတယ္။ လိုခ်င္တာ တဏွာ ဆိုတဲ့အရေကာက္မ်ဳိးျဖစ္တယ္။
လိုခ်င္တာ တဏွာဆိုရင္ တဏွာဟာ ပယ္အပ္တဲ့ ပစၥည္းဆိုတဲ့ အတိုင္း လိုခ်င္တာကိုလည္း ပယ္ရေပလိမ့္မယ္။ အခု မပယ္ႏိုင္ေသးလို ့ မပယ္ၾကေသးေပမယ့္ ပယ္ႏိုင္တဲ့ အခါဘယ္လိုျဖစ္လာမလဲ ဆိုတာ ၾကည့္လိုက္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ပယ္ရင္ ဘာ ျဖစ္လာမလဲ ဆိုတာ မွန္းၾကည့္လို ့ ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို ့က တဏွာအျဖစ္ အရ ေကာက္ျပတဲ့ လိုခ်င္မႈ ကိုႏႈတ္ပယ္လိုက္လ်င္ ေကာင္းစားလာမလား ၿငိမ္းေအးလာမလား၊ ၾကည့္ၾကရေအာင္- လို ့ေျပာလိုက္တယ္။

ေကာင္းစားမလာဘူး ၿငိမ္းေအးမလာဘူးဆိုရင္ အဲဒါ တဏွာ မဟုတ္ဘူး လို ့မွတ္ခ်က္ခ်ရ ပါလိမ့္မယ္။ ကဲ - လိုခ်င္မႈေတြကို အကုန္အစင္ ႏႈတ္ပယ္ၾကည့္ၾကရေအာင္ - ဆိုၿပီး ဥပမာ တစ္ခုကို ေဆာင္ျပလိုက္ပါတယ္။

လယ္သမား လယ္ထြန္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ လယ္ထြန္သလဲ၊ စပါးလိုခ်င္လို ့ လယ္ထြန္တာ ျဖစ္တယ္။ စပါးလိုခ်င္လို ့ လယ္ထြန္တာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ လိုခ်င္မႈ ကို ပယ္လိုက္လို ့ရွိရင္ လယ္သမားဟာ လယ္ထြန္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေကာက္လည္းစိုက္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ စပါးလည္း ရိတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။သည္လိုျဖစ္ခဲ့ရင္ လိုခ်င္မႈကို ပယ္ျခင္း ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ လူ ့ေလာကႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းလာမလား၊ တကယ္ေတာ့ အကုန္လံုး ထမင္း ငတ္ကုန္ၾကမွာ မဟုတ္လား စသည္ျဖင့္ ကန္ ့ကြက္ျပလိုက္ပါတယ္။

သည္လို စည္းစနစ္နဲ ့ ကန္ ့ကြက္ျပလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ လိုခ်င္တာတဏွာ ဆိုတဲ့ အရ ေကာက္ခ်က္ဟာလည္း ပ်က္ျပယ္သြားျပန္တယ္။

Website counter

Back to TOP